Ik zou er graag voorbeelden van zien? En wat als die verhalen feitelijk waar zijn?quote:Op donderdag 4 mei 2006 22:01 schreef Viajero het volgende:
[..]
Daaraan niks, dat is een goede zaak. Maar dat ik door linkse autochtone Nederlanders wordt doodgegooid met verhalen over heroische Marokkanen is flink twijfelachtig.
Zeer onduidelijk geformuleerd. Het past niet tussen die landen qua grootte van het aantal slachtoffers, maar dat is dan ook echt alles. Marokko was in die tijd nou niet echt een militaire of economische macht, itt tot de landen die je aanhaalt. Relatief gezien is die inspanning dus noemenswaardig. Dit topic is niet bedoelt als een soort van "hoe groot is jouw penis" topic. Het gaat erom wie en wat je herdenkt, mijn stuk tekst onder die vlaggen zegt dan al genoeg. Dat er dan bepaalde users erover vallen is hun probleem. Ik ga niet selectief herdenken.quote:Op donderdag 4 mei 2006 22:02 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik had het over de geallieerde bevrijders. Marokko heeft een rol gespeeld net zoals zovele andere landen.
Maar zeker niet de rol die GB, de VS, Canada en Rusland hebben gespeeld.
Ik heb het wellicht wat onduidelijk geformuleerd maar ik doelde dus op de grootheid waarmee men deelnam aan WOII vandaar dat ik zei dat de Marokkaanse vlag niet past tussen die van eerder genoemde landen.
Het gaat ook niet om selectief herdenken. Ik heb immers nergens gezegd dat je Marokkaanse soldaten die meevochten in WOII niet moet herdenken. Mij ging het om de vlag die ik zie staan tussen landen die mi een grotere bijdrage hebben geleverd. Dat betekent geenzins dat die landen beter zijn of more equal slechts het plaatsen in perspectief.quote:Op donderdag 4 mei 2006 22:06 schreef Mutant01 het volgende:
Zeer onduidelijk geformuleerd. Het past niet tussen die landen qua grootte van het aantal slachtoffers, maar dat is dan ook echt alles. Marokko was in die tijd nou niet echt een militaire of economische macht, itt tot de landen die je aanhaalt. Relatief gezien is die inspanning dus noemenswaardig. Dit topic is niet bedoelt als een soort van "hoe groot is jouw penis" topic. Het gaat erom wie en wat je herdenkt, mijn stuk tekst onder die vlaggen zegt dan al genoeg. Dat er dan bepaalde users erover vallen is hun probleem. Ik ga niet selectief herdenken.
De vlaggen staan niet tussen die landen, mijn god is er iets mis met je ogen ofzoquote:Op donderdag 4 mei 2006 22:11 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om selectief herdenken. Ik heb immers nergens gezegd dat je Marokkaanse soldaten die meevochten in WOII niet moet herdenken. Mij ging het om de vlag die ik zie staan tussen landen die mi een grotere bijdrage hebben geleverd. Dat betekent geenzins dat die landen beter zijn of more equal slechts het plaatsen in perspectief.
*schaamt zichzelf*quote:Op donderdag 4 mei 2006 22:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De vlaggen staan niet tussen die landen, mijn god is er iets mis met je ogen ofzoDie vlaggen heb IK gepost omdat IK o.a. de Marokkaanse slachtoffers herdenk. Het is een toevoeging, dat mensen erover vallen zegt meer over hen dan over mij
![]()
Marokko kon toen met Rommel in Afrika niets uitrichten omdat ze onder het Vichy-regime zaten, later toen ze door de Geallieerden werd bevrijd vochten vele Marokkanen vrijwillig mee als Geallieerden in Europa tegen de Asmogendheden, wmb kun je de Marokkaanse vlag er dus gerust bij zettenquote:Op donderdag 4 mei 2006 23:17 schreef LrdMetalSonic het volgende:
[..]
*schaamt zichzelf*
Ik herdenk de oorlogslachtoffers van de landen die een grote bijdrage hebben geleverd aan de oorlog, ik zat er net nog over na te denken. Maar de Marokanenen hebben ook niet geholpen tegen Rommel in Afrika etc.
Je OP heeft het nadrukkelijk over ALLE slachtoffers. Niks over ; grote en cruciale rollen'. Nu krabbel je terug naar een standpunt wat ik hierboven al eens omschreven heb als 'some Allies are more equal than others.' Dan had je OP duidelijker moeten zijn.quote:Op donderdag 4 mei 2006 23:17 schreef LrdMetalSonic het volgende:
[..]
*schaamt zichzelf*
Ik herdenk de oorlogslachtoffers van de landen die een grote bijdrage hebben geleverd aan de oorlog,
Ik heb deze topic ook gemaakt zodat mensen hier zouden kunnen discussiëren over de bevrijding van Nederland etc. En ik vond het al heel wat om Polen et vermelden. We moeten het natuurlijk ook weer niet overdrijven met het vermelden van elk landje. Maar het vermelden van Polen en Rusland zorgt ervoor dat sommige al iets hebben van "wow die hebben ons dus ook bevreid". Maar de topic was speciaal voor gisteren . Deze zal nu langzaam doodbloeden wat ook niet erg isquote:Op vrijdag 5 mei 2006 07:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je OP heeft het nadrukkelijk over ALLE slachtoffers. Niks over ; grote en cruciale rollen'. Nu krabbel je terug naar een standpunt wat ik hierboven al eens omschreven heb als 'some Allies are more equal than others.' Dan had je OP duidelijker moeten zijn.
Bovendien zie ik dan de reden voor dit topic niet. De grote jongens worden toch wel herdacht (kijk maar naar de talloze topics waarin steeds herhaald wordt dat 'we' bevrijd zijn door Amerika). Het zijn juist de kleinere, minder bekende deelnemers die inderdaad wel eens een topicje verdienen.
WO2: de "kleinere bevrijders"quote:Op vrijdag 5 mei 2006 07:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je OP heeft het nadrukkelijk over ALLE slachtoffers. Niks over ; grote en cruciale rollen'. Nu krabbel je terug naar een standpunt wat ik hierboven al eens omschreven heb als 'some Allies are more equal than others.' Dan had je OP duidelijker moeten zijn.
Bovendien zie ik dan de reden voor dit topic niet. De grote jongens worden toch wel herdacht (kijk maar naar de talloze topics waarin steeds herhaald wordt dat 'we' bevrijd zijn door Amerika). Het zijn juist de kleinere, minder bekende deelnemers die inderdaad wel eens een topicje verdienen.
Dan vergeet jij de Brigada Azul, Spaanse (Franco) troepen die onder bevel van de Waffen SS stonden.quote:Op donderdag 4 mei 2006 22:00 schreef Viajero het volgende:
Die hadden net hun eigen burgeroorlog beeindigd, waarbij de fascisten met Duitse en Italiaanse hulp hadden gewonnen.
Voelden er niks voor om direct weer oorlog te gaan voeren.
25.000 verraders ?????? Waar kan ik dat nalezen ??????quote:Op vrijdag 5 mei 2006 18:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan vergeet jij de Brigada Azul, Spaanse (Franco) troepen die onder bevel van de Waffen SS stonden.
PS: Het is tekenend dat overal de mislukte Handshar moslim brigade met de haren wordt bijgesleept maar dat diezelfde posters nooit reppen over de meer dan 25.000 Nederlanders die voor de Nazi's vochten, een veelvoud van het aantal moslims. Misselijkmakende hypocrisie.
Hier bijvoorbeeld...quote:Op zaterdag 6 mei 2006 13:05 schreef LrdMetalSonic het volgende:
[..]
25.000 verraders ?????? Waar kan ik dat nalezen ??????
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |