Het steekt wel een beetje want wat waren we er dicht bij maar vooruit, Ajax van harte. Voor Danny Blind vindt ik dit wel mooi, die verdient al die ellende niet. Maar met alle respect, Ajax had niets in te brengen vanavond. Het had ook 5-0 kunnen worden. De accu was bij Groningen echter 10 minuten te vroeg leeg. De enige kwaliteit van Ajax vanavond was dat ze daar snel gebruik van hebben gemaakt. Het was gezien over twee wedstrijden erg close, dat moet toch elke Ajax fan met me eens zijn.
Een ding wil ik nog wel kwijt. Dit Groningen, in deze vorm, zou een bijzonder goede vertegenwoordiger zijn voor ons land zijn in Europa. Net wat ik Ruud Gullit ook net hoor zeggen, het is niet alleen maar kracht en beuken. Het is daarnaast ook behoorlijk goed voetbal. Je zou het bijna vergelijken met het totaalvoetbal van de WK in 74, op een wat lager niveau misschien maar toch.... Als je zo continue elke keer weer zo de tegenstander, ook sterke tegenstanders je wil oplegt is dat geen toeval meer. Dan dwing je het af. Ajax heeft geluk gehad, zoals wel vaker. Ik hoop en gun ze het dat ze het straks in de CL ook weer hebben. Want ik ben niet tegen Ajax, ik ben alleen voor Groningen
Mijn hart is trots maar moet een traantje wegpinken. We waren er dichtbij.
Het is niet realistisch te denken dat Groningen dit volgend jaar weer even over doet maar toch hoop ik dat ze de selectie bij elkaar kunnen houden en wellicht nog wat versterken zodat ze volgend jaar weer voor de play offs kunnen gaan. Dat moet het doel zijn.
Fd