abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 mei 2006 @ 21:43:00 #51
78228 zhe-devilll
Geniaal...
pi_37641957
quote:
Op zondag 7 mei 2006 21:41 schreef Asics het volgende:

[..]

niet verkeerd bedoeld hoor, maar het kan idd heel goed zijn dat hij jou gewoon heel graag een keer om zijn paal wil hebben zonder dattie ook echt een relatie met je wil.
jah ze moet de volgende keer dat hij dat zegt, even in zijn paal knijpen kijken oftie stijf is
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zondag 7 mei 2006 @ 21:43:46 #52
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_37641989
LOL. Dat lijkt mij niet echt verstandig zhe. Maar wel leuk voor die jongen denk ik
Float like a butterfly, sting like a bee
  zondag 7 mei 2006 @ 21:44:42 #53
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_37642032
quote:
Op zondag 7 mei 2006 21:41 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

dat is liefde!
Als het wederzijds was misschien wel ja, .
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  zondag 7 mei 2006 @ 22:03:34 #54
78228 zhe-devilll
Geniaal...
pi_37642316
quote:
Op zondag 7 mei 2006 21:44 schreef Frezer het volgende:

[..]

Als het wederzijds was misschien wel ja, .
wat niet is kan nog komen zal hij wel denken
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_37642321
Pas maar op.. eens keert het zich maybe wel tegen jou
Liefde en haat liggen dicht naast elkaar

Eens heeft die door.. dat hij echt geen kans maakt ,dan voelt hij zich gebruikt en wie weet hoe die leuke vriend dan veranderd..

Misschien moet je toch maar eens als je weer eens ''liefdes verdriet'' heb..hem met rust laten
En wat meer afstand gaan houden.
Salsa Española
pi_37642385
De ene voelt altijd iets voor de ander met man<-> vriendschappe...

egt vriendschapp tusse man en vrouw is met---> gehandicapte vrouwen/mannen.... je pa of je ma en je familie.. daar tusse niets.

p.s

ohjah en homos
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_37642612
quote:
Op zondag 7 mei 2006 22:03 schreef Salsagirl het volgende:
Pas maar op.. eens keert het zich maybe wel tegen jou
Liefde en haat liggen dicht naast elkaar

Eens heeft die door.. dat hij echt geen kans maakt ,dan voelt hij zich gebruikt en wie weet hoe die leuke vriend dan veranderd..
Nou dat hoop ik toch echt niet.
  zondag 7 mei 2006 @ 22:21:54 #58
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_37642916
Het is gewoon jouw "bindingsangst" die het probleem is. Er zit iemand naast je die je al zeven jaar kent en die je aan het lachen kan maken en je ook nog eens emotioneel begrijpt, maar nee... jij wil hem als "een vriend" blijven zien.

Probleem ligt bij jou hoor. Je kan wel eeuwig bewust of onbewust mannen gaan utkiezen waar je al van tevoren van kan voorspellen dat je er niet je hele leven bij zal blijven. Tegelijkertijd "bind" je je dan wel 7 jaar lang aan een "vriend" met wie je zogezegd nooit een relatie zou willen hebben.
---verdwijnt---
  zondag 7 mei 2006 @ 22:28:52 #59
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_37643206
quote:
Op zondag 7 mei 2006 22:21 schreef Clourhide het volgende:
Het is gewoon jouw "bindingsangst" die het probleem is. Er zit iemand naast je die je al zeven jaar kent en die je aan het lachen kan maken en je ook nog eens emotioneel begrijpt, maar nee... jij wil hem als "een vriend" blijven zien.

Probleem ligt bij jou hoor. Je kan wel eeuwig bewust of onbewust mannen gaan utkiezen waar je al van tevoren van kan voorspellen dat je er niet je hele leven bij zal blijven. Tegelijkertijd "bind" je je dan wel 7 jaar lang aan een "vriend" met wie je zogezegd nooit een relatie zou willen hebben.
Wat klets je nou? Ze is gewoon niet verliefd.

Stel je voor dat jij een goede vriendin hebt die echt een supertoffe meid is, maar eruit ziet als een walvis. Als zij verliefd is op jou, zou jij dan ook denken: ja, we gaan nu zo lang met elkaar om, en ze zit al zo lang op mij te wachten, nu moet ik uit schuldgevoel en als een soort van wederdienst wel een relatie aangaan met haar. Ach, misschien ben ik gewoon 7 jaar stom geweest, en is zij inderdaad wel de ware voor me, alleen heb ik het nog nooit gezien...

[ Bericht 22% gewijzigd door HenryHill op 07-05-2006 22:35:48 ]
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_37643664
quote:
Op zondag 7 mei 2006 22:28 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Wat klets je nou? Ze is gewoon niet verliefd.

Stel je voor dat jij een goede vriendin hebt die echt een supertoffe meid is, maar eruit ziet als een walvis. Als zij verliefd is op jou, zou jij dan ook denken: ja, we gaan nu zo lang met elkaar om, en ze zit al zo lang op mij te wachten, nu moet ik uit schuldgevoel en als een soort van wederdienst wel een relatie aangaan met haar. Ach, misschien ben ik gewoon 7 jaar stom geweest, en is zij inderdaad wel de ware voor me, alleen heb ik het nog nooit gezien...
Dit is wel een interessante discussie. Stel nou dat die meid er helemaal niet uitziet als een walvis, maar gewoon good lookin' is? Geen supermodel ofzo, maar niet onprettig om tegen aan te kijken. En voor de rest klikt het heel goed. En zij wordt dan verliefd op jou? Maar jij durft je niet aan mensen te binden uit angst om weer verlaten / pijn gedaan te worden. Wat dan?
"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
  zondag 7 mei 2006 @ 22:46:34 #61
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_37643841
quote:
Op zondag 7 mei 2006 22:41 schreef Malebolgia het volgende:

[..]

Dit is wel een interessante discussie. Stel nou dat die meid er helemaal niet uitziet als een walvis, maar gewoon good lookin' is? Geen supermodel ofzo, maar niet onprettig om tegen aan te kijken. En voor de rest klikt het heel goed. En zij wordt dan verliefd op jou? Maar jij durft je niet aan mensen te binden uit angst om weer verlaten / pijn gedaan te worden. Wat dan?
Het begrip 'bindingsangst' wordt vooral veel gebruikt als men gewoon echt niks voor diegene voelt. Als je de juiste persoon tegen komt verdwijnt bindingsangst als sneeuw voor de zon.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  zondag 7 mei 2006 @ 22:48:55 #62
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_37643934
quote:
Op zondag 7 mei 2006 22:46 schreef Frezer het volgende:

[..]

Het begrip 'bindingsangst' wordt vooral veel gebruikt als men gewoon echt niks voor diegene voelt. Als je de juiste persoon tegen komt verdwijnt bindingsangst als sneeuw voor de zon.
Mee eens.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_37644036
Hiermee ben ik niet mee eens, ik gebruik bindingsangst niet als excuus dat ik niks voor iemand voel. Het is gewoon een gevoel dat ik me niet wil binden aan iemand omdat het na mijn gevoel toch een keer ophoudt, dus kan ik me beter niet binden aan iemand.

En nee, ik begin geen relatie met iemand omdat het goed klikt met iemand en omdat die er goed uitziet. Er moet naar mijn mening ook iets zijn als verliefdheid.
pi_37644120
ach wat is nou verliefd zijn
als je goed met elkaar kan opschieten, dan komt het vanzelf wel.
typisch gevalletje van bindingsangs dittuh.
pi_37644154
Als je echt bindingsangst hebt...wat inderdaad teveel als excuus wordt gehanteerd...dan kan je even op deze website kijken: http://www.thebecompany.nl/bindingsangst.htm
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  zondag 7 mei 2006 @ 22:56:09 #66
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_37644193
quote:
Op zondag 7 mei 2006 22:51 schreef Michellee het volgende:
Hiermee ben ik niet mee eens, ik gebruik bindingsangst niet als excuus dat ik niks voor iemand voel. Het is gewoon een gevoel dat ik me niet wil binden aan iemand omdat het na mijn gevoel toch een keer ophoudt, dus kan ik me beter niet binden aan iemand.

En nee, ik begin geen relatie met iemand omdat het goed klikt met iemand en omdat die er goed uitziet. Er moet naar mijn mening ook iets zijn als verliefdheid.
Nee, maar dan zou je net zo goed die vriendschap kunnen opzeggen, "omdat het toch een keer ophoudt" (die vriendschap dan, bedoel ik).
---verdwijnt---
  zondag 7 mei 2006 @ 22:56:14 #67
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_37644194
quote:
Op zondag 7 mei 2006 22:51 schreef Michellee het volgende:
Ergo, je bent nog niet iemand tegen gekomen waarmee het zo goed klikte dat het goede gevoel bleef. . Het hebben van op een volgende relaties is een heel normaal verschijnsel hoor, en in mijn ogen geen bindingsangst.
quote:
Daar heb je helemal gelijk in.
  zondag 7 mei 2006 @ 22:56:44 #68
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_37644212
Ik sluit me helemaal aan bij HenryHill: ze wil gewoon niks met hem. Klaar. Dat is haar goed recht, en de reden is haar zaak.

Alsof ze het hem verplicht is om een relatie te beginnen...

Ik zou wel afstand nemen inderdaad, niet hem als luisterend oor blijven gebruiken.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  zondag 7 mei 2006 @ 22:57:58 #69
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_37644237
quote:
Op zondag 7 mei 2006 22:55 schreef WeirdMicky het volgende:
Als je echt bindingsangst hebt...wat inderdaad teveel als excuus wordt gehanteerd...
Het zou idd wel leuk zijn om daar de cijfertjes bij te weten.
pi_37644239
quote:
Op zondag 7 mei 2006 22:54 schreef Grimli het volgende:
ach wat is nou verliefd zijn
als je goed met elkaar kan opschieten, dan komt het vanzelf wel.
typisch gevalletje van bindingsangs dittuh.
Ik denk niet dat iemand geholpen is aan een broer-zus relatie...
  zondag 7 mei 2006 @ 22:59:18 #71
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_37644263
maar zou jij er goed bij blijven voelen als je weet dat zijn gevoelens niet weggaan maar hij zegt er niets over omdat hij weet dat jij het niet wil. Maar hij blijft er voor je zijn??
pi_37644297
quote:
Op zondag 7 mei 2006 22:56 schreef Clourhide het volgende:

[..]

Nee, maar dan zou je net zo goed die vriendschap kunnen opzeggen, "omdat het toch een keer ophoudt" (die vriendschap dan, bedoel ik).
Vriendschap is toch anders dan een echte relatie met elkaar.
  zondag 7 mei 2006 @ 23:01:58 #73
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_37644344
mag ik antwoord op mijn vraag Michellee?
pi_37644374
Kap er gewoon mee .. ik ben ook zo'n jongen bleef ook maar aan dat ene meisje vast zitten .. verdomd veel pijn aan gehad .. uit eindelijk ook mee gekapt .. spreek haar nooit meer maar ik ben wel uit de gevangenis en voel me weer goed :d
pi_37644397
quote:
Op zondag 7 mei 2006 22:59 schreef muhammad_ali het volgende:
maar zou jij er goed bij blijven voelen als je weet dat zijn gevoelens niet weggaan maar hij zegt er niets over omdat hij weet dat jij het niet wil. Maar hij blijft er voor je zijn??
Nee, maar ik verwacht wel dat dit overgaat als hij een meisje tegenkomt waar hij gek van wordt.
  zondag 7 mei 2006 @ 23:06:36 #76
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_37644478
quote:
Op zondag 7 mei 2006 23:00 schreef Michellee het volgende:

[..]

Vriendschap is toch anders dan een echte relatie met elkaar.
Heb je nu eigenlijk "bindingsangst" of "verlatingsangst"?

Want zo is het makkelijk natuurlijk: je gaat het ene vriendje na het andere af, in het volle besef waarschijnlijk dat die relaties niet voor de eeuwigheid bedoeld zijn (misschien stuur je daar ook zelf op aan), waarna je weer bang bent om "verlaten" te worden en bij je uithuilvriend kan aankloppen.

Wees dan een meid en trotseer de (tijdelijke) eenzaamheid.
---verdwijnt---
  zondag 7 mei 2006 @ 23:07:55 #77
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_37644526
quote:
Op zondag 7 mei 2006 23:03 schreef Michellee het volgende:

[..]

Nee, maar ik verwacht wel dat dit overgaat als hij een meisje tegenkomt waar hij gek van wordt.
Laat em dan zo lang genoeg gaan dat hij iets serieus kan opbouwen met iemand anders. Ik weet dat het niet jou fout is maar met jou in zijn buurt zal hij waarschijnlijk niet verder gaan zoeken...
  zondag 7 mei 2006 @ 23:09:19 #78
30509 Nightwulf
Howling lone wolf
pi_37644568
Misschien is hij gewoon jouw ware liefde?
7 jaar beste maatjes... menig echtpaar zou er jaloers op zijn!
Misschien wil je het niet zien door jouw bindingsangst?
Be kind whenever possible. It is always possible.
Dalai Lama
pi_37644569
dat gebeurt pas als jij dit nu afsluit. Tot die tijd sluit hij zich waarschijnlijk af voor andere meisjes omdat hij zo gefocussed is op jou.
"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
pi_37644616
quote:
Op zondag 7 mei 2006 23:03 schreef Michellee het volgende:

[..]

Dan zal die vriendschap die jullie nu hebben ook verdwijnen. Hij is alleen bevriend vanwege de liefde voor jou blijkbaar, als die een ander vindt kan het in ieder geval nooit meer op hetzelfde niveau zijn als hiervoor.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_37644632
quote:
Op zondag 7 mei 2006 23:06 schreef Clourhide het volgende:

[..]

Heb je nu eigenlijk "bindingsangst" of "verlatingsangst"?

Want zo is het makkelijk natuurlijk: je gaat het ene vriendje na het andere af, in het volle besef waarschijnlijk dat die relaties niet voor de eeuwigheid bedoeld zijn (misschien stuur je daar ook zelf op aan), waarna je weer bang bent om "verlaten" te worden en bij je uithuilvriend kan aankloppen.

Wees dan een meid en trotseer de (tijdelijke) eenzaamheid.
Maakt het wat uit wat het precies is? Als ik er zo overnadenk, dan heb ik denk ik meer verlatingsangst. Ik wil me gewoon niet aan iemand binden en hechten, als het toch uitgaat..
  zondag 7 mei 2006 @ 23:15:31 #82
78228 zhe-devilll
Geniaal...
pi_37644775
quote:
Op zondag 7 mei 2006 22:46 schreef Frezer het volgende:

[..]

helemaal waar
  zondag 7 mei 2006 @ 23:18:31 #83
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_37644849
quote:
Op zondag 7 mei 2006 23:11 schreef Michellee het volgende:

[..]

Maakt het wat uit wat het precies is? Als ik er zo overnadenk, dan heb ik denk ik meer verlatingsangst. Ik wil me gewoon niet aan iemand binden en hechten, als het toch uitgaat..
Maar je stuurt er volgens mij zelf op aan dat het "uitgaat".

Behalve dan bij je "vriend", maar daar wil je dan weer geen relatie mee en zo hou je je probleem in stand.

Niet dat ik wil zeggen dat je verplicht bent om met die éne vriend een relatie te beginnen ("er is geen dwang in de liefde" uiteraard), maar je zou toch ook je instelling kunnen veranderen en andere vriendjes uitzoeken dan de vriendjes waar je van weet dat ofwel jij ze zal dumpen, ofwel zij jou?

(Ik ken je helemaal niet, maar ik heb een (mannelijke) vriend die net hetzelfde probleem heeft als jij. Ironisch genoeg wordt juist hij met al zijn "bindingsangst" een beetje als "uithuilschouder" misbruikt door zijn platonische liefde van jaren geleden...)
---verdwijnt---
pi_37644875
Dat jij niet het initiatief neemt in het langdurig (>jaren) verbreken van het contact met hem zegt meer over jou dan over hem. Los van de schuldvraag. Want die is, zeker in zijn situatie, totaal niet relevant.
  zondag 7 mei 2006 @ 23:23:57 #85
27390 FLipKick
Confused!?
pi_37645009
Die beste vriend van jou is hoe dan ook fucked (niet letterlijk... helaas ).

Geloof me, breek die vriendschap. Vind je het ook niet nogal een "zieke" relatie die jullie hebben (zeker als je ermee doorgaat?).
Er kan niets goeds uitkomen en valt puur onder de categorie "Shit Happens".

Ik snap dat het niet leuk voor je is, hij is een goede vriend. Voor hem is het nu echter ook niet leuk en is het zeker beter voor hem als hij "jou niet meer heeft".
Wees een goede vriend(in) en zeg hem dat het zo niet kan. Wees desnoods een bitch. Dit zal het beste voor hem zijn en indirect ook voor jou.

(PS: Niemand heeft hier schuld, het is gewoon 1 van die dingen die gewoon "zwaar klote" is. Allebei ga je op de korte termijn erop "achteruit", maar uiteindelijk is het het beste voor jullie beide.
Succes. )
pi_37645216
quote:
Op zondag 7 mei 2006 21:24 schreef HenryHill het volgende:
Ladder Theory, anyone?
http://www.intellectualwhores.com/masterladder.html

:-)
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_37647004
Zie je niet in dat hetgeen dat wat jij zou missen als de vriendschap stopt hetgene is dat voortkomt uit zijn gevoelens voor jou en dat zonder die gevoelens hetgeen wat ervoor zorgt dat jij hem niet kwijt wil er uberhaupt niet is? oftewel die vorm van vriendschap die jij nu zo waardeert zal je sowieso kwijt zijn als je beslist niet op deze manier door te gaan (dat hij nogsteeds gevoelens voor je heeft)

Zonder die gevoelens is hij namelijk niet meer dezelfde vriend en met die gevoelens kan het niet doorgaan.

Dus of kap het compleet af, als je dat niet kan, probeer dan een relatie met hem misschien zorgt je bindingsangst er wel voor dat je je niet verliefd voelt op hem omdat de angst die gevoelens wegstoppen omdat je er gewend aan bent geraakt om een instabiel dramatiek liefdesleven te leiden en dat je toch nooit met iemand anders een langdure relatie zal hebben.

Dus als jij niet in staat bent het compleet te eindigen betekend dat eigenlijk dat je gewoon een relatie met hem hebt die nog niet naar serieus niveau getild is. Als je echt geen gevoelens voor hem hebt in die zin dan moet het met wat moed en wilskracht echt wel lukken om contact voorgoed te eindigen, ook voor zijn bestwil want hij verneukt zn leven een beetje op deze manier.
  maandag 8 mei 2006 @ 08:51:16 #88
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_37649175
quote:
Ik ben gewoon bang een goede vriend kwijt te raken.
Ga eens na: heb je die ooit wel echt gehad? Die jongen is altijd verliefd op je geweest..
quote:
Dat jij niet het initiatief neemt in het langdurig (>jaren) verbreken van het contact met hem zegt meer over jou dan over hem. Los van de schuldvraag. Want die is, zeker in zijn situatie, totaal niet relevant.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_37652347
TS hoeft niets met haar beste vriend te willen. Dit is helemaal geen bindingsangst, de passie en verliefdheid zijn er gewoon niet.

Feit is dat vrouwen die passie krijgen voor 'mannelijke' en 'stoere' (lees: 'foute') mannen.
TS ziet haar vriend niet als relatiemateriaal, juist omdat hij zo lief en begrijpend is. Dat vindt ze wel fijn, maar ze wordt er niet warm van.

Je kunt haar niet verwijten dat ze niet verliefd wordt.
Maar na dit topic weet ze wel dat die vriend vast zit en niet verder komt; en dat kun je niet afdoen met 'het is zijn keuze'.
TS heeft hier sterke invloed op, omdat zij zeer diep persoonlijk contact met hem heeft - alles behalve het lichamelijke, zeg maar.
Dit ziet hij als signalen dat hij heel close met haar is en dat een relatie in het verschiet ligt.
Daardoor besteedt hij al zijn aandacht en tijd aan haar, in plaats van andere (potentiële) partners.
Je kunt wèl zeggen dat TS daar aandeel in heeft.

TS, waarom bespreek je de Ladder Theorie niet een keer met je beste vriend?
Heb je iets om over te praten dat jullie allebei aangaat.
pi_37658279
quote:
Op maandag 8 mei 2006 11:18 schreef mgerben het volgende:

Feit is dat vrouwen die passie krijgen voor 'mannelijke' en 'stoere' (lees: 'foute') mannen.
TS ziet haar vriend niet als relatiemateriaal, juist omdat hij zo lief en begrijpend is. Dat vindt ze wel fijn, maar ze wordt er niet warm van.
jij hebt iets te lang aan de zijlijn gestaan
quote:
Je kunt haar niet verwijten dat ze niet verliefd wordt.
Maar na dit topic weet ze wel dat die vriend vast zit en niet verder komt; en dat kun je niet afdoen met 'het is zijn keuze'.
TS heeft hier sterke invloed op, omdat zij zeer diep persoonlijk contact met hem heeft - alles behalve het lichamelijke, zeg maar.
Dit ziet hij als signalen dat hij heel close met haar is en dat een relatie in het verschiet ligt.
2x het "signaal" krijgen: 'Ik ben NIET verliefd op je' lijkt me genoeg
  maandag 8 mei 2006 @ 15:36:27 #91
64307 Untouchables
Kun je weven, weef dan mee
pi_37658961
Grappig om te zien dat de TS totaal niet meer reageert op replies die betrekking hebben op het probleem dat ze presenteerde in de openingspost.

Vertel nou eens een keer wat je van plan bent, in plaats van selectief op dingetjes te reageren.
Er zijn genoeg mogelijkheden besproken, wat ga je nu doen??

Ik vind het altijd zo jammer wanneer mensen dingen vragen en uiteindelijk of niet eens meer, of alleen maar ontwijkend antwoorden.
  maandag 8 mei 2006 @ 15:52:35 #92
146230 Liewec
70's movies rule
pi_37659450
Vooropgezet, ik heb niet alles gelezen..

Het is kut, maar als je die jongen écht leuk vindt, en het boeit je of hij verdriet heeft of niet, kan je maar één ding doen: Contact verbreken, liefst zo acuut mogelijk. Wees niet begrijpend naar hem toe, wees niet troostend, wees resoluut.

De ENIGE mogelijkheid dat dit goed komt (als vriendschap) is als HIJ een ANDERE meid vindt waar ie verliefd op wordt. Dat gaat zo niet gebeuren, en als jij zegt dat ie 'wel wat andere meisjes heeft gehad' durf ik wel te gokken dat dat van zijn kant schromelijk overdreven is (misschien zelfs wel helemaal gelogen). Hij wil jou en helemaal niemand anders. Hij wil naast je liggen als je wakker wordt, in je ogen kunnen kijken, de liefde zien, en samen opstaan.

Misschien vraagt u zich af, goh, hoe weet die Liewec dat toch allemaal: BEEN THERE, DONE THAT. Ik ben 6 maanden lang VRESELIJK verliefd geweest op een gewéldige meid (ook in de rol van broertje gegroeid), waarbij op een gegeven moment duidelijk werd dat het niet ging werken. Ik was natuurlijk helemaal in de shit, en zij deed achteraf gezien het ergste wat ze had kunnen doen: Ze was superlief, begrijpend, luisterend, troostend... Waardoor ik natuurlijk HELEMAAL niet over haar heen kwam. Dat gebeurde pas toen zij een vriendje kreeg, een paar maanden later.

Nu heb ik een heel goede band met haar (het is inmiddels ca. 10 jaar geleden) en kan ik perfect een vriendschappelijke relatie hebben, zelfs met een meid waar ik zoveel voor heb gevoeld. Daar hebben echter wel flinke tijden met miniem tot geen contact tussen gezeten, en nu woont ze niet in de buurt, dus ik zie d'r nog steeds erg weinig.

Ik denk ook dat een man-vrouw vriendschappelijke relatie zeker wél kan... Maar als meisje kan je er maar beter van uitgaan dat ie sex wil, dan valt het altijd mee

Een amerikaanse stand-upper zei ooit: "Dames, jullie hebben allemaal zo'n beste vriend? Ja? Je weet wel wie ik bedoel he? Aardige jongen. Newsflash: Die is verliefd op je. VERLIEFD!! Geloof je niet? Test het volgende maar uit: Bel hem op vrijdagavond om 22u op, en zeg tegen hem: 'Hee, moet je luisteren, ik zat me thuis wat te vervelen, en ik vroeg me af of je zin hebt langs te komen om me helemaal keihard SUF te neuken.' Waar ie ook is, tien minuten later klopt ie op de deur, volledig buiten adem, met een fles wijn en een bos bloemen en zegt ie: 'Sorry dat ik zo laat ben.' "

People come up to me and say, "What's wrong?" "Nothing." "Well, it takes more energy to frown than it does to smile." "Yeah, you know it takes more energy to point that out than it does to leave me alone?"
pi_37660670
Ik heb ook jaren een beste vriend gehad, die verliefd werd... onze vriendschap is helaas nooit meer hetzelfde geworden
Ik hoop dat het bij jou wel lukt, maar je zult echt afstand moeten nemen
Whatever you're about to discover we off that.
pi_37660942
Een hele simpele oplossing misschien, maar in mijn ogen echt een win win situatie, eentje waar jullie allebei veel plezier van hebben...

Help hem aan een vriendin!

Dit klinkt misschien een beetje triest, maar denk er maar eens over na . Je moet hem natuurlijk wel in de positie weten te krijgen waar hij niet hopeloos verliefd op je is maar eventueel een relatie zou willen beginnen.

Anders krijg je dat "Maar ik wil geen ander, ik wil jou!" gezeur!
pi_37661461
Ik heb trouwens het gevoel dat er zich vaak onder de oppervlakte bij veel m/v vriendschappen een spelletje speelt van stiekem op een plagerige manier mekaar proberen geinteresseerd te krijgen, maar alleen tot het punt waar alles ontkenbaar blijft. Of dit bewust is weet ik niet, maar ik heb al vaak genoeg gewone vriendinnen dingen tegen me horen zeggen die ze toch niet zouden zeggen als ze niet een bepaalde interesse wilden wekken die verder gaat dan pure vriendschap, en zelf ben ik hier ook net zo schuldig aan. Nu is er natuurlijk een verschil tussen iemand romantisch geinteresseerd proberen te krijgen, en daadwerkelijk wat met die persoon willen beginnen. Het eerste kan ook voor ego-strelende doeleinden of puur voor de kick zijn. Als ik zo eens naar mn omgeving kijk naar de typische broertjes-syndroom mannen en de vrouwen waar ze aan hangen, heeft de dame in kwestie vaak ladingen redenen gegeven aan het "broertje" om verliefd te worden of iig zijn interesse te wekken, maar ontkent zij dit alleen for whatever reasons, en schijnt zichzelf ook nog te geloven.

Voorbeelden zijn:
- op zaterdagavond de jongen mee vragen naar huis (zonder verder publiek) voor een naborrel en dan zeiken dat ie dacht dat ie mocht blijven slapen.
- met hem lingerie gaan winkelen en bij elk setje hem vragen of ie zich even haar in dat setje wil voorstellen en dan zn mening geven.
- als ie een afspraak afzegt/niet maakt erg zenuwachtig worden en licht paniekerig zn moeder opbellen om te vragen of ie een nieuwe vriendin heeft.

Verder valt het me bij mezelf op dat als ik na een tijdje single leven weer een nieuwe vlam heb en dit gewone vriendinnen vertel, ze erg aanhankelijk worden tot op het punt van in dronken toestand vrij directe ranzige voorstellen (die natuurlijk, indien ooit eraan herrinnerd ontkend worden of op de alcohol worden geschoven).
Live like there's no tomorrow, love like you've never been hurt and dance like nobody's watching.
"We all lie in the gutter, but some of us look up at the stars." -- Oscar Wilde
pi_37661627
quote:
Op maandag 8 mei 2006 00:48 schreef Hertog_Martin het volgende:
Zie je niet in dat hetgeen dat wat jij zou missen als de vriendschap stopt hetgene is dat voortkomt uit zijn gevoelens voor jou en dat zonder die gevoelens hetgeen wat ervoor zorgt dat jij hem niet kwijt wil er uberhaupt niet is? oftewel die vorm van vriendschap die jij nu zo waardeert zal je sowieso kwijt zijn als je beslist niet op deze manier door te gaan (dat hij nogsteeds gevoelens voor je heeft)

Zonder die gevoelens is hij namelijk niet meer dezelfde vriend en met die gevoelens kan het niet doorgaan.

Dus of kap het compleet af, als je dat niet kan, probeer dan een relatie met hem misschien zorgt je bindingsangst er wel voor dat je je niet verliefd voelt op hem omdat de angst die gevoelens wegstoppen omdat je er gewend aan bent geraakt om een instabiel dramatiek liefdesleven te leiden en dat je toch nooit met iemand anders een langdure relatie zal hebben.

Dus als jij niet in staat bent het compleet te eindigen betekend dat eigenlijk dat je gewoon een relatie met hem hebt die nog niet naar serieus niveau getild is. Als je echt geen gevoelens voor hem hebt in die zin dan moet het met wat moed en wilskracht echt wel lukken om contact voorgoed te eindigen, ook voor zijn bestwil want hij verneukt zn leven een beetje op deze manier.
Van alle mogelijke theorieën in dit topic vind ik deze de mooiste

TS, ik zou dus ook voorstellen om de eerste echte schreden te zetten naar een relatie met hem. Niet uit dwang of medelijden, maar eerder om het volgende: je kunt wel zeggen dat je nu niets voor hem voelt, maar wat niet is, kan nog komen. Net zoals Hertog_Martin vermoed ik dat veel van de aantrekkingskracht die hoort bij een relatie in feite al aanwezig is, hoewel je dit eigenlijk niet echt wil beseffen. Als je vanuit een ander perspectief naar hem kijkt, kom je misschien tot de conclusie dat ook de aantrekkingskracht die jij noodzakelijk vindt voor een relatie plotseling wel aanwezig is. Bovendien zal deze jongen in het geval dat je een relatie met hem krijgt je volledig in de watten leggen, hij is al jaren gek op je; wat wil je nog meer?

En als het volledig mis gaat stort zijn luchtkasteel in en zal het waarschijnlijk voor jullie beiden makkelijker zijn om het contact volledig te verbreken; dat is the next best thing hier.

Een win-win situatie dus
pi_37661943
quote:
Op maandag 8 mei 2006 15:14 schreef Entonie het volgende:
[..]
jij hebt iets te lang aan de zijlijn gestaan
[..]
2x het "signaal" krijgen: 'Ik ben NIET verliefd op je' lijkt me genoeg
Ben je naïef?
Verliefdheid is een chemische onbalans. Die verhelp je echt niet met die zes woordjes.
Zeker niet als je je liefdevol en persoonlijk begaan blijft opstellen.

@Untouchables: Ik hoop dat TS een beetje openstaat voor wat er gezegd wordt en dat ze niet selectief leest zodat het haar probleem niet is. Indruk heb ik trouwens niet, ze leest wel alles. Ze reageert weinig, neemt niet echt deel aan de discussie, da's jammer.

@Liewec: Goed gezegd! Ik denk niet dat ze hard genoeg is om hem zomaar te dumpen - al zou het het wel het beste zijn.

@Black_Tulip: Je hebt gelijk dat Hertog een goed punt heeft!

[ Bericht 4% gewijzigd door mgerben op 08-05-2006 17:20:01 ]
  maandag 8 mei 2006 @ 17:10:59 #98
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_37662265
Waarom zou je sowieso contact hebben met een vrouw, behalve om er seks mee te willen hebben?

Even een newsflash voor vrouwen: QUA PERSOONLIJKHEID ZIJN JULLIE NIET INTERESSANT GENOEG OM EEN VRIENDSCHAPPELIJKE RELATIE MEE TE HEBBEN.

I rest mij case.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_37662632
quote:
Op maandag 8 mei 2006 17:10 schreef Nickthedick het volgende:
Even een newsflash voor vrouwen: QUA PERSOONLIJKHEID ZIJN JULLIE NIET INTERESSANT GENOEG OM EEN VRIENDSCHAPPELIJKE RELATIE MEE TE HEBBEN.
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
pi_37663119
quote:
Op maandag 8 mei 2006 17:02 schreef mgerben het volgende:
@Black_Tulip: Je hebt gelijk dat Hertog een goed punt heeft!
Maar de rest van mijn verhaaltje is onzin, hmm?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')