Heb je er wel eens gewerkt (samengewerkt)?quote:Op maandag 22 mei 2006 21:30 schreef k_man het volgende:
Als ze echt niks uitvoerden zou Japan niet zo'n rijk land zijn.
Dat lijkt me géén gezonde manier van werken. Tuurlijk weten ze daar niet beter, maar toch... Dan doen wij 't hier met onze van-9-tot-5-mentaliteit een stuk gestructureerder. En nog vrije tijd over ook.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 08:24 schreef xienix84 het volgende:
Het is meer de sfeer op het werk, die is gespannen, iedereen is stil, de overgave aan de baan is het meest belangrijk. 6 werkdagen(of 7) per week. Geen vakanties, geen tijd voor sociale contacten en als er tijd voor is worden ze kets maar dan ook ketszat. Alles is geforceerd en gestressed. Ik kan me goed voorstellen dat veel japanners daar aan onderdoor gaan en gek worden.
Ik dacht dat Japanners juist heel prestatiegericht en ijverig waren. Ze schijnen zelfs een apart woord te hebben voor "jezelf dood werken".quote:Op zaterdag 20 mei 2006 15:04 schreef Natalie het volgende:
[..]
Over Japan: een docent van m'n zus heeft een tijdje les gegeven in Japan, en vertelde bij terugkomst dat hij op het matje was geroepen bij de directeur van de school aldaar. Hij had namelijk een student een (terechte) onvoldoende gegeven... en dat mocht niet. Je gaf geen onvoldoendes omdat 't respectvol was oid. Wie weet was het een op zichzelf staande gebeurtenis, maar ik vraag me toch af of het vaker gebeurt.
Ah ik lees de post hierboven al.quote:Op donderdag 25 mei 2006 10:19 schreef MrBean het volgende:
[..]
Ik dacht dat Japanners juist heel prestatiegericht en ijverig waren. Ze schijnen zelfs een apart woord te hebben voor "jezelf dood werken".
Dat laatste weet ik niet, maar qua dat eerste: zo komen ze ook altijd op mij over. Of tenminste, dat is wat je hoort en ziet op tv als het over hun maatschappij gaat.quote:Op donderdag 25 mei 2006 10:19 schreef MrBean het volgende:
[..]
Ik dacht dat Japanners juist heel prestatiegericht en ijverig waren. Ze schijnen zelfs een apart woord te hebben voor "jezelf dood werken".
Ik heb wel eens gehoord dat dat opgaat tot een bepaald moment. als je al een tijd voor hetzelfde bedrijf werkt zul je niet zo gauw ontslagen worden (of het moet door de economische crisis komen) en hebben de jonkies respect voor je. Dan kun je verder rustig achterover leunen.quote:Op donderdag 25 mei 2006 10:19 schreef MrBean het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 26 mei 2006 03:13 schreef Sh0g het volgende:
hm tot zover dus Japanse Cultuur.
Het is allemaal één grote leugen![]()
quote:Op vrijdag 23 juni 2006 10:52 schreef outcast_within het volgende:
Nieuw ORGIE-wereldrecord: grootste orgie
DANKJE! Ik wist niet waar ik mijn geld kwijt moest, maar nu weet ik het!quote:Op woensdag 31 mei 2006 08:49 schreef RaisinGirl het volgende:
Een oude (letterlijk) vriend van mij heeft ontzettend veel kennis over en daarnaast ook ontzettend veel mooie spullen uit Japan. Hij maakt trouwens ook zelf heerlijke sushi,.
Hij heeft een winkeltje in Den Haag, Malakkastr 90, waar je oa boeken kunt vinden over: literatuur, kunst, prenten, budo, theeceremonie, ikebana, bonsai, architectuur, fotografie, film, koken, origami, tuinen, japanse taal, anime, manga, toegepaste kunsten. Verder verkoopt hij nog japans papier en foto’s van Japan. Voor de echt geïnteresseerden heel erg de moeite waard.
[afbeelding]
Voor meer info: www.takayama.nl/bookshop/
[afbeelding]
Wat dacht je van familiebedrijven, McBurger Kingquote:Op woensdag 12 juli 2006 13:02 schreef anisubs het volgende:
Waar gaat eigelijk de overige 10% naar toe?
Niet te veel bij voorstellen... De Japanse term die als "universiteit" vertaald wordt, wordt gebruikt voor onderwijsinstellingen met veel van elkaar verschillende niveaus. Laten we zeggen van niveau matige HBO-instelling tot niveau topuniversiteit. Het is overigens geen 90%, eerder de helft.quote:Op woensdag 12 juli 2006 13:02 schreef anisubs het volgende:
90% van alle kinderen gaat naar de universiteit en ze hebben allemaal topbanen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |