abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 mei 2006 @ 12:29:40 #26
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_37624859
quote:
Op zondag 7 mei 2006 12:27 schreef Houniet het volgende:
Mijn voorspelling:

34ste minuut Farfan
54ste minuut Huntelaar
78ste minuut Babel

Eindstand: 1-2

Kunnen jullie hiermee leven ?
Nee, ik wil de 0 houden in finales tegen PSV

Ik kan best zenuwachtig worden trouwens, maar dat is niet omdat ik zo nodig die beker wil winnen, maar gewoon omdat ik wil dat we PSV verslaan.
  zondag 7 mei 2006 @ 12:30:23 #27
124197 -Wolf-
Got milk?
pi_37624881
quote:
Op zondag 7 mei 2006 12:29 schreef twi het volgende:

[..]

Nee, ik wil de 0 houden in finales tegen PSV
die gedachte had ik dus ook.
pi_37624897
quote:
Op zondag 7 mei 2006 12:29 schreef Houniet het volgende:
Het kan natuurlijk ook dat we vandaag gewoon winnen met 0-6 F1Bas
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
  zondag 7 mei 2006 @ 12:31:31 #29
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_37624914
oke oke herkansing:

Mijn voorspelling:

34ste minuut Farfan eigen doelpunt
78ste minuut Babel

Eindstand: 0-2

Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  zondag 7 mei 2006 @ 12:33:12 #30
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_37624959
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  zondag 7 mei 2006 @ 12:37:06 #31
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_37625066
quote:
Op zondag 7 mei 2006 12:31 schreef Houniet het volgende:
oke oke herkansing:

Mijn voorspelling:

34ste minuut Farfan eigen doelpunt
78ste minuut Babel

Eindstand: 0-2

Nee, het is m'n eer te na om via een eigen goal op voorsprong te komen
pi_37625208
We winnen gewoon, eitje. Wat is PSV nou.
pi_37625227
we gaan wel winnen, die lui zijn uit vorm
  zondag 7 mei 2006 @ 12:44:29 #34
124197 -Wolf-
Got milk?
pi_37625250
PSV zit al 3 weken duimen te draaien. Die zijn van de verveling al aan de ongezonde snacks gaan zitten, veel te veel sex met de vrouwtjes en alle discipline is uit de ploeg verdwenen.
  zondag 7 mei 2006 @ 12:45:42 #35
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
  zondag 7 mei 2006 @ 12:45:50 #36
1257 Dylan Dog
eroe viola
pi_37625291
1-0 Rosenberg.

Einde wedstrijd.
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_37626467
quote:
'Bestuur wil andere functie voor Blind, coach twijfelt'
De Telegraaf meldt dat de beleidsbepalers bij Ajax intern het voornemen al hebben uitgesproken om Danny Blind te willen behouden voor een club in een andere functie. Zelf twijfelt de huidige coach van Ajax daaraan: "Ik betwijfel of ik dat gezien de huidige situatie nog zou kunnen."

Wel heeft hij de wens uitgesproken het seizoen helemaal af te maken, dus tot en met de laatste twee oefenwedstrijden tegen de amateurclubs.
Ik hoop t.
"Wat nou ongesteld, je gaat toch wel bloeden na al dit geweld!" - Fjezze Fur
pi_37626556
quote:
Op zondag 7 mei 2006 12:19 schreef J.P. het volgende:

Wie zijn trouwens die Tumer Metin en Nicolita?
Zeggen me beiden niks.
That's all folks!
  zondag 7 mei 2006 @ 13:43:09 #39
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_37626593
quote:
Ajax pakt ook de dubbel

Rotterdam, 17 mei 1998
In een halfvolle Kuip won Ajax zondag ook de tweede hoofdprijs van het seizoen. Na de landstitel werd ook de Amstel Cup veroverd, voor de dertiende keer in de geschiedenis. Ajax wist al sinds januari 1995 niet meer te winnen van PSV en ook dit seizoen stak het 4-3 verlies en 1-1 gelijkspel tegen de Eindhovenaren. In een tumulteuze wedstrijd, sportief op het veld en aggressief daarbuiten, werd een einde gemaakt aan de vooronderstelling dat Ajax wel de prijzen pakt, maar PSV de betere ploeg heeft. Het werd 5-0 in het voordeel van de Amsterdammers.

De bekerfinale werd slechts door 23.400 toeschouwers bijgewoond. Een dieptepunt na de volle Kuip vorig jaar met subtoppers Roda JC en Heerenveen. Olsen. "In alle omringende landen zie je voetbalfeesten met volle stadions en dan vraag je je toch af waarom zoiets niet mogelijk is in Nederland." Van de rellen, er werden 70 supporters in en rond het stadion gearresteerd, merkte de Deen weinig. "Tijdens de wedstrijd heb ik er weinig van meegkregen, na afloop stemt het je treurig."

"De dubbel geeft een extra tintje aan mijn carrière. Dat maak je niet vaak mee. Niemand in de selectie heeft dit meegemaakt'', jubelde Danny Blind. "Uiteindelijk kwamen we wel goed in de wedstrijd. Wij begonnen sterk, Babangida en Ronald de Boer mistten enkele kansen, maar we komen dan toch 2-0 voor te staan. Van der Sar behoedde ons met enkele goede reddingen voor een tegendoelpunt. Na rust was het even spannend wie het eerst zou gaan scoren. Als het 2-1 wordt krijg je een hele andere wedstrijd" aldus de aanvoerder die waarschijnlijk nog een jaartje blijft.

Het was de verdienste van Edwin van der Sar dat de sluitingstreffer van de Eindhovense ploeg uitbleef. "Ik zat lekker in de wedstrijd. Na de 1-0 hield ik binnen twee minuten drie schoten van Luc Nilis tegen. Ik ga met een lekker gevoel op vakantie."

"In dit soort wedstrijden moet je top presteren", concludeerde ook Frank de Boer. "We speelden gretig. De afgelopen maanden zijn we scherp blijven trainen. We hebben gebruik gemaakt van het wapen dat PSV meestal hanteert. PSV kan snel omschakelen van de aanval naar de verdediging en andersom. Dit keer deden wij dat beter. PSV had kunnen winnen als ze hun kansen beter hadden benut."

Ronald deelt de mening van zijn broer. "We speelden allebei vrij open, maar Ajax benutte de kansen beter. We hebben de wedstrijd degelijk uitgespeeld."

Nilis, die in de eerste helft wel tien kansen kreeg en er geen verzilverde, had het er na afloop knap moeilijk mee. "Ik probeerde het in de korte hoek en schuin voor de goal, maar Van der Sar stond zo goed te keepen. Die was niet verslaan. Maar verder hadden we Ajax goed in de greep. Je weet dat zij heel makkelijk scoren, daarmee is de nederlaag verklaard. Ik ben enorm teleurgesteld, zoals iedereen bij PSV." Nilis wil na vier seizoenen stoppen bij PSV. "Ik ga weg, maar weet nog niet waar heen. Dat moet je me nu niet vragen."

Ook de gebroeders De Boer gaven eerder dit seizoen te kennen zijn club te willen verlaten, maar Frank is er na dit succesvolle seizoen niet meer zo zeker van. De favoriete plek van de jongste van de twee broers is een rol als centrale verdediger, de positie van Blind. Als Blind blijft, is hij dan bereid om weer een jaar linksback te spelen? De verdediger praat er liever niet over. "Dat weet ik niet. Dat moet je de trainer vragen."

Michael Laudrup neemt afscheid met een glimlach Voor Michael Laudrup was de bekerfinale wel de laatste wedstrijd in Ajax-dienst. Hij maakt geen gebruik van de optie om nog een jaar bij Ajax te blijven. Na het WK stopt de Deense aanvaller met voetballen. Met een 3-0 voorsprong op het scorebord kreeg hij 20 minuten voor tijd een verdiende publiekswissel. "Dit is het mooiste afscheidcadeau. Met deze beker heb ik voor het eerst in mijn loopbaan de dubbel gewonnen. Prachtig toch?"

De mooiste actie van de Deen was de steekpass op Litmanen waar de 2-0 uit voort kwam. "Ik had niet verwacht met zulke cijfers te winnen. Een boek of film kun je er niet over maken. Eigenlijk ben ik heel geëmotioneerd, maar ik moet me alweer richten op het WK. Pas na het WK laat ik alles nog eens rustig op me afkomen en dan kan ik nog gaan genieten van dit succes.''

Uitblinker Jari Litmanen scoorde daarna nog twee keer. Litmanen: "Zo goed speelden wij niet, integendeel. In de eerste helft lieten wij PSV te vaak komen en gaven wij hen teveel ruimte, waardoor ze een aantal goede kansen kregen. Wij hebben dik verdiend gewonnen. Weer een prijs, wie had dit allemaal durven dromen."

PSV stond toen al met tien man op het veld. De goedfluitende scheidsrechter Jol stuurde verdediger Ooijer met twee gele kaarten naar de douche en redde hem daarmee van de zengende hitte. Ajax kreeg daarop van PSV alle ruimte. Van der Sar werd gewisseld voor Fred Grim en Michael Laudrup kreeg een publiekswissel.

Andrzej Rudy sluit seizoen goed af Middenvelder Andrzej Rudy stond als rechtsback opgesteld en speelde een sterke partij. De Pool hield Boudewijn Zenden goed op afstand. "Dit is absoluut de mooiste wedstrijd van het seizoen. We wisten dat het moeilijk zou worden tegen PSV, maar wij waren gewoon de betere ploeg. Het is jammer dat het stadion niet vol zat. Er moet goed nagedacht worden hoe ze dat in een volgende wedstrijd gaan doen"

"Ik weet dat ik naar Ajax ben gehaald als invaller. Ik accepteer dan ook dat ik op de bank zit. Maar als ik een kans krijg zoals vandaag - Melchiot en Tobiasen waren geblesseerd - dan weet ik dat ik goed moet presteren. Zo verdien ik een volgende kans. Maar uiteindelijk blijft de ploeg het belangrijkst."

Ajax heeft de naam minder sterk te zijn in bekerwedstrijden. Ajax won de beker 'slechts' 13 keer, tegen 27 keer de landstitel. Het laatste bekersucces van Ajax dateert uit het seizoen 1992-1993. Heerenveen werd toen in een volle Kuip met vol Friese vlaggen met 6-2 verslagen.

De beker werd met nog indrukwekkender cijfers gewonnen. Er werd in de Amstel Cup 21 keer gescoord en slechts één tegentreffer ingecasseerd. Alleen Rade Bogdanovic van NAC wist te scoren. Topscorer werd Dean Gorre - hij zat op de bank tijdens de finale - met zeven doelpunten.

Bob Haarms Assistent-trainer Bob Haarms, al vijftig jaar lid van de club, was zichtbaar trots op het resultaat van dit seizoen, maar verwacht niet anders van zijn team. "Als je bij Ajax speelt, dan speel je om te winnen. Het eerste doel is het kampioenschap, het tweede de beker. Dat zijn de prijzen waar je je op richt. Ajax heeft deze vandaag op eigen kracht verdiend."

Het volgende treffen tussen beide teams is over twee maanden. Op 13 augustus spelen de nummers een en twee van de competitie en beker om de Johan Cruijff Schaal, de voormalige Supercup. Ajax verloor het laatste duel met PSV om deze prijs twee jaar geleden. Het team van PSV raakt een behoorlijk aantal basisspelers kwijt. Naast Nilis en Stam, vertrekken ook Cocu, Degryse en Numan. Ajax heeft zich voor volgend seizoen verzekerd van de komst van Jesper Gronkjaer en Georgi Kinkladze. Toch een feestje Jari Litmanen op de rug bij Danny Blind na afloop van de wedstrijd.

Niet een steen, maar een stuurfout van een van de buschauffeurs van Ajax, zorgde voor oponthoud op de terugreis. Bij het wegrijden braken twee ramen van de Ajax-bus tegen de trap naar de perskamer. Spelers, begeleiders partners en fans hielden een alternatief kampioensfeestje met muziek van de nog aanwezige sambaband, die al tijdens de wedstrijd voor een lekkere sfeer in het stadion had gezorgd.

Na afloop was er een besloten feestje in 'Le perche d'Or', het restaurant van Tilly Haarms, de vrouw van Bob. De buitenlandse internationals vertrekken maandag al op trainingskamp. De Nederlanders worden pas donderdag in Zeist verwacht. De rest van de selectie vertrekt dinsdag voor één week naar Hong Kong. Ze spelen daar een oefenwedstrijd tegen de Hong Kongse kampioen Instant Dict en zullen voetbaldemonstraties geven. Na de bekerfinale werd een besloten etentje gehouden.

Coach Morten Olsen kijkt terug op een succesvol eerste seizoen. "Het zal moeilijk zijn deze prestaties te evenaren, maar ik ga me opladen om die uitdaging volgend seizoen opnieuw aan te gaan bij Ajax. Het zal volgend jaar moeilijk worden, want de verwachtingen liggen hoger."

Olsen gaat daarna eindelijk genieten van een welverdiende vakantie. "Elf maanden voetbal is genoeg, ik heb ook een familie. Het is dan wel mijn werk, maar het moet ook een beetje een hobby blijven. Ik ga wel naar Frankrijk, maar zal naast enkele opdrachten voor de Deense media het voetbal voornamelijk op televisie volgen."

Liefde voor Ajax is Blind (hmm toepasselijk)

Babangida maakt handig gebruik van een fout van Jaap Stam en scoort de 1-0.(Zie je, het was toen al een Ajacied )

Litmanen op zijn best. Drie doelpunten in één wedstrijd.

Jari Litmanen wordt door Michael Laudrup met een steekpass op maat bediend. De aanstormende Stam en keeper Waterreus zijn kansloos.

De weerstand van PSV brak na het vierde doelpunt, een fantastische boogbal van Shota Arveladze. Luc Nilis staat er sip bij.

We winnen gewoon weer 5-0 met Huntelaar in de rol van Litmanen
Jawel, je keek.
pi_37626691
Tümer Metin is een middenvelder van Besiktas.

Banel Nikolita is een rechtsback die ook rechts op het middenveld kan van Steaua Boekarest
pi_37626727
Een Turk, hebben er al eerder Turken in de basis van Ajax gestaan. Iemand die dat weet?
That's all folks!
pi_37626811
hmm, 1-0 laatste minuut huntelaar
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_37626835
quote:
Op zondag 7 mei 2006 13:48 schreef -Vaduz- het volgende:
Een Turk, hebben er al eerder Turken in de basis van Ajax gestaan. Iemand die dat weet?
Murat Yildirim misschien?
  zondag 7 mei 2006 @ 13:54:17 #44
125132 J.P.
De Dadel
pi_37626877
Ogararu was toch die rechtsback van Steaua, of hebben ze daar twee goede rechtsbacks rondlopen?
pi_37626963
quote:
Op zondag 7 mei 2006 13:54 schreef J.P. het volgende:
Ogararu was toch die rechtsback van Steaua, of hebben ze daar twee goede rechtsbacks rondlopen?
Nicolita staat wel eens linksback geloof ik, maar is meer een rechtsbuiten/rechter middenvelder
pi_37626986
Er was toch iets met Litmanen?
pi_37627032
quote:
Op zondag 7 mei 2006 13:58 schreef TerroRobbie het volgende:
Er was toch iets met Litmanen?
Die heeft bij ons gespeeld ja.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
  zondag 7 mei 2006 @ 14:43:54 #48
125053 stefmans
Ze winnen nooit van de Joden.
pi_37628018
Ik wil winnen
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
pi_37628341
quote:
Op zondag 7 mei 2006 14:00 schreef F1Bas het volgende:

[..]

Die heeft bij ons gespeeld ja.
Echt waar

Maargoed blijkbaar heb ik het gedroomd ofzo..
  zondag 7 mei 2006 @ 15:23:00 #50
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_37629016
Wordt een leuke partij vanavond denk ik. Ik verwacht dat het 1-1 wordt, en 2-1 voor Ajax in de verlenging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')