abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37638911
Ik heb een hele goede vriendschappelijke relatie met een jongen, nu al voor 7 jaar. We zijn altijd samen en kunnen alles aan elkaar kwijt. We waren ongeveer een jaar geleden ergens wezen drinken, en toen vertelde hij me in een dronken bui dat hij helemaal gek van mij was en eigenlijk niks liever wilde dan een relatie met mij. Ik schrok er nogal van, ik hou van hem als een vriend maar ben niet verliefd op hem en eerlijk gezegd begin ik me heel naar te voelen van de gedachte dat wij iets met elkaar zouden hebben.

Ik heb toen duidelijk gemaakt dat ik alleen vrienden wilde zijn, hij begreep me wel. Ik heb in die 7 jaar ook verschillende relaties gehad. Hij hoorde ook altijd van mij wat er allemaal gebeurde, ik heb nogal veel last van bindingsangst, dus relaties van mij gaan nogal vaak aan en uit..

Laatst ging het weer uit met mijn ex, en toen zat ik bij hem uit te huilen en toen zei hij dat ie eigenlijk altijd verliefd op me was gebleven en mij zou accepteren met al mijn eigenaardigheden. En waarom wij niks met elkaar begonnen, want het klikte zo goed.

Ik vind het heel aardig van hem dat hij dat zo zegt, maar ik voel me hierdoor wel tegen de muur gezet. Ik wil hem alleen vriend en ben bang dat als ik hem weer "afwijs" dat ik hem dan kwijtraak als vriend..

Dit is in het kort mijn situatie......Wat moet ik doen?
  zondag 7 mei 2006 @ 20:31:30 #2
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_37639167
Typisch gevalletje van het broertjes syndroom.

Het beste voor hem is geen intensief contact meer met jou hebben, echter ben jij dan je uithuil-vriendje kwijt. Gelijkwaardig vriendschappelijk contact kun je pas hebben als hij over die verliefdheid heen is (waar hij volgens mij al behoorlijk lang mee zit), als hij zelf een vriendin heeft bijvoorbeeld.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  zondag 7 mei 2006 @ 20:55:49 #3
108527 Ronnie_Rotonde
Rotondes zijn rond!
pi_37640129
Ik geloof daar nooit zo in. Vrouw en Man "vriendschappen". Die ontstaan toch vaak omdat de een de ander aantrekkelijk vind maar het vervolgens niet durft te zeggen.

Wat moet je doen? Afwijzen, voor zijn eigen bestwil...?
Nee, dat is niet echt mijn ding... Ik neuk liever!
  zondag 7 mei 2006 @ 20:59:15 #4
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_37640265
quote:
Op zondag 7 mei 2006 20:24 schreef Michellee het volgende:
Laatst ging het weer uit met mijn ex, en toen zat ik bij hem uit te huilen...
Zal hij zich even klote voelen.
Jij zit daar te snotteren om je ex, en het enige wat hij zou willen is dat hij nou eens op liefdesgebied bij jou in de picture kan komen.
quote:
...en toen zei hij dat ie eigenlijk altijd verliefd op me was gebleven en mij zou accepteren met al mijn eigenaardigheden. En waarom wij niks met elkaar begonnen, want het klikte zo goed.
TS, je snapt natuurlijk zelf wel dat dit nooit meer een gelijkwaardige vriendschap wordt he? Ook al zou jij het graag anders zien.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_37640269
Je moet hem 100% duidelijk maken dat het niks kan worden. Daarna moet je gewoon zeggen dat je bang bent dat je - nu je dit weet - bang bent hem als vriend te verliezen. Hij kan het dan accepteren of je verliest idd de vriendschap.

Overigens lijkt het wel vrij eenzijdig verkeer tussen jullie twee. Jij huilt weer eens over een ex, hij moet je troosten. Ooit wel eens andersom gebeurd?
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_37640502
Is het ooit wel eens in je hoofd opgekomen dat je vreselijk egoïstisch bezig bent? Hij heeft je min of meer een jaar geleden de liefde verklaard, en jij blijft hem als broertje / uithuilschouder voor je exen gebruiken. En nu blaat je alleen maar dat JIJ hem niet als vriend kwijt wil, dat jij je notabene door hém tegen de muur gezet voelt etc etc. Heb je er ooit wel eens aan gedacht wat er in hem omgaat door jouw gedrag?
Hij zou ermee moeten kappen, maar hij kan dat niet omdat ie verliefd is en je te graag wil zien (verhalen over exen neemt ie dan maar voor lief). Jij bent hier de enige die deze situatie kan en moet doorbreken.

Stop je egoisme, en verbreek voorlopig het contact om de reden dat het hier om een niet-gelijke vrendschap gaat.
"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
pi_37640571
Nou ik heb het hem de eerste keer duidelijk gemaakt dat ik alleen vrienden wilde blijven. We hebben daarna ook een rustpauze van ongeveer 3 maanden geen contact gehad. Omdat we gewoon even afstand moesten nemen. En daarna hebben we via via weer voorzichtig contact met elkaar gekregen en na een maandje onwennig tegen elkaar doen, was alles weer zoals vanouds. Tot dat hij weer zei dat het nooit over was gegaan..

Als ik me rot voel ofzo dan kan hij me altijd weer laten lachen omdat hij me zo lang kennen.

Het is nog nooit andersom gebeurd, hij heeft wel eens "iets" met andere meiden, maar dan komt hij weer bij mij om te zeggen dat het toch niet zo voelt zoals tussen ons.

Ik ben gewoon bang een goede vriend kwijt te raken.
pi_37640574
quote:
Op zondag 7 mei 2006 21:04 schreef Malebolgia het volgende:

Stop je egoisme, en verbreek voorlopig het contact om de reden dat het hier om een niet-gelijke vrendschap gaat.
idd dat is de oplossing

En regel chicks voor hem.. dan ben je een goede vriendin
pi_37640686
Hij is altijd verliefd op je geweest.

Uitkijken met dit soort jongens, wees gewoon duidelijk tegen hem, zodat hij zich geen "gekke" dingen gaat bedenken.
pi_37640687
quote:
Op zondag 7 mei 2006 21:06 schreef Fatality het volgende:

[..]
En regel chicks voor hem.. dan ben je een goede vriendin
nee juist niet. Dat is echt té triest voor woorden: 'Hey ik voel me schuldig dat ik niets met je wil beginnen, maar omdat ik dat zo zielig voor je vind en mijn schuldgevoel wat wil verzachten heb ik hier een paar meisjes voor je die óók heel leuk zijn hoor!'
"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
pi_37640810
quote:
Op zondag 7 mei 2006 21:06 schreef Michellee het volgende:
Nou ik heb het hem de eerste keer duidelijk gemaakt dat ik alleen vrienden wilde blijven. We hebben daarna ook een rustpauze van ongeveer 3 maanden geen contact gehad. Omdat we gewoon even afstand moesten nemen. En daarna hebben we via via weer voorzichtig contact met elkaar gekregen en na een maandje onwennig tegen elkaar doen, was alles weer zoals vanouds. Tot dat hij weer zei dat het nooit over was gegaan..

Als ik me rot voel ofzo dan kan hij me altijd weer laten lachen omdat hij me zo lang kennen.

Het is nog nooit andersom gebeurd, hij heeft wel eens "iets" met andere meiden, maar dan komt hij weer bij mij om te zeggen dat het toch niet zo voelt zoals tussen ons.

Ik ik ik ik ik ik ik.

Ligt het aan mij of zijn vrouwen over het algemeen vaker zo ingesteld. Je kan de situatie namelijk ook omdraaien en laten merken dat je het erg vindt voor hem.
pi_37640811
quote:
Op zondag 7 mei 2006 21:04 schreef Malebolgia het volgende:
Is het ooit wel eens in je hoofd opgekomen dat je vreselijk egoïstisch bezig bent? Hij heeft je min of meer een jaar geleden de liefde verklaard, en jij blijft hem als broertje / uithuilschouder voor je exen gebruiken. En nu blaat je alleen maar dat JIJ hem niet als vriend kwijt wil, dat jij je notabene door hém tegen de muur gezet voelt etc etc. Heb je er ooit wel eens aan gedacht wat er in hem omgaat door jouw gedrag?
Hij zou ermee moeten kappen, maar hij kan dat niet omdat ie verliefd is en je te graag wil zien (verhalen over exen neemt ie dan maar voor lief). Jij bent hier de enige die deze situatie kan en moet doorbreken.

laat me raden, jij bent zelf iets te vaak het lieve broertje geweest jammer voor je, maar ga dan niet de rollen omdraaien en doen alsof het meisje enige blaam treft. Zij wil gewoon een goede vriend...en die gozer wil blijkbaar haar alledaagse problemen aanhoren. Dat zijn werkelijke motief om haar te zien totaal ergens anders ligt, kun je het meisje niet kwalijk nemen!
pi_37640875
quote:
Op zondag 7 mei 2006 21:12 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Ik ik ik ik ik ik ik.

Ligt het aan mij of zijn vrouwen over het algemeen vaker zo ingesteld. Je kan de situatie namelijk ook omdraaien en laten merken dat je het erg vindt voor hem.
Wat moet ze met een gast waar niet verliefd op is/kan worden behalve een vriendschap opbouwen. Ze heeft, wat ik uit haar verhaal opmaak, al 2 keer duidelijk gemaakt dat ze hem niet zo ziet.

En dat hij pas zijn gevoelens durft duidelijk te maken aan haar nadat hij wat gedronken heeft, zegt wel genoeg over wat voor een mannetje hij is
pi_37640939
quote:
We hebben daarna ook een rustpauze van ongeveer 3 maanden geen contact gehad. Omdat we gewoon even afstand moesten nemen.

Ok, wat ik je nu ga vertellen ga je niet leuk vinden, maar het is wel waar:
3 maanden is veel te kort. Het enige wat helpt is voor onbepaalde tijd geen contact meer (> een jaar). Die kerel is gewoon knalverliefd op je, en na een periode van 7 jaar zou dat ook al best 'houden van' geworden kunnen zijn. Dan even 3 maanden pauze helpt dan niet meer. Dat kun je jezelf wel wijs maken omdat je allebei het contact zo leuk vind, maar het helpt echt niet.

En een goede vriend? Dat zal hij vast zijn, maar behalve dat hij voor jou een goede vriend wil zijn, slikt hij een hoop van jouw huilbuien en verhalen over exen omdat hij diep één hoop koestert: een relatie met jou. En dat kun jij hem niet geven, maar het frequente en goede contact met hem geeft hem toch altijd weer wat hoop, ondanks dat jij tegen hem zegt dat je geen relatie wil.

En als die vriendschap goed is, moet die er ook tegen kunnen om elkaar een lange tijd niet te zien. Want dit gaat uiteindelijk niet de goede kant op. Voor jou is het vervelend; voor hem slopend. Wees nou eerlijk voor hem aangezien hij niet meer eerlijk voor zichzelf kan zijn, en verbreek dat contact. Andere opties om dit op te lossen bestaan niet, alleen in je fantasie.
  zondag 7 mei 2006 @ 21:17:20 #15
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_37640968
Ik moet zeggen dat ik hetzelfde gehad heb met een vriendin van me. Zij zag mij als uithuil schouder en het broetje dat ze nooit gehad had. Heel irritant allemaal, en uiteindelijk irriteert het mateloos en ik was het zat. Vooral omdat je al die verhalen moet aanhoren van alle andere gozers en ze moet verdragen als ze om haar heen zijn terwijl ze uiteindelijk weer op mijn schouder komt uithuilen, je voelt je gebruikt.

Dus.... mijn advies aan jou is: Accepteer die gevoels van die jongen door en doe er dan iets mee. Je mag hem niet aan het lijntje houden als je niets met hem wilt. MAARJA DAT IS MIJN MENING
Float like a butterfly, sting like a bee
pi_37641003
quote:
Op zondag 7 mei 2006 21:14 schreef Entonie het volgende:

[..]

Wat moet ze met een gast waar niet verliefd op is/kan worden behalve een vriendschap opbouwen. Ze heeft, wat ik uit haar verhaal opmaak, al 2 keer duidelijk gemaakt dat ze hem niet zo ziet.

En dat hij pas zijn gevoelens durft duidelijk te maken aan haar nadat hij wat gedronken heeft, zegt wel genoeg over wat voor een mannetje hij is
En dus ook over haar. Ze kent hem eigenlijk niet eens echt blijkt wel volgens mij. Daarnaast zou ze toch moeten kunnen merken aan zijn gedrag hoe zijn gevoelens waren? Maar nee, gewoon gebruiken die jongen, altijd lekker om getroost te worden door iemand die je ophemelt als het weer eens uit gaat.
  zondag 7 mei 2006 @ 21:20:02 #17
67978 HenryHill
pi_37641063
quote:
Op zondag 7 mei 2006 21:09 schreef Malebolgia het volgende:

[..]

nee juist niet. Dat is echt té triest voor woorden: 'Hey ik voel me schuldig dat ik niets met je wil beginnen, maar omdat ik dat zo zielig voor je vind en mijn schuldgevoel wat wil verzachten heb ik hier een paar meisjes voor je die óók heel leuk zijn hoor!'
Mwoah, ik weet niet of die jongen er gelukkig mee moet zijn als er meiden voor hem geregeld moeten worden, maar 'officieel' zijn ze natuurlijk nog gewoon vrienden. En vrienden kunnen elkaar best helpen op dat vlak.

Aan de andere kant: TS zou nog wel eens niet zo gelukkig kunnen zijn met de uitkomst als die jongen idd een vriendin krijgt. Want alle onvoorwaardelijke aandacht die ze nu van hem krijgt zal dan opeens naar zijn vriendin gaan. Hij zal je denk ik niet laten vallen, maar TS zal wel heel veel voordelen verliezen...

En TS gebruikt die jongen een beetje, maar met name omdat die jongen zich laat gebruiken.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  zondag 7 mei 2006 @ 21:21:04 #18
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_37641105
quote:
Op zondag 7 mei 2006 21:12 schreef Entonie het volgende:
kun je het meisje niet kwalijk nemen!
Dat is zonder meer waar, als zij duidelijk aangeeft echt niet 'meer' te willen kan hij ook zijn conclusies trekken. Probleem is alleen (voor hem) dat iemand die verliefd is niet alles even nuchter bekijkt.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  zondag 7 mei 2006 @ 21:21:23 #19
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_37641112
quote:
Op zondag 7 mei 2006 21:20 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Mwoah, ik weet niet of die jongen er gelukkig mee moet zijn als er meiden voor hem geregeld moeten worden, maar 'officieel' zijn ze natuurlijk nog gewoon vrienden. En vrienden kunnen elkaar best helpen op dat vlak.

Aan de andere kant: TS zou nog wel eens niet zo gelukkig kunnen zijn met de uitkomst als die jongen idd een vriendin krijgt. Want alle onvoorwaardelijke aandacht die ze nu van hem krijgt zal dan opeens naar zijn vriendin gaan. Hij zal je denk ik niet laten vallen, maar TS zal wel heel veel voordelen verliezen...

En TS gebruikt die jongen een beetje, maar met name omdat die jongen zich laat gebruiken.
Ook helemaal waar. Die wijfen zien je toch als 2e rangs vriendje. Dus hebben ze ff tijd voor je, of ff niets te doen moet je wel klaar voor ze staan

* muhammad_ali raakt wat opgekropte frustratie kwijt
pi_37641134
quote:
...
Tot dat hij weer zei dat het nooit over was gegaan..
...
...
Fijn dat-ie je op kan beuren als jij down bent.

Maar ondertussen is hij verliefd op jou en het gaat niet over.
Die 'goede vriend' waar je het over hebt wordt al zeven jaar tegengehouden om een relatie te krijgen omdat hij verliefd is op jou.
Ik wil niet zeggen dat hij zijn tijd verdoet, maar het is niet echt gelijkwaardig, toch?

Hij beurt jou op. Hij geeft jou wat je wilt - een schouder om op uit te huilen.
Jij geeft hem niet wat hij wil: jouw hart. Ik zeg niet dat je dat kunt, of moet doen; maar hij komt zo niet verder.

Eye-opener: Je hebt geen goede vriend.
Je hebt iemand die verliefd op je is. Hij denkt dat de weg naar jouw hart is: Er voor jou zijn als je iemand nodig hebt.
Fout dus, want dat is niet de man die jij zoekt. Als je hem als goede vriend houdt, gebruik je hem alleen maar.

Zoek maar eens op Fok op Friendzone.

Er is al gesuggereerd om te kappen.
Da's hard.
Ik zou zeggen: Ga een keer met hem tekeer. Hij blij, en leuk om te proberen; en als het niet werkt: Dan is hij er tenminste overheen en kan hij op zoek naar een èchte vriendin-vriendin. Tussen jullie blijft het dan gewoon altijd vriendschap, zeker omdat je echt àlles met elkaar gedeeld hebt (ook dàt).
Of gun je hem geen vriendin omdat je bang bent om je uithuilschouder kwijt te raken?
pi_37641164
quote:
Op zondag 7 mei 2006 21:12 schreef Entonie het volgende:

[..]

laat me raden, jij bent zelf iets te vaak het lieve broertje geweest jammer voor je, maar ga dan niet de rollen omdraaien en doen alsof het meisje enige blaam treft. Zij wil gewoon een goede vriend...en die gozer wil blijkbaar haar alledaagse problemen aanhoren. Dat zijn werkelijke motief om haar te zien totaal ergens anders ligt, kun je het meisje niet kwalijk nemen!
een goede vriend van mij heeft een tijd in ongeveer zo'n situatie gezeten, en dat is niet cool om van dichtbij te zien. Dat gun je je vrienden niet. Dus dit raakt mij wel persoonlijk ja, alleen iets anders dan jij dacht.

Natuurlijk kun je de TS niet kwalijk nemen dat die jongen zijn motieven ergens anders liggen, maar dat kun je hem evenmin lijkt me zo. Hij zou wel de ballen moet hebben om dit te onderkennen en voor zichzelf eerlijk te zijn en het contact te verbreken. Wat ik zo lees heeft ie daar de ruggegraat niet voor.

Nu vind ik dat TS wel eens bij zichzelf te rade kan gaan hoe dit hele gebeuren niet alleen haar, maar ook die vriend beinvloed. Een klein beetje empathie ofzo. En dan tot de conclusie komen dat dit geen gezonde vriendschapsrelatie is, en aangezien hij niet de ruggegraat heeft om er wat aan te doen, dan zelf het heft in haden te nemen.
pi_37641182
quote:
Op zondag 7 mei 2006 21:18 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

En dus ook over haar. Ze kent hem eigenlijk niet eens echt blijkt wel volgens mij. Daarnaast zou ze toch moeten kunnen merken aan zijn gedrag hoe zijn gevoelens waren? Maar nee, gewoon gebruiken die jongen, altijd lekker om getroost te worden door iemand die je ophemelt als het weer eens uit gaat.
ze dwingt em toch niet? Hij wil dat blijkbaar. Anders zou hij niet 7 jaar lang blijven hangen bij haar.

Grappig hoe sommige hier de jongen (zichzelf?) in een slachtoffer rol proberen neer te zetten. JIJ wordt verliefd, dan moet JIJ de consequenties die een eventuele afwijzing met zich meebrengt ook aanvaarden. Als gewoon normaal nadenkt weet je wel of je ooit kans zult maken of niet. Maar nee, blijven hopen, blijven hangen..daar ga je echt veel aan hebben
pi_37641200
quote:
Op zondag 7 mei 2006 21:21 schreef Frezer het volgende:

[..]

Dat is zonder meer waar, als zij duidelijk aangeeft echt niet 'meer' te willen kan hij ook zijn conclusies trekken. Probleem is alleen (voor hem) dat iemand die verliefd is niet alles even nuchter bekijkt.
Daarom is het de verantwoordelijkheid van haar om de situatie nuchter te bekijken. Dit gebeurt alleen nog niet.
  zondag 7 mei 2006 @ 21:24:35 #24
67978 HenryHill
pi_37641228
quote:
Op zondag 7 mei 2006 21:22 schreef mgerben het volgende:
Zoek maar eens op Fok op Friendzone.
Ladder Theory, anyone?
quote:
Ik zou zeggen: Ga een keer met hem tekeer. Hij blij, en leuk om te proberen; en als het niet werkt: Dan is hij er tenminste overheen en kan hij op zoek naar een èchte vriendin-vriendin. Tussen jullie blijft het dan gewoon altijd vriendschap, zeker omdat je echt àlles met elkaar gedeeld hebt (ook dàt).

Ik hou wel van goeie grappen.
Dit was een garpje, toch?
pi_37641318
quote:
Op zondag 7 mei 2006 21:23 schreef Entonie het volgende:

[..]

ze dwingt em toch niet? Hij wil dat blijkbaar. Anders zou hij niet 7 jaar lang blijven hangen bij haar.

Grappig hoe sommige hier de jongen (zichzelf?) in een slachtoffer rol proberen neer te zetten. JIJ wordt verliefd, dan moet JIJ de consequenties die een eventuele afwijzing met zich meebrengt ook aanvaarden. Als gewoon normaal nadenkt weet je wel of je ooit kans zult maken of niet. Maar nee, blijven hopen, blijven hangen..daar ga je echt veel aan hebben
Zij dwingt hem natuurlijk niet, ze maakt alleen gebruik van hem. Dat keur ik slechts af. En daarnaast heb ik inderdaad medelijden met die kerel dat die al 7 jaar achter dezelfde vrouw aanhangt. Meer medelijden met hem dan met haar...want ook hij zal al het contact verliezen natuurlijk als de vriendschap voorbij is.

Eigenlijk zou het beter voor hem zijn als ze geen vrienden meer zouden zijn. Maar dat is makkelijker gezegd dan gevoelsmatig gedaan.
  zondag 7 mei 2006 @ 21:27:38 #26
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_37641352
Nee hoor. Uiteindelijk is het zoveel makkelijker voor die gozer om het allemaal te vergeten. Je hebt geen idee..
  zondag 7 mei 2006 @ 21:28:01 #27
146271 De_Piere
Op links ben ik de beste
pi_37641369
Ik zou t wel weten, zo moeilijk is het niet. Op deze manier doorgaan kost je de vriendschap dus kies voor een relatie met deze jongen. Je weet wat je hebt en de kans dat je elkaar blijft zien is ook een stuk groter. Als ik hem was zou ik niet kunnen leven met alleen vriendschap en kapte ik er er mee.
Met Ajax komt het helemaal goed en Zweden wordt wereldkampioen
pi_37641389
Grappig, ik zit nu ook in situatie waarbij een goede vriend mij leuk vind en ik hem niet... En idd, ook de vriendschap willen bewaren. Voordeel hier is dat het niet mijn 'uithuil-vriend' is, maar gewoon iemand waar ik het goed mee kan vinden en waar ik lol mee kan hebben. Maar toch...

Ik vrees inderdaad ook dat je het contact zeer moet verminderen. Niet noodzakelijk geheel verbreken, maar niet meer zo close met elkaar zijn. Als je elkaar wil ontmoeten, ga dan met nog een paar vrienden (en zorg dat er een single vriendin bij zit ) stappen ofzo, dat is veel minder close en kan je meer afstand nemen zonder hem geheel te verliezen. Maar bespreek het wel, en laat hem duidelijk merken dat je hem niet de liefde terug kan geven en dat je hoopt dat hij gelukkig kan worden met iemand anders...

Overigens heb je bij hem blijkbaar geen last van je bindingsangst, want je bent al jaren enorm close met hem. Ga toch (voor jezelf) gewoon eens kijken of dat komt omdat hij zo'n goede vriend is, of omdat er diep van binnen andere gevoelens verstopt zitten
pi_37641417
quote:
Op zondag 7 mei 2006 21:22 schreef mgerben het volgende:
Ik zou zeggen: Ga een keer met hem tekeer.
ja geniaal Wordt ie tenminste ook lichamelijk verslaafd aan haar. En het was al zo makkelijk voor hem op de knoop door te hakken. Nu ze met elkaar het bed in zijn gedoken zal hij zeker makkelijk alle hoop op een relatie met haar op kunnen geven .

I've seen this happening: doesn't work that way chief.
  zondag 7 mei 2006 @ 21:29:59 #30
11488 UTO
Unidentified Typing Object
pi_37641450
quote:
Ik heb een hele goede vriendschappelijke relatie met een jongen, nu al voor 7 jaar. We zijn altijd samen en kunnen alles aan elkaar kwijt. We waren ongeveer een jaar geleden ergens wezen drinken, en toen vertelde hij me in een dronken bui dat hij helemaal gek van mij was en eigenlijk niks liever wilde dan een relatie met mij. Ik schrok er nogal van, ik hou van hem als een vriend maar ben niet verliefd op hem en eerlijk gezegd begin ik me heel naar te voelen van de gedachte dat wij iets met elkaar zouden hebben.

Ik heb toen duidelijk gemaakt dat ik alleen vrienden wilde zijn, hij begreep me wel. Ik heb in die 7 jaar ook verschillende relaties gehad. Hij hoorde ook altijd van mij wat er allemaal gebeurde, ik heb nogal veel last van bindingsangst, dus relaties van mij gaan nogal vaak aan en uit..

Laatst ging het weer uit met mijn ex, en toen zat ik bij hem uit te huilen en toen zei hij dat ie eigenlijk altijd verliefd op me was gebleven en mij zou accepteren met al mijn eigenaardigheden. En waarom wij niks met elkaar begonnen, want het klikte zo goed.

Ik vind het heel aardig van hem dat hij dat zo zegt, maar ik voel me hierdoor wel tegen de muur gezet. Ik wil hem alleen vriend en ben bang dat als ik hem weer "afwijs" dat ik hem dan kwijtraak als vriend..

Dit is in het kort mijn situatie......Wat moet ik doen?
Misschien moet je tot het besef komen dat hij toch de ware is?!? Misschien hebben je aan/uit relaties en bindingsangst de oorzaak wel liggen in het feit dat je van hem houdt en daarmee onbewust de boot afhoudt?
Het is maar een dwarsstraat
From outer space
  zondag 7 mei 2006 @ 21:31:11 #31
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_37641493
Naief

Vrouwen denken dat mannen vrienden willen zijn.
Mannen willen gewoon neuken.
Klaar.
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
  zondag 7 mei 2006 @ 21:31:16 #32
67978 HenryHill
pi_37641495
Is iedereen hier voorstander van een relatie uit medelijden ofzo?

Ik weet niet wat jullie, maar ik ken echt helemaal niemand (mannelijk noch vrouwelijk) die dat zou doen als er vanuit hun kant niet minimaal een redelijke mate van aantrekkingskracht bestaat...
pi_37641511
Hij is niet 7 jaar verliefd op mij. Dit is iets van het laatste 2 jaar, daarvoor waren we gewoon vrienden. We deden samen dezelfde studie maar pas na de studie zijn we echt vrienden geworden.

Ik weet ook wel dat het beste is om het contact te verbreken, maar er gebeuren zo vaak dingen dat ik denk , dat wil ik hem even vertellen. Is dat egoistisch? Lijkt mij gewoon vriendschap. Ik kan er toch zeker ook niks aan doen dat hij verliefd op mij is? En nadat we die rustpauze hadden, had hij ook gewoon iets met een meisje. We gingen toen ook gewoon met elkaar om, dan kan ik het toch niet weten dat hij nog steeds verliefd is op mij?
  zondag 7 mei 2006 @ 21:32:45 #34
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_37641546
Nee, ik ben voor dat die gozer gewoon zwaait naar TS alvorens te verdwijnen. Zal zijn ego die nu zo sterk is als een pakje boter ook wat goed doen denk ik.
  zondag 7 mei 2006 @ 21:34:13 #35
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_37641590
quote:
Op zondag 7 mei 2006 21:31 schreef Michellee het volgende:
Hij is niet 7 jaar verliefd op mij. Dit is iets van het laatste 2 jaar, daarvoor waren we gewoon vrienden. We deden samen dezelfde studie maar pas na de studie zijn we echt vrienden geworden.

Ik weet ook wel dat het beste is om het contact te verbreken, maar er gebeuren zo vaak dingen dat ik denk , dat wil ik hem even vertellen. Is dat egoistisch? Lijkt mij gewoon vriendschap. Ik kan er toch zeker ook niks aan doen dat hij verliefd op mij is? En nadat we die rustpauze hadden, had hij ook gewoon iets met een meisje. We gingen toen ook gewoon met elkaar om, dan kan ik het toch niet weten dat hij nog steeds verliefd is op mij?
Eerlijk waar het maakt niet uit hoe je het goed probeert te praten. Ook al heb je geen schuld hieraan, het is slopend voor die jongen. (like i said: i know)
pi_37641597
quote:
Op zondag 7 mei 2006 21:31 schreef Michellee het volgende:

Je blijft ook met deze redenatie egoistisch. En ja, als je enkel wat wilt vertellen maar niet wilt luisteren is dat egoïsme en geen vriendschap, want bij dat laatste ga je uit van een wisselwerking. Dit is dus duidelijk niet het geval bij jullie.
  zondag 7 mei 2006 @ 21:34:36 #37
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_37641606
Dat is de 'slangen-methode'
'nee hoor, ik ben alleen maar een vriend'
gaat het slecht met het 'echte vriendje' :
och kom maar hier uithuilen ik ben er altijd voor je . . . vertel maar meisje . . .och . . echt? wat een klootzak . .
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
  zondag 7 mei 2006 @ 21:35:19 #38
67978 HenryHill
pi_37641630
quote:
Op zondag 7 mei 2006 21:34 schreef Asics het volgende:
Dat is de 'slangen-methode'
'nee hoor, ik ben alleen maar een vriend'
gaat het slecht met het 'echte vriendje' :
och kom maar hier uithuilen ik ben er altijd voor je . . . vertel maar meisje . . .och . . echt? wat een klootzak . .
Heb jij het wel eens zien werken?
pi_37641660
quote:
Op zondag 7 mei 2006 21:28 schreef Arctica het volgende:
Ik vrees inderdaad ook dat je het contact zeer moet verminderen. Niet noodzakelijk geheel verbreken, maar niet meer zo close met elkaar zijn. Als je elkaar wil ontmoeten, ga dan met nog een paar vrienden (en zorg dat er een single vriendin bij zit ) stappen ofzo, dat is veel minder close en kan je meer afstand nemen zonder hem geheel te verliezen.
Die vriend van mij had dat dus ook geprobeerd, terwijl wij (vriendengroep) tegen em hadden gezegd: kerel, doe nou gewoon ff helemaal geen contact. Nee, dat was niet nodig, dit kon zo ook wel blablabla. Na een paar weken: 'eh ja, steeds als ik haar zie komt het gevoel toch terug'.

joh
  zondag 7 mei 2006 @ 21:36:57 #40
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_37641694
quote:
Op zondag 7 mei 2006 21:35 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Heb jij het wel eens zien werken?
Met die naam lijkt het wel een succes-methode ja.
pi_37641712
quote:
Op zondag 7 mei 2006 21:29 schreef UTO het volgende:

[..]

Misschien moet je tot het besef komen dat hij toch de ware is?!? Misschien hebben je aan/uit relaties en bindingsangst de oorzaak wel liggen in het feit dat je van hem houdt en daarmee onbewust de boot afhoudt?
Het is maar een dwarsstraat
Dat is dus ook de reden die hij opgeeft voor het feit dat hij nog niet heeft opgegeven. Maar nee, ik geloof hier niet in. Ik vind hem heel leuk voor zijn opmerkingen en de discussies die we hebben maar ik voel geen lichamelijke aantrekkingskracht ofzo. Daarnaast ben ik niet verliefd op hem.
pi_37641754
Tja... dan zul je toch het contact geheel moeten verbreken... En als je zeer dringend iets wil zeggen tegen heb, kun je je misschien uitleven op een goede vriendin ofzo...

Oude gewoontes doorbreek je niet makkelijk (het bij hem uithuilen) maar je kan het makkelijk doorbreken als je het iets kan aanpassen, in dit geval door een ander klankbord (of meerdere, de aandacht verspreiden) te nemen.
  zondag 7 mei 2006 @ 21:38:55 #43
78228 zhe-devilll
Geniaal...
pi_37641769
quote:
en toen zei hij dat ie eigenlijk altijd verliefd op me was gebleven en mij zou accepteren met al mijn eigenaardigheden. En waarom wij niks met elkaar begonnen, want het klikte zo goed.
ehm iemand die dat zou zeggen die moest ik al niet meer,
anderzijds denk ik dat hij gewoon geil was, vlaag van verstandsverbijstering zeg maar
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zondag 7 mei 2006 @ 21:39:27 #44
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_37641793
Michellee geef me de tel nummer van die gozer dan praat ik met em.

Maar eerlijk waar, ik weet wat ie doormaakt. You have no idea. Sure je kan zeggen maar zo bedoel ik het niet en blablabla maarja het feit blijft dat hij je niet los kan/wil laten. Knowing you cant have her but at the same time not beeing able to let loose
  zondag 7 mei 2006 @ 21:39:34 #45
67978 HenryHill
pi_37641797
quote:
Op zondag 7 mei 2006 21:37 schreef Michellee het volgende:

[..]

Dat is dus ook de reden die hij opgeeft voor het feit dat hij nog niet heeft opgegeven. Maar nee, ik geloof hier niet in. Ik vind hem heel leuk voor zijn opmerkingen en de discussies die we hebben maar ik voel geen lichamelijke aantrekkingskracht ofzo. Daarnaast ben ik niet verliefd op hem.
Gips, hout, of gewoon ouderwets gewapend beton?
Ik heb het over die plaat voor z'n kop
pi_37641852
quote:
Ik weet ook wel dat het beste is om het contact te verbreken
Nou dan weet je wat je te doen staat, en kan het topic dicht.

Want er kunnen nog lange discussies worden gehouden wie schuld heeft en voor wie het het zieligst is, maar daar kom je toch niet uit. "Je kunt niet kiezen voor wie je valt; je valt gewoon." + "Liefde maakt blind" = ongelijke vriendschap en een jongen die het niet helder meer ziet / geen ruggegraat heeft.
  zondag 7 mei 2006 @ 21:41:17 #47
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_37641878
quote:
Op zondag 7 mei 2006 21:38 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

anderzijds denk ik dat hij gewoon geil was, vlaag van verstandsverbijstering zeg maar
verliefdheid is idd verstandsverbijstering, maar 2 jaar noem ik geen vlaag. .
  zondag 7 mei 2006 @ 21:41:29 #48
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_37641886
quote:
Op zondag 7 mei 2006 21:38 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

niet verkeerd bedoeld hoor, maar het kan idd heel goed zijn dat hij jou gewoon heel graag een keer om zijn paal wil hebben zonder dattie ook echt een relatie met je wil.
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
  zondag 7 mei 2006 @ 21:41:44 #49
78228 zhe-devilll
Geniaal...
pi_37641904
quote:
Op zondag 7 mei 2006 21:41 schreef Frezer het volgende:

[..]

verliefdheid is idd verstandsverbijstering, maar 2 jaar noem ik geen vlaag. .
dat is liefde!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zondag 7 mei 2006 @ 21:42:25 #50
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_37641931
quote:
Op zondag 7 mei 2006 21:41 schreef Asics het volgende:

[..]

niet verkeerd bedoeld hoor, maar het kan idd heel goed zijn dat hij jou gewoon heel graag een keer om zijn paal wil hebben zonder dattie ook echt een relatie met je wil.
Dat zou idd ook nog kunnen al moet ik zeggen dat je daar niet 2 jaar op w8. Dan doe je dat wanneer zij dronken is en jij niet
  zondag 7 mei 2006 @ 21:43:00 #51
78228 zhe-devilll
Geniaal...
pi_37641957
quote:
Op zondag 7 mei 2006 21:41 schreef Asics het volgende:

[..]

jah ze moet de volgende keer dat hij dat zegt, even in zijn paal knijpen kijken oftie stijf is
  zondag 7 mei 2006 @ 21:43:46 #52
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_37641989
LOL. Dat lijkt mij niet echt verstandig zhe. Maar wel leuk voor die jongen denk ik
  zondag 7 mei 2006 @ 21:44:42 #53
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_37642032
quote:
Op zondag 7 mei 2006 21:41 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

dat is liefde!
Als het wederzijds was misschien wel ja, .
  zondag 7 mei 2006 @ 22:03:34 #54
78228 zhe-devilll
Geniaal...
pi_37642316
quote:
Op zondag 7 mei 2006 21:44 schreef Frezer het volgende:

[..]

Als het wederzijds was misschien wel ja, .
wat niet is kan nog komen zal hij wel denken
pi_37642321
Pas maar op.. eens keert het zich maybe wel tegen jou
Liefde en haat liggen dicht naast elkaar

Eens heeft die door.. dat hij echt geen kans maakt ,dan voelt hij zich gebruikt en wie weet hoe die leuke vriend dan veranderd..

Misschien moet je toch maar eens als je weer eens ''liefdes verdriet'' heb..hem met rust laten
En wat meer afstand gaan houden.
Salsa Española
pi_37642385
De ene voelt altijd iets voor de ander met man<-> vriendschappe...

egt vriendschapp tusse man en vrouw is met---> gehandicapte vrouwen/mannen.... je pa of je ma en je familie.. daar tusse niets.

p.s

ohjah en homos
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_37642612
quote:
Op zondag 7 mei 2006 22:03 schreef Salsagirl het volgende:
Pas maar op.. eens keert het zich maybe wel tegen jou
Liefde en haat liggen dicht naast elkaar

Eens heeft die door.. dat hij echt geen kans maakt ,dan voelt hij zich gebruikt en wie weet hoe die leuke vriend dan veranderd..
Nou dat hoop ik toch echt niet.
  zondag 7 mei 2006 @ 22:21:54 #58
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_37642916
Het is gewoon jouw "bindingsangst" die het probleem is. Er zit iemand naast je die je al zeven jaar kent en die je aan het lachen kan maken en je ook nog eens emotioneel begrijpt, maar nee... jij wil hem als "een vriend" blijven zien.

Probleem ligt bij jou hoor. Je kan wel eeuwig bewust of onbewust mannen gaan utkiezen waar je al van tevoren van kan voorspellen dat je er niet je hele leven bij zal blijven. Tegelijkertijd "bind" je je dan wel 7 jaar lang aan een "vriend" met wie je zogezegd nooit een relatie zou willen hebben.
---verdwijnt---
  zondag 7 mei 2006 @ 22:28:52 #59
67978 HenryHill
pi_37643206
quote:
Op zondag 7 mei 2006 22:21 schreef Clourhide het volgende:
Het is gewoon jouw "bindingsangst" die het probleem is. Er zit iemand naast je die je al zeven jaar kent en die je aan het lachen kan maken en je ook nog eens emotioneel begrijpt, maar nee... jij wil hem als "een vriend" blijven zien.

Probleem ligt bij jou hoor. Je kan wel eeuwig bewust of onbewust mannen gaan utkiezen waar je al van tevoren van kan voorspellen dat je er niet je hele leven bij zal blijven. Tegelijkertijd "bind" je je dan wel 7 jaar lang aan een "vriend" met wie je zogezegd nooit een relatie zou willen hebben.
Wat klets je nou? Ze is gewoon niet verliefd.

Stel je voor dat jij een goede vriendin hebt die echt een supertoffe meid is, maar eruit ziet als een walvis. Als zij verliefd is op jou, zou jij dan ook denken: ja, we gaan nu zo lang met elkaar om, en ze zit al zo lang op mij te wachten, nu moet ik uit schuldgevoel en als een soort van wederdienst wel een relatie aangaan met haar. Ach, misschien ben ik gewoon 7 jaar stom geweest, en is zij inderdaad wel de ware voor me, alleen heb ik het nog nooit gezien...

[ Bericht 22% gewijzigd door HenryHill op 07-05-2006 22:35:48 ]
pi_37643664
quote:
Op zondag 7 mei 2006 22:28 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Wat klets je nou? Ze is gewoon niet verliefd.

Stel je voor dat jij een goede vriendin hebt die echt een supertoffe meid is, maar eruit ziet als een walvis. Als zij verliefd is op jou, zou jij dan ook denken: ja, we gaan nu zo lang met elkaar om, en ze zit al zo lang op mij te wachten, nu moet ik uit schuldgevoel en als een soort van wederdienst wel een relatie aangaan met haar. Ach, misschien ben ik gewoon 7 jaar stom geweest, en is zij inderdaad wel de ware voor me, alleen heb ik het nog nooit gezien...
Dit is wel een interessante discussie. Stel nou dat die meid er helemaal niet uitziet als een walvis, maar gewoon good lookin' is? Geen supermodel ofzo, maar niet onprettig om tegen aan te kijken. En voor de rest klikt het heel goed. En zij wordt dan verliefd op jou? Maar jij durft je niet aan mensen te binden uit angst om weer verlaten / pijn gedaan te worden. Wat dan?
  zondag 7 mei 2006 @ 22:46:34 #61
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_37643841
quote:
Op zondag 7 mei 2006 22:41 schreef Malebolgia het volgende:

[..]

Dit is wel een interessante discussie. Stel nou dat die meid er helemaal niet uitziet als een walvis, maar gewoon good lookin' is? Geen supermodel ofzo, maar niet onprettig om tegen aan te kijken. En voor de rest klikt het heel goed. En zij wordt dan verliefd op jou? Maar jij durft je niet aan mensen te binden uit angst om weer verlaten / pijn gedaan te worden. Wat dan?
Het begrip 'bindingsangst' wordt vooral veel gebruikt als men gewoon echt niks voor diegene voelt. Als je de juiste persoon tegen komt verdwijnt bindingsangst als sneeuw voor de zon.
  zondag 7 mei 2006 @ 22:48:55 #62
67978 HenryHill
pi_37643934
quote:
Op zondag 7 mei 2006 22:46 schreef Frezer het volgende:

[..]

Het begrip 'bindingsangst' wordt vooral veel gebruikt als men gewoon echt niks voor diegene voelt. Als je de juiste persoon tegen komt verdwijnt bindingsangst als sneeuw voor de zon.
Mee eens.
pi_37644036
Hiermee ben ik niet mee eens, ik gebruik bindingsangst niet als excuus dat ik niks voor iemand voel. Het is gewoon een gevoel dat ik me niet wil binden aan iemand omdat het na mijn gevoel toch een keer ophoudt, dus kan ik me beter niet binden aan iemand.

En nee, ik begin geen relatie met iemand omdat het goed klikt met iemand en omdat die er goed uitziet. Er moet naar mijn mening ook iets zijn als verliefdheid.
pi_37644120
ach wat is nou verliefd zijn
als je goed met elkaar kan opschieten, dan komt het vanzelf wel.
typisch gevalletje van bindingsangs dittuh.
pi_37644154
Als je echt bindingsangst hebt...wat inderdaad teveel als excuus wordt gehanteerd...dan kan je even op deze website kijken: http://www.thebecompany.nl/bindingsangst.htm
  zondag 7 mei 2006 @ 22:56:09 #66
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_37644193
quote:
Op zondag 7 mei 2006 22:51 schreef Michellee het volgende:
Hiermee ben ik niet mee eens, ik gebruik bindingsangst niet als excuus dat ik niks voor iemand voel. Het is gewoon een gevoel dat ik me niet wil binden aan iemand omdat het na mijn gevoel toch een keer ophoudt, dus kan ik me beter niet binden aan iemand.

En nee, ik begin geen relatie met iemand omdat het goed klikt met iemand en omdat die er goed uitziet. Er moet naar mijn mening ook iets zijn als verliefdheid.
Nee, maar dan zou je net zo goed die vriendschap kunnen opzeggen, "omdat het toch een keer ophoudt" (die vriendschap dan, bedoel ik).
---verdwijnt---
  zondag 7 mei 2006 @ 22:56:14 #67
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_37644194
quote:
Op zondag 7 mei 2006 22:51 schreef Michellee het volgende:
Ergo, je bent nog niet iemand tegen gekomen waarmee het zo goed klikte dat het goede gevoel bleef. . Het hebben van op een volgende relaties is een heel normaal verschijnsel hoor, en in mijn ogen geen bindingsangst.
quote:
Daar heb je helemal gelijk in.
  zondag 7 mei 2006 @ 22:56:44 #68
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_37644212
Ik sluit me helemaal aan bij HenryHill: ze wil gewoon niks met hem. Klaar. Dat is haar goed recht, en de reden is haar zaak.

Alsof ze het hem verplicht is om een relatie te beginnen...

Ik zou wel afstand nemen inderdaad, niet hem als luisterend oor blijven gebruiken.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  zondag 7 mei 2006 @ 22:57:58 #69
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_37644237
quote:
Op zondag 7 mei 2006 22:55 schreef WeirdMicky het volgende:
Als je echt bindingsangst hebt...wat inderdaad teveel als excuus wordt gehanteerd...
Het zou idd wel leuk zijn om daar de cijfertjes bij te weten.
pi_37644239
quote:
Op zondag 7 mei 2006 22:54 schreef Grimli het volgende:
ach wat is nou verliefd zijn
als je goed met elkaar kan opschieten, dan komt het vanzelf wel.
typisch gevalletje van bindingsangs dittuh.
Ik denk niet dat iemand geholpen is aan een broer-zus relatie...
  zondag 7 mei 2006 @ 22:59:18 #71
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_37644263
maar zou jij er goed bij blijven voelen als je weet dat zijn gevoelens niet weggaan maar hij zegt er niets over omdat hij weet dat jij het niet wil. Maar hij blijft er voor je zijn??
pi_37644297
quote:
Op zondag 7 mei 2006 22:56 schreef Clourhide het volgende:

[..]

Nee, maar dan zou je net zo goed die vriendschap kunnen opzeggen, "omdat het toch een keer ophoudt" (die vriendschap dan, bedoel ik).
Vriendschap is toch anders dan een echte relatie met elkaar.
  zondag 7 mei 2006 @ 23:01:58 #73
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_37644344
mag ik antwoord op mijn vraag Michellee?
pi_37644374
Kap er gewoon mee .. ik ben ook zo'n jongen bleef ook maar aan dat ene meisje vast zitten .. verdomd veel pijn aan gehad .. uit eindelijk ook mee gekapt .. spreek haar nooit meer maar ik ben wel uit de gevangenis en voel me weer goed :d
pi_37644397
quote:
Op zondag 7 mei 2006 22:59 schreef muhammad_ali het volgende:
maar zou jij er goed bij blijven voelen als je weet dat zijn gevoelens niet weggaan maar hij zegt er niets over omdat hij weet dat jij het niet wil. Maar hij blijft er voor je zijn??
Nee, maar ik verwacht wel dat dit overgaat als hij een meisje tegenkomt waar hij gek van wordt.
  zondag 7 mei 2006 @ 23:06:36 #76
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_37644478
quote:
Op zondag 7 mei 2006 23:00 schreef Michellee het volgende:

[..]

Vriendschap is toch anders dan een echte relatie met elkaar.
Heb je nu eigenlijk "bindingsangst" of "verlatingsangst"?

Want zo is het makkelijk natuurlijk: je gaat het ene vriendje na het andere af, in het volle besef waarschijnlijk dat die relaties niet voor de eeuwigheid bedoeld zijn (misschien stuur je daar ook zelf op aan), waarna je weer bang bent om "verlaten" te worden en bij je uithuilvriend kan aankloppen.

Wees dan een meid en trotseer de (tijdelijke) eenzaamheid.
---verdwijnt---
  zondag 7 mei 2006 @ 23:07:55 #77
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_37644526
quote:
Op zondag 7 mei 2006 23:03 schreef Michellee het volgende:

[..]

Nee, maar ik verwacht wel dat dit overgaat als hij een meisje tegenkomt waar hij gek van wordt.
Laat em dan zo lang genoeg gaan dat hij iets serieus kan opbouwen met iemand anders. Ik weet dat het niet jou fout is maar met jou in zijn buurt zal hij waarschijnlijk niet verder gaan zoeken...
  zondag 7 mei 2006 @ 23:09:19 #78
30509 Nightwulf
Howling lone wolf
pi_37644568
Misschien is hij gewoon jouw ware liefde?
7 jaar beste maatjes... menig echtpaar zou er jaloers op zijn!
Misschien wil je het niet zien door jouw bindingsangst?
Be kind whenever possible. It is always possible.
Dalai Lama
pi_37644569
dat gebeurt pas als jij dit nu afsluit. Tot die tijd sluit hij zich waarschijnlijk af voor andere meisjes omdat hij zo gefocussed is op jou.
pi_37644616
quote:
Op zondag 7 mei 2006 23:03 schreef Michellee het volgende:

[..]

Dan zal die vriendschap die jullie nu hebben ook verdwijnen. Hij is alleen bevriend vanwege de liefde voor jou blijkbaar, als die een ander vindt kan het in ieder geval nooit meer op hetzelfde niveau zijn als hiervoor.
pi_37644632
quote:
Op zondag 7 mei 2006 23:06 schreef Clourhide het volgende:

[..]

Heb je nu eigenlijk "bindingsangst" of "verlatingsangst"?

Want zo is het makkelijk natuurlijk: je gaat het ene vriendje na het andere af, in het volle besef waarschijnlijk dat die relaties niet voor de eeuwigheid bedoeld zijn (misschien stuur je daar ook zelf op aan), waarna je weer bang bent om "verlaten" te worden en bij je uithuilvriend kan aankloppen.

Wees dan een meid en trotseer de (tijdelijke) eenzaamheid.
Maakt het wat uit wat het precies is? Als ik er zo overnadenk, dan heb ik denk ik meer verlatingsangst. Ik wil me gewoon niet aan iemand binden en hechten, als het toch uitgaat..
  zondag 7 mei 2006 @ 23:15:31 #82
78228 zhe-devilll
Geniaal...
pi_37644775
quote:
Op zondag 7 mei 2006 22:46 schreef Frezer het volgende:

[..]

helemaal waar
  zondag 7 mei 2006 @ 23:18:31 #83
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_37644849
quote:
Op zondag 7 mei 2006 23:11 schreef Michellee het volgende:

[..]

Maakt het wat uit wat het precies is? Als ik er zo overnadenk, dan heb ik denk ik meer verlatingsangst. Ik wil me gewoon niet aan iemand binden en hechten, als het toch uitgaat..
Maar je stuurt er volgens mij zelf op aan dat het "uitgaat".

Behalve dan bij je "vriend", maar daar wil je dan weer geen relatie mee en zo hou je je probleem in stand.

Niet dat ik wil zeggen dat je verplicht bent om met die éne vriend een relatie te beginnen ("er is geen dwang in de liefde" uiteraard), maar je zou toch ook je instelling kunnen veranderen en andere vriendjes uitzoeken dan de vriendjes waar je van weet dat ofwel jij ze zal dumpen, ofwel zij jou?

(Ik ken je helemaal niet, maar ik heb een (mannelijke) vriend die net hetzelfde probleem heeft als jij. Ironisch genoeg wordt juist hij met al zijn "bindingsangst" een beetje als "uithuilschouder" misbruikt door zijn platonische liefde van jaren geleden...)
---verdwijnt---
pi_37644875
Dat jij niet het initiatief neemt in het langdurig (>jaren) verbreken van het contact met hem zegt meer over jou dan over hem. Los van de schuldvraag. Want die is, zeker in zijn situatie, totaal niet relevant.
  zondag 7 mei 2006 @ 23:23:57 #85
27390 FLipKick
Confused!?
pi_37645009
Die beste vriend van jou is hoe dan ook fucked (niet letterlijk... helaas ).

Geloof me, breek die vriendschap. Vind je het ook niet nogal een "zieke" relatie die jullie hebben (zeker als je ermee doorgaat?).
Er kan niets goeds uitkomen en valt puur onder de categorie "Shit Happens".

Ik snap dat het niet leuk voor je is, hij is een goede vriend. Voor hem is het nu echter ook niet leuk en is het zeker beter voor hem als hij "jou niet meer heeft".
Wees een goede vriend(in) en zeg hem dat het zo niet kan. Wees desnoods een bitch. Dit zal het beste voor hem zijn en indirect ook voor jou.

(PS: Niemand heeft hier schuld, het is gewoon 1 van die dingen die gewoon "zwaar klote" is. Allebei ga je op de korte termijn erop "achteruit", maar uiteindelijk is het het beste voor jullie beide.
Succes. )
pi_37645216
quote:
Op zondag 7 mei 2006 21:24 schreef HenryHill het volgende:
Ladder Theory, anyone?
http://www.intellectualwhores.com/masterladder.html

:-)
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_37647004
Zie je niet in dat hetgeen dat wat jij zou missen als de vriendschap stopt hetgene is dat voortkomt uit zijn gevoelens voor jou en dat zonder die gevoelens hetgeen wat ervoor zorgt dat jij hem niet kwijt wil er uberhaupt niet is? oftewel die vorm van vriendschap die jij nu zo waardeert zal je sowieso kwijt zijn als je beslist niet op deze manier door te gaan (dat hij nogsteeds gevoelens voor je heeft)

Zonder die gevoelens is hij namelijk niet meer dezelfde vriend en met die gevoelens kan het niet doorgaan.

Dus of kap het compleet af, als je dat niet kan, probeer dan een relatie met hem misschien zorgt je bindingsangst er wel voor dat je je niet verliefd voelt op hem omdat de angst die gevoelens wegstoppen omdat je er gewend aan bent geraakt om een instabiel dramatiek liefdesleven te leiden en dat je toch nooit met iemand anders een langdure relatie zal hebben.

Dus als jij niet in staat bent het compleet te eindigen betekend dat eigenlijk dat je gewoon een relatie met hem hebt die nog niet naar serieus niveau getild is. Als je echt geen gevoelens voor hem hebt in die zin dan moet het met wat moed en wilskracht echt wel lukken om contact voorgoed te eindigen, ook voor zijn bestwil want hij verneukt zn leven een beetje op deze manier.
  maandag 8 mei 2006 @ 08:51:16 #88
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_37649175
quote:
Ga eens na: heb je die ooit wel echt gehad? Die jongen is altijd verliefd op je geweest..
quote:
Dat jij niet het initiatief neemt in het langdurig (>jaren) verbreken van het contact met hem zegt meer over jou dan over hem. Los van de schuldvraag. Want die is, zeker in zijn situatie, totaal niet relevant.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_37652347
TS hoeft niets met haar beste vriend te willen. Dit is helemaal geen bindingsangst, de passie en verliefdheid zijn er gewoon niet.

Feit is dat vrouwen die passie krijgen voor 'mannelijke' en 'stoere' (lees: 'foute') mannen.
TS ziet haar vriend niet als relatiemateriaal, juist omdat hij zo lief en begrijpend is. Dat vindt ze wel fijn, maar ze wordt er niet warm van.

Je kunt haar niet verwijten dat ze niet verliefd wordt.
Maar na dit topic weet ze wel dat die vriend vast zit en niet verder komt; en dat kun je niet afdoen met 'het is zijn keuze'.
TS heeft hier sterke invloed op, omdat zij zeer diep persoonlijk contact met hem heeft - alles behalve het lichamelijke, zeg maar.
Dit ziet hij als signalen dat hij heel close met haar is en dat een relatie in het verschiet ligt.
Daardoor besteedt hij al zijn aandacht en tijd aan haar, in plaats van andere (potentiële) partners.
Je kunt wèl zeggen dat TS daar aandeel in heeft.

TS, waarom bespreek je de Ladder Theorie niet een keer met je beste vriend?
Heb je iets om over te praten dat jullie allebei aangaat.
pi_37658279
quote:
Op maandag 8 mei 2006 11:18 schreef mgerben het volgende:

Feit is dat vrouwen die passie krijgen voor 'mannelijke' en 'stoere' (lees: 'foute') mannen.
TS ziet haar vriend niet als relatiemateriaal, juist omdat hij zo lief en begrijpend is. Dat vindt ze wel fijn, maar ze wordt er niet warm van.
jij hebt iets te lang aan de zijlijn gestaan
quote:
Je kunt haar niet verwijten dat ze niet verliefd wordt.
Maar na dit topic weet ze wel dat die vriend vast zit en niet verder komt; en dat kun je niet afdoen met 'het is zijn keuze'.
TS heeft hier sterke invloed op, omdat zij zeer diep persoonlijk contact met hem heeft - alles behalve het lichamelijke, zeg maar.
Dit ziet hij als signalen dat hij heel close met haar is en dat een relatie in het verschiet ligt.
2x het "signaal" krijgen: 'Ik ben NIET verliefd op je' lijkt me genoeg
  maandag 8 mei 2006 @ 15:36:27 #91
64307 Untouchables
Kun je weven, weef dan mee
pi_37658961
Grappig om te zien dat de TS totaal niet meer reageert op replies die betrekking hebben op het probleem dat ze presenteerde in de openingspost.

Vertel nou eens een keer wat je van plan bent, in plaats van selectief op dingetjes te reageren.
Er zijn genoeg mogelijkheden besproken, wat ga je nu doen??

Ik vind het altijd zo jammer wanneer mensen dingen vragen en uiteindelijk of niet eens meer, of alleen maar ontwijkend antwoorden.
  maandag 8 mei 2006 @ 15:52:35 #92
146230 Liewec
70's movies rule
pi_37659450
Vooropgezet, ik heb niet alles gelezen..

Het is kut, maar als je die jongen écht leuk vindt, en het boeit je of hij verdriet heeft of niet, kan je maar één ding doen: Contact verbreken, liefst zo acuut mogelijk. Wees niet begrijpend naar hem toe, wees niet troostend, wees resoluut.

De ENIGE mogelijkheid dat dit goed komt (als vriendschap) is als HIJ een ANDERE meid vindt waar ie verliefd op wordt. Dat gaat zo niet gebeuren, en als jij zegt dat ie 'wel wat andere meisjes heeft gehad' durf ik wel te gokken dat dat van zijn kant schromelijk overdreven is (misschien zelfs wel helemaal gelogen). Hij wil jou en helemaal niemand anders. Hij wil naast je liggen als je wakker wordt, in je ogen kunnen kijken, de liefde zien, en samen opstaan.

Misschien vraagt u zich af, goh, hoe weet die Liewec dat toch allemaal: BEEN THERE, DONE THAT. Ik ben 6 maanden lang VRESELIJK verliefd geweest op een gewéldige meid (ook in de rol van broertje gegroeid), waarbij op een gegeven moment duidelijk werd dat het niet ging werken. Ik was natuurlijk helemaal in de shit, en zij deed achteraf gezien het ergste wat ze had kunnen doen: Ze was superlief, begrijpend, luisterend, troostend... Waardoor ik natuurlijk HELEMAAL niet over haar heen kwam. Dat gebeurde pas toen zij een vriendje kreeg, een paar maanden later.

Nu heb ik een heel goede band met haar (het is inmiddels ca. 10 jaar geleden) en kan ik perfect een vriendschappelijke relatie hebben, zelfs met een meid waar ik zoveel voor heb gevoeld. Daar hebben echter wel flinke tijden met miniem tot geen contact tussen gezeten, en nu woont ze niet in de buurt, dus ik zie d'r nog steeds erg weinig.

Ik denk ook dat een man-vrouw vriendschappelijke relatie zeker wél kan... Maar als meisje kan je er maar beter van uitgaan dat ie sex wil, dan valt het altijd mee

Een amerikaanse stand-upper zei ooit: "Dames, jullie hebben allemaal zo'n beste vriend? Ja? Je weet wel wie ik bedoel he? Aardige jongen. Newsflash: Die is verliefd op je. VERLIEFD!! Geloof je niet? Test het volgende maar uit: Bel hem op vrijdagavond om 22u op, en zeg tegen hem: 'Hee, moet je luisteren, ik zat me thuis wat te vervelen, en ik vroeg me af of je zin hebt langs te komen om me helemaal keihard SUF te neuken.' Waar ie ook is, tien minuten later klopt ie op de deur, volledig buiten adem, met een fles wijn en een bos bloemen en zegt ie: 'Sorry dat ik zo laat ben.' "

People come up to me and say, "What's wrong?" "Nothing." "Well, it takes more energy to frown than it does to smile." "Yeah, you know it takes more energy to point that out than it does to leave me alone?"
pi_37660670
Ik heb ook jaren een beste vriend gehad, die verliefd werd... onze vriendschap is helaas nooit meer hetzelfde geworden
Ik hoop dat het bij jou wel lukt, maar je zult echt afstand moeten nemen
Whatever you're about to discover we off that.
pi_37660942
Een hele simpele oplossing misschien, maar in mijn ogen echt een win win situatie, eentje waar jullie allebei veel plezier van hebben...

Help hem aan een vriendin!

Dit klinkt misschien een beetje triest, maar denk er maar eens over na . Je moet hem natuurlijk wel in de positie weten te krijgen waar hij niet hopeloos verliefd op je is maar eventueel een relatie zou willen beginnen.

Anders krijg je dat "Maar ik wil geen ander, ik wil jou!" gezeur!
pi_37661461
Ik heb trouwens het gevoel dat er zich vaak onder de oppervlakte bij veel m/v vriendschappen een spelletje speelt van stiekem op een plagerige manier mekaar proberen geinteresseerd te krijgen, maar alleen tot het punt waar alles ontkenbaar blijft. Of dit bewust is weet ik niet, maar ik heb al vaak genoeg gewone vriendinnen dingen tegen me horen zeggen die ze toch niet zouden zeggen als ze niet een bepaalde interesse wilden wekken die verder gaat dan pure vriendschap, en zelf ben ik hier ook net zo schuldig aan. Nu is er natuurlijk een verschil tussen iemand romantisch geinteresseerd proberen te krijgen, en daadwerkelijk wat met die persoon willen beginnen. Het eerste kan ook voor ego-strelende doeleinden of puur voor de kick zijn. Als ik zo eens naar mn omgeving kijk naar de typische broertjes-syndroom mannen en de vrouwen waar ze aan hangen, heeft de dame in kwestie vaak ladingen redenen gegeven aan het "broertje" om verliefd te worden of iig zijn interesse te wekken, maar ontkent zij dit alleen for whatever reasons, en schijnt zichzelf ook nog te geloven.

Voorbeelden zijn:
- op zaterdagavond de jongen mee vragen naar huis (zonder verder publiek) voor een naborrel en dan zeiken dat ie dacht dat ie mocht blijven slapen.
- met hem lingerie gaan winkelen en bij elk setje hem vragen of ie zich even haar in dat setje wil voorstellen en dan zn mening geven.
- als ie een afspraak afzegt/niet maakt erg zenuwachtig worden en licht paniekerig zn moeder opbellen om te vragen of ie een nieuwe vriendin heeft.

Verder valt het me bij mezelf op dat als ik na een tijdje single leven weer een nieuwe vlam heb en dit gewone vriendinnen vertel, ze erg aanhankelijk worden tot op het punt van in dronken toestand vrij directe ranzige voorstellen (die natuurlijk, indien ooit eraan herrinnerd ontkend worden of op de alcohol worden geschoven).
Live like there's no tomorrow, love like you've never been hurt and dance like nobody's watching.
"We all lie in the gutter, but some of us look up at the stars." -- Oscar Wilde
pi_37661627
quote:
Op maandag 8 mei 2006 00:48 schreef Hertog_Martin het volgende:
Zie je niet in dat hetgeen dat wat jij zou missen als de vriendschap stopt hetgene is dat voortkomt uit zijn gevoelens voor jou en dat zonder die gevoelens hetgeen wat ervoor zorgt dat jij hem niet kwijt wil er uberhaupt niet is? oftewel die vorm van vriendschap die jij nu zo waardeert zal je sowieso kwijt zijn als je beslist niet op deze manier door te gaan (dat hij nogsteeds gevoelens voor je heeft)

Zonder die gevoelens is hij namelijk niet meer dezelfde vriend en met die gevoelens kan het niet doorgaan.

Dus of kap het compleet af, als je dat niet kan, probeer dan een relatie met hem misschien zorgt je bindingsangst er wel voor dat je je niet verliefd voelt op hem omdat de angst die gevoelens wegstoppen omdat je er gewend aan bent geraakt om een instabiel dramatiek liefdesleven te leiden en dat je toch nooit met iemand anders een langdure relatie zal hebben.

Dus als jij niet in staat bent het compleet te eindigen betekend dat eigenlijk dat je gewoon een relatie met hem hebt die nog niet naar serieus niveau getild is. Als je echt geen gevoelens voor hem hebt in die zin dan moet het met wat moed en wilskracht echt wel lukken om contact voorgoed te eindigen, ook voor zijn bestwil want hij verneukt zn leven een beetje op deze manier.
Van alle mogelijke theorieën in dit topic vind ik deze de mooiste

TS, ik zou dus ook voorstellen om de eerste echte schreden te zetten naar een relatie met hem. Niet uit dwang of medelijden, maar eerder om het volgende: je kunt wel zeggen dat je nu niets voor hem voelt, maar wat niet is, kan nog komen. Net zoals Hertog_Martin vermoed ik dat veel van de aantrekkingskracht die hoort bij een relatie in feite al aanwezig is, hoewel je dit eigenlijk niet echt wil beseffen. Als je vanuit een ander perspectief naar hem kijkt, kom je misschien tot de conclusie dat ook de aantrekkingskracht die jij noodzakelijk vindt voor een relatie plotseling wel aanwezig is. Bovendien zal deze jongen in het geval dat je een relatie met hem krijgt je volledig in de watten leggen, hij is al jaren gek op je; wat wil je nog meer?

En als het volledig mis gaat stort zijn luchtkasteel in en zal het waarschijnlijk voor jullie beiden makkelijker zijn om het contact volledig te verbreken; dat is the next best thing hier.

Een win-win situatie dus
pi_37661943
quote:
Op maandag 8 mei 2006 15:14 schreef Entonie het volgende:
[..]
jij hebt iets te lang aan de zijlijn gestaan
[..]
2x het "signaal" krijgen: 'Ik ben NIET verliefd op je' lijkt me genoeg
Ben je naïef?
Verliefdheid is een chemische onbalans. Die verhelp je echt niet met die zes woordjes.
Zeker niet als je je liefdevol en persoonlijk begaan blijft opstellen.

@Untouchables: Ik hoop dat TS een beetje openstaat voor wat er gezegd wordt en dat ze niet selectief leest zodat het haar probleem niet is. Indruk heb ik trouwens niet, ze leest wel alles. Ze reageert weinig, neemt niet echt deel aan de discussie, da's jammer.

@Liewec: Goed gezegd! Ik denk niet dat ze hard genoeg is om hem zomaar te dumpen - al zou het het wel het beste zijn.

@Black_Tulip: Je hebt gelijk dat Hertog een goed punt heeft!

[ Bericht 4% gewijzigd door mgerben op 08-05-2006 17:20:01 ]
  maandag 8 mei 2006 @ 17:10:59 #98
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_37662265
Waarom zou je sowieso contact hebben met een vrouw, behalve om er seks mee te willen hebben?

Even een newsflash voor vrouwen: QUA PERSOONLIJKHEID ZIJN JULLIE NIET INTERESSANT GENOEG OM EEN VRIENDSCHAPPELIJKE RELATIE MEE TE HEBBEN.

I rest mij case.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_37662632
quote:
Op maandag 8 mei 2006 17:10 schreef Nickthedick het volgende:
Even een newsflash voor vrouwen: QUA PERSOONLIJKHEID ZIJN JULLIE NIET INTERESSANT GENOEG OM EEN VRIENDSCHAPPELIJKE RELATIE MEE TE HEBBEN.
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
pi_37663119
quote:
Op maandag 8 mei 2006 17:02 schreef mgerben het volgende:
@Black_Tulip: Je hebt gelijk dat Hertog een goed punt heeft!
Maar de rest van mijn verhaaltje is onzin, hmm?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')