Helaas had een van onze katers het. Ontdekt toen hij last kreeg van zijn gebit. Onze twee andere katers en poes werden negatief getest.quote:Op donderdag 4 mei 2006 21:10 schreef seilram het volgende:
Toch vraag ik me af of er iemand is die dit heeft mee gemaakt met zijn of haar kat en hoe dat is verlopen.
Ik heb een poosje zitten googlen, maar ik kom toch echt alleen tegen dat er tegen FIV niet geent kan worden. Strange...quote:Op vrijdag 5 mei 2006 02:42 schreef ElisaB het volgende:
Ik wist niet dat je tegen FIV kon enten, maar als dat inderdaad zo is, dan zou het een goed idee zijn je andere poezen daar maar rap voor langs de DA te brengen.
Ik denk dat je gelijk hebt; vond het al vreemd dat mijn DA er nooit over was begonnenquote:Op vrijdag 5 mei 2006 08:41 schreef seilram het volgende:
Je kunt je kat inderdaad niet voor FIV laten enten. Niet zo heel vreemd, want het is eigenlijk hetzelfde virus als bij mensen en daar hebben we behalve aidsremmers en condooms ook nog niet veel voor.
Dat is allemaal in elk geval een redelijk gunstig uitgangspunt om het maar gewoon eens te gaan proberen met binnenhouden en een omheiningquote:Over het risico, tja, dat was voor mij meteen duidelijk... Voorlopig laten we hem dus nog niet in slapen. Hij heeft het nu nog gewoon prima naar zijn zin, lekker eten, knuffelen, op bed in de zon liggen zonnebaden. We hebbben wel besloten om het niet tot het uiterste te rekken. Het gaat inderdaad natuurlijk wel om de kwaliteit van zijn leven.
[knip]
Wij hebben ze twee keer laten testen: februari vorig jaar (twee dagen nadat het bij Lucky was vastgesteld) en drie maanden later (en dus drie maanden nadat Lucky was overleden) nogmaals. In de tussenliggende maanden hebben we ze binnengehouden. In mei waren ze nog steeds alledrie negatief en toen konden de deuren weer open.quote:ElisaB, mochten jullie andere katten daarna wel weer naar buiten? Bij ons zit de schrik er namelijk wel in. Ik wil niet nog een kat aan FIV verliezen! Vandaar ook mede de omheining. We weten niet of hun het hebben, ik ga er niet vanuit. Ten 1e vertonen ze helemaal geen klachten en ten 2e zoals ik al zei kunnen ze goed met elkaar overweg. Pas als Sickje (de zieke.... had ik maar een andere naam gekozen) er niet meer is, dan laat ik die andere 2 ook testen op FIV. Heeft nu ook nog weinig nut.
Via bloedcontact. Dus door vechtpartijen.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:46 schreef Martijn_77 het volgende:
Hoe lopen ze het eigenlijk op?
Last van misplaatste grappigheid of zoquote:Op vrijdag 5 mei 2006 18:49 schreef skippy22 het volgende:
Is der ook een kangeroe variant ??
quote:Op vrijdag 5 mei 2006 19:07 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Last van misplaatste grappigheid of zo
Echt, blijf dan gewoon weg
Heel strange ja..quote:Op vrijdag 5 mei 2006 02:51 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik heb een poosje zitten googlen, maar ik kom toch echt alleen tegen dat er tegen FIV niet geent kan worden. Strange...
Ik geloof dat ze bij Skippy thuis een kangaroo hebben rondlopen in de wei, de vraag is dus niet eens zo vreemdquote:Op vrijdag 5 mei 2006 19:07 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Last van misplaatste grappigheid of zo
Echt, blijf dan gewoon weg
Het is niet besmettelijk voor andere diersoorten of mensen.quote:Op zondag 7 mei 2006 11:22 schreef flugeltje het volgende:
[..]
ontopic: Kan het overgedragen worden aan andere dieren. Bijvoorbeeld de hond, een konijntje of een ander huisdier? En wat als je zélf gekrabt wordt?
http://www.buddykat.be/quote:Op donderdag 4 mei 2006 21:10 schreef seilram het volgende:
Als iemand tips heeft....
Hahaha dank jequote:
Ow, wat zieligquote:Op zondag 14 mei 2006 10:48 schreef seilram het volgende:
Hij is nu weer ziek. Ligt onder het bed en wil niets eten. Morgen dus weer naa de dierenarts![]()
Hhmmm we gaan morgen.quote:Op zondag 14 mei 2006 12:58 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ow, wat zielig
Misschien even bellen voor een weekendconcultje? Hoe eerder poes er weer bovenop is, hoe beter....
Weet jij iets beters dan?quote:Op maandag 15 mei 2006 12:26 schreef Xebrozius het volgende:
Dus als ik het goed begrijp ga je die kattenAIDS aanpakken met linksdraaiende macrobiotische Echina Force met cats claw meuk? Dat is ongeveer hetzelfde als een kankerpatient een paracetamol geven en hem dan weer ontslaan uit het ziekenhuis omdat persoon in kwestie minder last heeft van de symptomen
Wat voor een prikken zijn dat dan? Ik heb mijn DA er nog niet over gehoordquote:Op donderdag 25 mei 2006 15:52 schreef haagse_elfje het volgende:
kans geven, de dierenarts zei dat het een kans was 5% dat ze die week zou afmaken...
heel positiefverhaal
Wat goed! Dan is het dus toch heel goed mogelijk, net als bij enkele andere verhalen uit dit topic, dat katten die die ziekte hebben toch gewoon een perfect leven kunnen hebben en hun baasjes nog langer van ze kunnen genieten (en andersom natuurlijk) met een beetje aanpassingquote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:53 schreef seilram het volgende:
Hoi hoi,
Ik doe even een update over Sickje. Half augustus heeft hij voor de laatste keer koorts gehad. Toen heb ik nog een kattenparcetamol gegeven. (die heb ik nu standaard in huis). Sindsdien gaat het gewoon hartstikke goed met hem. Helemaal niet aan te merken dat hij aids heeft, ook niet aan zijn karakter. Gewoon een heerlijk blije en lieve kat! We zijn heel blij dat we toen niet gelijk de keus hebben genomen om hem in te laten slapen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |