quote:Presentator Han Reiziger overleden
Presentator Han Reiziger is in zijn
woonplaats Hilversum overleden.Hij was
vooral bekend van zijn tv-programma
Reiziger in Muziek,dat van 1989 tot
2001 werd uitgezonden door de VPRO.In
dit programma praatte hij met musici en
componisten uit de hele wereld.
Voordat Reiziger op televisie te zien
was,werkte hij tientallen jaren voor de
VPRO-radio.Hij had een grote voorliefde
voor jazz-muziek.
Hij kreeg verschillende prijzen voor
zijn verdiensten voor het muziekleven
in Nederland.Vorig jaar werd kanker bij
hem geconstateerd.Han Reiziger is 72
jaar geworden.
Waar de presentator doodleuk vertelt dat Mingus met David Gilmour gespeeld heeft terwijl dat John Gilmore betrof.quote:Op zondag 7 mei 2006 16:47 schreef MuadDib het volgende:
Het wordt eentonig om ook te melden dat Reiziger In Muziek heerlijke zondagochtend tv was, maar ik doe het toch maar. Vrije Geluiden kan iig niet eens in de schaduw staan.
Mooie verhalenquote:Ik kan me nog een interview herinneren met een notoire Zappa-verzamelaar waarbij Han een bootleg uit eigen verzameling tevoorschijn haalde en meneer-de-verzamelaar bijna niets meer kon uitbrengen omdat dat juist 1 van de zeldzaamste opnames van Zappa was. En Han maar glimmen!
Of een item over samplekunstenaar Eboman (wie kent hem nog! ) waar Han kinderlijk blij uitschreeuwde:"Dus je kan van oude jazz nu gewoon nieuwe jazz maken!!!!!"
quote:Op zondag 7 mei 2006 18:25 schreef PimD het volgende:
Ik dacht even dat het die kerel van Wordt Vervolgd... was. Maar dat is Han Pekel
ik zit 'm nu te kijken.quote:Op zondag 7 mei 2006 22:03 schreef fripper het volgende:
vanavond om 23:55 een herhaling van de laatste aflevering van Reiziger in muziek , nederland 3
wat is jou bijgebleven?quote:
Hij kon mij laten genieten van muziek waar ik toch in eerste instantie niet open voor stond.quote:
Maar hij begreep de moderne popmuziek niet... Is dat niet een beetje verstarring te noemen?quote:Op maandag 8 mei 2006 00:52 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Hij kon mij laten genieten van muziek waar ik toch in eerste instantie niet open voor stond.
Mede door de mooie verhalen, Alleen die zondagochtenden... die kwamen geregeld te vroeg.
Als iemand de passie voor muziek zo aanstekelijk over kan brengen, was hij het wel.
Niet iedereen is muziekomnivoor en dat is oke wat mij betreft.quote:Op maandag 8 mei 2006 00:54 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Maar hij begreep de moderne popmuziek niet... Is dat niet een beetje verstarring te noemen?
Meestal vond ik er geen reet aan, maar ik weet wel wie het was, net als toen met Diogenes enzo
Nee, dat is te prijzen. Maar open staan lijkt me wel een vereiste als je muziek wilt kunnen waarderen, dat is namelijk altijd veranderlijk.quote:Op maandag 8 mei 2006 00:56 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Niet iedereen is muziekomnivoor en dat is oke wat mij betreft.
Ik begrijp R&B ook niet.
Hij stond er denk ik wel voor open, hij vond er alleen geen ruk aan. En daar kan ik hem wel in volgen eigenlijk.quote:Op maandag 8 mei 2006 00:58 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Nee, dat is te prijzen. Maar open staan lijkt me wel een vereiste als je muziek wilt kunnen waarderen, dat is namelijk altijd veranderlijk.
quote:Han Reiziger 1934-2006
zondag 14 mei 2006 11:00 Ned 3
Zaterdag 6 mei overleed een muzikale alleseter die van 1963 tot 2001 voor onze omroep werkte. Alle afdelingen die met hem te maken hebben herdenken hem op de manier waarop hij er bezig was. Vrije Geluiden is een rechtstreekse afstammeling van Reiziger In Muziek waarin Han dertien jaar lang de gastheer was van talloze gasten uit alle windrichtingen.
Zijn toenmalige medewerkers putten uit hun geheugen de meest kenmerkende "Han"-momenten met de daarbij behorende mooiste muziek.
Dat was ook mijn favoriete stukje. Erg mooi om te zien.quote:Op zondag 14 mei 2006 12:03 schreef MuadDib het volgende:
Het was mooi.
Vooral het stukje met John Engels: een shot van een minuut of 4 van twee oude mannen die gepassioneerd naar muziek zitten te luisteren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |