abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37660191
HARD

Soms word je wel héél erg hard met de neus op de feiten gedrukt.
Oké, je leest het, van dat linkse Amsterdamse college. Het staat er echt, in alle kranten. Diep in je hart weet je dus dat het waar is. Maar toch verdring je het blijkbaar.
Dat een partij als GroenLinks, die bonte verzameling van terroristen, leugenaars, fietskabouters, tuinbroekgnomen, brandnetelsoepeters, Pol Pot-aanhangers en andersoortige criminelen, zomaar weer ; en nu zelfs niet langer dwarsgezeten door een liberale coalitiegenoot ; bestuurlijke verantwoordelijkheid krijgt, terwijl types als Frank Köhler toch hebben bewezen dat de stad daarmee linea recta naar de afgrond wordt gedreven: je weigert het te geloven. Kennelijk zet zich dan een mechanisme bij je in werking, dat het van je harde schijf gumt.
Maar ja, dan wordt het 4 mei. Dan kijk je naar de dodenherdenking op de Dam. En dan zie je ineens naast Job Cohen een van de gloednieuwe Amsterdamse wethouders lopen, op weg naar het monument om een krans te plaatsen. Zijn naam: Maarten van Poelgeest. Zijn reputatie sinds hij voorzitter van de Landelijke Studenten Vakbond was: lastpost. En dat is toch wel heel erg schrikken.
Dat soort figuren hóórt daar niet. Dat wist-ie zelf ook wel, trouwens. Hij keek om zich heen als een miereneter op de noordpool. Als raadslid of Kamerlid zijn GroenLinksers nog met een beetje goede wil te gedogen. Maar voor bestuurlijke functies zijn zij per definitie ongeschikt. De weg van de barricaden naar het regeerpluche kent te veel prikkeldraad. Wie van GroenLinks is, heeft zich, meestal als actievoerder, zo ver van de bestuurlijke realiteit afgescheiden, dat die stap niet meer kan worden gemaakt.
Arme Amsterdammers.
Of neem Blaricum.
Deftig dorp, daar in t Gooi. Hoog conservatief gehalte. Chique golf- en hockeyvolk, dat te midden van prachtig lover Neerlands fraaiste villa bewoont. Als je je in Blaricum vestigde, wist je altijd één ding zeker: nooit en te nimmer zou aan het hoofd van het lokale gezag een GroenLinkser staan.
Een comfortabele wetenschap.
Maar moet je nu zien.
Naam van de huidige burgemeester: Helma Ton.
Haar dorst: zo groot, dat zij zich zelfs niet kon inhouden als zij nog met haar Citroën Picasso ; ja ja, een auto, géén dienstfiets ; naar een raadsvergadering moest, totdat zij bij een alcoholcontrole werd betrapt.
Haar partij: GroenLinks.
Arme Blaricumers.
En hoe wil Harry Borghouts, commissaris van de Koningin in Noord-Holland, dit soort affaires in het vervolg voorkomen?
Door de burgemeesters voortaan per taxi te laten vervoeren.
Arme Noord-Hollanders.
De partij van Borghouts?
Ik krijg het mijn strot niet meer uit.

bron: Telegraaf door R. Hoogland.

Ik wilde dit plaatsen vanwege het grote humorgehalte.

[ Bericht 3% gewijzigd door gtotep op 08-05-2006 16:32:39 ]
pi_37660287
Het lijkt wel alsof het geschreven is door een autist.
  maandag 8 mei 2006 @ 16:19:13 #3
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_37660363
quote:
Op maandag 8 mei 2006 16:17 schreef Croupouque het volgende:
Een kolomnist?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_37660442
quote:
Op maandag 8 mei 2006 16:17 schreef Croupouque het volgende:
Ik vind het wel een leuk stuk. En die GroenLinkserds kunnen we inderdaad niet vertrouwen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 8 mei 2006 @ 16:24:07 #5
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37660567
Maarten van Poelgeest loopt al een tijdje mee in de Amsterdamse gemeenteraad. Hij is getrouwd met Kathelijne van Buiten, de Europa-Groenlinkser . Tja, ik ben het vaak niet eens met van Poelgeest, maar voor een a-charismatisch mannetje heeft hij zijn partij wel op de kaart gezet in Amsterdam.
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_37661446
Nou ze zullen onder de indruk zijn bij GL. Zo'n kwaliteits opinie stuk in een krant als de Telegraaf; misschien dat Van Poelgeest wel aftreedt! Is dit dezelfde Hoogland die al meerdere malen van racisme is beticht, naar aanleiding van zijn 'column' in de Telegraaf?
Jesus saves but death prevails.
  maandag 8 mei 2006 @ 17:03:27 #7
119221 Aurelianus
Sebastokrator
pi_37661972
Als een GroenLinks'er wordt aangehouden na een alcoholcontrole moet het wel zo zijn dat GroenLinks'ers per definitie niet om weten te gaan met bestuurlijke verantwoordelijkheid. Topcolumn.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
pi_37661985
quote:
Dat soort figuren hóórt daar niet.
Democratie is duidelijk niet weggelegd voor de columnisten van De Telegraaf.
  maandag 8 mei 2006 @ 17:26:37 #9
33189 RM-rf
1/998001
pi_37662777
Goed dat dit soort dingen gewoon gezegd mogen worden ... maar nu zal Hoogland waarschijnlijk wel door de linkse kerk aangevallen worden op oneigenlijke gronden, omdat hij zozeer de vingers op de linkse wonde legt ...

dat is altijd zo gemeen van links, dat ze in het affakellen van personen puur op de persoon spelen en nooit inhoudelijke argumentatie gebruiken, maar vervallen in een simpel vorm van op de persoon spelen en het gebruiken van Ad hominems ...
echt erg, dat Groen-Links

Zal je zien dat ze rechtse vrijdenkers als R. Hoogland dan gaan aanvallen op allemaal persoonlijke, niet relevante zaken...

[ Bericht 7% gewijzigd door RM-rf op 08-05-2006 17:31:45 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 8 mei 2006 @ 17:30:28 #10
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_37662889
quote:
Op maandag 8 mei 2006 17:03 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Uiteraard, voor mensen met een reputatie als lastpost is geen plaats in dit land. Mohammed B had dat ook goed gezien.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  maandag 8 mei 2006 @ 17:38:38 #11
80268 kLowJow
That's Gay
pi_37663130
Ik vind het niet zo'n heel grappige column.
  maandag 8 mei 2006 @ 18:10:26 #12
57707 OpenDeur
Het is de schuld van links
pi_37663976
Ik ben ten prooi gevallen aan de genadeloos ijzeren logica van dhr. Hoogland Nooit meer GL.
Oh
  maandag 8 mei 2006 @ 20:05:20 #13
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37668039
Ik vind deze column een beetje te ver gaan
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 8 mei 2006 @ 21:00:07 #14
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_37670070
Pff wat een dramatisch geschreven stuk zeg... Het kan best vermakelijk zijn als een columnist lekker provocerend op de man speelt, maar dit is zo slecht dat het helemaal niets oproept. Slechts irritatie en een vaag gevoel van plaatsvervangende schaamte.

Hup, in de leer bij Ephimenco...
  maandag 8 mei 2006 @ 21:30:23 #15
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_37671432
quote:
Op maandag 8 mei 2006 16:14 schreef gtotep het volgende:
Naam van de huidige burgemeester: Helma Ton.
Haar dorst: zo groot, dat zij zich zelfs niet kon inhouden als zij nog met haar Citroën Picasso ; ja ja, een auto, géén dienstfiets ; naar een raadsvergadering moest, totdat zij bij een alcoholcontrole werd betrapt.
Haar partij: GroenLinks.
Arme Blaricumers.
Als ze in Blaricum (en andere gemeentes) nu eens hun burgermeester mochten KIEZEN in plaats van een door de koningin aangewezen figuur te accepteren..... dan was er in Blaricum natuurlijk nooit een Groen-Links burgermeester gekomen

Dus: Gekozen burgermeester, en dit probleem lost zich ook weer vanzelf op
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 8 mei 2006 @ 21:31:06 #16
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_37671469
quote:
Op maandag 8 mei 2006 16:21 schreef Lyrebird het volgende:
En die GroenLinkserds kunnen we inderdaad niet vertrouwen.
Want?
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_37671665
quote:
Op maandag 8 mei 2006 21:31 schreef maartena het volgende:

[..]

Want?
die horen allemaal bij de milieumafia, duh
  maandag 8 mei 2006 @ 21:59:29 #18
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_37672713
quote:
Op maandag 8 mei 2006 21:35 schreef tartaarsaus het volgende:
"milieumaffia"

Niet dat ik zelf verder ooit Groen Links ga stemmen hoor ( ), maar Groen Links staat toch voor veel meer dan alleen een beter milieu volgens mij.....
-
pi_37675817
quote:
Op maandag 8 mei 2006 21:35 schreef tartaarsaus het volgende:

[..]

De milieumaffia zijn volgens mij de boeven die bijvoorbeelde oude boten slopen op zeer milieuverontreinigende wijze. Of chemische fabrieken die illegaal lozen. Wat GroenLinks daarmee te maken heeft?
Jesus saves but death prevails.
  dinsdag 9 mei 2006 @ 07:56:25 #20
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_37681369
quote:
Op maandag 8 mei 2006 17:03 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Oh, de mensen uit Blaricum hebben zelf hun burgemeester kunnen kiezen?
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_37681754
Als ik het zo zie , is het toekomstbeeld voor de gemiddelde Frontpage Fokker een baantje bij de Telegraaf.
  dinsdag 9 mei 2006 @ 10:11:32 #22
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_37683408
Ze rijdt in elk geval citroën

Ontopic: groenlinks

De meest hypocriete en wereldvreemde partij ter wereld.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 9 mei 2006 @ 10:29:10 #23
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_37683908
quote:
Op maandag 8 mei 2006 23:14 schreef Shivo het volgende:

[..]

De milieumaffia zijn volgens mij de boeven die bijvoorbeelde oude boten slopen op zeer milieuverontreinigende wijze. Of chemische fabrieken die illegaal lozen. Wat GroenLinks daarmee te maken heeft?
Dat was in de jaren 70 en dat doen we in NL al lang niet meer.
Tegenwoordig zijn het mensen die met valse argumenten hun anti-kapitalistische agenda proberen door te drukken om het mom van 'millieu beleid'
(Denk aan de BrentSpar)

Je mag best anti-kapitalistisch zijn, maar kom daar dan voor uit en misbruik het milieu niet om fondsen te werven en in de publiciteit te komen. Ik zie organisaties van Greenpeace bijna niet demonsteren in China of Rusland. Maar wel in Nederland, daar zitten de donateurs. .
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_37683962
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 10:29 schreef DiRadical het volgende:
Ik zie organisaties van Greenpeace bijna niet demonsteren in China of Rusland. Maar wel in Nederland, daar zitten de donateurs.
De reden waarom is niet zo moeilijk: dat is daar verboden i.t.t. hier in Nederland.
  dinsdag 9 mei 2006 @ 11:05:09 #25
144250 doesss
Show me the money
pi_37685010
Femke Halsema euforisch na de gemeenteraadsverkiezingen:

"Het is tijd voor een linkse lente!"

Hallo , je partij heeft verloren, muts.
Als enige van de linkse partijen zelfs.
Groen Links
The streets will flood with the blood of the none believers!
Life is just a ride!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')