quote:
Op donderdag 4 mei 2006 13:39 schreef BaajGuardian het volgende:ik vraag mij nu de laatste tijd af,
hoe het level op aarde zou zijn geweest zonder alle politieke en buisiness bemoeienis,
als alles nog huisje boompje beesje met familie en vrienden lekker leven was geweest.
waar begint de bemoeienis op geld en macht, en waar het geweld.
Wanneer is dit dan ooit zo geweest volgens jou?
quote:
regeringen ontwrichten gezinnen, ontwrichten samenlevingen,
de economie doet hetzelfde.
ik weet dit uit de eerste en tweede hand,
banken en dergerlijke corporaties hebben er vooral de hand in om onmenselijk enkel voor de cijfertjes te werk te gaan (zo ben ik bekend met de rabo bank manier van mensen naar de klote helpen)
het is nu een tijd van het individu, waar het wij gevoel behoorlijk is verdwenen
(refererend naar de zogeheten goeie oude tijd waar men elkaar in het dorp kende)
het gaat er ook niet meer om wie je bent of wat je kunt, maar wie je kent.
de kleurrijke wereld die we ooit kende is nu grijs en alles lijkt over politiek te gaan
het is nu wel de tijd om te zeggen dat vroeger inderdaad voorbij is.
Wat is de rabo manier van mensen naar de klote helpen als ik vragen mag? micro-krediet ofzo?
Ik krijg trouwens ernstig het idee dat het jou nogal ontbreekt aan enige geschiedkundige kennis. Zo lang de mens al bezig is om samenlevingen op te zetten en ging dit ook altijd samen met politiek en economie. Dat ging zelfs al zo in de Soemerische beschaving waar ik je wel eens over zie posten.
quote:
maar goed die politiek, die eigenlijk juist over de economie gaat(ipv de vrijheid en het gemak van het volk waar het ooit voor bedoeld was)
de zogenaamde elite is een dorpje opzich en mischien wel nog het enige dorpje van mensen dat elkaar goed kent in deze wereld, het zijn vaak zonderlingen die echt veel mensen kennen omdat ze opvallen, de rest van het volk kent mischien de straat waar men in woont en wat kennissen..
de ontwichting word veroorzaakt door diezelfde politiek, de mannen die grote woorden spreken en door hun buisiness probleempjes oorlogen starten waar het normale volk weer dood in gaat terwijl hun de centjes tellen.
die multiculti samenleving... ik zag laatst een post ergens in een topic, er stond dat de poster ervan dacht dat de multiculti wel eens de bewuste ontwrichter kon zijn, men heeft verschillende culturen en geen wij gevoel meer, makkelijker te regeren, makkelijker voor economische karretjes te spannen.
Het is nogal een denkfout om te stellen dat politiek alleen maar de economie bepaalt.
quote:
persoonlijk vind ik politiek een van s'werelds grootste aanstichters van terreur.
Dat is dus hetzelfde als "de mens is een van 's werelds grootste aanstichters van terreur"
quote:
er is ook altijd een overduidelijk verband, en geloof me er is niks democratisch aan het kiezen van gezichten en hun standpunten als daarna toch al diezelfde standpunten opgaan in de buisiness belangen.
Vraagje tussendoor, hoe zie jij een samenleving zonder economie voor je? Want ik krijg het idee dat je hier de grootste aversie tegen hebt.
quote:
politieke leiders rellen met wat ze zeggen,
zoals de leider van iran, hij had beter zn bek dicht kunnen houden en uit het raam kunnen springen
laat de mensen hun eigen level leiden ipv zo te stoken
Dat is natuurlijk inherent aan een totalitair regime, juist niet de mensen hun eigen leven laten leiden.
quote:
amerika hetzelfde, bush heeft men ook niks aan dan dat hij lijken creeerd.
quote:
waarom laat de mens zich regeren(met de nodige fantasie dat het hun eigen keuzes zijn die worden voldaan) zijn we anders bang dat we alleen staan terwijl we met zovelen zijn?
Hoe wou je het anders dan? De mensheid kiest al van begin af aan leiders, iets wat overigens perfect natuurlijk is want je ziet het in het hele dierenrijk. Als je het vergelijkt met ruim honderd jaar geleden heeft de gemiddelde burger alleen maar meer invloed gekregen.
quote:
of missen we toch een soort god figuur dat we aan de andere kant proberen te verdringen
mischien daarom de scheiding van kerk en staat(ik kan mij herinneren dat de kerk overigens vroeger een open huis was voor alle mensen van alle komaf, waar men iets deed voor de mensen.. hen hielp, en waar mensen samenkwamen en een wij gevoel kregen, vandaar mischien dat moslims (niet de geconditioneerde nederlandse straatkinderen, dat zijn geen moslims) zon hecht broeder gevoel hebben.
ik denk na al mijn observatie van geloven dat geloven niet zozeer een vorm van afgoderij is, maar eerder een vorm voor het wij gevoel, een bindend.. sociaal middel.
Dat is nogal een open deur en is zelfs nu ook nog zo in de Christelijke kerk.
quote:
terug naar de politiek lijkt het mij in mijn conclusie wel duidelijk wie de terroristen zijn
degenen die families en het leven zelf ontwrichten desnoods met geweld.
maar daar hebben we een andere woorden voor : democratie en vrijheid brengen wapens vinden en een tiran van zn troon schoppen.
Het is wel duidelijk wie de terroristen zijn maar dat wordt het zeker niet door dit relaas.
quote:
dit gaat natuurlijk weer over de oorlogen die amerika op het moment voert.
maar dit geweld tegen het leven hebben we vaker gezien, in binnen en buitenland, vroeger, nu, en het zal nog wel voorkomen totdat het volk er eens een vuist tegen maakt..
zinloos geweld?
tot jij het slachtoffer bent.
Dat het volk er een vuist tegen maakt hebben we ook wel vaker gezien in de geschiedenis.
Dit soort geweld is ook niet nieuw en bestaat ook al net zo lang als de mensheid.
Wellicht een idee om die dan maar op te heffen?
quote:
om het af te sluiten :
eenheid, laat je niet ontwrichten.
Ik krijg meer het idee dat jij juist de eenheid wil ontwrichten want je pleit juist voor het afschaffen van alles (behalve godsdienst? over indoctrinatie gesproken) wat de mens bind.