Paar delen, lang niet alles, maar dat zijn er ook zeven. Met in totaal zo'n 3200 pagina's, dat is meer dan In de ban van de ring aan Oorlog en Vrede vastgeplakt. Twee boeken die beide uitkomen op minimaal 7 uur film per stuk.quote:Op maandag 8 mei 2006 17:54 schreef muhammad_ali het volgende:
Heb je de poort des doods serie gelezen dagonet? Lijkt mij namelijk heel goed verfilmbaar
Michael Crichton, en dat zal wel gebeuren, z'n andere boeken zijn ook bijna allemaal verfilmd.quote:Op maandag 8 mei 2006 18:15 schreef HostiMeister het volgende:
Euhm, Staat van Angst ofzo... ff vergeten van wie die was...
Tsja, heb je ook wel weer gelijk in, ik vnd het in ieder geval een aardig boek wat op zich wel leuk te verfilmen leek...quote:Op maandag 8 mei 2006 18:16 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Michael Crichton, en dat zal wel gebeuren, z'n andere boeken zijn ook bijna allemaal verfilmd.
Een vrouwlijke fantasylezerquote:Op maandag 8 mei 2006 18:14 schreef Biancavia het volgende:
Robin Hobb!
Daar dacht ik ook gelijk aan toen ik de TT zag.
Hahaha, wat toevallig die heb ik laatst nog gelezen...quote:Op maandag 8 mei 2006 17:56 schreef Litpho het volgende:
Ik had het toevallig gisteren met een vriend erover en wij kwamen er op uit dat Snow Crash van Neal Stephenson vermoedelijk vrij goed te verfilmen zou zijn (in ieder geval beter dan Cryptonomicon en/of Baroque).
quote:Op maandag 8 mei 2006 18:14 schreef Biancavia het volgende:
Robin Hobb!
Daar dacht ik ook gelijk aan toen ik de TT zag.
Dat zou idd geweldig zijn. Maar ik sprak laatst met een vriend erover en ik zei: Als ik later 750 miljoen te veel heb steek ik de verfilming van de poort des doods serie. Die serie is echt briljantquote:Op maandag 8 mei 2006 18:25 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
![]()
.
Ik ben voor de eerste trilogie (The Farseer Trilogy), maar dan wel met een machtig-budget, zodat ze het tot in de puntjes uit kunnen werken, en ook ben ik voor het niet weglaten van stukken uit het boek, want dat is zonde.
Ik wil wel graag toevoegen dat ik insprake moet hebben in de casting en sets, anders loopt het allemaal in het honderd, natuurlijk, en lijkt het nergens meer opquote:Op maandag 8 mei 2006 18:25 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
![]()
.
Ik ben voor de eerste trilogie (The Farseer Trilogy), maar dan wel met een machtig-budget, zodat ze het tot in de puntjes uit kunnen werken, en ook ben ik voor het niet weglaten van stukken uit het boek, want dat is zonde.
Die zou deze kerst al uitwezen. Stond in mijn Preview agenda van dit jaar.quote:Op maandag 8 mei 2006 18:15 schreef Shirley het volgende:
Kruistocht in Spijkerbroek, maar daar zijn de opnames al van bezig dacht ik. Dus ben benieuwd naar de filmversie.
waarom dat?quote:Op maandag 8 mei 2006 18:32 schreef zoalshetis het volgende:
de koran.
omdat een film veel korter is dan een boek, zou er graag in een goede, mooie film meer over te weten komen.quote:
Dat zou ik ook wel eens willen zien, als dat goed gedaan kan worden, dan is het een gegarandeerde oscar waardquote:Op maandag 8 mei 2006 18:32 schreef zoalshetis het volgende:
de koran.
Als je dat doet, kan je jezelf garanderen op aanslagen e.d. dat pauper volk maakt om alles ruzie.quote:Op maandag 8 mei 2006 18:32 schreef zoalshetis het volgende:
de koran.
quote:Op maandag 8 mei 2006 18:42 schreef Dagonet het volgende:
De boeken van Thea Beckmann.
Van tolkien?? Is dat wat, ik heb het nog niets gelezenquote:Op maandag 8 mei 2006 19:18 schreef splendor het volgende:
The Hobbit, door peter jackson weer en dan in de orginele talen zoals oorspronkelijk ook ooit het idee was voor lotr
als we dan toch bezig zijn:quote:
uhuh.quote:Op maandag 8 mei 2006 19:19 schreef Bergie88 het volgende:
Het verotte leven van Floortje Bloem
Dat moet echt verfilmd worden, of ze moeten er een serie naar schreiven. Het is echt een goed boek.
Eerder ondanks Tom Hanks dan dankzij...quote:Op maandag 8 mei 2006 19:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
als we dan toch bezig zijn:
ook die van Jan Terlouw
Het Bernini Mysterie van Dan Brown moet ook maar eens verfilmd wordenGebeurt vast ook wel als de DVC een succes is
Ik kan je ff niet volgen wat bedoel je nu weer preciesquote:Op maandag 8 mei 2006 19:24 schreef Viking84 het volgende:
[..]
uhuh.
Maar ik stel me er een Fok jou! achtig iets van voor(niet erg hoor, vind ik, maar denk dat anderen dat wel erg vinden
)
Volgens mij niet.quote:Op maandag 8 mei 2006 19:25 schreef Urquhart het volgende:
De Kleine Johannes, of is 'ie al verfilmd?
De serie Fok jou!quote:Op maandag 8 mei 2006 19:26 schreef Bergie88 het volgende:
[..]
Ik kan je ff niet volgen wat bedoel je nu weer precies
Fok jou! is een serie met Rosita Wolkers (ja, de kleindochter van...) die momenteel op maandagavond op ned 3 wordt uitgezonden.quote:Op maandag 8 mei 2006 19:26 schreef Bergie88 het volgende:
[..]
Ik kan je ff niet volgen wat bedoel je nu weer precies
Dan denk ik inderdaad ook aan alleen het eerste boek. Ik zie al mooie natuur-shots voor mequote:Op maandag 8 mei 2006 19:27 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Volgens mij niet.
Wat vind je daar zo filmisch aan dan? Deel 1 zou misschien wel leuk zijn, maar deel 2 en 3. Hm, dan zouden ze wel alle drie de delen moeten verfilmen en daar dan één film van 2,5 uur van moeten maken
Minder aktie als lord of the rings en het zal maar 1 film worden, maar veel sprookjesachtiger. Het boek is ook bedoeld als kinderboek, hoewel het daarvoor weer iets te moeilijk is geschreven.quote:Op maandag 8 mei 2006 19:19 schreef muhammad_ali het volgende:
[..]
Van tolkien?? Is dat wat, ik heb het nog niets gelezen
quote:Op maandag 8 mei 2006 19:29 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Dan denk ik inderdaad ook aan alleen het eerste boek. Ik zie al mooie natuur-shots voor me
Je kan er wel een leuke (jeugd)film van maken denk ik.
Eerst Chronicles lezen, dan Legends. Daarna maakt het niet zoveel meer uit.quote:Op maandag 8 mei 2006 19:38 schreef muhammad_ali het volgende:
Dit is een beetje offtopic maar wat is de volgorde van de dragonlance serie? Ik wil ze gaan bestellen namelijk maar beginnen bij 1 is wel zo handig
Veel daarvan zijn verfilmt als Tales of the unexpectedquote:Op maandag 8 mei 2006 19:46 schreef zoalshetis het volgende:
ik zou wel een verfilmde serie van de korte verhalen van roald dahl willen zien. lijken me het erg goed te doen. ook de vliegtuig/oorlogsverhalen, waar ie gek was.
The wheel of time serie gaat in bepaalde stukken best vervelen hoor. Maar erkenning voor de poort des doodsquote:Op maandag 8 mei 2006 19:50 schreef Isabeau het volgende:
Poort des Doods
En Wheel of TimeAlhoewel dat wel langdradig zou kunnen worden
![]()
ik dacht dat dat meer king was...quote:Op maandag 8 mei 2006 19:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Veel daarvan zijn verfilmt als Tales of the unexpected
Roald Dahl, Robin Chapman en John Collierquote:Op maandag 8 mei 2006 19:53 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik dacht dat dat meer king was...
mag van mij wel met de titel roald dahl komen een mooi verfilmde serie.
ik ken ze dan ook niet zo goed, die afleveringen...quote:Op maandag 8 mei 2006 19:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Roald Dahl, Robin Chapman en John Collier
http://imdb.com/title/tt0075592/
Volgens mij bestaan legends en chronicles beiden uit drie boeken, dat zijn de belangrijkste en daaromheen nog een zooi trilogiën die jne makkelijker kan missen.quote:Op maandag 8 mei 2006 19:43 schreef muhammad_ali het volgende:
Ik snap em niet :S Hoeveel boeken heeft die serie?
http://www.arendsoog.info/quote:Op maandag 8 mei 2006 20:14 schreef muhammad_ali het volgende:
arendsoog?? Ken ik volgens mij niet, wie heeft dat geschreven?
witte veder was zijn onmisbare vriend. een indiaan.quote:Op maandag 8 mei 2006 20:18 schreef muhammad_ali het volgende:
Ahh geinig. Ken het helemaal niet...
Met gelukkig een plot wat grotendeels op een bierviltje te passen is, dus dat heft elkaar wel weer opquote:Op maandag 8 mei 2006 20:21 schreef Greus het volgende:
De serie 'Het rad des tijds' (geen idee hoe 't in 't Engels heet) van Robert Jordan...
Zal wel 'n hele klus worden aangezien 't tig delen van elk 500 tot 900 pagina's zijn![]()
The wheel of time heet het in het engels, staat een paar posts naar bovenquote:Op maandag 8 mei 2006 20:21 schreef Greus het volgende:
De serie 'Het rad des tijds' (geen idee hoe 't in 't Engels heet) van Robert Jordan...
Zal wel 'n hele klus worden aangezien 't tig delen van elk 500 tot 900 pagina's zijn![]()
Tussen deel 6 en 11 zaten 11-12 dagenquote:Op maandag 8 mei 2006 20:22 schreef Litpho het volgende:
Met gelukkig een plot wat grotendeels op een bierviltje te passen is, dus dat heft elkaar wel weer op.
Chronicles en Legends niet, die moet je echt in volgorde lezen, anders is er geen zak aan.quote:Op maandag 8 mei 2006 20:09 schreef muhammad_ali het volgende:
Aha. Maar deze boeken zijn dus gewoon makkelijk afzonderlijk te lezen. Daar lijkt het iig wel op.
Die is al een keer verfilmd, door een (toen nog) filmstudent (nu bekend als Tim Oliehoek), als korte film. Is een paar jaar geleden tijdens een korte-films-festival in de bioscoop te zien geweest.quote:Op maandag 8 mei 2006 19:24 schreef Viking84 het volgende:
Ik vind trouwens Isabelle van Tessa de Loo ook wel een filmisch boek. Alleen denk ik dat het een beetje magertjes is uitgewerkt, dus moeten de scenarioschrijvers het wel wat uitdikken (ipv tot de normale gang van zaken knippen in het boek)
Ok, ik heb chronicles nu besteld. Ga daarna legends lezen denk ik.quote:Op maandag 8 mei 2006 20:31 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Chronicles en Legends niet, die moet je echt in volgorde lezen, anders is er geen zak aan.
het grote baggerboek van ilja pfeiffer (of hoe je dat ook schrijft)quote:Op maandag 8 mei 2006 21:17 schreef muhammad_ali het volgende:
huh? watte?
Erg leuk boek vol met fictieve baggertaalquote:Op maandag 8 mei 2006 21:32 schreef muhammad_ali het volgende:
Ken het niet...
Oh? Interessantquote:Op maandag 8 mei 2006 21:08 schreef wyccie het volgende:
[..]
Die is al een keer verfilmd, door een (toen nog) filmstudent (nu bekend als Tim Oliehoek), als korte film. Is een paar jaar geleden tijdens een korte-films-festival in de bioscoop te zien geweest.
Hoeveel boeken zijn dat? Stuk of dertig?quote:Op maandag 8 mei 2006 19:04 schreef Pietverdriet het volgende:
De Bob Evers Serie
Die van Greg Bear, met die meteoriet???quote:Op maandag 8 mei 2006 19:15 schreef Xanteh het volgende:
Eon!
Deze wordt al verfilmd door Jean-Pierre Jeunet. De regisseur van een paar van mijn favoriete films (Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain en Un long dimanche de fiançailles) die één van de meest indrukwekkende boeken die ik ook ooit heb gelezen verfilmd, is voor mij een droom die uitkomt.quote:Op maandag 8 mei 2006 19:02 schreef ikookhier het volgende:
Het leven van pi door yann martel
[afbeelding]
dit boek zou ook iedereen moeten lezen![]()
Dat gaat dan een hele dure verfilming worden vermoed ik.quote:Op maandag 8 mei 2006 19:15 schreef Xanteh het volgende:
Eon!
daar hoorde ik laatst een vriendin van me over... is dat wat joh?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 19:14 schreef zoalshetis het volgende:
"een hete ijssalon" van heere heeresma.
Heb je een cast in gedachten?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 19:14 schreef zoalshetis het volgende:
"een hete ijssalon" van heere heeresma.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |