abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 december 2006 @ 00:10:10 #201
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_44525806
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 11:32 schreef Skeffie het volgende:

[..]

Dit klopt min of meer. Ik studeer momenteel Chinees in Shanghai, en heb ook een paar Japanners in mijn klas zitten. Bepaalde lessen zijn te gemakkelijk voor ze (lezen en schrijven bijvoorbeeld). Toch zijn de karakters niet helemaal hetzelfde. In Japan gebruiken ze nog het oude schrift (net zoals Hong Kong, Taiwan en Macao), terwijl in China het moderne schrift wordt gebruikt (versimpeling van karakters zeg maar).

Ben zelf ook in Japan geweest, was echt super gaaf en zeker voor herhaling vatbaar. Ook grappig dat de culturen tussen China en Japan erg verschillen terwijl het buurlanden zijn.

Spreek/schrijf zelf nu een goed woordje Chinees en wie weet wil ik ook nog wel eens Japans leren. De karakters ken ik iig al vast
Idd, mijn Japanse vriendin had vorig jaar engels les samen met een enkele Chinezen. Ze konden niet mer elkaar praten, maar als ze het opschreven konden ze elkaar wel begrijpen. Vond het wel grappig.
Wat trouwens nog veel vreemder is dan dat alleen de culturen verschillen, is dat Chinezen en Japanners ongeveer dezelfde verhouding hebben als wij met Duitsers. (onderlinge stribbelingen) Zelfs nog iets erger. Hetzelfde geld trouwens voor Korea.
pi_44526786
watvoor verhouding hebben wij dan qua duitsers in jouw ogen? Want dat verschilt enorm tegenwoordig. De ene ziet ze als kameraden/gewone mensen/niet veel anders dan een andere taal en de andere brult zich kapot dat ze nog steeds hitler aanbidden. (niet dat ik dat doe, duitsers zijn ook lievv )
pi_44527020
Japanse muziek (voornamelijk Visual Kei en soortgenoten van)
Vage snoepjes, (banana choco ftw)
Anime/Manga/Games (legt zichzelf uit)
Cosplay, zonder negatief te doen over andere landen, ziet het daar gemiddeld toch iets leuker uit (wat de fotoshoots doen denken tenminste)