Omdat de ME daar is, ja.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 12:16 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Het zal natuurlijk niets te maken hebben met het feit dat het iedere keer raak is.
Als een stel idioten voor mijn deur een auto in de gracht gooien, terwijl de ME in geen velden of wegen te bekennen is, dan is er maar één groep de schuldige. Je hebt gewoon met je takken van andermans spul af te blijven. Kun je wel roepen dat ze opgefokt waren, dat is nog steeds geen excuus om dan maar alles te slopen dat je onderweg tegen komt.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 12:18 schreef Da_Sandman het volgende:
En iedere keer ligt het aan beide kampen. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik heb er een hekel aan. Maar het moet niet zo zijn dat de supporter van alles de schuld krijgt, want dat is gewoon pertinent niet waar.
Ja dat is dus gebeurd nadat de ME het elders heeft laten escaleren. Maar heb jij niks beters te doen? Auto's opvissen ofzo?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 12:28 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Als een stel idioten voor mijn deur een auto in de gracht gooien, terwijl de ME in geen velden of wegen te bekennen is, dan is er maar één groep de schuldige. Je hebt gewoon met je takken van andermans spul af te blijven. Kun je wel roepen dat ze opgefokt waren, dat is nog steeds geen excuus om dan maar alles te slopen dat je onderweg tegen komt.
Iedereen die hier wil reageren mag dat hoor...quote:Op dinsdag 9 mei 2006 12:32 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Maar heb jij niks beters te doen? Auto's opvissen ofzo?![]()
Dan nog is iedereen verantwoordelijk voor zijn of haar daden.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 12:32 schreef TerroRobbie het volgende:
Ja dat is dus gebeurd nadat de ME het elders heeft laten escaleren.
quote:Maar heb jij niks beters te doen? Auto's opvissen ofzo?![]()
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 12:42 schreef M0NTANA het volgende:
Politie [knip] is ook gewoon kut [knip]
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:25 schreef BobRooney het volgende:
Verschillende ambulances zijn ingezet. Op een filmpje, gemaakt op de mobiele telefoon van een omstander, is te zien hoe een wit politiebusje in een zijstraat van de Leidsestraat wordt stilgehouden door tientallen supporters. Het busje wankelt op de wielen. Relschoppers slaan de ruiten in en trekken de agenten naar buiten.![]()
bron: NRC
WIl je ze hier even neerdumpen? Pe-liesquote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:29 schreef TerroRobbie het volgende:
Stonden al foto's van in het ajax topic, dat er 1 gewoon op het dak van dat busje stond, hehe
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:32 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
WIl je ze hier even neerdumpen? Pe-lies![]()
Door de Fok! Knokploeg als hij dat flimpje niet snel online zetquote:Op dinsdag 9 mei 2006 14:22 schreef jorienvdherik het volgende:
jammer![]()
misschien wordt hij wel van ze bed gelicht
ver daarvoor alquote:Op dinsdag 9 mei 2006 14:54 schreef Paus_Benedictus_XVI het volgende:
En wanneer moest iedereen van het plein af? Pas na het waterkanon toch? Of daarvoor al?
Ik heb daar iig niks van meegekregen![]()
![]()
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 12:11 schreef anoukforza het volgende:
[..]
... Iedereen ineens superhard wegrennen. ...
Ligt het aan mij of laat ie zijn SI jasje wel heel erg overdreven zien?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:27 schreef MaxPower het volgende:
Spieker.
Dat was wel duidelijk jaquote:Op dinsdag 9 mei 2006 17:04 schreef Superheld het volgende:
[..]
Ligt het aan mij of laat ie zijn SI jasje wel heel erg overdreven zien?![]()
Ik denk weggevlucht?quote:
Met zoveel man is het toch een koudkunstje dat dingen te laten kantelen..quote:Op dinsdag 9 mei 2006 18:09 schreef Cart_man het volgende:
Les 1: Het vakkundig slopen van een politiebusje.
Daarom stond dat busje daar ook leeg, zonder inzittenden.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 23:44 schreef Erasmusch het volgende:
Dr zullen toch ook wel cameras hangen in dat straatje?
Jij komt echt klaar als er objecten of mensen gesloopt worden, of nietquote:Op woensdag 10 mei 2006 00:47 schreef TerroRobbie het volgende:
Net even in de stad geweest. Zouden boro fans zijn. Waren ook wel een paar groepjes maar niets bijzonders... dus niks gebeurd. In Eindhoven wel veel dollen. En veel zonder kaartje.
Later vandaag hoop ik ook nog wat eigen foto's en filmpjes up te loaden, als er geen bekenden opstaan.quote:Ajax wil huldiging op Leidseplein houden
AJAX WIL toekomstige huldigingen gewoon op het Leidseplein laten doorgaan. Wel gaan ze in op het verzoek van burgemeester Cohen om te praten over alternatieven. “We begrijpen de burgemeester, maar onze voorkeur ligt op het Leidseplein. Dat is traditie. Drie jaar terug ging het ook goed”, aldus een Ajax-woordvoerder.
De club vindt de rellen die maandagavond uitbraken niet hun zaak. “Dat is een zaak van de gemeente en de politie”, zegt de woordvoerder. “Het is verschrikkelijk dat een paar zogenaamde supporters de boel verzieken voor de rest. Dat zijn ook geen supporters wat ons betreft.”
De politie verhoort op dit moment 39 mensen van de in totaal 47 die maandagavond zijn aangehouden. Videobeelden van het mobiele videoteam en van de vaste camera’s op het plein worden betrokken bij het verhoor.
Degenen die zich schuldig hebben gemaakt aan geweld, vandalisme of andere misdragingen, maken kans op een stadionverbod tot tien jaar. De KNVB bepaalt samen met Ajax de strafmaat.
quote:TILBURG, 9 mei 2006
TILBURG / RIJEN: De politie heeft vanavond omstreeks 20.00 uur op het Station Centraal in Tilburg aan de Spoorlaan tien Graafschap supporters aangehouden die er van verdacht worden eerder vanavond betrokken te zijn geweest bij een openlijke geweldpleging in Rijen. De verdachten zijn ingesloten. Het gaat om mannen in de leeftijd van 20 tot en 34 jaar uit Doetinchem (2), Ulft (2), Etten GLD (1), Aalten(1), Silwolde (1), Didam (2) en Anholt(1)
De groep supporters (zonder kaartjes) was vanavond rond 19.00 uur neergestreken op een terras van een café aan de Stationsstraat. Er fietsten op dat moment vier inwoners, drie jongens en een meisje van Rijen voorbij. Vanuit de supporters werd er toen ‘homo’ geroepen. Een van de fietsers stapte daarop af waarna er een confrontatie en vechtpartij volgde met de groep supporters. Een 16-jarige jongen uit Rijen kreeg toen klappen en trappen van enkele Graafschapsupporters en viel op de grond. Daarbij werd hij naar eigen zeggen tegen zijn gehele lichaam geschopt. Hij had een verwonding aan zijn rechterknie en een pijnlijke rug Ook een andere Rijense inwoner, een 20-jarige man werd mishandeld. Ook werd zijn fiets door de groep supporters vernield. Hij deed net als 16-jarige neef vanavond aangifte.
De groep supporters is na de vechtpartij in Rijen vanaf het Station aldaar in de trein gestapt en naar Breda gegaan. Daar stapten ze weer uit en namen vervolgens de trein in de richting van Tilburg. Op het Station CS aldaar werden de agenten door vijf jongens in de trein aangesproken die de groep verdachten aanwezen. Het vijftal bevestigde dat deze groep betrokken was geweest bij de het tumult in Rijen. De conducteur gaf verder aan dat de groep in de trein behoorlijk luidruchtig en dronken was. Ook werd er door enkele personen cocaïne gesnoven. De politie heeft daarop de gehele groep aangehouden.
De Tilburgse politie hoewel rekenend op een feestelijk verloop, had zich toch goed voorbereid op de wedstrijd van vanavond en bracht circa 100 agenten op de been, bestaande uit onder meer Mobiele Eenheid, Arrestatie Eenheden, Beredenen, verkeersagenten en hondengeleiders. Er werd met verschillende scenario’s rekening gehouden. Er was sprake van een combiregeling regeling voor de bezoekende supporters. De sfeer rondom de wedstrijd was verder prima. Er zijn tot op heden verder geen arrestatie verricht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |