Inderdaad SCH.
We zijn allemaal anders. Hoewel ze hier pas geleden beweerden dat we allemaal hetzelfde zijn.
Waarom zou je mensen allemaal hetzelfde zien? Waarom zou je mensen in groepen stoppen?
En ook in mijn geval gaat het over nu
![]()
Het verleden is verleden tijd. Stil staan in het nu is belangrijk om de toekomst beter in te gaan. Dat mensen elkaar ook met rust laten. Niet met elkaars zaken bemoeien. Maar als je dat zegt... neem je dan vrijheid weg van mensen?
Ik vind het dood-normaal dat mensen elkaar met rust laten. Dat meningen van elkaar verschillen is wat anders, maar dan nog is de manier waarop je met elkaar gesprekken voert van belang. De bezittende toon die soms kan heersen, bezitting, bezit, bezet. Iemand in de hoek duwen ook wel. Iemand als een muis opjagen. Kat en muis spelletjes spelen.
In de politiek voeren ze ook dat spel. En zo ontstaat niet een vrij en helder idee. Als je niet open staat voor andermans meningen dan ben je niet goed bezig. Hoe vaak wordt in de politiek een idee niet meteen als slecht gezien, hoe vaak staan mensen gesloten richting een idee van iemand anders??? Hoe benut je mensen beter, maar dan ga ik weer ver door.
Op tv zie ik dat ook vaak genoeg terug. Of in de bus als ik mensen hoor praten over iemand anders. Als 2 mensen over een derde persoon praten en het hele leven van die derde persoon in ogenschouw nemen en continu kritiek uitoefenen op de manier waarop iemand zijn leven doet leiden.
Dan denk ik van. ' Je hoeft me niet te zeggen hoe ik leven moet....'
Maar het hele gebeuren van gesprekken voeren. Ook op het hoogste niveau. Overeenkomsten bereiken, compromis sluiten. Elkaar in de waarde laten. Groepen onderling ook. En individuen onderling.
Met rust laten dus. En als het dan even meezit gedraagt ieder individu of iedere groep zich verstandig.
Maar dat is dus ook het hele eieren eten op deze wereld. Het komt allemaal van de mensen uit. Ook iedere organisatie is opgezet door mensen. Alles is opgezet door mensen. En omdat mensen kunnen verschillen in het opzicht van, hoe ga je met mensen om.....kunnen problemen ontstaan ook. Omgaan in de zin van.." Hoe laat je mensen vrij en in hun waarde'. Lijkt een probleem te zijn, maar waarom is dat zo moeilijk???
Ik denk dat veel mensen er een handje aan hebben om zich te bemoeien met anderen. Als iedereen nu puur en alleen met zichzelf bezig zou zijn, dan zou het volgens mij een betere wereld zijn.
Kort en krachtig formuleren moet ik nog leren
![]()
Komt wel.
Bemoeien met andermans zaken dus. Dat zie ik dus echt als vrijheid wegnemen. Etiket opplakken. Vooroordelen. Mensen zijn daar goed in nogmaals. De menselijke aard is raar. En dan zal ik zelf ook een handje hebben daaraan af en toe. Ben geen heilige te noemen.
Maar hoe komt dat dan??? Mensen groeperen ook. En dan heb je nog dat een aantal zichzelf graag doet groeperen. Sommigen horen graag in een groep thuis. In een grote groep. Of een kleine groep. Kudde-gedrag? Maar dat gaat weer off-topic en ik schrijf te lang.
Zodra mensen uit zichzelf graag groeperen ontstaan ook weer problemen. Een individueel gerichte maatschappij lijkt me dus echt veel beter. Kun je tenminste niet massaal elkaar afkraken.
En dan weet ik het nu even niet.
Overzicht is weg. De wereld is ook een chaos. Dus ik kan er even niets aan doen. Alle mensen die onderling bewegen en elkaar tegen komen. Overal ter wereld. Met regeringen bovenaan die alles bepalen.
[ Bericht 12% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 04-05-2006 14:56:08 ]