quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:58 schreef GLO het volgende:
The Platters?
edit: o nee, die zingen alleen maar. Of is dit weer een Doro-strikvraag?
Beter nog: het zijn schrijversquote:Op donderdag 4 mei 2006 14:42 schreef Z het volgende:
Het lijken mij meer lezers dan televisiekijkers.
quote:There are several stories of where Belle and Sebastian got their name. A lot of people have assumed that the name came directly from the french novel of the same name about a boy called Sebastian and a mountain dog named Belle. This novel was later turned into a television program, which it seems people remember.
So well done to you, as you are right to some extent, this was the raw inspiration for a story written by Stuart about a boy named Sebastian and a girl named Belle. They formed a band together in the story and wrote some lovely songs, it seemed only right that real life should adopt the fictional entity, and so Belle and Sebastian came into being. You can read a cartoon adaption of the forming in the press archive.
Ook niet. Leden van deze band deden ook mee aan Band Aidquote:Op donderdag 4 mei 2006 15:15 schreef ranja het volgende:
Commodores?
quote:Op donderdag 4 mei 2006 15:25 schreef Berkery het volgende:
Of nee, Kool & the Gang
Ik zal 't onthoudenquote:Op donderdag 4 mei 2006 15:27 schreef cafca het volgende:
Robert "Kool" Bell was waarschijnlijk de enige amerikaan die meedeed aan Band Aid...was ook een leuke vraag geweest![]()
quote:By some distance's most commercially successful song (it even belatedly became a minor hit in the US, where the original 198? single had been a chart stiff, when it was revived in a TV ad in the mid-'90s), "
" is one of the most charmingly emotional ballads in the entire synth-pop genre. As a whole, the first wave of British synth-pop bands of the late '70s and early '80s tended to deserve their critical rep as being cold and bloodless, simply because the synthesizers readily available at the time were still fairly primitive machines played with a punk-influenced DIY spirit that didn't lend itself to getting much past page two of the operators manual. Although "
" is played on the same generation of synths,
's melody has a sweetly yearning quality, elegantly arranged by
and producer E.C. Radcliffe in a fashion that links several different monophonic synths together to give the tune more depth and melodic substance. Most important, however, is
's perfectly understated vocal performance, soulful yet dignified in the manner of '70s soul star Ann Peebles, of
's gentle and romantic lyrics. The song is so pretty, in fact, that both easy listening piano avatar Richard Clayderman and ex-folkie Judy Collins (in her adult contemporary phase) both recorded covers.
van The Motors?quote:Op donderdag 4 mei 2006 15:44 schreef methodmich het volgende:
Airplane, I see your smiling face? van band onbekend
Ja, vrij stom... vond het ook al helemaal niet bij de omschrijving passen....quote:Op donderdag 4 mei 2006 15:47 schreef Berkery het volgende:
Dat nummer heet 'Airport', en zoek ik niet.![]()
Jullie worden steeds kouder. Zie ook mijn tweede smiley bij het antwoord van GLO.quote:Op donderdag 4 mei 2006 15:49 schreef ranja het volgende:
The assembly - Never never?
Ik ben er vrij zeker van dat je hem kent.quote:Op donderdag 4 mei 2006 15:53 schreef ranja het volgende:
of een andere van Yazoo ja maar daar ken ik niet veel meer van
quote:Op donderdag 4 mei 2006 15:55 schreef GLO het volgende:
Het moet Yazoo zijn - Only You dan?
Zeker prachtplaat. Ik was iets te snel met Don't Go, da's natuurlijk helemaal geen ballad. Maar de combi vroege synthpop/reclame/Eric Radcliffe/vergelijking met Ann Peebles kon alleen maar op Yazoo wijzen.quote:
Jazekersquote:Op donderdag 4 mei 2006 16:03 schreef ranja het volgende:
geen synths? nou ja, niet alle toetsen zijn meteen synths natuurlijk
Altered images toch gewoon?
Jan Wayne heeft Only You nog gecovered, dat was een muzikale ramp.quote:
Dat had ik verdrongenquote:Op donderdag 4 mei 2006 16:09 schreef Skanqua het volgende:
[..]
Jan Wayne heeft die nog gecovered, dat was een muzikale ramp.![]()
Njah.. ik ben denk ik iets jonger en ben onder andere in de Jan Wayne-periode te veel op stap geweest...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |