abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 mei 2006 @ 01:09:55 #51
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_37564449
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 00:51 schreef Intxaurraga het volgende:
Appel dood. Brood dood. Heijboer dood. Bob Ross Dood.

Welke bekende schilders zijn er nog over?
Corneille vegeteert nog...

Da's ook geen leven eigenlijk.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 01:17:24 #52
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_37564552
Overleden in Zurich las ik....dat is toch bij de afsluitdijk
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
pi_37564605
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 01:17 schreef Bjoro het volgende:
Overleden in Zurich las ik....dat is toch bij de afsluitdijk
zoiets wel, die senile ouwe zak kon niet eens meer aanwijzen wat zijn echte werk was.
de nabestaanden denk ik wel .
De Puta Madre
  vrijdag 5 mei 2006 @ 01:21:32 #54
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_37564610
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 01:17 schreef Bjoro het volgende:
Overleden in Zurich las ik....dat is toch bij de afsluitdijk
Zwitserland toch
  vrijdag 5 mei 2006 @ 01:23:08 #55
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_37564632
Wat een afgang, ik dacht echt dat die al heel lang dood was
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_37564643
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 01:23 schreef mazaru het volgende:
Wat een afgang, ik dacht echt dat die al heel lang dood was
ik ook.
De Puta Madre
  vrijdag 5 mei 2006 @ 01:25:40 #57
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_37564665
quote:
Zurich (Fries: Surch) is een dorp in de Friese gemeente Wonseradeel. Het telt ca. 192 inwoners.

Het dorp ligt iets ten noorden van de plek waar de Afsluitdijk de Friese kust bereikt.

Op 1 januari 1830 telde het dorp 152 inwoners. Door de aanleg van de Afsluitdijk nam het inwonertal toe, en in 1958 woonden er 340 mensen. Sinds de weg naar de Afsluitdijk niet meer door het dorp loopt, is het inwonertal weer wat afgenomen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zurich_(Friesland)
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
  vrijdag 5 mei 2006 @ 01:25:51 #58
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_37564669
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 01:21 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Zwitserland toch
Ook. Evenals een onbeduidend gehucht in NL.

Nu we toch bezig zijn: er is een America in Limburg, een Nieuw-Amsterdam ergens in de provincie en nog een Amsterdam naast de voornoemde plaats. En ga zo maar door....
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_37564747
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 01:25 schreef sooty het volgende:

[..]

Ook. Evenals een onbeduidend gehucht in NL.

Nu we toch bezig zijn: er is een America in Limburg, een Nieuw-Amsterdam ergens in de provincie en nog een Amsterdam naast de voornoemde plaats. En ga zo maar door....
America in Limburg........
Yep Rowwen Heze,
maar kareltje dood?
ik zet meteen zijn krabbel op marktplaats,
zijn dood is mijn brood, of zo
De Puta Madre
pi_37564775
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:01 schreef veldmuis het volgende:
Kende z'n kunst eigenlijk niet zo echt. Wat is typerend? Felle kleuren en wat kinderlijke tekeningen, om het zo maar te zeggen?
quote:
Tijdens de Cobra periode (vanaf 1948) schilderde Appel simpele vormen met stevige contourlijnen, opgevuld door felle kleuren. Onderwerpen waren vriendelijke onschuldige kindwezens en fantasiedieren. Hij liet zich daarbij beīnvloeden door de manier waarop geestelijk gehandicapten tekenen en schilderen, iets wat in die tijd revolutionair genoemd mag worden. Het werk van Appel gaf, en geeft nog steeds, vaak aanleiding voor opmerkingen zoals "dat kan ik ook". De stijl van kindertekeningen vult Appel aan met de stijl van maskers uit Afrika.


Prachtig

Hij was een groot verzamelaar van afrikaanse kunst *jaloers*
pi_37564838
mag wel zijn, ik cultuurbarbaar vind er geen ##$%^&^&(( , niks aan, niet mooi, geen samenhang,
te simpel, en t geld niet waard, maar dat vind ik van de meeste kunst.
De Puta Madre
  vrijdag 5 mei 2006 @ 01:40:28 #62
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_37564862
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 01:31 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]
..
ik zet meteen zijn krabbel op marktplaats,
zijn dood is mijn brood, of zo
...
Zijn krabbel is wellicht nog iets waard.

Verder doet het mij denken aan het gepeupel dat de boerderij van Anton Heijboer bestormde na diens dood, in de verwachting dat die rommel van Heyboer een goede investering zou zijn.

Dat gepeupel kan met die troep van Heyboer nog niet de muren dichtstoppen.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_37564875
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 22:17 schreef Martijn_77 het volgende:
Weer een groot kunstenaar is heen gegaan
Ga eerst eens even langs Hans Anders en zeg het dan nog eens..


Nee.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 01:47:48 #64
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_37564963
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 01:38 schreef Killer_Mom het volgende:
mag wel zijn, ik cultuurbarbaar vind er geen ##$%^&^&(( , niks aan, niet mooi, geen samenhang,
te simpel, en t geld niet waard, maar dat vind ik van de meeste kunst.
Dit vind ik mooi



van Pieter Christiaan Mondriaan
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_37565045
heel mooi,voor mensen met staar, en kleurenbindheid , of gewoon wat een gek er voor geeft.
De Puta Madre
  Trouwste user 2022 vrijdag 5 mei 2006 @ 02:50:05 #66
7889 tong80
Spleenheup
pi_37565670
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 01:54 schreef Killer_Mom het volgende:
heel mooi,voor mensen met staar, en kleurenbindheid , of gewoon wat een gek er voor geeft.
*Zucht*

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_37565773
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 02:50 schreef tong80 het volgende:

[..]

*Zucht*

wordt er een wakker
Jusqu'ici tout va bien...
  Trouwste user 2022 vrijdag 5 mei 2006 @ 03:01:13 #68
7889 tong80
Spleenheup
pi_37565807
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 02:58 schreef Manono het volgende:

[..]

wordt er een wakker
Ik kan niet slapen

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_37566611
Die man is zo ondergewaardeerd hier of overgewaardeerd elders.

Ter vergelijking 1 tt pagina op de Nederlandse teletekst aan hem gewijd. 5 Bij de belgen.

apart toch.
<b>Benedictam Dei omnipotentis,
Patris et Filii et Spiritu Sancti
descendat ad vos
et maneat in semper</b>
pi_37566615
Mn zusje kan nog mooier kleuren.
Overrated.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 05:26:53 #71
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_37566631
Zonde, dat de nieuwe generatie hem maar goed kan opvolgen.
Zyggie.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 06:34:36 #72
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 09:47:00 #73
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_37568291
quote:
Nee, dat wist ik echt niet dat Zurich een plaatsje in Friesland is Schaam Schaam
  vrijdag 5 mei 2006 @ 09:53:12 #74
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_37568427
Net zoals met alle kunst, moet je ook het Cobragebeuren in zijn tijd zien. De benepenheid van de naoorlogse jaren, de Parijse scene, het gevoel van 'Als dit is wat jullie generatie heeft bereikt, nou, dan doen wij het liever anders'...

Cobra heeft veel betekend voor de kunst en Appel heeft veel betekend voor Cobra.
Karel, bedankt.

Kan dit niet naar TTK trouwens, daar komen die grappenmakers tenminste niet met hun 'Wie?'.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 10:21:13 #75
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')