Ik vind m ook te licht, net als P. Alleen voor sneller moet je sluitertijd omlaag, niet omhoog.quote:Op maandag 8 mei 2006 14:55 schreef Kleintje het volgende:
P vindt dat sluitertijd verder omhoog had gemoeten, dus sneller moeten nemen. En vv vindt juist dat het omlaag het gemoeten.
Kunnen de heren mij uitleggen waarom hun dat denken? Daar leer ik ongetwijfeld weer van...
De foto heeft een vrij contrastloze gloed en een overbelicht stuk links. Ynske heeft dat probleem al aardig opgelost door ff aan de curves te sleuren, maar een stopje onderbelichten had de foto geen kwaad gedaan denk ikquote:Op maandag 8 mei 2006 14:55 schreef Kleintje het volgende:
Maar wat ik dus even niet snap is dat P hem overbelicht vind. Op basis waarvan? Ik vind hem juist rechts veel te donker.
Spraakverwarring dusquote:Op maandag 8 mei 2006 14:59 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Ik vind m ook te licht, net als P. Alleen voor sneller moet je sluitertijd omlaag, niet omhoog.
pff ik let daar ook nooit op hoorquote:Op maandag 8 mei 2006 15:25 schreef Kleintje het volgende:
Thanks voor de leerpunten.
Ynske, wat bedoel je met wit en zwartwaardes op de juiste punten? hihi, echt een newbie he?
Ik heb geen idee waar die punten moeten liggen..
je gaat naar image > adjustment > levelsquote:Op maandag 8 mei 2006 15:25 schreef Kleintje het volgende:
Thanks voor de leerpunten.
Ynske, wat bedoel je met wit en zwartwaardes op de juiste punten? hihi, echt een newbie he?
Ik heb geen idee waar die punten moeten liggen..
wat gaat schreeuwen?quote:Op maandag 8 mei 2006 15:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
pff ik let daar ook nooit op hoorknal gewoon eerst lekker in het rond, dan ontdek je zelf wel van "hee, er deugt vaak dit of dat niet aan mijn foto's" en dan kan je gericht daarnaar gaan kijken. Misschien handiger dan dat iedereen nu DIAFRAGMA een beetje SLUITERIJD door elkaar heen WITBALANS gaat lopen POLAFILTER schreeuwen
Hoiquote:
quote:Op maandag 8 mei 2006 15:28 schreef Ynske het volgende:
[..]
je gaat naar image > adjustment > levels
dan krijg je een grafiekje voor je, onder dat grafiekje zie je een zwart, grijs en wit driehoekje
dat zwarte en dat witte driehoekje hoort bij het begin (en eind) van dat grafiekje te staan, waar de staafjes beginnen
Zo is datquote:
Whehe, meiden die je niet willen kennenquote:Op maandag 8 mei 2006 15:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo is datvanavond foto's posten van knappe meiden in een friettent
achterkanten van meiden iddquote:Op maandag 8 mei 2006 15:37 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Whehe, meiden die je niet willen kennen
Je had gewoon ff moeten roepen...quote:
Idd, ik ga maar eens ff de tuin inquote:
tsssquote:
quote:Op maandag 8 mei 2006 15:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
tsssik ben hartstikke verlegen met vrouwen in het openbaar hoor
Zelfs in een friettent? welneeeeeeequote:Op maandag 8 mei 2006 15:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
tsssik ben hartstikke verlegen met vrouwen in het openbaar hoor
Mooi!!quote:Op maandag 8 mei 2006 16:11 schreef pea4fun het volgende:
ow ja, ik ging naar buiten ...
Nog ff een plaatje van gister, zomaar wat zitten spelen...
[afbeelding]
Welk RAW gedoe? Wat wil je erover weten?quote:Op maandag 8 mei 2006 16:15 schreef Ghostbuster het volgende:
Hoe zit het met dat RAW gedoe eigenlijk?
Nou dat lees ik wel is,je slaat een foto toch gewoon op als jpeg,alleen het aantal pixels is toch het verschil in grote?quote:Op maandag 8 mei 2006 16:17 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Welk RAW gedoe? Wat wil je erover weten?
nee ik ben nog steeds niet buiten...schandaaaaaalig
Och hoort een beetje bij em geloof ik...quote:Op maandag 8 mei 2006 16:17 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Mooi!!
alleen dat scheren he? Dat leert ie maar niet
RAW biedt je achteraf nog een stuk meer correctie-mogelijkheden dan JPEG, maar kost dus ook meer opslagruimte (per pixel dat is)quote:Op maandag 8 mei 2006 16:18 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Nou dat lees ik wel is,je slaat een foto toch gewoon op als jpeg,alleen het aantal pixels is toch het verschil in grote?
Hoe moet je dat raw zien dan
Hoeveel groter moet je dat zien in mb's dan?quote:Op maandag 8 mei 2006 16:20 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
RAW biedt je achteraf nog een stuk meer correctie-mogelijkheden dan JPEG, maar kost dus ook meer opslagruimte (per pixel dat is)
is ook zo maar ik pest hem daar graag meequote:Op maandag 8 mei 2006 16:18 schreef Ynske het volgende:
@Ghost, http://nl.wikipedia.org/wiki/RAW
@puckzzz, ik vind dat baartje gewoon echt bij m passen
Ik ben niet zo technisch, maar het zit ongeveer zo.quote:Op maandag 8 mei 2006 16:18 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Nou dat lees ik wel is,je slaat een foto toch gewoon op als jpeg,alleen het aantal pixels is toch het verschil in grote?
Hoe moet je dat raw zien dan
1 RAWfoto is ongeveer 5 mb bij mij, soms iets meer soms iets minderquote:Op maandag 8 mei 2006 16:21 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Hoeveel groter moet je dat zien in mb's dan?
Ik ga geen wiki's lezen hoor![]()
Ah hij pakt hem dus rechtstreeks van de sensorquote:Op maandag 8 mei 2006 16:26 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ik ben niet zo technisch, maar het zit ongeveer zo.
Bij jpeg maakt de camera allerlei aanpassingen aan het beeld zoals ie denkt dat het eruit hoort te zien en bij RAW maakt ie de foto zoals ie die ziet (zoiets dan he) Bij RAW beelden kan je zelf achteraf wat aanpassingen doen zonder kwaliteitsverlies...uiteraard niet tot in het oneindige, maar bij lichter maken bijvoorbeel zie je bij jpeg al snel korreligheid ontstaan, bij RAW gebeurt dat pas veel later. De witbalans (kleurtoon) kan je makkelijker aanpassen (daar is het de meeste mensen om te doen geloof ik) en meer van dat soort dingen. Daarna sla je hem idd op als jpeg om te posten of tiff als je een hele goede afdruk wilt.
Damn das grootquote:Op maandag 8 mei 2006 16:27 schreef pea4fun het volgende:
[..]
1 RAWfoto is ongeveer 5 mb bij mij, soms iets meer soms iets minder
Omgezet naar tif is ie 17 mbquote:
Ja, terwijl hij er gewoon uitziet als een ongure zwerverquote:Op maandag 8 mei 2006 16:21 schreef Puckzzz het volgende:
als je alleen maar OH!!en AH!!
gaat roepen, gaat ie nog denken dat ie een lekker ding is ofzo
Ging jij niet in de zon liggen trouwens?quote:
Het waaitquote:Op maandag 8 mei 2006 16:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ging jij niet in de zon liggen trouwens?
Levensgevaarlijk voor kleine tere vrouwtjesquote:
Ik ben niet klein en teer...kan best wat hebben, maar als het waait is het niet lekker buitenquote:Op maandag 8 mei 2006 16:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Levensgevaarlijk voor kleine tere vrouwtjes
Ohquote:Op maandag 8 mei 2006 16:45 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ik ben niet klein en teer...kan best wat hebben, maar als het waait is het niet lekker buiten![]()
Die dingen kan je heel goed in Rawshooter Essentials regelenquote:Op maandag 8 mei 2006 16:34 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Ja ik lees daar vaak iets over, maar het probleem is (in mijn ogen) dat ik de foto's al 90graden draai in het RAW-menu voor ik PS2 induik en dat ik per foto al in de RAW foto ga zitten schuiven met de instellingen.![]()
Ik ben namlijk niet echt vaak zo tevreden met de automatisch Exposure en ga die vaak al bijpulken. Net als de Brightness/contrast/shadows.Of ben ik toch echt weer bezig om mijn "pond" zelfvertrouwen aan het inleveren voor een kilo perfectionisme??
![]()
![]()
![]()
Ja...en nu een kopje thee...binnen dusquote:
ik ga over 10 minuutjes lekker naar huisquote:
Ik ga het thuis downen. Ik wordt echt RSI-ig van het bijna constant het zelfde uitvoeren.. naast het schuifjes pulken..quote:Op maandag 8 mei 2006 16:48 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Die dingen kan je heel goed in Rawshooter Essentials regelenEn het voordeel is dat je dan in batch de boel converteert naar TIFF en dan alleen nog maar PS hoef te starten om de boel te verkleinen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |