Corneille vegeteert nog...quote:Op vrijdag 5 mei 2006 00:51 schreef Intxaurraga het volgende:
Appel dood. Brood dood. Heijboer dood. Bob Ross Dood.
Welke bekende schilders zijn er nog over?
zoiets wel, die senile ouwe zak kon niet eens meer aanwijzen wat zijn echte werk was.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 01:17 schreef Bjoro het volgende:
Overleden in Zurich las ik....dat is toch bij de afsluitdijk
Zwitserland tochquote:Op vrijdag 5 mei 2006 01:17 schreef Bjoro het volgende:
Overleden in Zurich las ik....dat is toch bij de afsluitdijk
ik ook.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 01:23 schreef mazaru het volgende:
Wat een afgang, ik dacht echt dat die al heel lang dood was![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zurich_(Friesland)quote:Zurich (Fries: Surch) is een dorp in de Friese gemeente Wonseradeel. Het telt ca. 192 inwoners.
Het dorp ligt iets ten noorden van de plek waar de Afsluitdijk de Friese kust bereikt.
Op 1 januari 1830 telde het dorp 152 inwoners. Door de aanleg van de Afsluitdijk nam het inwonertal toe, en in 1958 woonden er 340 mensen. Sinds de weg naar de Afsluitdijk niet meer door het dorp loopt, is het inwonertal weer wat afgenomen
Ook. Evenals een onbeduidend gehucht in NL.quote:
America in Limburg........quote:Op vrijdag 5 mei 2006 01:25 schreef sooty het volgende:
[..]
Ook. Evenals een onbeduidend gehucht in NL.
Nu we toch bezig zijn: er is een America in Limburg, een Nieuw-Amsterdam ergens in de provincie en nog een Amsterdam naast de voornoemde plaats. En ga zo maar door....
quote:Op donderdag 4 mei 2006 21:01 schreef veldmuis het volgende:
Kende z'n kunst eigenlijk niet zo echt. Wat is typerend? Felle kleuren en wat kinderlijke tekeningen, om het zo maar te zeggen?
quote:Tijdens de Cobra periode (vanaf 1948) schilderde Appel simpele vormen met stevige contourlijnen, opgevuld door felle kleuren. Onderwerpen waren vriendelijke onschuldige kindwezens en fantasiedieren. Hij liet zich daarbij beīnvloeden door de manier waarop geestelijk gehandicapten tekenen en schilderen, iets wat in die tijd revolutionair genoemd mag worden. Het werk van Appel gaf, en geeft nog steeds, vaak aanleiding voor opmerkingen zoals "dat kan ik ook". De stijl van kindertekeningen vult Appel aan met de stijl van maskers uit Afrika.
Zijn krabbel is wellicht nog iets waard.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 01:31 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
..
ik zet meteen zijn krabbel op marktplaats,
zijn dood is mijn brood, of zo![]()
...
Ga eerst eens even langs Hans Anders en zeg het dan nog eens..quote:Op donderdag 4 mei 2006 22:17 schreef Martijn_77 het volgende:
Weer een groot kunstenaar is heen gegaan![]()
Dit vind ik mooiquote:Op vrijdag 5 mei 2006 01:38 schreef Killer_Mom het volgende:
mag wel zijn, ik cultuurbarbaar vind er geen ##$%^&^&(( , niks aan, niet mooi, geen samenhang,
te simpel, en t geld niet waard, maar dat vind ik van de meeste kunst.
*Zucht*quote:Op vrijdag 5 mei 2006 01:54 schreef Killer_Mom het volgende:
heel mooi,voor mensen met staar, en kleurenbindheid , of gewoon wat een gek er voor geeft.
Ik kan niet slapenquote:
quote:Op vrijdag 5 mei 2006 00:51 schreef Intxaurraga het volgende:
Appel dood. Brood dood. Heijboer dood. Bob Ross Dood.
Welke bekende schilders zijn er nog over?
quote:Op vrijdag 5 mei 2006 01:25 schreef Bjoro het volgende:
[afbeelding]
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zurich_(Friesland)
Dan doen we dat toch.quote:[b]Op vrijdag 5 mei 2006 09:53
Kan dit niet naar TTK trouwens, daar komen die grappenmakers tenminste niet met hun 'Wie?'.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |