Icicle gefeliciteerd!
![]()
Rust lekker uit, laat je verwennen en geniet van je kleintje! zoals ik ook doe
Dank jullie wel voor alle hele lieve reacties!! Ik zit hier echt te genieten met teruglezen
![]()
(al ben ik nog niet helemaal bij met lezen, wat gaat dat snel!!!
![]()
)
Ik geloof dat ik om een uur of 12? voor de laatste keer heb gepost en daarna is het allemaal héél snel gegaan! Ik werd maandagochtend al wakker met een vervelende buikpijn en ik dacht dat dit kwam omdat ik verkeerd en zonder kussen onder mijn buik had geslapen. Om 6 uur ben ik uit bed gegaan en heb ik nog een aantal dingetjes gedaan waar ik al een tijdje tegenaan zat te hikken. Kon maar klaar wezen! Net als de avond ervoor toen ik nog even snel de kinderwagen naar beneden heb gehaald en wat spulletjes op de babykamer heb nagekeken en klaargelegd, denk toch dat ik iets aan heb voelen komen... Ik had iedere keer al wel wat last van buikpijn/menstruatiepijn maar ik dacht eerst serieus dat ik last van m'n darmen had. Toen om een uur of 10 voelde ik me toch niet echt lekker en ben ik maar even terug naar bed gegaan. Ik ben lekker in slaap gevallen maar op een gegeven moment werd ik wakker met een vreselijke pijn/kramp in m'n buik. Toen begon ik te denken dat het toch misschien ook wel eens een wee kon zijn... maar ik durfde het toch ook niet echt te hopen, misschien voorwerk of vals alarm. Toch heb ik m'n vriend gebeld en gezegd dat als ik zo'n last van buikpijn zou houden dat ik het dan wel fijn zou vinden als hij thuis zou komen van z'n werk. Ik had wel een klein beetje bijgehouden om de hoeveel minuten de "buikpijn" kwam en het leek op een gegeven moment om de 6 minuten. Toen toch maar even de verloskundige gebeld en die vertelde me dat als het om de 3 a 4 minuten kwam dat ik dan maar weer moest bellen. Toen vriendje maar weer gebeld want de buikpijn, waarvan ik inmiddels wist dat het dus wèl weeën waren...., werd heftiger en pijnlijker en minder makkelijk mee om te gaan. Mijn vriend besloot rond half 1 naar huis te gaan en van werk tot aan huis had ik hem aan de telefoon. De weeën kwamen aan het einde van zijn drie kwartier durende ritje om de 3 a 4 minuten. (In tussentijd heb ik nog even snel de was buiten en op zolder opgeruimd tss.. stel dat er kraamhulp komt, schandalig!) Zo rond half 2 zou ik mijn telefoon nog even pakken uit de keuken (inmiddels lag ik al wel wat op de bank te hangen) maar toen kreeg ik inene een wel heeele nare wee, ik kon niet meer op m'n benen staan! M'n benen deden ook al wel erg zeer, net als mijn rug en mijn buik. Met moeite weer terug op de bank en toen voelde ik inene "iets" lopen... Ik vermoedde bloed en dat was dus ook het geval! Bloed vond ik wel een beetje eng op dat moment... (achteraf was het gewoon normaal) Ik heb al hangend op het toilet met de verloskundige gesproken en die is toen gelijk weer gekomen. Mijn vriend was hier dus nog maar nèt thuis. De verloskundige kwam om kwart voor 2, zonder koffertje naar boven lopen. Ze zag me liggen en is gelijk maar weer terug gelopen om haar koffertje te halen! Ik kon op dat moment al geen boe of bah meer uitbrengen. Het ging zo snel met die weeën! Ze volgden elkaar steeds sneller en heftiger op. De verloskundige constateerde dat ik toen al 4 centimeter ontsluiting had! Daarna ging het net zo snel... Ik weet alleen nog dat ik lag te kreperen van de weeën, ik vond het ècht moeilijk door die pijn heen te komen. Op een gegeven moment heeft de verloskundige mijn vliezen ook gebroken dus daarna ging het nog maar even heftiger. Zo rond half 4(!) had ik volledige ontsluiting en enorme persdrang. Ik mocht gelijk met de eerste perswee mee persen. Ik heb toen een half uurtje geperst en toen is om 15.58 ons dochtertje Nienke geboren!! Alle pijn was in 1 klap helemaal weg!!! Echt het mooiste moment uit mijn leven. En de bevalling... ik heb niet eens de tijd gehad om erover na te denken, zo snel ging het dus...! Ik had 's ochtends hier nog wat meegelezen over weeën en hoe je ze herkent (wist ik veel...) en intussen had ik ze dus al! Ik dacht dus dat ik last had van m'n darmen, aangezien ik ook al een aantal keren naar het toilet was geweest en ik in het weekend ook al niet lekker was. Het besef dat ik ècht weeën had kwam vrij laat... Ik durfde gewoon niet te geloven dat het zover was, we hadden er zo'n zin in!!! Nu is onze Nienke er dan!
![]()
en ze doet het echt geweldig! We zijn supertrots op ons mooi meisje
![]()
Ze is zo tevreden! Ik blijf het wonderbaarlijk vinden dat dit kleine meisje groot is geworden in mijn buik en dat ze nu gewoon in haar bedje ligt te slapen en bij ons is!
Nogmaals heeeel erg bedankt voor jullie lieve reacties!!!