abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 mei 2006 @ 23:42:09 #26
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37562267
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 23:22 schreef AnnekeM het volgende:
-knip-.
Hoi Wat goed ja ( ik lijk wel een Groninger: overal 'ja' achter zeggen ).
Ik had vandaag dus een dipje, zoals je waarschijnlijk al hebt gelezen, maar voel me nu weer helemaal top Ik wil in de zomer ook een keer naar m'n ouders fietsen Maar eerst maar even een paar keer fietstochtjes maken met Mark voor ik daar aan ga beginnen Al vind ik 35 km niet schrikbarend ver.

Ik wil ook een ATB
Niet meer actief op Fok!
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 4 mei 2006 @ 23:45:50 #27
95752 crew  Chell
Kluns
pi_37562400
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 23:42 schreef Viking84 het volgende:

[..]
Al vind ik 35 km niet schrikbarend ver.
Ik vind de 7km naar mijn werk al een onbedwingbare horde zo ongeveer Neem me elke keer voor te gaan fietsen, maar het idee alleen al maakt me moe

Ik ben echt een watje
  donderdag 4 mei 2006 @ 23:48:16 #28
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37562512
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 23:45 schreef Yoni het volgende:

[..]

Ik vind de 7km naar mijn werk al een onbedwingbare horde zo ongeveer Neem me elke keer voor te gaan fietsen, maar het idee alleen al maakt me moe

Ik ben echt een watje
Haha, ja idd.
Nou ja, als het elke dag moet, dan is het wat anders. Kan me voorstellen dat je het dan ver vindt.
Maar met mooi weer is het zeker te doen Heerlijk lijkt me dat. Dan vind ik het toch jammer dat ik overal zo dichtbij woon
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 4 mei 2006 @ 23:54:29 #29
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37562712
@ Maeghan:

vier ons chocola per week. Gelukkig houd ik niet van chocola (behalve dan als het ergens in zit: in mueslirepen bijv of in een snickers, maar echt pure chocola ). Ben sowieso niet zo'n enorme snoepkont en nu ik heb gelezen dat chips zo'n 2000 kcal bevat blijf ik daar voor de rest van mijn leven vanaf Ik ga mijn patatje echter niet opgeven Die moet ik eens in de zoveel tijd wel hebben Maar gelukkig kan ik daar rekening mee houden in mijn eetpatroon. Zo wordt patat eten echt een feestje .

Ik merk overigens dat mijn lichaam wel vaak protesteert, zeker tegen slechte, slappe friet. Krijg ik darmklachten en pruttelende geluidjes in mijn buikstreek Ook supermarktpizza trek ik niet. Dan liever een pizza bij de pizzeria vandaan. 'Vroegah' at ik gerust én een keer pizza én een keer patat per week, maar dat ga ik ook niet meer doen.

Ik kan trouwens geen volkoren muesli vinden in de winkel en overal zit dan chocola oid in en dat durf ik gewoon niet goed aan.

die methode van je moeder lijkt mij overigens ook niet prettig: één dag normaal, twee dagen weinig. Ik wil niet het idee hebben dat ik wat mis op dagen dat ik 'weinig' moet eten (en dan moet ik steeds nadenken: vandaag weinig, morgen normaal, overmorgen weinig etc), dus ik houd het liever dagelijks ongeveer gelijk. Zul je net zien dat zich een avondje uit voordoet op een dag dat ik weinig moet eten
Niet meer actief op Fok!
pi_37563057
Gewoon muesli of mueslirepen? De muesli van Euroshopper is wel fijn, zit verder niet veel bijzonders in. Da's ook de enige zonder noten, vandaar dat ik die eet.
Ik vind AllBran trouwens heerlijk, da's ook lekker volkoren. Daar zijn ook repen van. Lekkere mueslirepen vind ik de pitten&zaden mueslirepen van Zonnatura.

Als je van pizza en patat houdt kun je het beter thuis maken. Verse patat is veel werk, maar wel erg lekker. Sowieso is de olie meestal van betere kwaliteit thuis. En op een pizza kun je gooien wat je wilt, je kunt 'm ook mager beleggen dan.

Met chocola bedoel ik trouwens bonbons, ofwel Leonidas of Lily O'Briens (6,95 voor 16 bonbons, zo lekker).

Je kan best eens chips nemen hoor, maar koop dan gewoon zo'n klein zakje aan de kassa of op het station oid. Daar zitten geloof ik 180 kcal in.

Ik zie trouwens dat ik wat overdreef met de kcal in chips. Het is ook bij chips zo'n 500 kcal per honderd gram, dus dan kom je op 1000 kcal per zak (voor naturelchips dan, meestal is dat 200 gram). Vetten zijn zo rond de 25 gram per 100 gram (!) en toen ik m'n doelstelling had ingevuld op de eet- en beweegwijzer kreeg ik een advies van niet meer dan 42 gram vet per dag. Ik weet niet wat het normaal is voor als je niet lijnt. Maar erg vet is het dus wel.

[ Bericht 21% gewijzigd door Maeghan op 05-05-2006 00:12:25 ]
Sanity is (not) statistical
  vrijdag 5 mei 2006 @ 00:16:40 #31
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37563398
Ja, zo'n klein zakje chips is wel een goed idee ja. Op de zaterdagavond een keer
Een grote zak chips kan niet aan mij overgelaten worden, die gaat direct op

Hm, nu begint m'n huisgenoot ook al met geklets over calorieën. Heeft net een reep chocola van 1200 kcal opgegeten. Hij liever dan ik Ik vraag me van al het eten wat ik zie af hoeveel erin zit

Ik heb het trouwens over gewone muesli inderdaad.

Nou ik ga pitten. Verbrand ik 43 kcal mee ofzo

over je edit: ja ook 1000 is nog erg veel natuurlijk. En die vetten zijn voor vrijwel alle liners not done, omdat je over je limiet heen komt. Ik mag 47 gram hebben, geloof ik. Kan nog wijzigen.
Niet meer actief op Fok!
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 5 mei 2006 @ 00:19:17 #32
95752 crew  Chell
Kluns
pi_37563461
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 23:48 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Haha, ja idd.
Nou ja, als het elke dag moet, dan is het wat anders. Kan me voorstellen dat je het dan ver vindt.
Maar met mooi weer is het zeker te doen Heerlijk lijkt me dat. Dan vind ik het toch jammer dat ik overal zo dichtbij woon
Mijn plan was/is om op de mooie dagen te gaan fietsen en mindere dagen de tram te pakken. En ik moet echt nodig dat plan gewoon eens in daden om gaan zetten in plaats van zeuren dat ik het te ver vind. De verleiding van de tram is gewoon te groot 's morgens...
To do voor morgen: sleutel van het fietsenhok vragen op m'n werk
pi_37568102
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 23:42 schreef Viking84 het volgende:
Hoi Wat goed ja ( ik lijk wel een Groninger: overal 'ja' achter zeggen ).
Ik had vandaag dus een dipje, zoals je waarschijnlijk al hebt gelezen, maar voel me nu weer helemaal top Ik wil in de zomer ook een keer naar m'n ouders fietsen Maar eerst maar even een paar keer fietstochtjes maken met Mark voor ik daar aan ga beginnen Al vind ik 35 km niet schrikbarend ver.

Ik wil ook een ATB
Valt mij ook op dat je bijna overal "ja" op zegt, ben ik nie van je gewend
Mijn ATB was niet super duur. Je hebt centjes van je pa gekregen en je gaat straks ook werken. Dus waarom niet . We zijn wel wat van elkaar gewend wat betreft na-apen
Dan stap ik wel een keer met mijn ATB op de trein naar Groningen, maken we samen een tochtje
Nou, de 35 km van gister was voor mijn doen wel ver. De heenweg had ik al een hele omweg gemaakt en zelfs mijn ouders stonden versteld. Ik kwam dan ook met een knalrood hoofd en benauwd binnen (onderweg al 3x gepuft en weer benauwd ). Ik moest langzamer fietsen volgens m'n ma
Ik fiets met het doel om mijn uithoudingsvermogen te vergroten, ook voor mijn astma. De extra pufjes moet ik dan maar voor lief nemen. Hopelijk heb ik ze straks minder nodig.

Ennuh, over chippies en friet; die wil ik ook niet missen. Ik neem gerust wat chippies als mijn huisgenoten chips hebben bij een gezamelijke film en friet heb ik alweer een tijdje niet gehad. Ga ik extra van genieten als ik 't eet .
Laatst nog uit eten geweest bij de Mexicaan en nòg afgevallen.

* AnnekeM mag alles, maar met mate
pi_37568371
hoihoi
Ik ga zometeen de hele dag in het stadspark staan met een crew-shirtje aan
Dus: als er nog iemand in Groningen komt: ik sta bij de renbaan foldertjes uit te delen met een blauw hoedje op.
Ik heb dat trouwens wel een tijdje gedaan. Op een dag ongeveer 500 Caloriën en dan 's avonds een halve zak chips en dan zat ik weer netjes op 1000 en voelde me heel gezond Ik viel daar toen trouwens wel mee af.
De laatste dagen heb ik echt rampzalig gegeten. Gisteren eerst ontbeten op onze brunch-manier (die Isa niet voor niets probeert te vermijden ) Was wel op een tijdstip dat de lunch er bij inschoot. 'smiddags stad doorgewandeld en gesquasht. En toen kwamen we met stevige trek om 19.00 aan bij de mensen waar we gingen eten.
We gingen tegen 21.15 eten, maar tot die tijd zijn er best veel toastjes osseworst en roomkaas in mij verdwenen.
Vakantie is niet goed voor mij mijn drinkpatroon gaat er ook helemaal aan.

Ow en Isabeau: geniaal stukje ik las het net pas
pi_37568445
Slechte tvp, maar waarom sta ik niet meer in het lijstje met mijn -12 nog wat....
(lang geen update meer geweest maar ook al lang zo blijven staan)
pi_37568530
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 09:53 schreef ymme het volgende:
Slechte tvp, maar waarom sta ik niet meer in het lijstje met mijn -12 nog wat....
(lang geen update meer geweest maar ook al lang zo blijven staan)
Als je te lang niet update, word je er automatisch uitgegooid. Je moet minstens één keer per maand (geloof ik) updaten. Ook als je op hetzelfde gewicht gebleven bent.
pi_37568572
Ok dan ga ik dat maar eens doen dan

*edit*
Gedaan
pi_37568663
Om 18.00 moet ik naar de dokter om bloed te laten nemen ter controle. Betekend dus dat ik nuchter moet zijn en vanaf 8 uur voor het bloed trekken niets meer mag eten. Ik heb dus enkel licht kunnen ontbijten. Dit gaat dus heel moeilijk worden! Maar er is geen andere keuze omdat ik anders gewoon te tijd niet heb om naar de dokter te kunnen.

In ieder geval 3 maanden geleden is mijn bloed ook al eens gecontroleerd en toen was colestorol etc te hoog natuurlijk. Nu ben ik ongeveer 6 weken gezond aan het leven en hoop ik natuurlijk verbetering te zien, bij de vitaminen, colestorol enzo

Wat ik nog wilde toevogeven is dat rijstwafels zijn, dan eet ik liever niets! Als man heb ik 1800kcal per dag nodig en als ik daar niet aan geraak wat soms wel gebeurt durf ik wel eens naar een reep chocolade te grijpen of een reepje druivensuiker, dat is ongeveer 200kcal en af en toe eens snoepen mag wel
  vrijdag 5 mei 2006 @ 10:09:52 #39
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37568768
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 09:36 schreef AnnekeM het volgende:

[..]

Valt mij ook op dat je bijna overal "ja" op zegt, ben ik nie van je gewend
Mijn ATB was niet super duur. Je hebt centjes van je pa gekregen en je gaat straks ook werken. Dus waarom niet . We zijn wel wat van elkaar gewend wat betreft na-apen
Dan stap ik wel een keer met mijn ATB op de trein naar Groningen, maken we samen een tochtje
Nou, de 35 km van gister was voor mijn doen wel ver. De heenweg had ik al een hele omweg gemaakt en zelfs mijn ouders stonden versteld. Ik kwam dan ook met een knalrood hoofd en benauwd binnen (onderweg al 3x gepuft en weer benauwd ). Ik moest langzamer fietsen volgens m'n ma
Ik fiets met het doel om mijn uithoudingsvermogen te vergroten, ook voor mijn astma. De extra pufjes moet ik dan maar voor lief nemen. Hopelijk heb ik ze straks minder nodig.

Ennuh, over chippies en friet; die wil ik ook niet missen. Ik neem gerust wat chippies als mijn huisgenoten chips hebben bij een gezamelijke film en friet heb ik alweer een tijdje niet gehad. Ga ik extra van genieten als ik 't eet .
Laatst nog uit eten geweest bij de Mexicaan en nòg afgevallen.

* AnnekeM mag alles, maar met mate
Ik bedenk me net dat Mark ook een mountainbike heeft, dus daar kan ik gewoon op fietsen. Wel eerst even de banden oppompen dan
Ik wil trouwens volgend voorjaar een paar maanden naar het buitenland gaan (er valt dan een 'gat' in mijn studie, zeg maar), dus ik kan het geld eigenlijk niet missen.
En kom idd maar hier met je ATB
Nu moet ik weg, want ik ga een step kopen en Mark moppert dat ie weg wil
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 5 mei 2006 @ 11:48:25 #40
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37571453
Mailtje van Optimelisme waar ik wat vraagjes heb ingevuld :
quote:
Beste Renske,

Jij hebt aangegeven dat friet het favoriete gerecht uit je jeugd is. En dat ga jij vanavond dus eten! Want smaken van vroeger herinneren je aan een tijd dat je nog onbezorgd was over je gewicht.

Noteer het op je boodschappenlijstje en geniet vanavond van een maaltijd waar je weer ouderwets gelukkig van wordt!

Veel plezier en eet smakelijk!
ik ben net een week bezig en dan al friet eten zeker

Oh, ik ben verplicht om nu op het balkon te gaan zitten en moet als 'de sodemieter' achter Fok! vandaan. Dus ik ga lekker met een boek in het zonnetje

Oh ja, de lateral thigh step was een beetje groot om mee te nemen op de fiets, dus ik regel morgen even een auto en haal hem dan op
Niet meer actief op Fok!
pi_37571920
Deze week is het wat minder gegaan met het afvallen. Woensdag een heerlijke pannenkoek en een pizza gegeten ( ) en dus weer zes ons aangekomen (Ja, ik word meteen gestraft). Maar die zes ons krijg ik er vóór maandag nog wel af De rest van de week heb ik overigens heel verantwoord gegeten
  vrijdag 5 mei 2006 @ 12:12:13 #42
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_37572120
Zo, hier even een fotootje van mij! Vanmiddag moest ik op het werk een ruimte binnen lopen met allemaal vreemde mensen. Normaal gesproken werd ik dan helemaal paniekerig. Dan was ik bang dat ze me een dikke koe zouden vinden Maar ik keek vandaag in de spiegel en voor de eerste keer was ik echt trots op mijn lichaam

Ik zal eens op zoek gaan naar een foto voordat ik begon met lijnen
pi_37572284
Je bent helemaal niet dik, poohy!

Ik zou willen dat ik zo'n foto van mezelf kon maken
  vrijdag 5 mei 2006 @ 12:20:27 #44
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_37572366
Dank je Fannetje
Ik voel mij nu ook niet dik meer hoor, maar was het toch echt wel

Ben nu eigenlijk al heel tevreden, dus nu is het proberen om het goede patroon vol te houden
pi_37572565
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 12:20 schreef poohy het volgende:
Dank je Fannetje
Ik voel mij nu ook niet dik meer hoor, maar was het toch echt wel

Ben nu eigenlijk al heel tevreden, dus nu is het proberen om het goede patroon vol te houden
Nou ja, je dik voelen is natuurlijk voor iedereen anders. Maar jouw hoogste gewicht was 81 kilo, zie ik in het lijstje. Heel veel mensen in dit topic zouden daar een moord voor doen

Toen ik op mijn laagste gewicht zat (76 kilo) voelde ik me ook niet meer dik. Ik hoop dat ik dat weer ga halen
pi_37572809
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 12:12 schreef poohy het volgende:
Zo, hier even een fotootje van mij! Vanmiddag moest ik op het werk een ruimte binnen lopen met allemaal vreemde mensen. Normaal gesproken werd ik dan helemaal paniekerig. Dan was ik bang dat ze me een dikke koe zouden vinden Maar ik keek vandaag in de spiegel en voor de eerste keer was ik echt trots op mijn lichaam

[afbeelding]

Ik zal eens op zoek gaan naar een foto voordat ik begon met lijnen
Je ziet er super uit zeg! Ik verwacht ook ongeveer zo te zijn zoals jij als ik (ooit) op mijn streefgewicht kom. Dat ligt ook niet zo ver bij jouw gegevens vandaan, ik ben 1.76 en wil graag 75 kilo wegen.

Je mag trouwens best je hoofd erbij zetten, dat vinden we hier helemaal niet erg

Ik zie dat ik te lang niet meer heb ge-update trouwens, want ik ben uit het lijstje verdwenen. Ik laat het maar even zo. Als ik weer serieus ga sporten en dieten dan wil ik er wel weer op. Als ik mijn motorrijbewijs heb, dan wil ik toch weer ergens een abbo nemen op een sportschool of zwembad ofzo. Ik heb daar nu geen geld voor, aangezien mijn rijlessen zoveel kosten.
pi_37573146
Ok vanavond staan asperges op het menu.
Ik heb ham, asperges.
Hierbij wil ik gebakken aardappels eten.
Nog iemand met tips hierover.
Oh ik vind dit altijd zo lekker ik kan niet wachten tot het avondeten
pi_37573646
Heerlijk, asperges... helaas lust mijn vriendje dat niet... en om het nou voor mezelf klaar te maken..

Ik zal mn ouders eens bellen
  Licht Ontvlambaar vrijdag 5 mei 2006 @ 13:02:38 #49
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_37573647
Bolletje Eindeloos... dat is mijn
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_37573769
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 13:02 schreef Fannetje het volgende:
Heerlijk, asperges... helaas lust mijn vriendje dat niet... en om het nou voor mezelf klaar te maken..

Ik zal mn ouders eens bellen
Kom je toch hier mee eten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')