abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 mei 2006 @ 14:55:50 #26
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_37545588
hopelijk val ik beetej af de komende weken, anders moet ik in juni nog maar even gaan cutten

ik zou niet weten hoe, want ik zit nu al onder me energiebehoefte denk ik
pi_37546235
Ben ff langs geweest bij een nieuw sportschooltje supervlakbij, maar tis helaas niet echt wat volgens mij, meer dan de helft van de apparaten zijn cardio, ze hadden geen barbell-dingen whatsoever, en ik kreeg even een korte rondleiding, gelijk eerste wat ze zeggen,
ja je gaat vooral veel cardio doen omdat je pas 15 bent, anders groei je niet goed blablabla
pi_37546274
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 15:18 schreef synthesix het volgende:
Ben ff langs geweest bij een nieuw sportschooltje supervlakbij, maar tis helaas niet echt wat volgens mij, meer dan de helft van de apparaten zijn cardio, ze hadden geen barbell-dingen whatsoever, en ik kreeg even een korte rondleiding, gelijk eerste wat ze zeggen,
ja je gaat vooral veel cardio doen omdat je pas 15 bent, anders groei je niet goed blablabla
Never come back there again!

[ Bericht 1% gewijzigd door LedZep op 04-05-2006 15:29:20 ]
pi_37547071
ik ga na m'n examens maar eens beginnen met gainers denk ik zo, ik ben op 2 maand 1kg bijgekomen en ik vind bijna nergens meer vet op m'n lijf ik voel me ook niet zo lekker meer de laatste dagen en ben altijd suf
balsporten :r
pi_37548335
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 15:20 schreef LedZep het volgende:

[..]

Never come back there again!
Mja eigenlijk wel, maar het is wel echt zoooo dichtbij, zeker vergeleken met degene die daarna het dichtst bij ligt.. En dat is een achmea health center, dus dat is ook niet alles.
  donderdag 4 mei 2006 @ 16:44:12 #31
119431 Celt
Y Goeden Bywyd
pi_37549076
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 15:47 schreef Tommy__ het volgende:
ik ga na m'n examens maar eens beginnen met gainers denk ik zo, ik ben op 2 maand 1kg bijgekomen en ik vind bijna nergens meer vet op m'n lijf ik voel me ook niet zo lekker meer de laatste dagen en ben altijd suf
gewoon meer eten

elke 2-3 uur een maaltijd
Het mensengeslacht zou voorgoed de mysteriën van de ziel verliezen. De mensen zouden niet langer de hoeders van aarde en oceaan zijn, en niet meer zijn dan parasieten die ten koste daarvan leefden.
pi_37550019
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 16:44 schreef Celt het volgende:

[..]

gewoon meer eten

elke 2-3 uur een maaltijd
ik at al bergen voor ik begon te trainen :p daarna ben ik nog meer gaan eten maar het helpt niet genoeg
pi_37550778
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 16:22 schreef synthesix het volgende:

[..]

Mja eigenlijk wel, maar het is wel echt zoooo dichtbij, zeker vergeleken met degene die daarna het dichtst bij ligt.. En dat is een achmea health center, dus dat is ook niet alles.
Mên als je daar begint te deadliften (oh nee ze hadden geen barbells ) proberen ze je de strot om te draaien.
pi_37551038
Wat doen jullie eigenlijk als je bijvoorbeeld nog spierpijn hebt in je borst (niet erg) en volgens je schema moet je borst doen? Die dat ervoor heb je benen gedaan en die dag daarvoor rug/schouders.

Gewoon trainen en niks van aan trekken of wat rustiger aan die dag?
pi_37551076
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 18:03 schreef McGilles het volgende:
Wat doen jullie eigenlijk als je bijvoorbeeld nog spierpijn hebt in je borst (niet erg) en volgens je schema moet je borst doen? Die dat ervoor heb je benen gedaan en die dag daarvoor rug/schouders.

Gewoon trainen en niks van aan trekken of wat rustiger aan die dag?
Rustiger aan.
pi_37551228
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 17:51 schreef LedZep het volgende:

[..]

Mên als je daar begint te deadliften (oh nee ze hadden geen barbells ) proberen ze je de strot om te draaien.
Bedoel je met daar healthcenter, of die bij mij in de buurt?
pi_37551266
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 18:11 schreef synthesix het volgende:

[..]

Bedoel je met daar healthcenter, of die bij mij in de buurt?
Die in de buurt (health center misschien ook wel, maar dat weet ik niet).
  donderdag 4 mei 2006 @ 18:23:56 #38
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_37551519
wacht tot je 18 ben, koop een auto, dan is alles dichtbij
pi_37552149
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 10:06 schreef LedZep het volgende:
Sjaak Banaan:

Ja 2x per week fullbody is een goede keus om eens tussendoor te doen

Je kan zoiets doen:

Dag 1:
Squat (zwaar)
Clean
Incline bench press
Bent row
Push press
Upright row

Bent over raises
Tricep extension
Barbell curl

Dag 2:
Squat (lichter)
Deadlift
Flat bench press
Dumbbell row
Strict overhead press
Lat pulldown / Chins

Side raises
Tate press
Dumbbell curl

Het schema gaat van het volgende uit:
-Elke training upperbody en lowerbody
-2x LB, 2x UB press en 2x UB pull
-Deze 6 oefeningen vormen de basis van elke training

De drie laatste oefeningen zijn min of meer bijzaak, daar zou ik dan ook niet meer dan 20 minuten aan besteden (voor de drie oefeningen samen). Je kan ze ook supersetten, ben je snel klaar.

Reken er wel op dat je lang bezig bent (1,5 uur minstens). Als je een goed fitnesslevel hebt moet dit echter niet veel problemen opleveren.

Het schema is niet perfect omdat
1. Geen core werk
2. 2x zoveel UB als LB, terwijl evenveel spiermassa

Core kan je thuis evt doen door (hanging) leg raises oid. Punt 2 valt niet echt op te lossen, daarom zou ik simpelweg op de LB oefeningen iets intensiver trainen. Doe bijvoorbeeld voor squat en deadlift 10x3 met 80-85% van je 1RM.
UB pak je dan gewoon als 4x6, 3x8, 3x10 or whatever you like.
Was zelf te lui om een schema te maken
Het is maar voor ongeveer een maand en core kan ik altijd nog wel even tussendoor doen, maar ik zal me morgen maar even uitleven op je schema.
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 00:45 schreef MyImmortal het volgende:

[..]

vanwaar de (tijdelijke) overstap?
(stiekeme tvp)
Tijdelijk op een andere locatie werken en teveel tijd kwijt ben aan reistijd op sommige dagen.
pi_37552245
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 18:54 schreef Sjaak-Banaan het volgende:

[..]

Was zelf te lui om een schema te maken
Het is maar voor ongeveer een maand en core kan ik altijd nog wel even tussendoor doen, maar ik zal me morgen maar even uitleven op je schema.
[..]

Tijdelijk op een andere locatie werken en teveel tijd kwijt ben aan reistijd op sommige dagen.
Ik verwacht wel dat je overmorgen zo brak bent dat je niet achter je computer kan kruipen
pi_37553494
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 11:55 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Rooaaaaaar uitleven op metaal
Ging lekker vandaag ja, ik was zelfs zo kapot na de borsttraining dat ik geen put meer had voor mijn triceps...ik kon wel met lagere gewichten gaan ouwehoeren maar de energie was er niet meer (en ik had nog maar een kwartier tijd ofzo van het uur dat ik normaal doe...)

Ik ben er achter gekomen dat ik meestal, als ik denk dat ik geen rep meer kan bij bench press, als ik écht tot het uiterste ga, nog heel langzaam een laatste rep kan uitvoeren
waarschijnlijk was ik daardoor ook zo kapot
pi_37553563
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 19:43 schreef Jurrio het volgende:

[..]

Ging lekker vandaag ja, ik was zelfs zo kapot na de borsttraining dat ik geen put meer had voor mijn triceps...ik kon wel met lagere gewichten gaan ouwehoeren maar de energie was er niet meer (en ik had nog maar een kwartier tijd ofzo van het uur dat ik normaal doe...)

Ik ben er achter gekomen dat ik meestal, als ik denk dat ik geen rep meer kan bij bench press, als ik écht tot het uiterste ga, nog heel langzaam een laatste rep kan uitvoeren
waarschijnlijk was ik daardoor ook zo kapot
dat is wel vaak zo, omdat je denkt dat het niet lukt doe je het niet, omdat je geen spotter hebt, maar vaak lukt het gewoon wel. maar als het niet lukt ben je wel genaaid zonder spotter .
We're leaving here tonight, there's no need to tell anyone, they'd only hold us down. So by the morningslight. We'll be halfway to anywhere, where love is more than just your name.
pi_37553740
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 18:58 schreef LedZep het volgende:

[..]

Ik verwacht wel dat je overmorgen zo brak bent dat je niet achter je computer kan kruipen
Zal wel mee vallen

Denk dat ik het alleen moeilijk krijg tijdens krav maga.
pi_37554456
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 19:46 schreef MyImmortal het volgende:

[..]

dat is wel vaak zo, omdat je denkt dat het niet lukt doe je het niet, omdat je geen spotter hebt, maar vaak lukt het gewoon wel. maar als het niet lukt ben je wel genaaid zonder spotter .
Ik train altijd in mijn eentje inderdaad (vanaf september waarschijnlijk niet meer ) en daarom was ik inderdaad vandaag bijna de l*l...kon hem nog net op het onderste haakje krijgen, een voor een (eerst links, dan rechts )
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:00:38 #45
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_37556148
daarom wil ik graag met iemand trainen, beetje ouwehoeren maar vooral om elkaar te helpen je spieren echt uit te putten. Nu ben ik ook bang om tot het uiterste te gaan omdat ik dan die gewichten niet meer normaal weg kan leggen
pi_37556432
Nu we het er toch over hebben (ik vroeg het me ook al een tijdje af):
waar trainen jullie eigenlijk allemaal? Wie weet kom je elkaar tegen en kan je elkaar een handje helpen.
Naam sportschool en plaats:
ACLO Sportcentrum (van de universiteit en hogeschool), zaal 3
Groningen
pi_37556605
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:08 schreef Jurrio het volgende:
Nu we het er toch over hebben (ik vroeg het me ook al een tijdje af):
waar trainen jullie eigenlijk allemaal? Wie weet kom je elkaar tegen en kan je elkaar een handje helpen.
Naam sportschool en plaats:
ACLO Sportcentrum (van de universiteit en hogeschool), zaal 3
Groningen
Sportcentrum Poelstra
Sneek

Niet al te best, maar op zich goed te doen.
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:22:21 #48
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_37556886
lekker in de buurt ja, all sports bodygym in middelbburg
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:38:40 #49
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_37557497
tvp
pi_37557600
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 19:46 schreef MyImmortal het volgende:

[..]

met spotter gaat het altijd zo traag.. maar ik had 2 weken geleden wel ff pech op de benchpress, bij de 9de rep kreeg ik net de bar op de rechter haakje, de linkse ging niet meer, ik liet hem zakken en de gewichten vielen zo op de grond, zo van die haakjes om ze te blokkeren zijn dodelijk

ik train overgens in fanatics nabij antwerpen, die is vlak bij de deur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')