omdat een automaat veel meer energie verbruikt voor niks... dus je hebt een krachtigere motor nodig om de zelfde bus voort te trekken en het verbruikt ook nog een boel meer...quote:Op vrijdag 5 mei 2006 14:05 schreef Jimmeh het volgende:
Waarom maken ze geen achte automaat, ipv zo'n robot koppeling automaat die m er keihard op ramt zodat er weer zon dikke schokgolf door de bus vliegt!
Die grote toerbussen zitten rond de 300pk ja.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 14:57 schreef M5 het volgende:
4 of 6 cilinders, (in de stadsbussen liggen ze horizontaal (plat) onder de vloer om de vloer in de bus zo laag mogelijk te houden) Vermogen zo rond de 250 tot 350 pk en ergens tussen de 4000 en 6000 cc.
dat is vrij normaal voor bussen en vrachtwagens ed. daarom ook laagtoerige diesels... zo'n ding genereert zn maximum vermogen rond de 1500-1600rpm daardoor heeft zo'n apparaat ook een koppel van 1500-2000nm ofzo...quote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:24 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Die grote toerbussen zitten rond de 300pk ja.
Overigens wel eens gelet op de kmstanden van bussen![]()
Die waar ik een keer mee naar disney was gereden had er in paar jaar tijd al een miljoen kilometers opzitten
dan zakt hij door zn veren heenquote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:27 schreef Borkydude het volgende:
Hoeveel toeren maken ze zoal?
En wat gebeurt er als je zo'n ding in een Ford Fiesta legt?
Nou boeiend, vervuilen doen die stadsbussen toch welquote:Op vrijdag 5 mei 2006 14:54 schreef Youp het volgende:
[..]
omdat een automaat veel meer energie verbruikt voor niks... dus je hebt een krachtigere motor nodig om de zelfde bus voort te trekken en het verbruikt ook nog een boel meer...
SMG![]()
In die DenOudsten die hier in de buurt rondrijden, met zo'n hele lage bodem ligt ie links achterin hoorquote:Op vrijdag 5 mei 2006 14:57 schreef M5 het volgende:
4 of 6 cilinders, (in de stadsbussen liggen ze horizontaal (plat) onder de vloer om de vloer in de bus zo laag mogelijk te houden) Vermogen zo rond de 250 tot 350 pk en ergens tussen de 4000 en 6000 cc.
't verschilt een beetje per bus, maar vaak ligt ie wel plat.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 16:42 schreef MewBie het volgende:
[..]
In die DenOudsten die hier in de buurt rondrijden, met zo'n hele lage bodem ligt ie links achterin hooren niet onder de vloer
Omdat ze zo lang meegaan. Nieuwe bussen hoor je niet meer. Tenzij je in de bus op de motor gaat zitten natuurlijk.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 14:52 schreef vanOekelen het volgende:
En waarom maken die dingen nog steeds zoveel herrie? Vaak zelfs nog meer dan een vrachtwagen...
Mwah maak er 6 cilinders van en ergens tussen de 6000 en 12000 cc van en vermogens tot 300 pk.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 14:57 schreef M5 het volgende:
4 of 6 cilinders, (in de stadsbussen liggen ze horizontaal (plat) onder de vloer om de vloer in de bus zo laag mogelijk te houden) Vermogen zo rond de 250 tot 350 pk en ergens tussen de 4000 en 6000 cc.
Volgens mij ook hier met die blauwe stadsbussen in Amsterdam dus...quote:Op vrijdag 5 mei 2006 18:26 schreef blup het volgende:
Wat ik vaag vind btw volgens mij van Mercedes, een geledebus, waar de motor ook in 't gelededeel achterin zit. zo onlogisch imo
Waarom is het plafond dan steeds zo hoog?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 14:57 schreef M5 het volgende:
4 of 6 cilinders, (in de stadsbussen liggen ze horizontaal (plat) onder de vloer om de vloer in de bus zo laag mogelijk te houden) Vermogen zo rond de 250 tot 350 pk en ergens tussen de 4000 en 6000 cc.
Voor de lange mensen onder ons?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 00:40 schreef Scepsis het volgende:
[..]
Waarom is het plafond dan steeds zo hoog?
Als ze zoveel moeite doen om die vloer laag te doen (waarom eigenlijk), dan hadden ze ook nog flinke marge te kunnen halen door het plafond te verlagen, heb je ook gelijk minder tegenwind = minder toeren.
Een Trein Diesel in een bus bouwen wil ook wel. Bus gig dik over de 150 km/u.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 00:33 schreef mistermaniac het volgende:
Volgens mij is het bij die Den oudsten, een in lijn 6-cylinder 9,6 liter.
Hebben we ooit in een bus gebouwd van kleine touringcar zaak.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 01:01 schreef Scepsis het volgende:
Hoeveel koppel had die trein diesel dan?
En door wie werd het in gebouwd, en WAAROM?!
Meeste bussen gaan met gemak 100. en beetje tunen en z0'n gevaarte loopt gewoon mee op de linkerrijbaan.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 02:30 schreef Drifter__ het volgende:
Hoe hard kunnen die touringcars eigenlijk gaan? 140km/h ofzo?
Sommigen zijn echt mooi:
[afbeelding]
Ben opzoek naar het merk/type van een touringcar. Enige wat ik weet: spiegels zitten aan het dak vast. En lopen dus zo vanaf de dak richting de voorruit. Ziet er erg modern uit![]()
Je bedoelt dus zoiets:quote:Op zaterdag 6 mei 2006 02:30 schreef Drifter__ het volgende:
Hoe hard kunnen die touringcars eigenlijk gaan? 140km/h ofzo?
Sommigen zijn echt mooi:
[afbeelding]
Ben opzoek naar het merk/type van een touringcar. Enige wat ik weet: spiegels zitten aan het dak vast. En lopen dus zo vanaf de dak richting de voorruit. Ziet er erg modern uit![]()
in zo'nquote:Op vrijdag 5 mei 2006 17:26 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Omdat ze zo lang meegaan. Nieuwe bussen hoor je niet meer. Tenzij je in de bus op de motor gaat zitten natuurlijk.
ik vind zo'n bus er altijd een beetje debiel uit zien, weet niet waaromquote:Op zaterdag 6 mei 2006 03:35 schreef Drifter__ het volgende:
Volgens mij heb ik hem: Scania Irizar
[afbeelding]
![]()
Wat hij zegtquote:Op vrijdag 5 mei 2006 19:47 schreef Archie het volgende:
[..]
Mwah maak er 6 cilinders van en ergens tussen de 6000 en 12000 cc van en vermogens tot 300 pk.
Dat komt omdat die moderne diesels directe inspuiting zijn.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 05:31 schreef Threepio het volgende:
idd, die amsterdamse stadsbussen (de moderne lagevloerbussen dus) maken een hoop kabaal, dat hoor je zeker heel goed als je achterin zit.
Hoe worden die dingen trouwens aangedreven? Bij lagevloerbussen lijkt het me niet echt mogelijk om gewoon een as tussen de wielen te leggen vaak...
Volgens mij die ja, de 1.9 (wel raar dat ze het zelf een 2.0 noemen terwijl het maar een 1929cc is ofzoquote:Op zaterdag 6 mei 2006 11:56 schreef Blackheart het volgende:
De Croma?
een beetje moderne bus heeft common-rail of pompverstuivers.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 11:39 schreef yup het volgende:
[..]
Dat komt omdat die moderne diesels directe inspuiting zijn.
De oude zijn volgens mij gewoon indirect ingesuiting daisels. Die zijn vaak veel minder lawaaierig.
Kent iemand de eerste direct injection diesel nog? Volgens mij was dat een of ander Fiat. Ding klonk als een op hol geslagen tractor...
Vergeet de Ford Transit niet!quote:Op zaterdag 6 mei 2006 11:39 schreef yup het volgende:
[..]
Dat komt omdat die moderne diesels directe inspuiting zijn.
De oude zijn volgens mij gewoon indirect ingesuiting daisels. Die zijn vaak veel minder lawaaierig.
Kent iemand de eerste direct injection diesel nog? Volgens mij was dat een of ander Fiat. Ding klonk als een op hol geslagen tractor...
Volgens mij hebben die Amsterdamse stadsbussen gewoon direct injection turbodaisels...quote:Op zaterdag 6 mei 2006 12:13 schreef M5 het volgende:
[..]
een beetje moderne bus heeft common-rail of pompverstuivers.
Motor + versnellingsbak 14 a 1500 KG ?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:27 schreef Borkydude het volgende:
Hoeveel toeren maken ze zoal?
En wat gebeurt er als je zo'n ding in een Ford Fiesta legt?
Wat is oud? de laatste 50 jaar worden er direct ingespoten diesels gebruikt in bussen en vrachtwagens. de oude dieseltjes in personenwagens waren indiquote:Op zaterdag 6 mei 2006 11:39 schreef yup het volgende:
[..]
Dat komt omdat die moderne diesels directe inspuiting zijn.
De oude zijn volgens mij gewoon indirect ingesuiting daisels. Die zijn vaak veel minder lawaaierig.
Kent iemand de eerste direct injection diesel nog? Volgens mij was dat een of ander Fiat. Ding klonk als een op hol geslagen tractor...
Common-rail of Pompverstuivers is ook een vorm van directe injectie.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 12:38 schreef yup het volgende:
[..]
Volgens mij hebben die Amsterdamse stadsbussen gewoon direct injection turbodaisels...
[afbeelding]
Deze dingen maken bizar veel lawaai niet normaal meer. Alvast VEEL meer lawaai dan de ouwe stadsbussen die er waren...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |