Zelfs Glenn Hoddle kregen ze weg.quote:Op donderdag 4 mei 2006 20:50 schreef -Vaduz- het volgende:
Een saaie man dus, dat wordt speuren voor de tabloids. Goede keuze, juiste man op de juiste plaats.
quote:Steve McLaren bondscoach Engeland.
Is het nu McLaren of McClaren? Of hebben ze Engeland straks 2 bondscoaches?quote:McClaren is the man
McClaren, de TT kan ook wel ff aangepast dusquote:Op vrijdag 5 mei 2006 09:15 schreef Beschouw het volgende:
In de TT:
[..]
[..]
Is het nu McLaren of McClaren? Of hebben ze Engeland straks 2 bondscoaches?
quote:Op vrijdag 5 mei 2006 03:22 schreef tong80 het volgende:
Ja een beetje de UEFA-cup halen met Boro. Dan ben je echt een loser
Lol moest toch ff aanmezelf denkenquote:Op donderdag 4 mei 2006 21:05 schreef DAMH het volgende:
Hele goeie keus, voor ons want met dat figuur wint Engeland niks,, altijd een beetje een loser gevonden
Net een interview gezien op de BBC site, en daarin zegt hij niet op te stappen. Dus gebeurd het wel andersom.quote:Op donderdag 22 november 2007 00:01 schreef rubbereend het volgende:
ik neem aan dat hij vanavond al zelf opstapt anders wordt hij morgen klokslag 9 uur ontslagen
quote:Op donderdag 22 november 2007 00:08 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Net een interview gezien op de BBC site, en daarin zegt hij niet op te stappen. Dus gebeurd het wel andersom.
die niemand wilquote:Op donderdag 22 november 2007 00:17 schreef Pritt het volgende:
Lijkt me idd onhoudbaar, daar komt een "mooie" vacature vrij.
aldus een advertentie op markplaatsquote:Gratis af te halen.
Engeland Coach Steve McClaren. Top coach met veel ervaring.
Blijft altijd positief.
Als je binnen 24 uur reageert, krijg je de doelmannen Carson (leuk voor de paasdagen!)
en Robinson (inclusief tondeuze) er gratis bij!
Wacht dus niet en mail!
Dat lijkt me zo'n heel gek idee nog niet eens.quote:Op donderdag 22 november 2007 07:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Van Gaal zal ook wel willen
De FAquote:McClaren told of England sacking
McClaren shelters under an umbrella as England stumble at Wembley
Steve McClaren has been told in private by the Football Association that he has been sacked as England coach.
The FA will imminently announce that McClaren, who is set for a Ŗ2.5m pay-off, has lost his job 18 months into a four-year contract.
The FA has been holding an emergency board meeting since 0830 GMT at its Soho headquarters in London.
The decision comes after England's 3-2 defeat by Croatia and failure to qualify for Euro 2008.
Was Engeland 1 van de clubs uit zijn clausule?quote:Op donderdag 22 november 2007 07:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Van Gaal zal ook wel willen
Geen club, maar wel een van de landen ja.quote:Op donderdag 22 november 2007 11:17 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Was Engeland 1 van de clubs uit zijn clausule?
quote:De belangrijkste clausule is dat Van Gaal in juli 2009 bij AZ mag vertrekken. Maar alleen voor een baan als bondscoach bij vijf toplanden. "Die landen zijn Duitsland, Engeland, Spanje, Argentinië en Nederland", aldus Van Gaal.
De FA kan zich vast nog wel een extra afkoopsom veroorloven.quote:Op donderdag 22 november 2007 11:37 schreef JanVanHalst het volgende:
De clausule is sowieso pas rechtsgeldig in 2009, dus het zal Louis vast (nog) niet worden.
quote:Bookmakers: Mourinho volgt McClaren op
22 november 2007
De Britse bookmakers zien voormalig Chelsea-trainer Jose Mourinho als topfavoriet om bondscoach van Engeland te worden. De Portugees moet Steve McClaren opvolgen, die donderdag werd ontslagen nadat hij met Engeland kwalificatie voor het EK misliep. De quote voor de benoeming van Mourinho staat op 7 tegen 2.
De Italiaan Fabio Capello liet in de Gazzetta dello Sport optekenen geīnteresseerd te zijn in het bondscoachschap van het Engelse elftal. Capello werd vorig jaar weggestuurd bij Real Madrid hoewel hij de titel in de Spaanse competitie behaalde.
Dit had ik niet verwacht hoorquote:Op donderdag 22 november 2007 11:57 schreef rubbereend het volgende:
zo TT even een update gegeven
Tuurlijk nietquote:Op donderdag 22 november 2007 15:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je had verwacht dat hij wel had mogen blijven na gefaald te hebben?
quote:'Maar Sir Alex zei: blijf communiceren'
Door EDDY VAN DER LEY
ENSCHEDE - Na het ticket voor de voorronde van de Champions League hoopt trainer Steve McClaren (48) met FC Twente ook de beker te veroveren. Het geheim van de Engelsman is zijn maatgesneden 'mensenmanagement'. ,,Het is alsof je een duif in de hand hebt,'' zegt hij beeldend. ,,Laat je te veel ruimte, dan ontsnapt de duif. Knijp je te hard, dan is-ie dood. Communiceren met spelers is alles.''
Het fenomeen 'people's manager' wint in de voetballerij steeds nadrukkelijker aan terrein en betekenis. Een trainer in de top komt er niet langer met een leuke visie en dito oefenstof alleen. Wie niet de gave en persoonlijkheid bezit om een groep voetballers langs de menselijke maat te managen, ofwel het evenwicht te vinden tussen autoriteit en de haast spreekwoordelijke 'aai over de bol', heeft een probleem.
Gertjan Verbeek bij Feyenoord, Huub Stevens bij PSV, Marco van Basten bij Ajax: zij allen sneuvelden het voorbije seizoen op het slagveld van het mensenmanagement. Ze bleken in hun contacten met de spelersgroep soms te koud, eigenwijs of recht-door-zee.
Geen wonder dat elke zichzelf respecterende topclub tegenwoordig hengelt naar Guus Hiddink. De gelauwerde Achterhoeker is de ongekroonde opperkoning van het 'people management'. Hij kan boven de groep staan, maar ook ertussen, zonder dat zijn autoriteit in het geding komt.
Het is een eigenschap die ook van toepassing is op Steve McClaren. De trainer van FC Twente, uitgerust met een laag ego, behoort tot de bloedgroep van Hiddink. Hij hecht veel belang aan duidelijkheid, maar wel in een sfeer van humor, openheid en acceptatie.
Naast de omstandigheid dat McClaren de menselijke 'touch' in zijn dna meedraagt, heeft hij een stevig leerproces achter de rug. Dat begon in zijn tijd als manager van Oxford United (tussen 1989 en 1992), toen hij met minimale middelen zo ongeveer de hele club runde. ,,Dat was een onvergetelijke en waardevolle tijd,'' vertelt hij.
,,Ik trainde het eerste, tweede en de jeugd, die ik met een busje door het land reed. Ik had achterin een krik liggen, zodat ik ook nog banden kon verwisselen. We waren echt op elkaar aangewezen, spelers en trainer. Onderwijl las ik Amerikaanse sportliteratuur. Over groepsprocessen en motivatietechnieken. Hoe smeed je een team dat een groot verloop van spelers kent, tot een succesvolle eenheid?''
Niets is evenwel leerzamer dan de ongeschreven wetten van de praktijk. In 1999 trad de relatieve 'nobody' McClaren als assistent van Sir Alex Ferguson toe tot het sterrenensemble van Manchester United. ,,Ik werd behoorlijk uitgetest,'' weet hij nog.
,,Maar Sir Alex zei: 'zoek niet de confrontatie, ga problemen uit de weg, maar blijf wel communiceren'. Het was een kwestie van investeren, maar het lukte. Als trainer moet je uren maken om groepsprocessen te leren begrijpen en doorgronden. Het maakt niet eens uit waar je traint.''
De opgedane (mensen)kennis, later bij Middlesbrough nog eens uitgediept, projecteerde hij ook op de spelers van het Engelse nationale elftal, eigenzinnige vedettes met een ego groter dan hun Hummers. ,,Maar hoe groot hun status ook is, het zijn gewone jongens die gebaat zijn bij duidelijkheid en een menselijke aanpak. Jongens als Frank Lampard, Rio Ferdinand, David Beckham en John Terry hebben ook de steun en het advies van hun trainer nodig. En gedijen bij een goede teamsfeer.''
Het missen van het EK 2008 kostte McClaren uiteindelijk de kop, maar bij FC Twente werpt zijn menselijke en duidelijke aanpak direct zoete vruchten af. Spelplezier is in Enschede de vader van het succes; op de trainingen wisselen ernst en luim elkaar haast organisch af.
De Engelsman weet ook zijn wisselspelers in Enschede steeds weer te enthousiasmeren. ,,Bij FC Twente zijn enkele spelers hun basisplaats kwijtgeraakt. Het is de kunst om die jongens toch te overtuigen van mijn werkwijze, zodat ze zich niet buiten de groep plaatsen.
,,Dat gaat soms met harde noten, soms met humor, maar altijd met natuurlijke autoriteit. Die duif mag niet wegvliegen, maar ook niet sterven.''
Met een homogeen elftal hoopt McClaren zondag ten koste van SC Heerenveen de beker te pakken. ,,Als Engelsman met gevoel voor bekertraditie verheug ik me op de 'Cupfinal'. Ik wil heel graag winnen. Mensen binnen FC Twente hebben het nog vaak over de gewonnen bekerfinale van 2001, merk ik.
,,Die prijs heeft veel indruk gemaakt. Het is toch iets met eeuwigheidswaarde, voor de geschiedenisboeken. En iets van het menselijke collectief, niet te vergeten.''
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |