abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 december 2006 @ 00:10:10 #201
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_44525806
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 11:32 schreef Skeffie het volgende:

[..]

Dit klopt min of meer. Ik studeer momenteel Chinees in Shanghai, en heb ook een paar Japanners in mijn klas zitten. Bepaalde lessen zijn te gemakkelijk voor ze (lezen en schrijven bijvoorbeeld). Toch zijn de karakters niet helemaal hetzelfde. In Japan gebruiken ze nog het oude schrift (net zoals Hong Kong, Taiwan en Macao), terwijl in China het moderne schrift wordt gebruikt (versimpeling van karakters zeg maar).

Ben zelf ook in Japan geweest, was echt super gaaf en zeker voor herhaling vatbaar. Ook grappig dat de culturen tussen China en Japan erg verschillen terwijl het buurlanden zijn.

Spreek/schrijf zelf nu een goed woordje Chinees en wie weet wil ik ook nog wel eens Japans leren. De karakters ken ik iig al vast
Idd, mijn Japanse vriendin had vorig jaar engels les samen met een enkele Chinezen. Ze konden niet mer elkaar praten, maar als ze het opschreven konden ze elkaar wel begrijpen. Vond het wel grappig.
Wat trouwens nog veel vreemder is dan dat alleen de culturen verschillen, is dat Chinezen en Japanners ongeveer dezelfde verhouding hebben als wij met Duitsers. (onderlinge stribbelingen) Zelfs nog iets erger. Hetzelfde geld trouwens voor Korea.
pi_44526786
watvoor verhouding hebben wij dan qua duitsers in jouw ogen? Want dat verschilt enorm tegenwoordig. De ene ziet ze als kameraden/gewone mensen/niet veel anders dan een andere taal en de andere brult zich kapot dat ze nog steeds hitler aanbidden. (niet dat ik dat doe, duitsers zijn ook lievv )
pi_44527020
Japanse muziek (voornamelijk Visual Kei en soortgenoten van)
Vage snoepjes, (banana choco ftw)
Anime/Manga/Games (legt zichzelf uit)
Cosplay, zonder negatief te doen over andere landen, ziet het daar gemiddeld toch iets leuker uit (wat de fotoshoots doen denken tenminste)

Heel vage TV-Shows (serieus zwaar overkill aan aan groot gekleurde letters die 70% van het scherm innemen)
Engrish, levert soms heel grappige verkeersborden en profiel-teksten op hyves-achtige sites zoals www.mixi.jp
  maandag 18 december 2006 @ 04:20:04 #204
35706 Binsentu
pi_44527701
quote:
Op maandag 18 december 2006 01:17 schreef koffiegast het volgende:
watvoor verhouding hebben wij dan qua duitsers in jouw ogen? Want dat verschilt enorm tegenwoordig. De ene ziet ze als kameraden/gewone mensen/niet veel anders dan een andere taal en de andere brult zich kapot dat ze nog steeds hitler aanbidden. (niet dat ik dat doe, duitsers zijn ook lievv )
Ik bedoel daarmee te zeggen dat een flink aantal Japanners niets moeten hebben van Chinezen en/of Koreanen. En er zijn zeker verschillen in het uiterlijk, ik begin het nu zelf ook te zien.
Veel Japanners zullen zeggen dat Koreanen altijd boos kijken en Chinezen eruit zien alsof ze niet te vertrouwen zijn.

@EleQusion
Over Japanse TV heb ik deze zomer nog eens stukje over geschreven op mijn weblog. (http://tokyovincent.blogspot.com/2006/06/japanese-television.html) Het komt erop neer dat wat ik hier elke avond op TV zie ongeveer uit dezelfde troep bestaat als dat je in Nederland zou tegenkomen. Japanse TV is helemaal niet zo 'vaag' als dat de meeste mensen denken.
Japanse games/manga/muziek/snoep houd ik me helemaal niet zo mee bezig, maar wat me wel is opgevallen is dat de meeste kinderen echt retegoed kunnen tekenen. Met 3 lijnen hebben ze een compleet manga character op papier staan. Echt ongelooflijk.

Engrish is leuk ja, maar na een tijdje vallen de asbakken met "Smorking" in grote letters (@109 in Shibuya) niet eens meer op.
  maandag 18 december 2006 @ 07:40:11 #205
44629 Skeffie
@ Suzhou, China
pi_44528714
situatie tussen Japanners en Chinezen kan je niet vergelijken de relatie tussen Nederland en Duitsland. Veel Chinezen haten Japanners tot op het bot. Sommige Japanse klasgenoten van me zeggen dan ook vaak dat ze uit korea komen

Er zijn 2 redenen waarom Chinezen een hekel aan Japanners hebben. 1) De Japanners hebben nog nooit openlijk (zoals Duitsland) excuses aangeboden voor de gruweldaden tijdens de 2e wereld oorlog en 2) De Chinese overheid zorgt ervoor dat de mensen vaak alleen maar slechte dingen over Japan horen (brainwashing zeg maar). Een voorbeeld: veel soaps op tv gaan over de 2e wereld oorlog en de Japanners worden dan ook afgeschilderd als afschuwelijk geweldadige mensen.
Some call Flair, "The Dirtiest Player in the Game." Others refer to him as simply "The Nature Boy."
To be the man........ You've got to beat the man, WHOOOOOOOO
  maandag 18 december 2006 @ 10:39:58 #206
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_44530910
quote:
Op maandag 18 december 2006 07:40 schreef Skeffie het volgende:
situatie tussen Japanners en Chinezen kan je niet vergelijken de relatie tussen Nederland en Duitsland. Veel Chinezen haten Japanners tot op het bot. Sommige Japanse klasgenoten van me zeggen dan ook vaak dat ze uit korea komen

Er zijn 2 redenen waarom Chinezen een hekel aan Japanners hebben. 1) De Japanners hebben nog nooit openlijk (zoals Duitsland) excuses aangeboden voor de gruweldaden tijdens de 2e wereld oorlog en 2) De Chinese overheid zorgt ervoor dat de mensen vaak alleen maar slechte dingen over Japan horen (brainwashing zeg maar). Een voorbeeld: veel soaps op tv gaan over de 2e wereld oorlog en de Japanners worden dan ook afgeschilderd als afschuwelijk geweldadige mensen.
Ik kan mij nog een nieuwsitem herinneren waarin er een grote heisa was om een geschiedenisboek in Japan. Deze zou namelijk een hoop 'inconvenient truths' achterwege hebben gelaten (oa de gruweldaden dus) of zodanig hebben omschreven zodat ze minder erg lijken. Er wordt ook gezegd dat Japan zich teveel in een slachtoffer rol trekt wanneer dit onderwerp wordt aangesneden...

Ik kan mij er wel wat bij voorstellen dat men daar niet echt blij mee is...

Moelijk hoor, politieke spelletjes en een complexe cultuur.
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
pi_44537424
ach hier in Nederland valt de geschiedenis die we leren over ons eigen land ook wel mee, we leren in verhouding veel meer van de andere landen en stromingen dan echt geschiedenis feiten zogezegd. In dit opzicht kan ik best snappen dat chinezen japanners haten. Vraag me alleen af wat ze denken van een lange gozer met blond haar en blauwe ogen.. hopelijk dat ze niet dan 'ubermensch en hitler idealen' voor hun ogen zien.. als je snapt wat ik bedoel?
pi_44537718
quote:
Op maandag 18 december 2006 14:44 schreef koffiegast het volgende:
ach hier in Nederland valt de geschiedenis die we leren over ons eigen land ook wel mee, we leren in verhouding veel meer van de andere landen en stromingen dan echt geschiedenis feiten zogezegd. In dit opzicht kan ik best snappen dat chinezen japanners haten. Vraag me alleen af wat ze denken van een lange gozer met blond haar en blauwe ogen.. hopelijk dat ze niet dan 'ubermensch en hitler idealen' voor hun ogen zien.. als je snapt wat ik bedoel?
Het zijn geen complete retards
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
  dinsdag 19 december 2006 @ 00:03:00 #209
35706 Binsentu
pi_44557733
quote:
Op maandag 18 december 2006 14:44 schreef koffiegast het volgende:
Ik ben blond, heb blauwe ogen en ben 1m94.
Het enige wat ik vaak hoor is "dekeeeeeeeei!" (laaaaaang) door kleine kinderen.
pi_44557790
Maar achter je rug?
(1m94 valt nog best mee, ik ben maar 1,85 voel me soms nog wel es klein in dit land!)
pi_44724864
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 00:05 schreef koffiegast het volgende:
Maar achter je rug?
(1m94 valt nog best mee, ik ben maar 1,85 voel me soms nog wel es klein in dit land!)
Lengte is tegenwoordig flink onderschat door de westerlingen, tegenwoordig eten ze meer iets anders dan allleen rijst. Als je kijkt naar oudere mensen, dan zijn ze best klein. Als je kijkt naar onze en jongere generaties in Japan, dan groeit dat als kool. Denk meer dat blond en blauwe ogen veel meer ophef geeft dan lengte tegenwoordig (tenzij je idd 194 cm bent haha).
"elk nadeel heeft zijn voordeel?"
pi_44725066
Ik ben ook heel geïnteresseerd in de Japanse cultuur en tot zover klopte mijn beeld al aardig tov de reacties die ik tot nu toe gelezen heb.

Wat ik me afvraag is hoe zit het met de criminaliteit? (zowel groot als klein)...
Zijn de cijfers relatief (vergeleken met nederland bijvoorbeeld) hoog / laag?
Is criminaliteit zodanig dat zo min mogelijk bevolking erbij wordt betrokken?
Of wordt er zoals hier in Nederland bijvoorbeeld afrekeningen gemaakt in het openbaar?
Zijn de straffen daar zwaarder?
Etc…
  maandag 25 december 2006 @ 05:00:30 #213
35706 Binsentu
pi_44725717
quote:
Op maandag 25 december 2006 02:54 schreef Dragonetti het volgende:
Ik ben ook heel geïnteresseerd in de Japanse cultuur en tot zover klopte mijn beeld al aardig tov de reacties die ik tot nu toe gelezen heb.

Wat ik me afvraag is hoe zit het met de criminaliteit? (zowel groot als klein)...
Zijn de cijfers relatief (vergeleken met nederland bijvoorbeeld) hoog / laag?
Is criminaliteit zodanig dat zo min mogelijk bevolking erbij wordt betrokken?
Of wordt er zoals hier in Nederland bijvoorbeeld afrekeningen gemaakt in het openbaar?
Zijn de straffen daar zwaarder?
Etc…
Straffen zijn zwaarder. Criminaliteit is ZEEEEER laag vergeleken met Nederland.
Wanneer ik weer terug in Nederland ben moet ik bijv. weer aanleren om mijn fiets op slot te doen wanneer je ergens snel naar binnen moet (doe ik hier nooit, dagelijks zie ik hier mensen die de auto al draaiend buiten laten staan terwijl ze ff iets binnen afgeven) en de voordeur op slot te doen (doe ik hier ook nooit). De laatste tijd wil de Japanse media je laten geloven dat de criminaliteit aan het stijgen is, maar zoals je hier kunt lezen, klopt dat dus niet.

Echt, als er 1 ding is waar je je niet druk over hoeft te maken als je naar Japan wilt gaan, dan is het wel de criminaliteit.
pi_44727264
Ik heb wel eens gelezen dat Japanse criminelen er min of meer vanuit gaan dat ze gepakt worden. Ofwel door de politie ofwel door de Yakuza. Voor dingen als straatcriminaliteit en zakenrollers hoef je zeker ook niet zo bang te zijn, begrijp ik.
pi_44757140
Wellicht niet geheel qua topic passend, maar dacht ik deel het mee.

Ik heb voor Kerst wat Japanse snoep gekregen, althans zo mag ik mijn moeder geloven die de winkelbediende mocht geloven.

rice crackers, kameda age icheban

rice crackers, kameda pota pota yaki

schijnen zeer heet te zijn, naam: wasabi green peas

ja kon het niet laten open te maken Trouwens deze 'snoep/koekjes' hebben we ook in Nederland verkrijgbaar, ze heten alleen koala's ofzo (tenminste in mijn stad een winkel dat het verkoopt.)
naam: koari no mamachi (chokoraato)
proeven moet ik nog doen op het moment.

geen idee wat het is, het lijken theezakjes en ze zitten allemaal aan mekaar. Maar de verpakking lijkt ook veel op de 'doperwten', alleen zijn dit kleinere zakjes en het voelt poederig aan. Gumi heetten ze.

een soort fruittella achtig. Er zitten 12 soorten 'kauwgom' in. Het is moeilijk te zeggen wat het is, maar het is zeg maar een kruising tussen kauwgom en fruittella. Het is niet om uren op te kauwen, smaak is niet zeer zwaar nadrukkelijk, maar goed genoeg, maar je kunt het ook opeten. Sterker nog..dit is de eerste snoep waar je zo'n 5 minuten lekker op kauwt en het steeds minder wordt tot het gewoon oplost! Ik heb een paarse/rode en groene gehad, de andere 2 zijn al op hehe . Het formaat is qua grootte zo'n iets groter dan een normale mars verpakking. Als ikzo die verhalen altijd las, dat Japanners graag kleine verpakkingen en kwantiteit vind ik dit nog best meevallen. Het heet trouwens Haichuu (of haichu, tis maar hoe je het bekijkt)

waar het vandaan komt? Een of ander Japanse winkel in Amstelveen (schijnen er 2 te zijn) waar ik binnekort nog eens wat insla

ik kan de prullen niet weggooien

[ Bericht 2% gewijzigd door koffiegast op 26-12-2006 23:42:45 ]
  woensdag 27 december 2006 @ 08:03:45 #216
35706 Binsentu
pi_44762623
Zit ik hier net in een Internetcafe in Chiba het forum door te lezen hoor ik opeens 2 nederlanders overal bovenuit.
Je komt ze echt overal tegen die Nederlanders ! haha
pi_44762993
quote:
Op woensdag 27 december 2006 08:03 schreef Binsentu het volgende:
Zit ik hier net in een Internetcafe in Chiba het forum door te lezen hoor ik opeens 2 nederlanders overal bovenuit.
Je komt ze echt overal tegen die Nederlanders ! haha
Wow! Ik ben in mijn vakantie van drie weken serieus geen enkele Nederlander tegengekomen. De enige niet Amerikaanse westerlingen die er verder waren, waren Fransen.

De criminaliteit in Japan is inderdaad zeer laag. Toen ik met mijn vriendin aankwam op Narita waren we, zoals gewend op vreemde vliegvelden, behoorlijk druk met het bewaken van onze tassen. Zo ook in Tokyo (hey de stad met de meeste inwoners ter wereld). We waren dan ook zeer verrast toen we voor het eerst een Japanner in een café zijn portomonee zagen laten liggen om naar het toilet te gaan.

Het is een behoorlijk omschakeling als je dan weer terug in Nederland de Schiphol lijn pakt, en even bedenkt dat dat de crimineelste treinlijn van Nederland is...

Mede hierdoor is mijn vakantie in Japan zo relaxed geweest; je hoeft je over dat soort dingen nauwelijks druk te maken.
  woensdag 27 december 2006 @ 12:05:06 #218
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_44765192
quote:
Op woensdag 27 december 2006 09:27 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Wow! Ik ben in mijn vakantie van drie weken serieus geen enkele Nederlander tegengekomen. De enige niet Amerikaanse westerlingen die er verder waren, waren Fransen.
Het zijn dan ook eerder de cultureel geïnteresseerde Nederlanders die je in Japan zou tegenkomen denk ik. En dat zijn er niet zoveel, je hebt iig niet van die Spaanse taferelen waar sommige dorp-/stadjes gewoon Nederlandse kolonies zijn met de zomer.
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
pi_44769662
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 23:31 schreef koffiegast het volgende:
Wellicht niet geheel qua topic passend, maar dacht ik deel het mee.

Ik heb voor Kerst wat Japanse snoep gekregen, althans zo mag ik mijn moeder geloven die de winkelbediende mocht geloven.

[afbeelding]

[afbeelding]
rice crackers, kameda pota pota yaki

[afbeelding]
schijnen zeer heet te zijn, naam: wasabi green peas

[afbeelding]
[afbeelding]
ja kon het niet laten open te maken Trouwens deze 'snoep/koekjes' hebben we ook in Nederland verkrijgbaar, ze heten alleen koala's ofzo (tenminste in mijn stad een winkel dat het verkoopt.)
naam: koari no mamachi (chokoraato)
proeven moet ik nog doen op het moment.

[afbeelding]
geen idee wat het is, het lijken theezakjes en ze zitten allemaal aan mekaar. Maar de verpakking lijkt ook veel op de 'doperwten', alleen zijn dit kleinere zakjes en het voelt poederig aan. Gumi heetten ze.

[afbeelding]
een soort fruittella achtig. Er zitten 12 soorten 'kauwgom' in. Het is moeilijk te zeggen wat het is, maar het is zeg maar een kruising tussen kauwgom en fruittella. Het is niet om uren op te kauwen, smaak is niet zeer zwaar nadrukkelijk, maar goed genoeg, maar je kunt het ook opeten. Sterker nog..dit is de eerste snoep waar je zo'n 5 minuten lekker op kauwt en het steeds minder wordt tot het gewoon oplost! Ik heb een paarse/rode en groene gehad, de andere 2 zijn al op hehe . Het formaat is qua grootte zo'n iets groter dan een normale mars verpakking. Als ikzo die verhalen altijd las, dat Japanners graag kleine verpakkingen en kwantiteit vind ik dit nog best meevallen. Het heet trouwens Haichuu (of haichu, tis maar hoe je het bekijkt)

waar het vandaan komt? Een of ander Japanse winkel in Amstelveen (schijnen er 2 te zijn) waar ik binnekort nog eens wat insla

ik kan de prullen niet weggooien
Daar nog nooit geweest. Meestal ga ik naar Yama winkel in Amsterdam in het Okura Hotel. Ik vind vooral die erwten erg lekker.
  vrijdag 29 december 2006 @ 01:04:10 #220
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_44814499
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 23:31 schreef koffiegast het volgende:
[afbeelding]
deze ken ik, die verkopen ze ook gewoon bij de c1000, maar dan in een andere verpakking
pi_44814785
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 01:04 schreef Sh0g het volgende:

[..]

deze ken ik, die verkopen ze ook gewoon bij de c1000, maar dan in een andere verpakking
zal me nix verbazen die koalas zijn net hetzelfde als wat ik in de stad soms koop
(koek met chocola)
pi_44818484
Hebben doe koala's niet een aardbijenvulling?
pi_44842094
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 10:12 schreef Fixers het volgende:
Hebben doe koala's niet een aardbijenvulling?
mijne in iedergeval niet. De chocolade was wel wat puurder van smaak, maar niet echt benoemenswaardig verschil
pi_45270053
11-01-2007

Keizerlijke graven in Japan eindelijk open

Voor het eerst in bijna tweeduizend jaar worden wetenschappers toegelaten in de enorme keizerlijke graven in Japan. Archeologen hopen antwoorden te kunnen vinden op prangende vragen over de geschiedenis van Japan.

Het Japanse keizerlijke paleis

Archeologisch onderzoek moet meer inzicht geven in de ontstaansgeschiedenis van Japan, die nu grotendeels op legenden en mythes is gebaseerd, meldt het Amerikaanse tijdschrift Nature.

Gevoelige kwestie
Onduidelijk is bijvoorbeeld hoe oud de graven precies zijn. Vermoedelijk zijn de meeste graven die nu bekeken mogen worden tussen de vierde en zesde eeuw na Christus gegraven.

Verder is door verschillende wetenschappers is gesuggereerd dat de Japanse keizerlijke familie Chinees en Koreaans bloed in zich heeft. Maar deze kwestie ligt natuurlijk erg gevoelig in Japan, waar de keizer al eeuwenlang het nationale symbool is.

Archeologen krijgen geen toestemming de directe overblijfselen van de keizers te onderzoeken, waardoor de vraag welke keizer in welk graf ligt nog niet met zekerheid zal kunnen worden beantwoord.

'Serene rust'
Er zijn honderden keizerlijke graven in Japan. De meeste hebben de vorm van een soort sleutelgat, en zijn afgeschermd van publiek en wetenschap om 'de serene rust en stilte voor de keizerlijke voorouders niet te verstoren'.

Al jarenlang verzoeken wetenschappers de overheidsdienst die zich bezighoudt met de keizerlijke familie de graven te mogen onderzoeken. Wetenschappers van de keizerlijke familie hebben wel toegang tot het graf, maar mogen niets over hun bevindingen loslaten.

Het gaat overigens niet om graven naar Europese maatstaven. Het grootste graf heeft een lengte van bijna een halve kilometer. Dat is het graf van Nintoku, de zestiende keizer van Japan, die vermoedelijk in de vijfde eeuw na Christus stierf.

(Elsevier)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  vrijdag 12 januari 2007 @ 09:53:57 #225
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_45276556
Uitzonderlijk! De Keizerlijke familie staat nu niet echt bekend om z'n openheid mbt leven aan 't hof en al helemaal om zaken die die mogelijk de goddelijke afkomst (volgens mythen) van de keizer in gevaar kunnen brengen.
(Un)masking for the greater good.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')