Vooral als je oud en nieuw wilt vieren in Sydney.. in Oktober had ik mijn hostel al vast gelegd daarvoorquote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:35 schreef Kontiki het volgende:
Ja en doe het niet zoals mij. Ik ben nu al 6 maanden aan het reizen zonder te werken en mijn geld is bijna op
Over het verplaatsen hoef je je geen zorgen te maken, er is altijd wel een lift van andere backpackers te vinden. En er is geen 'beste' manier. Ik had persoonlijk de eerste 2 maanden echt totaal geen zin om te werken, het vakantiegevoel is dan nog te sterk. Maar anderen beginnen er juist mee.
Het is niet zo moeilijk om werk te vinden. Het hangt er ook vanaf wanneer je waar bent. Als je in de zomer in Sydney of Melbourne zit kan het moeilijk zijn omdat 99% van de backpackers dan daar is. Maar kom je in het najaar terug, dan liggen de banen voor het oprapen.
5xquote:Op woensdag 17 mei 2006 03:41 schreef Kontiki het volgende:
Yup, ik heb soms 5x op een dag mijn plannen gewijzigd
idd, je moet wel contact leggen.. anders is het reizen best wel eenzaam.quote:Op woensdag 17 mei 2006 09:52 schreef poohy het volgende:
Een ander voordeel is dat je makkelijker contact legt met anderen![]()
Ik heb mijn vriend zo'n vijf jaar geleden in Nieuw-Zeeland ontmoet![]()
Ik had de laatste keer een voortreffelijke auto voor 2000 dollar. Echt een goede dus he, 20.000 km mee gereden en niet een keer stuk gegaan. Maar koop nooit een auto van een backpacker. Die is waarschijnlijk slecht bijgehouden (want dat kost geld) en ga ook niet naar zo'n oplichtersgebeuren met een buy back garantie. Het beste wat je kan doen is eens rondinformeren bij Australiers die je tegen komt en anders ga je naar een paar tweedehandsdealers. Krijg je meestal nog garantie op je auto ook. En ja je gaat reizen, maar dat vertel je er niet meteen bij. Als je drie maanden garantie krijgt betekent dat in ieder geval dat de dealer vertrouwen heeft in de auto, daarnaast moet hij hem vers gekeurd afleveren.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:15 schreef Sosa het volgende:
wat kost het eig om daar een fatsoenlijke auto of motor te kopen, die je evt na een half jaar reizen ook weer verkopen kan?
Ik ga in november weer naar OZ. Dit keer wil ik dus ook een auto aanschaffen om het land mee rond te touren. Max. budget voor de auto is ongeveer 3000 AUD. Ik ben echter bang dat ik genaaid ga worden, want ik er totaal geen verstand van...quote:Op woensdag 24 mei 2006 20:43 schreef Sosa het volgende:
ik ben al een beetje aan het rondneuzen op wat autosite's... het moet idd wel haalbaar zijn een degelijke tweedehandsbak voor max 2000,- aan te schaffen..
Tja het is altijd makkelijk om er iemand bij te hebben met een beetje ervaring..quote:Op woensdag 24 mei 2006 23:43 schreef Crizzy het volgende:
[..]
Ik ga in november weer naar OZ. Dit keer wil ik dus ook een auto aanschaffen om het land mee rond te touren. Max. budget voor de auto is ongeveer 3000 AUD. Ik ben echter bang dat ik genaaid ga worden, want ik er totaal geen verstand van...
Mooie foto daar bij het Great Barrier Reef met die schildpad!! Heb je ook gedoken bij het Ningaloo Reef?quote:Op zaterdag 27 mei 2006 01:39 schreef Kontiki het volgende:
Mijn lijst met Eastcoast pics begint aardig te groeien, dus ik plaats weer even wat spam:
http://www.expeditionworks.nl/robin/oz/foto/aus/cairns
Ik ga nog een keer terug, al is het alleen maar om de westkust te zien, heb teveel gemist.quote:Op donderdag 8 juni 2006 16:05 schreef kayzie het volgende:
Ik zit nu in Leonora in Western Australia, ergens een pokkeklein dorpje in de outback, werk in een roadhouse. De westkust is echt een aanrader. Een van de allrebeste stukken van Oz.
hangt ervan af, wil je werken of niet? Reken op 5000 euro incl. ticket / verzekeringen / de hele meuk en evt. met anderen een auto kopen. Dan hoef je ook niet te werken....quote:Op vrijdag 9 juni 2006 18:15 schreef Sosa het volgende:
Hoeveel heb je nodig dan voor een half jaar OZ excl ticket/auto?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |