En daar ligt de Privéquote:
Dank je wel. En proost.quote:
quote:Op donderdag 4 mei 2006 01:14 schreef Clourhide het volgende:
Brusselmans heeft wel één ding bereikt wat andere Vlaamse schrijvers nooit bereikt hebben: hij heeft 50 maal identiek hetzelfde boek geschreven. Daarvoor zou hij opgenomen moeten worden in het Guinness Book of Records.
Ik heb dat boek een jaar geleden eens gelezen. (Mind you, ik was niet eens geboren toen het uitkwam).quote:Op donderdag 4 mei 2006 01:15 schreef tong80 het volgende:
Trouwens 'Ik Jan Cremer' werd ook niet serieus genomen door de critici. Maar ik snak naar zo'n boek.
Dat komt gewoon omdat WOII toen net achter de rug was, en de literatuur plots, na jaren van Duitse overheersing, het domein van "iedereen" werd. (Machtsvacuum! Alle belangrijke schrijvers van voor de oorlog waren ofwel gestorven, ofwel serieus bejaard.)quote:Op donderdag 4 mei 2006 01:20 schreef tong80 het volgende:
Tegenwoordig niet meer wereldschokkend idd. Maar je moet het in de tijdsgeest zien. We zaten nog half in de jaren 50 toen dat boek uitkwam. Ik zeg niet dat er een epigoon moet komen, maar iets meer leven in de literatuur kan geen kwaad. Waar lees je nog polemieken zoals tussen Piet Grijs en W.F. Hermans ? Het suddert maar voort.
Nee helemaal niet, die waardeer ik juist in zijn eigen historische context. Maar Brusselmans zit helemaal NIET in die context. Als ik één vergelijkbaar auteur met Cremer of Lucebert vandaag moet noemen, dan moet het Houllebecq zijn.quote:Op donderdag 4 mei 2006 01:32 schreef tong80 het volgende:
Luceberts
Mijn god mooi dat je één van mijn helden noemt.
Maar die schakel je ook onder het voetvolk ?
Pfrrrrt.quote:Op donderdag 4 mei 2006 01:36 schreef Clourhide het volgende:
Nee helemaal niet, die waardeer ik juist in zijn eigen historische context. Maar Brusselmans zit helemaal NIET in die context. Als ik één vergelijkbaar auteur met Cremer of Lucebert vandaag moet noemen, dan moet het Houllebecq zijn.
Ja, gewoon omdat-ie heilige huisjes intrapt. Lucebert deed dat in de poëzie, Hermans, Reve, Cremer en vele anderen in het proza.quote:
Houellebecq is toch gewoon postmodernistisch geneuzelquote:Op donderdag 4 mei 2006 01:46 schreef Clourhide het volgende:
Uiteraard zijn de heilige huisjes van toen niet dezelfde als de heilige huisjes van nu...
Mwa, wat mij betreft niet zo héél veel.quote:Op donderdag 4 mei 2006 01:42 schreef APK het volgende:
[..]
Pfrrrrt.
Wat is -en was- er shockerend aan Lucebert en Houllebecq
Ze hebben er een leuk zakcentje aan overgehouden.quote:Op donderdag 4 mei 2006 01:49 schreef Clourhide het volgende:
Mwa, wat mij betreft niet zo héél veel.
Maar ze hebben wel behoorlijk wat negatieve kritieken gekregen en werden ieder op hun eigen manier bepaald niet warm ontvangen in literaire milieus.
De vergeten heldquote:Op donderdag 4 mei 2006 01:53 schreef Tobbes het volgende:
Maar wij hebben Bomans!
quote:Op donderdag 4 mei 2006 20:38 schreef SCH het volgende:
Wij hebben Ronald Giphart, zo mogelijk nog een slechter auteur dan Brusselmans.
Ik vind het echt 3 x niks - die veelschrijver zonder eindredacteur met zijn eindeloze diarree aan narcistisch geneuzel.
Ongelooflijk wat een lul dat is he?quote:Op donderdag 4 mei 2006 01:40 schreef Tafkahs het volgende:
Zijn boeken moeten volgens mij de gewone man aanspreken, in Nederland kan dat alleen met beleid
We hebben Giphartje wel, die heeft het ook over neuken, maar dat is gewoon ordinair en plat
Geen stijl die sukkel.quote:Op donderdag 4 mei 2006 21:51 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
[..]
Ongelooflijk wat een lul dat is he?
Neen hoor (geeuw...)quote:Op donderdag 4 mei 2006 00:56 schreef tong80 het volgende:
Elk boek van deze zelf verklaarde jonge God van de literatuur zorgt in België voor opschudding.
Er is welgeteld één keer een kort geding geweest waarna hij boeken tijdelijk uit de handel heeft moeten nemen.quote:De rechtszaken zijn niet meer te tellen die tegen hem zijn aangespannen
Dat neem ik aan.quote:Maar ik heb het idee dat we in Nederland snakken naar zo'n schrijver i.p.v. het ingeslapen ouwe lullen klimaat waar we in Nederland mee zijn opgezadeld.
Nja, dat is ook wel een beetje mijn bezwaar tegen Herman; hij blijft altijd maar een jongen van 15.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 19:28 schreef Petertje81 het volgende:
Ik vind de Nederlandse literatuur kut. En dan niet eens een mooie sappige kut, zoals die van mijn ex-vriendin E. Nee, de Nederlandse literatuur is een droge lap vlees, taaier dan het spierweefsel van een uitgehongerde gnoe. De oorlogtrauma's van een handvol bejaarden kunnen mij geen kloot schelen. De geschiedenis van de kaalheid van een verstoppertje spelende jood speelt interesseert mij werkelijk geen fuck. Er zijn slechts twee zaken in het leven van belang: Jupiler en de tieten van mijn buurmeisje L. En dat laatste dan nog slechts in combinatie met het eerste en mijn penis.
Ik weet niet,.
die bedoelde ik! opgelost. helemaal uigerangeerd.quote:Op donderdag 4 mei 2006 01:40 schreef Tafkahs het volgende:
Zijn boeken moeten volgens mij de gewone man aanspreken, in Nederland kan dat alleen met beleid
We hebben Giphartje wel, die heeft het ook over neuken, maar dat is gewoon ordinair en plat
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |