abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 mei 2006 @ 11:01:55 #1
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_37597399
Volgens mij (en wat mij betreft) gaan we geen nieuwe reeks scheppen, maar gevoelsmatig wil ik het mini-reeksje eigenlijk pas sluiten als de urn op de kast staat. Ik hoop dat de mods het goed vinden

Samenvatting

Dit had het moeten wezen...

Maar dit is het geworden...

Vorige deel: Pluimtopic 5: Dág lieve Herman, Dirkje en Pjèr......

Zo, weer even verder:
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 07:41 schreef Brighteyes het volgende:
Bedankt voor de link! Ik zal eens gaan kijken.
Hoe stom het mss ook klinkt maar we zitten toch wel aan een kleintje te denken omdat stinkie nog nooit een kitten heeft meegemaakt en het gewoon onwijs leuk is.
De link is van een stichting die zwerfnestjes / wees-nestjes opvangt. Kortom, juist gericht op kittens. Ze brengen ze groot en proberen ze dan als gezond poesje van 8 - 12 weken bij mensen te plaatsen. En zo doen ze er honderden per jaar.

En stom vind ik het helemaal niet hoor

[ Bericht 1% gewijzigd door ElisaB op 06-05-2006 11:08:51 ]
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_37597451
Ach gos...
Wat een druifie...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  zaterdag 6 mei 2006 @ 11:07:52 #3
33954 ElisaB
pi_37597537
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 11:04 schreef Oblivion het volgende:
Ach gos...
Wat een druifie...
Vannacht hebben ze nog gescheiden geslapen, maar sinds het opstaan breken ze in wisselende samenstelling de tent hier volledig af
pi_37597539
Wat een lieverd! Gefeliciteerd Elisa!

Bestaat er ook niet zoiets als stichting Katimo? Volgens mij vangen die ook zwerfkittens op en proberen ze daar vervolgens een huis voor te vinden.
  zaterdag 6 mei 2006 @ 11:12:14 #5
33954 ElisaB
pi_37597647
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 11:07 schreef vriendinnie het volgende:
Wat een lieverd! Gefeliciteerd Elisa!

Bestaat er ook niet zoiets als stichting Katimo? Volgens mij vangen die ook zwerfkittens op en proberen ze daar vervolgens een huis voor te vinden.
Ik heb er nog nooit van gehoord, maar het zou zomaar kunnen. Ik kwam via via op zwerfkat.com terecht (volgens mij zelfs via een linkje in de sig van een FOK-ker) en heb zeker anderhalf uur zitten lezen. Wat wij hier twee weken hebben gedaan, doen zij (met een heleboel vrijwilligers) een heel seizoen lang: kittens met de fles groot brengen en proberen op poten te krijgen.

Zo ik al zei: als de DA gisteren niet spontaan ergens mee was gekomen, dan hadden wij ons aangemeld voor een kleintje van daar. Ik vind het wel wat hebben namelijk
  † In Memoriam † zaterdag 6 mei 2006 @ 20:35:34 #6
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_37611601
Wat leuk dat 't zo goed gaat . En wat mij betreft mag dit topic best, na alle ellende die we gezien hebben is 't prettig 'ns te lezen dat het ook goed gaat in Huize Pluim
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_37612350
Heeft ze al een naam? Ze is echt Heel veel geluk met deze kleine!!
  zondag 7 mei 2006 @ 00:18:41 #8
33954 ElisaB
pi_37618431
Het gaat steeds beter. Vanmiddag hebben Pluim en [insert naam van de poes die nog geen naam heeft] samen op mijn schoot liggen slapen. Dat is cute! Poekiepoes met haar kopje op een van de pootjes van Pluim

Poekiepoes heeft nog geen naam, maar we hebben al wel van alles bedacht

Wordt vervolgd
  zondag 7 mei 2006 @ 11:26:58 #9
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37623378
Ben benieuwd welke naam het wordt ElisaB
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_37625157
Ik vind haar een echte Isis of Lina
  zondag 7 mei 2006 @ 13:19:30 #11
33954 ElisaB
pi_37626081
Jullie raden het nooit

Pooky Benson Phd
  zondag 7 mei 2006 @ 13:54:45 #12
21503 Vava
Zoix!!
pi_37626894
quote:
Op zondag 7 mei 2006 13:19 schreef ElisaB het volgende:
Jullie raden het nooit

Pooky Benson Phd
stoere naam hoor
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  zondag 7 mei 2006 @ 18:45:32 #13
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_37634886
wat geweldig en wat een schatje is ze

Is ze nu tijdelijk bij jullie of blijft ze ook?
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_37635069
Stoere naam hoor!!!!!
pi_37636207
Phd=Pierre, Herman, Dirkje? In dat geval:
  zondag 7 mei 2006 @ 20:45:59 #16
33954 ElisaB
pi_37639736
quote:
Op zondag 7 mei 2006 18:45 schreef Marietje_34 het volgende:
wat geweldig en wat een schatje is ze

Is ze nu tijdelijk bij jullie of blijft ze ook?
Ze blijft hoor

quote:
Op zondag 7 mei 2006 19:26 schreef vriendinnie het volgende:
Phd=Pierre, Herman, Dirkje? In dat geval:
Tuurlijk, Pjèr, Herman, Dirkje

Pooky is in beleving (of zoiets) hun voortzetting (of zoiets), dus ook in haar officiele naam. En dan is het een leuk toeval dat PhD een officiele titel is
quote:
Doctor of Philosophy (afkorting:PhD, Latijn: Philosophiæ Doctor) is de Angelsaksische variant op de titel Doctor. Het is de enige echte doctoraat en kan in deze landen alleen verkregen worden door het doen van promotie-onderzoek. Iemand die bezig is met zijn promotie-onderzoek wordt ook wel een 'PhD student' of 'PhD candidate' genoemd, wat vergelijkbaar is met een promovendus in Nederland.

Alhoewel sommigen in het Nederlands de (begrijpelijke) fout maken, dient deze titel niet 'letterlijk' vertaald te worden alszijnde Doctor in de filosofie. Iemand kan bijvoorbeeld ook aan de scheikundige faculteit promoveren en deze titel krijgen. In de Angelsaksische landen mag iemand die een hogere doctoraat heeft gekregen van een filosofiefaculteit de titel DPhil voeren (wat dus niet hetzelfde is als PhD).

Het gebruik van de titel of graad PhD is niet ongewoon onder wetenschappers in Nederland. Dit omdat zij veelal samenwerken met wetenschappers of onderzoeksgroepen in het buitenland en het gebruik van deze internationale titulatuur leidt dan tot betere herkenning in het buitenland. Echter, het gebruik ervan is in Nederland (nog) niet officieel erkend.
Niet officieel erkend, maar Pooky mag 'm dragen

[ Bericht 6% gewijzigd door ElisaB op 07-05-2006 20:54:48 ]
  zondag 7 mei 2006 @ 22:11:20 #17
142772 Yolli
Being just me...
pi_37642527
Wat een schatje!

En ow zo lief!!
It takes wings to discover the sky
pi_37645031
Wat lief!! En mooi ook dat PhD...

Ze ligt met haar koppie op de knuffel die de kitjes ook hadden als surrogaatmoederwarmte heh?
If gymnastics were easy, it would be called football!
  maandag 8 mei 2006 @ 00:02:40 #19
33954 ElisaB
pi_37646103
quote:
Op zondag 7 mei 2006 23:24 schreef Nilasha het volgende:
Wat lief!! En mooi ook dat PhD...

Ze ligt met haar koppie op de knuffel die de kitjes ook hadden als surrogaatmoederwarmte heh?
Yeps. De knuffel is enigszins geschonden uit een overdaad aan handwasjes gekomen, maar inderdaad: nou mag Pooky ermee slapen

Morgen gaan we Herman, Dirkje en Pjèr wegbrengen. Hoewel ik het op zich een mooie afsluiting vind, zit het hele geval me nog steeds niet helemaal lekker. Ik begin me af te vragen of dat raar is, maar volgens m'n beeb valt dat wel mee. Die melkbaardjes en dat lekkere geknor van ze, kan ik nog niet vergeten. Nou ja, ze hebben in elk geval een onuitwisbare indruk op me gemaakt en dat zal wel goed zijn denk ik. En dan zal het ook wel normaal zijn dat het me nog niet helemaal lekker zit...

Pooky heeft sinds gisteren andere brokjes (haar eigen brokjes vond ze blijkbaar niet zo lekker) en ze eet er smakelijk van. Ik lees overal dat ze langzaam moeten wennen aan nieuw eten, maar niet (amper) eten leek me ook niet goed. Dus toen het me opviel dat ze een ander merk wél met smaak zat weg te knagen, zijn we daar maar op over gegaan. Het is allemaal kittenvoer, dus zal het wel goedkomen
  maandag 8 mei 2006 @ 00:15:09 #20
21503 Vava
Zoix!!
pi_37646411
Nou, ik wens jullie echt heel veel sterkte toe morgen met de crematie van die kleine lieverdjes

Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  maandag 8 mei 2006 @ 07:30:43 #21
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_37648615
Zo, het nieuwe beestje ziet er wel uit als een donderstraal . De ondeugendheid stráált er vanaf . Leuk .

Verder wil ik jullie eventjes heel veel sterkte toewensen vandaag met de crematie van de kleine drie die het helaas niet gehaald hebben .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  Admin maandag 8 mei 2006 @ 07:41:29 #22
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_37648662
Sterkte vandaag!
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 8 mei 2006 @ 07:42:33 #23
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37648664
Sterkte vandaag!
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_37648782
Heel veel sterkte vandaag.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_37652041
Sterkte, Elies.

Zie ik nu pas dat jullie een prachtig mooi gezinslid erbij hebben gekregen!
Wat een lief beestje is Pooky... en als ze al samen met Pluim bij je op schoot ligt, gaat goed, dus.
Veel geluk met Pooky.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  maandag 8 mei 2006 @ 12:36:07 #26
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37654078
Ik hoop dat het vandaag een waardig slot mag zijn van een spannende en waardevolle periode Elisa. Veel sterkte jullie
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 8 mei 2006 @ 12:52:16 #27
33954 ElisaB
pi_37654415
Zo, daar zijn we weer. Het was best sneu

Ze zagen er nog mooi uit met z'n drieen. Malle kleine hompies

Ik heb Herman nog even aan een diepgravend onderzoek onderworpen en tot de ontdekking gekomen dat ook dat een mannetje was. Ook was goed te zien dat ze een veel te dik buikje hadden. Alledrie, maar Herman het minst. Pjèr had nog steeds een melkbaardje. Ik heb ook nog gezien dat Dirkje en Pjèr precies dezelfde tekening op hun buik hadden. Was me eerder niet opgevallen, maar het verschilde in niets. En Dirkje had echt duidelijk een frommel-dop-neusje.

Tot zover mijn observaties

De ontvangst-dame bij het crematorium lulde teveel. Over zichzelf that is. Het geheel duurde een minuut of tien, en we weten nu:

• dat haar vriend een groot kind is
  • haar hangoor-konijn ziek was
  • haar poes Scully agressief werd na de bevalling
  • ze een hond en twee katten heeft
  • waar de film Lord of the Rings over gaat
  • dat Smiegel (?) de ring wilde, maar Frodo er meer recht op had
  • dat een van haar beesten vernoemd is naar de voetballer Maradonna
  • dat ze dat een toffe vent vindt, ondanks zijn nukken
  • dat je Vlaamse Reuzen moet bestellen als je er een wilt
  • dat met de hand grootgebrachte konijnen vaak zwak zijn
  • dat de voetballer Pierre van Hooijdonk Pierre heet en niet Pjèr
  • dat konijnen met paardenmelk moeten worden grootgebracht
  • dat je paardenmelk kunt halen bij de biologische winkel

Zucht...

Ze was verder niet onvriendelijk, maar alles wat wij zeiden werd aangegrepen om iets over haarzelf te vertellen. En eerlijk; het kon me niet boeien.

Vanavond om 20:00 worden ze gecremeerd en morgen om 12:00 mogen we het urntje weer ophalen. Of het waardig was? Voor zover mogelijk tijdens de kroegpraat van de dame: ja! Ze vertelde ook nog dat ze eigenlijk nooit nestjes te cremeren kregen, en dat maakt me dubbelblij dat wij er wel voor kiezen.

Zo, nu eerst een bak koffie en een dikke peuk!
  • Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
    pi_37654971
    Zit je dan ook echt op te wachten....

Sterkte ermee, Elisa en aanhang.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_37655406
    Hier is de aanhang

Het klinkt misschien een beetje morbide, maar ik vond het écht leuk om ze alle drie nog eventjes te zien. Ze waren nog net zo mooi als toen ze nog leefden, heel apart, ik had dat niet verwacht.

Morgen kunnen we het urntje dus halen en dan is de cirkel rond. Het waren bijzondere weken met bijzondere kattebeesten en een supervrouw van een ElisaB. .
    Kortom, the usual.
    pi_37655588
    -

[ Bericht 71% gewijzigd door Uhmmie op 08-05-2006 13:37:48 ]
    jobensaskia.nl
    Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
    pi_37658852
    Dan is het nu afgesloten, hè? Veel sterkte!
    Mooi dat jullie alweer een nieuwe project hebben! Wat een dotje!
    I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
    pi_37669471
    Aww Pokkehontas wat lief die laatste woorden!
    Mooi zoals over de kleintjes schrijft Elisa.

Neem aan dat jullie toch ook nog wel even tijd alleen hebben gehad met de drie? Of bleef die kwebbel er de hele tijd bij?
    Mag ik vragen wat voor een urntje jullie uitgezocht hebben?
      maandag 8 mei 2006 @ 21:55:47 #33
    33954 ElisaB
    pi_37672550
    quote:
    Op maandag 8 mei 2006 20:40 schreef Nilasha het volgende:
    Neem aan dat jullie toch ook nog wel even tijd alleen hebben gehad met de drie? Of bleef die kwebbel er de hele tijd bij?
    Mag ik vragen wat voor een urntje jullie uitgezocht hebben?
    Kwebbel week geen moment van onze zijde Maar ik heb haar op een gegeven moment gewoon genegeerd; beviel best goed.

We hebben een koperkleurig aardewerken mini-urntje uitgezocht. Met een inhoud van 0,1 liter, dus we moeten nog uitkijken dat we 'm niet kwijtraken op de terugweg

Ik zal morgen wel een picje posten.
    pi_37674743
    Wat raar joh.. een vriendin heeft ook eens een kat laten cremeren maar die kreeg alle ruimte en tijd om samen met haar vriend afscheid te nemen van het beestje, zonder dat er iemand bij was. Gewoon even in een kamertje apart.

Hoop dat jullie ondanks madame kwebbel toch voldoende rust hebben gehad om goed afscheid te nemen.
    pi_37674763
    quote:
    Op zondag 7 mei 2006 20:45 schreef ElisaB het volgende:

Niet officieel erkend, maar Pooky mag 'm dragen

[afbeelding]
    Ze kijkt ook zo arrogant; alsof ze zojuist de doctorstitel toegekend heeft gekregen!
    I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
      maandag 8 mei 2006 @ 22:55:31 #36
    33954 ElisaB
    pi_37675019
    quote:
    Op maandag 8 mei 2006 22:48 schreef Nilasha het volgende:
    Wat raar joh.. een vriendin heeft ook eens een kat laten cremeren maar die kreeg alle ruimte en tijd om samen met haar vriend afscheid te nemen van het beestje, zonder dat er iemand bij was. Gewoon even in een kamertje apart.

Hoop dat jullie ondanks madame kwebbel toch voldoende rust hebben gehad om goed afscheid te nemen.
    Ze vond het blijkbaar wel gezellig

Maar wij hadden gelukkig net nadat ze overleden waren al flink de tijd genomen en zijn vanmorgen stug doorgegaan met ons eigen ding. Maar wat meer afstand en minder bemoeienis zou in elk geval geen kwaad hebben gekund
    quote:
    Op maandag 8 mei 2006 22:49 schreef Serendips het volgende:
    Ze kijkt ook zo arrogant; alsof ze zojuist de doctorstitel toegekend heeft gekregen!
    Ze zit ook zo lekker pedant op die grote buro-stoel van mij
      dinsdag 9 mei 2006 @ 09:35:58 #37
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_37682575
    Heel dit topic niet gezien.

Ik wilde even gaan teruglezen wanneer ze nou precies weggebracht zouden worden. Gisteren dus...
    Wat een doos dat ze zo loopt te ouwehoeren daar zeg. Ze snapt toch ook wel dat mensen daar niet voor een feestje komen.
    Gelukkig hebben jullie er iig wel een goed gevoel over.

En wat is Pooky mooi zeg! Mooie tekening bij de ogen.
      dinsdag 9 mei 2006 @ 11:58:23 #38
    78780 deedeetee
    rustig doorgaan met ademhalen
    pi_37686640
    Ziet er idd errug veelbelovend uit dat Pookie'tje

Kwebbel.....
    Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
      dinsdag 9 mei 2006 @ 12:00:35 #39
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_37686699
    Irritant zijn dat soort mensen die hun kwek niet kunnen houden tijdens emotionele momenten .

Zo heeft onze dierenarts een half uur over de van der Valk-affaire lopen blaten terwijl onze kat na 13 jaar trouwe dienst werd ingeslapen.

Ik kan er nog pissed om worden als ik daar aan terugdenk .
    [b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
    Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
      dinsdag 9 mei 2006 @ 12:13:59 #40
    111829 MissBliss
    Godin van SHO
    pi_37687098
    Ik zie dit topic nu pas
    Wat leuk dat jullie een nieuw kittentje hebben, en wat een liefie zeg

En wat irritant zo'n mevrouw kwebbel
    Ziggy played guitar
    Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
    De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
      dinsdag 9 mei 2006 @ 13:45:52 #41
    70844 Marietje_34
    neuronennetwerkster
    pi_37689329
    Jammer van die praatmevrouw

maar wat is Pooky een cutie , veel geluk met haar
    Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
    pi_37690828
    Elisa en pokehontas wat hebben jullie een poepie van een pezebeest er bij.
    Bij jullie zit in iedergeval het hart op de goede plaats.

Ik hoop dat alles zo weer een beetje op rolletjes loopt. Gaat poekie goed met de andere poezebeesten?

Ook een neusje van mij kat.
    I only wear black, until they invent a darker colour
    weerforum
    pi_37692149
    Jullie kunnen met veel trots op jullie zelf terug kijken. En op de 3 kleine schatjes.
    Jullie hebben allemaal zo hard je best gedaan, alleen heeft het niet mogen baten.

Waar blijft nu de foto van de grote urn

En de nieuwe aanwinst..... zo lief :L
      dinsdag 9 mei 2006 @ 16:22:06 #44
    33954 ElisaB
    pi_37692726
    quote:
    Op dinsdag 9 mei 2006 14:57 schreef Pitbull-Guppie het volgende:
    Ik hoop dat alles zo weer een beetje op rolletjes loopt. Gaat poekie goed met de andere poezebeesten?
    Perfect! Pluim heeft haar zelfs al zitten wassen. En sooty leert haar spelen en vechten (en dat doet ie met z'n grote lompe lijffie zo ontzettend liev ). Oude Remie wordt nergens anders van, dus ook hier niet van; hij vindt het allemaal wel gescheten en schuift gewoon een stukkie op als mini-stuiterbal er zo nodig bij moet
    quote:
    Op dinsdag 9 mei 2006 16:00 schreef ymme het volgende:
    Waar blijft nu de foto van de grote urn
    Nou, daar is ie dan

dinsdag 9 mei 2006 @ 16:29:19 #45
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_37692851
    Aggos. Dat kleine potje...
      dinsdag 9 mei 2006 @ 16:49:34 #46
    33954 ElisaB
    pi_37693265
    quote:
    Op dinsdag 9 mei 2006 16:29 schreef Brighteyes het volgende:
    Aggos. Dat kleine potje...
    Tis inderdaad net nix. En dan die drie e-norme certificaten (en Pjèr verkeerd geschreven).

Maar mooi dat ze er waren, en mooi dat ze dus lekker bij ons blijven, zij het in een potje dus...
    pi_37693352
    Mooi dat ze met zijn 3tjes zijn zo, geeft me een appart gevoel.
    I only wear black, until they invent a darker colour
    weerforum
      dinsdag 9 mei 2006 @ 17:01:57 #48
    33954 ElisaB
    pi_37693633
    quote:
    Op dinsdag 9 mei 2006 16:52 schreef Pitbull-Guppie het volgende:
    Mooi dat ze met zijn 3tjes zijn zo, geeft me een appart gevoel.
    Vonden wij ook; met z'n drieen gekomen, met z'n drieen gegaan...
    pi_37693831
    das idd een klein potje maar ook erg mooi dat ze samen zijn

en nu maar verder las ik dus? wat een enorm schatje is het die jullie er nu bij hebben
    en las ik het nou goed dat mevrouw Pluim en de nieuweling al samen bij jullie gelegen hadden? Dat is wel fijn zeg
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
      dinsdag 9 mei 2006 @ 17:11:17 #50
    33954 ElisaB
    pi_37693891
    Yeps, samen op schoot. En Pluim heeft de oren van Pooky gewassen gisterenavond. Het komt dus beslist in orde
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')