abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:10:26 #1
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_37556481
Sinds dinsdagmiddag weten we dat onze jongste kat besmet is met FIV, beter bekend als kattenaids.
Via internet en mijn dierenarts heb ik al veel informatie ingewonnen. Deze week ben ik al begonnen met Echina Force met Cats Claw om zijn weerstand omhoog te houden. Hij mag niet meer buiten (kattenomheining in de maak) en ook de andere 2 katten blijven nu binnen, want als zij een koudje oplopen brengen ze de jongste in gevaar.
Toch vraag ik me af of er iemand is die dit heeft mee gemaakt met zijn of haar kat en hoe dat is verlopen.

Onze kater is namelijk sinds eind maart 3 x echt flink ziek geweest. Echt ziek, hij wil alleen maar liggen, niet knuffelen, niet eten, helemaal niks, alleen ademen. Hij heeft dan flinke koorts, wat dus door de FIV komt. Een spuitje tegen de koorts helpt dan prima en als hij thuis komt zit er weer volop leven in.

Ik hoop dat hij nog even bij ons blijft, want ik wil hem echt nog niet missen. Als iemand tips heeft....
Niet mieten! Door gieten!
  vrijdag 5 mei 2006 @ 01:36:17 #2
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_37564803
Mijn enige tip is eigenlijk gewoon jaarlijks inenten om 't in de toekomst te voorkomen.. Maar daar heb jij nu weinig aan vrees ik.. Maar voor de anderen die dit lezen dan.. : )Volgens mij zit de enting tegen FIV+ standaard bij de vaccinatie (tegen kattenziekte/niesziekte inbegrepen.. Althans, dat was enkele jaren geleden zo.. Ik heb bij een asiel gewerkt, en daar kwamen katten die niet geent waren tegen niesziekte / FIV+ gewoon niet binnen..

Heb ook een paar katten met FIV+ gezien, en inderdaad helemaal geen pretje om te zien.

Sterkte ermee..

Verder kan je misschien hier eens kijken:

http://www.kattenaids.nl/home.html
http://www.kattenplaza.nl/page/infokattenaids.php
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
  vrijdag 5 mei 2006 @ 02:42:27 #3
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_37565603
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:10 schreef seilram het volgende:
Toch vraag ik me af of er iemand is die dit heeft mee gemaakt met zijn of haar kat en hoe dat is verlopen.
Helaas had een van onze katers het. Ontdekt toen hij last kreeg van zijn gebit. Onze twee andere katers en poes werden negatief getest.

Tjsa, en toen...

Het zelfde verhaal als bij jou: hij moest vanaf dat moment binnen blijven en dat was écht helemaal niets voor hem. We hadden eerder al wekenlang geprobeerd hem wat vaker, meer en langer binnen te hebben, maar hij werd er horendol van. Hij wilde altijd naar buiten; het was een echte kater met een groot gevoel voor mijn en dijn. Vooral voor mijn, vanuit zijn gezichtspunt. Dus ook een knokker. Als ie binnen moest blijven, zou het knokken worden hier in de tent. Hij kon er écht helemaal niet tegen. En als het knokken zou worden, was dat een behoorlijk risico voor de overige drie. Het blijft tenslotte besmettelijk.

De moeilijkste beslissing van mn leven, maar we hebben moeten besluiten hem te laten inslapen. Damn. Eigenlijk was het geen keuze. Binnenhouden was geen optie. Niet voor hem zelf en niet voor de overige drie. En toch naar buiten laten gaan was ook geen optie; dat kun je gewoon niet maken. Bovendien was zijn gebit er erg slecht aan toe. Een kat die niet zo van mensen houdt, kun je zelf niet echt goed onderzoeken. Ik schrok echt toen ik zijn bekkie van binnen zag bij de DA. Compleet ontstoken.

Achteraf gezien was hij zwakker en zieker dan we tot dat moment hadden gezien. Hij deed wat vreemd de laatste weken, maar het was altijd al een neuroot en een psychopaatje (een bange, boze kater met woeste buien, maar we waren evengoed gek op hem). Maar goed; zijn gedrag was wat veranderd, maar echt verontrustend vonden we dat op dat moment niet.

Anyway; al bij het verdovingsspuitje ging hij compleet out. De uiteindelijke roze spuit was bijna niet meer nodig. Bij wijze van spreken natuurlijk, maar de DA zei dat hij verbazend snel ging. En dat vond ik ook. Ik heb redelijk veel euthenasie-gevallen meegemaakt, en de meeste duurden echt iets langer. Dit was echt een paar seconden (als in 3 - 5).

Ik vond (en vind het nog steeds) een achterlijke beslissing. Maar ik weet ook dat ik het mezelf niet in dank zou afnemen als we hem eerst nog een paar weken hadden binnengehouden en uiteindelijk alsnog hadden besloten dat dat geen doen was. En ik weet niet of ik het mezelf ooit had kunnen vergeven als we de beslissing niet hadden genomen en nu met één of meer éxtra katten met FIV hadden gezeten. En begrijp me goed: niet om ons, maar om de beesten.

Tips... Nee, tips heb ik helaas niet voor je. Ik wist niet dat je tegen FIV kon enten, maar als dat inderdaad zo is, dan zou het een goed idee zijn je andere poezen daar maar rap voor langs de DA te brengen.

Heel veel sterkte
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  vrijdag 5 mei 2006 @ 02:51:04 #4
33954 ElisaB
pi_37565683
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 02:42 schreef ElisaB het volgende:
Ik wist niet dat je tegen FIV kon enten, maar als dat inderdaad zo is, dan zou het een goed idee zijn je andere poezen daar maar rap voor langs de DA te brengen.
Ik heb een poosje zitten googlen, maar ik kom toch echt alleen tegen dat er tegen FIV niet geent kan worden. Strange...
  vrijdag 5 mei 2006 @ 08:41:51 #5
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_37567277
Je kunt je kat inderdaad niet voor FIV laten enten. Niet zo heel vreemd, want het is eigenlijk hetzelfde virus als bij mensen en daar hebben we behalve aidsremmers en condooms ook nog niet veel voor.

Wat een lieve foto btw

De jongste die nu dus FIV heeft, die heeft momenteel ook niet echt de behoefte om naar buiten te gaan, die vindt het binnen wel best.
De andere twee vinden het wat minder leuk. Daarom gaan we vanmiddag naar de gamma. We gaan een kattenomheining maken zodat die andere twee toch lekker buiten op de plaats kunnen zitten.

Over het risico, tja, dat was voor mij meteen duidelijk... want de dierenarts kan namelijk niet vertellen hoe lang hij het al heeft, dus voor hetzelfde geld heeft hij het al vanuit het nest en dat is dus al 5 jaar en is hij zolang dus al een risico voor de anderen. Bovendien kunnen de 2 katers helemaal goed met elkaar opschieten en de poes houdt zich van de 2 jongens een beetje gescheiden, maar er is tot op heden nog nooit geknokt, weleens een tikje of een snauw, maar daar houdt het mee op. Voorlopig laten we hem dus nog niet in slapen. Hij heeft het nu nog gewoon prima naar zijn zin, lekker eten, knuffelen, op bed in de zon liggen zonnebaden. We hebbben wel besloten om het niet tot het uiterste te rekken. Het gaat inderdaad natuurlijk wel om de kwaliteit van zijn leven. Mocht het dan ook zo zijn dat hij iedere maand ziek is en ik iedere maand met hem naar de dierenarts moet voor een koortsspuit... tja, dat betekend dat hij dan toch iedere keer goed beroerd is en dan zullen we een keus moeten maken.

ElisaB, mochten jullie andere katten daarna wel weer naar buiten? Bij ons zit de schrik er namelijk wel in. Ik wil niet nog een kat aan FIV verliezen! Vandaar ook mede de omheining. We weten niet of hun het hebben, ik ga er niet vanuit. Ten 1e vertonen ze helemaal geen klachten en ten 2e zoals ik al zei kunnen ze goed met elkaar overweg. Pas als Sickje (de zieke.... had ik maar een andere naam gekozen) er niet meer is, dan laat ik die andere 2 ook testen op FIV. Heeft nu ook nog weinig nut.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 11:06:52 #6
33954 ElisaB
pi_37570206
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 08:41 schreef seilram het volgende:
Je kunt je kat inderdaad niet voor FIV laten enten. Niet zo heel vreemd, want het is eigenlijk hetzelfde virus als bij mensen en daar hebben we behalve aidsremmers en condooms ook nog niet veel voor.
Ik denk dat je gelijk hebt; vond het al vreemd dat mijn DA er nooit over was begonnen
quote:
Over het risico, tja, dat was voor mij meteen duidelijk... Voorlopig laten we hem dus nog niet in slapen. Hij heeft het nu nog gewoon prima naar zijn zin, lekker eten, knuffelen, op bed in de zon liggen zonnebaden. We hebbben wel besloten om het niet tot het uiterste te rekken. Het gaat inderdaad natuurlijk wel om de kwaliteit van zijn leven.
[knip]
Dat is allemaal in elk geval een redelijk gunstig uitgangspunt om het maar gewoon eens te gaan proberen met binnenhouden en een omheining

Wij zagen bij ons de mogelijkheden écht niet. Daarvoor was onze Lucky (jouw kat heeft een niet zo fijne naam in deze situatie, maar de onze had het kwa naam ook niet echt goed getroffen ) teveel een buitenkat en een neurotische vechtersbaas: een paar keer per dag liep hij - normaalgesproken, dus vóór we wisten dat hij ziek was - luid mopperend, grommend en blazend door het huis (alles wat in de buurt kwam kreeg een tik). Dat was zijn manier om te laten weten dat hij naar buiten wilde. En als dat dan niet kon, dan ging hij de confrontatie aan met ons of met de andere poezen. 's Nachts was hij daarom ook altijd gescheiden van de rest.

Je weet niet hoe lang Sickje het al heeft, maar je weet wel dat het niet van eergisteren is. Je weet dus ook niet hoe lang het risico van besmetting voor de rest er al was, maar wel dat het er al een poosje was. Als er bij jullie niet wordt gevochten, dan weet je in elk geval dat de kans op besmetting binnenshuis niet zo groot is.

Om te beslissen wat te doen, hebben we direct de drie andere katten laten testen. Ik heb geen idee wat we zouden hebben gedaan als gebeleken was dat twee van de drie het eveneens hadden. Maar op dat moment vonden we het van belang voor onze beslissing met Lucky. In elk geval testten ze alledrie negatief en toen was de beslissing eigenlijk vanzelf gemaakt: als Lucky niet meer naar buiten mag, wordt ie erg ongelukkig en wordt het hier in huis meerdere keren per dag écht vechten. De kans dat hij een of meer van de andere katers (met name) zal besmetten is daarmee onaanvaardbaar groot. Daar wordt helemaal niemand beter van...

Ik merk dat ik wil proberen tot in detail uit te leggen waarom wij hebben besloten zoiets akeligs te laten doen. Ik wil niet dat iemand denkt dat we ons er makkelijk vanaf gemaakt hebben Maar volgens mij heb je het beeld al lang en hoef ik daar helemaal niet meer zo uitvoerig over te zijn.
quote:
ElisaB, mochten jullie andere katten daarna wel weer naar buiten? Bij ons zit de schrik er namelijk wel in. Ik wil niet nog een kat aan FIV verliezen! Vandaar ook mede de omheining. We weten niet of hun het hebben, ik ga er niet vanuit. Ten 1e vertonen ze helemaal geen klachten en ten 2e zoals ik al zei kunnen ze goed met elkaar overweg. Pas als Sickje (de zieke.... had ik maar een andere naam gekozen) er niet meer is, dan laat ik die andere 2 ook testen op FIV. Heeft nu ook nog weinig nut.
Wij hebben ze twee keer laten testen: februari vorig jaar (twee dagen nadat het bij Lucky was vastgesteld) en drie maanden later (en dus drie maanden nadat Lucky was overleden) nogmaals. In de tussenliggende maanden hebben we ze binnengehouden. In mei waren ze nog steeds alledrie negatief en toen konden de deuren weer open.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 15:46:44 #7
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37578836
Hoe lopen ze het eigenlijk op?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 5 mei 2006 @ 15:49:12 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_37578915
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 15:46 schreef Martijn_77 het volgende:
Hoe lopen ze het eigenlijk op?
Via bloedcontact. Dus door vechtpartijen.

Sterkte, seilram.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 18:49:04 #9
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_37583080
Is der ook een kangeroe variant ??
  vrijdag 5 mei 2006 @ 19:07:53 #10
33954 ElisaB
pi_37583521
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 18:49 schreef skippy22 het volgende:
Is der ook een kangeroe variant ??
Last van misplaatste grappigheid of zo

Echt, blijf dan gewoon weg
  vrijdag 5 mei 2006 @ 19:25:54 #11
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_37583901
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 19:07 schreef ElisaB het volgende:

[..]

zaterdag 6 mei 2006 @ 12:19:58 #12
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_37599487
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 02:51 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik heb een poosje zitten googlen, maar ik kom toch echt alleen tegen dat er tegen FIV niet geent kan worden. Strange...
Heel strange ja..
Ik heb echt altijd gedacht dat dat inclu was..

Edit:

Mijn excuses voor de onduidelijkheid, het is iets anders geweest..
>> asiel waar ik werkte had enkele patientjes zitten en die deden mee aan een onderzoek... Is dus geen vaccin gecombineerd met niesziekte...

Voor deze ziekte is geen preventieve vaccinatie mogelijk. Besmette katten kunnen in onze praktijk worden behandeld met experimentele medicijnen, die ook worden gebruikt bij de mens. Tijdens deze behandeling worden intensieve bloedcontroles uitgevoerd in samenwerking met de universiteit Utrecht. Tot nu toe is in een aantal gevallen deze behandeling hoopgevend. Het leven van de behandelde katten kan, zonder al te veel bijwerkingen, gedurende een periode van soms enkele jaren worden verlengd. Om voor deze behandeling in aanmerking te komen, dient echter wel aan een aantal, met name ethische voorwaarden te worden voldaan. Hiertoe behoort o.a. het verkrijgen van de zekerheid dat het virus niet meer kan worden verspreid door de kat binnen te houden en geen andere kat aan te schaffen.

bron: http://www.ottenhorst.nl/main_72.html

[ Bericht 29% gewijzigd door Cutebutpsycho op 06-05-2006 12:25:38 ]
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
  zaterdag 6 mei 2006 @ 12:24:08 #13
33954 ElisaB
pi_37599580
Staat er niet stiekem PIV?
  zaterdag 6 mei 2006 @ 19:21:21 #14
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_37609485
Die van mn vader heeft het ook gehad. Beest stonk verschrikkelijk uit z`n bek (en dan bedoel ik ook echt dat je het liefst aan de andere kant van de kamer ging staan), aantal keer met `m naar de DA geweest en die besloot dat zn tanden eruit moesten. Kat weggebracht, hadden ze denk ik bloed geprikt, werden we opgebeld met de mededeling dat ie kattenaids had. Hij is ook ingeslapen. Bizar was t wel want hij heeft er een hele tijd mee gelopen en toch doorgaan, was echt een harde.

Succes
In me Burberry......
  zondag 7 mei 2006 @ 11:09:38 #15
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_37622986
@ ElisaB, ik snap wel waarom jullie het gedaan hebben. Uiteindelijk zullen we dat op een dag ook moeten laten doen, want ik kan hem moeilijk tot het uiterste bij me houden. Als hij echt te ziek gaat worden en telkens weer een koortsspuit moet gaan halen is het voor het beestje zelf ook geen leven meer. Voorlopig maakt hij het nog prima. Vrijdag heb ik bij de dierenwinkel speelgoedmuisjes gekocht (waar ze alleen mee mogen spelen onder toezicht... toch een beetje bang dat ze ruzie gaan maken om dat muisje) en hij vindt het prachtig om daar mee te spelen.

Wij hebben besloten om de andere 2 katten nu nog niet te laten testen. Zolang Sickje er nog is heeft dat in onze ogen weinig nut, behalve als ze ziek worden. Als de dag is aangebroken dat Sickje er niet meer is, dan laten we ze wel testen. Stel je voor de we ooit een nieuwe kat nemen, dan wil ik wel weten of die andere 2 het hebben, want dan komt er dus zeker geen nieuwe! En ook voor onszelf, dat we weten wat ons te wachten staat.

De omheining gaat als het goed is vandaag af! Straks kunnen we het dus gaan testen. Chilly, de oudste kater van 6 mag dat gaan doen. We hebben dan over de hele plaats aan de zijkanten gaas zitten waar ze niet over kunnen (als het goed is). Een idee van een ander topic, maar op die foto's ziet het er goed uit. Ik zit alleen met een doom-senario in mijn hoofd: wat als Chilly zich open haalt aan dat gaas ofzo!! dan zullen we hem apart ergens, in de slaapkamer ofzo moeten houden, want stel dat Sickje aan zijn wond gaat likken... maar goed, Chilly is een slime, dus hoop dat dat niet gebeurt.

Er zijn ook inderdaad wel medicijnen, aidsremmers, net als voor mensen. Daar heb ik eens naar gezocht. Infernoron ofzo heet er iig eentje, maar de prijzen daar voor vonden we echt absurt en dan moeten toch heel hard (en ook reeël) de grens trekken dat het niet ons kind is, maar een kat.
  zondag 7 mei 2006 @ 11:22:10 #16
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_37623272
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 19:07 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik geloof dat ze bij Skippy thuis een kangaroo hebben rondlopen in de wei, de vraag is dus niet eens zo vreemd

ontopic: Kan het overgedragen worden aan andere dieren. Bijvoorbeeld de hond, een konijntje of een ander huisdier? En wat als je zélf gekrabt wordt?
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  zondag 7 mei 2006 @ 11:37:13 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_37623625
quote:
Op zondag 7 mei 2006 11:22 schreef flugeltje het volgende:

[..]

ontopic: Kan het overgedragen worden aan andere dieren. Bijvoorbeeld de hond, een konijntje of een ander huisdier? En wat als je zélf gekrabt wordt?
Het is niet besmettelijk voor andere diersoorten of mensen.
pi_37633945
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:10 schreef seilram het volgende:
Als iemand tips heeft....
http://www.buddykat.be/
  maandag 8 mei 2006 @ 09:42:06 #19
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_37650065
Op die site van van buddy katten staat weer dat ze het alleen kunnen krijgen van bloed-bloed contact.. als dat waar is! Ik hoop het, want mijn dierenarts zegt dat het ook via speeksel kan. Ik geef ze nu dus ook het blikvoer uit aparte bakjes en wacht dan even tot alles op is, maar dat blijf ik voorlopig maar zo doen.

De kattenbajes (zo hebben we hem gedoopt!) is af! Gisteren ook al getest en het werkt tot nu toe prima
De oudste is er wat minder blij mee, die heeft werkelijk de hele plaats geinspecteerd of hij echt nergens eruit of eraf kon.

En Sickje kijkt gespannen toe wat er allemaal aan de hand is!

[ Bericht 11% gewijzigd door seilram op 08-05-2006 09:47:19 ]
  maandag 8 mei 2006 @ 09:48:57 #20
33954 ElisaB
pi_37650210
Dat ziet er profi uit
  maandag 8 mei 2006 @ 09:51:04 #21
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_37650258
quote:
Op maandag 8 mei 2006 09:48 schreef ElisaB het volgende:
Dat ziet er profi uit
Hahaha dank je
We zijn ook erg trots op ons zelf! Uiteindelijk viel het bouwen reuze mee! Qua tijd en qua geld.
Sickje hou ik voorlopig nog binnen, die mag alleen mee naar buiten als we zelf ook lekker in de zon zitten.
  zondag 14 mei 2006 @ 10:48:57 #22
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_37809113
Hij is nu weer ziek. Ligt onder het bed en wil niets eten. Morgen dus weer naa de dierenarts
  zondag 14 mei 2006 @ 12:58:25 #23
33954 ElisaB
pi_37812455
quote:
Op zondag 14 mei 2006 10:48 schreef seilram het volgende:
Hij is nu weer ziek. Ligt onder het bed en wil niets eten. Morgen dus weer naa de dierenarts
Ow, wat zielig

Misschien even bellen voor een weekendconcultje? Hoe eerder poes er weer bovenop is, hoe beter....
  zondag 14 mei 2006 @ 22:05:58 #24
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_37828106
quote:
Op zondag 14 mei 2006 12:58 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ow, wat zielig

Misschien even bellen voor een weekendconcultje? Hoe eerder poes er weer bovenop is, hoe beter....
Hhmmm we gaan morgen.
Ik heb er een hard hoofd in. Hij wordt steeds sneller na zo'n koortsspuitje ziek en hij is ook iedere keer zieker...
We willen hem niet zover aftakelen alleen maar om hem bij ons te houden, ik hoop dat de dierenarts ons morgen wat advies kan geven. Sjee, heb zoveel gehuild vandaag... heb er hoofdpijn en zere ogen van, bah.
  zondag 14 mei 2006 @ 22:11:20 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_37828345
Sneu, hoor. Weet hoe 't voelt. Sterkte ermee.
pi_37841016
en wat vond de dierenarts er van?
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  maandag 15 mei 2006 @ 12:26:22 #27
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_37841081
Dus als ik het goed begrijp ga je die kattenAIDS aanpakken met linksdraaiende macrobiotische Echina Force met cats claw meuk? Dat is ongeveer hetzelfde als een kankerpatient een paracetamol geven en hem dan weer ontslaan uit het ziekenhuis omdat persoon in kwestie minder last heeft van de symptomen
  maandag 15 mei 2006 @ 12:29:52 #28
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_37841197
quote:
Op maandag 15 mei 2006 12:26 schreef Xebrozius het volgende:
Dus als ik het goed begrijp ga je die kattenAIDS aanpakken met linksdraaiende macrobiotische Echina Force met cats claw meuk? Dat is ongeveer hetzelfde als een kankerpatient een paracetamol geven en hem dan weer ontslaan uit het ziekenhuis omdat persoon in kwestie minder last heeft van de symptomen
Weet jij iets beters dan?
  maandag 15 mei 2006 @ 12:55:57 #29
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_37841924
quote:
Op maandag 15 mei 2006 12:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Weet jij iets beters dan?

[ Bericht 8% gewijzigd door Xebrozius op 15-05-2006 13:06:09 ]
  maandag 15 mei 2006 @ 12:57:37 #30
33954 ElisaB
pi_37841975
quote:
Op maandag 15 mei 2006 12:55 schreef Xebrozius het volgende:
[afbeelding]
Kan je niet gewoon weggaan uit dit topic?
  maandag 15 mei 2006 @ 18:12:03 #31
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_37851092
Weer hoop!

Vanmorgen de dierenarts gebeld, die wou in de 1e instantie tuurlijk een afspraak maken, maar ik vroeg of ik die medicijnen niet kon komen halen. Scheelt die kat weer stress... in die kattenbench, in de auto, in die praktijk...
De assistente moest dat overleggen of dat kon, dus zou ze de dierenarts terug laten bellen. De dierenarts belde met het bericht dat dat wel kon, maar dan niet in de vorm van een spuit, maar in pillen vorm.
Mijn vriend heeft dat vanmiddag meteen gehaald (8 euro voor 10 pillen, max 2 per dag). Als ze op zijn kunnen we nieuwe gaan halen en we mogen nu zelf inschatten wanneer we er mee stoppen. Dus als we merken dat de koorts gezakt is, dan stoppen we met de pilletjes. Totdat het weer begint natuurlijk.
Hij heeft er nu al 2 op en net alweer aardig zitten eten en zichzelf uitgebreid gewassen (dat doet ie namelijk niet als ie flinke koorts heeft, dan wast ie niks).

Ik heb wel bij de dierenarts alvast geinformeerd voor als we hem ooit echt moeten laten inslapen of dat ook thuis kan en dat kan ook! Gelukkig, want dat lijkt me voor hem veel fijner dan in zo'n ruimte die onbekend is... maar voorlopig gaan we die pillen testen, ik heb weer wat hoop dat ie nog een paar heerlijke maanden tegemoet gaat.

[ Bericht 2% gewijzigd door seilram op 15-05-2006 18:46:28 ]
  maandag 15 mei 2006 @ 18:21:27 #32
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_37851317
Da's goed nieuws!
  dinsdag 16 mei 2006 @ 00:22:26 #33
33954 ElisaB
pi_37865402
beter zo!
  donderdag 25 mei 2006 @ 15:52:48 #34
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_38200964
mijn poes heeft ook FIV, we kwamen erachter toen ze een jaar oud was. Ze is heel lang ziek geweest. Ik moet zeggen dat ze het nu heel goed doet zelfs de dierenartsen staan verbaasd over hoe mijn poes het nu doet. Ze komt niet buiten, we hebben een flat. Voriga jaar kon ze eindelijk gesteriliseerd worden dat was ook haar redding. Door die krolsheid verloor ze heel veel energie werd ze heel ziek. Ze had toen hele goede bloedwaardes, alleen het helingsproces verliep trager.

Ik herken heel veel in je verhaal, die van mij was zo ziek op een gegeven moment ze lag alleen maar, ze ademde zo diep en hard het leek wel of ze stikte, zij had ook enorme verhoging ze was in een korte tijd zo mager geworden.... het leek wel voor ons dat ze toen doodging. De dierenartsen wouden haar in laten slapen, ik wou het een kans geven, ze had niet echt veel pijn op het moment dat ik zou zien dat ze echt aan lijden was zou ik haar inlaten slapen.... maar wij wouden het een kans geven, de dierenarts zei dat het een kans was 5% dat ze die week zou afmaken...

Ze had ook heel erg lang last van wonden in haar nek, doodziek zijn, alleen maar liggen, voor een poes is ze heel groot mensen denken ook vaak dat het een kater is, ze woog op het slechst op een gegeven moment 1.5 kg dat was heel eng ik was ook bang dat ze dood zou gaan. Toen was ze net 2 ze is nu 4. We zijn toen om de drie maanden naar de dierenarts gegaan voor haar prikken, steroïden en controles. Nu hoeft ze maar 2 keer per jaar om de 6 maanden, ze weegt 11kg, ze doet het heel goed, het lijkt of ze niet ziek is, ze is heel actief. We geven haar wel speciale voeding, maar haar bloedwaardes zijn ook zeer goed, ze heeft wel een btje bloedarmoede daarvoor geven we haar een keer per maand gebakken levertjes...

ze zeiden toen tegen ons dat ze maar hoogstens 3 maanden nog kon leven dat was 3 jaar geleden ze is nu 4. Ze wordt niet oud, ze ziet er nu heel goed uit... je moet wel oppassen met natvoer geven zorgen dat hij die prikken krijgt
don't give me that fucking bullshit
  dinsdag 30 mei 2006 @ 13:23:55 #35
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_38367494
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 15:52 schreef haagse_elfje het volgende:
kans geven, de dierenarts zei dat het een kans was 5% dat ze die week zou afmaken...
heel positiefverhaal
Wat voor een prikken zijn dat dan? Ik heb mijn DA er nog niet over gehoord
Ik heb wel begrepen dat hij zijn jaarlijkse enting nu niet meer mag hebben, omdat dat levende bacterien zijn en dat zou in het geval van FIV dus levensgevaarlijk zijn. Hij moet dan om de 2 jaar een keer geent worden met dode bacterien.
Wel heel fijn om dat verhaal van jou te horen! Ik moet zeggen (klopt af) dat het tot nu ook weer heel goed gaat, het lijkt of hij helemaal nergens last van heeft! Speciale voeding heb ik, met extra weerstand. Een heel fijn verhaal iig Ik hoop dat ze nog lang bij jullie mag blijven!
pi_38441120
De kater van een vriend van mij heeft helaas ook kattenaids...

Drie jaar geleden begon hij last te krijgen van ontstoken tandvlees en chronische interstitiële cystitis (blaasontsteking die niet veroorzaakt wordt door bacteriën). Aangezien de ontstekingen elkaar snel opvolgden, dacht de dierenarts aan kattenaids en na een test bleek dit inderdaad het geval.
De 3 andere katten die in hetzelfde huis wonen werden voor de zekerheid ook getest en gelukkig hebben zij geen FIV.

Aangezien de katten al nooit buiten kwamen (en daarom geen gevaar vormen om andere katten te besmetten) vormde het niet een heel groot probleem om met de ziekte om te gaan. De kat is behandeld aan de tandvleesontsteking (een aantal tanden zijn getrokken en hij heeft antibiotica gekregen) en met de blaasontsteking is ook te leven (aangezien het chronisch is, zal dit blijven terugkeren en wanneer hij hier last van krijgt, krijgt hij een blaasontspanner; dridase).

Ik zelf vind dat zolang je kat een katwaardig bestaan kan hebben, hij het recht heeft op leven en verzorging. De dierenarts adviseerde om de gezonde van de zieke kat te scheiden, maar dat advies is niet opgevolgd. Ten eerste was dit praktisch niet uitvoerbaar (waar vind je een goed huis voor 3 gezonde katten of 1 kat met aids), ten tweede ben je gehecht aan de dieren en wil je ze liever bij je houden en ten derde was de kans op besmetting klein aangezien alle katten gecastreerd zijn en ze niet tot bloedens toe vechten.
Tot nu toe lijkt de kat nog plezier in zijn leven te hebben.

Voor iedereen die te maken heeft met een kat met aids: veel sterkte!
  woensdag 25 oktober 2006 @ 19:53:02 #37
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_42931592
Hoi hoi,

Ik doe even een update over Sickje. Half augustus heeft hij voor de laatste keer koorts gehad. Toen heb ik nog een kattenparcetamol gegeven. (die heb ik nu standaard in huis). Sindsdien gaat het gewoon hartstikke goed met hem. Helemaal niet aan te merken dat hij aids heeft, ook niet aan zijn karakter. Gewoon een heerlijk blije en lieve kat! We zijn heel blij dat we toen niet gelijk de keus hebben genomen om hem in te laten slapen.
pi_42971530
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 19:53 schreef seilram het volgende:
Hoi hoi,

Ik doe even een update over Sickje. Half augustus heeft hij voor de laatste keer koorts gehad. Toen heb ik nog een kattenparcetamol gegeven. (die heb ik nu standaard in huis). Sindsdien gaat het gewoon hartstikke goed met hem. Helemaal niet aan te merken dat hij aids heeft, ook niet aan zijn karakter. Gewoon een heerlijk blije en lieve kat! We zijn heel blij dat we toen niet gelijk de keus hebben genomen om hem in te laten slapen.
Wat goed! Dan is het dus toch heel goed mogelijk, net als bij enkele andere verhalen uit dit topic, dat katten die die ziekte hebben toch gewoon een perfect leven kunnen hebben en hun baasjes nog langer van ze kunnen genieten (en andersom natuurlijk) met een beetje aanpassing
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 00:13:22 #39
33954 ElisaB
pi_42972104
Goed om te horen seilram
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')