abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 mei 2006 @ 17:43:49 #181
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_38021647
The Da Vinci Code

Ach, het is niet zo slecht als de "het is een vieze rukfilm"-hype, hij is zelfs erg okay, maar daar houdt het dan ook op. Howard slaagt er af en toe in een vergezocht verhaal nog vergezochter te laten klinken, op andere moment pakt hij het dan weer veel beter aan. Nogal onevenwicht dus. Soms is de dramatische onthulling dramatisch, een volgende keer eerder hilarisch.

Zoals een beetje te verwachten was, zijn de betere rollen voor McKellen en Bettany. Tautou doet gewoon haar ding, maar vooral Hanks en Reno lopen helemaal verloren in de film en dragen nauwelijks iets bij, Hanks doet vooral mee om uitleg te geven bij wat er gebeurt, Reno loopt een hele film boos overal te laat te komen.

Uiteindelijk geen tegenvaller, maar ook geen aangename verrassing.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 20 mei 2006 @ 17:45:17 #182
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_38021677
anolit

leuk filmpje over een man die zijn vader gaat begraven en zo.
  zaterdag 20 mei 2006 @ 18:13:37 #183
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_38022373
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 23:12 schreef Cheiron het volgende:
Gisteren voor de eerste keer Amelie bekeken. Iedereen in mijn omgeving die de film heeft gezien kan niet ophouden met vertellen hoe vrolijk de film wel niet is. En dat is ook zo, na een half uur ofzo. En op de oppervlakte. Maar eigenlijk is het natuurlijk een tragisch verhaal van een dozijn mensen die compleet buiten de maatschappij vallen en in hun eigen wereldje leven. En daar verandert aan het eind van de film eigenlijk niets aan...

Ondanks dat ik dus het opwekkende van het verhaal minder over vond komen dan anderen heb ik absoluut genoten. De muziek, de mooie plaatjes, Amelie als lekker naief meisje; heerlijk om je in mee te laten zuigen. Top!
In de oppervlakte.?!?
Het is juist heel prachtig uitgediept. Na het zien van de film ben je gewoon verliefd.

NIKS tragisch.. het is de mooie romantische film sinds tijden, Parijs die er sprookjes achtig uit ziet. Frans dat gewoon mooi klinkt. Die voiceover ..
Eigenlijk is het een van de mooiste films ... (misschien ook wel dat het op IDMB#29 staat).
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 20 mei 2006 @ 18:24:38 #184
52357 Lambiekje
pi_38022615
Date Movie
Zo dit jaar is er weer een film beroerder dan beroerst uitgebracht en heeft nog groots gedraaid in onze bioscopen ook. Welke klootmongool geeft z'n film goedkeuring voor roulatie. Ik zit me echt af te vragen wie beslist wat er draait in onze zalen...Neem aan dat de bioscopen een keuze hebben .. Nekschot is de enige oplossing, Echt!

Dit is echt met de gemak de slechtste film van het jaar en miisschien wel van na 2000.
Elke scene is een regelrechte copie van een ander romantische comedy. Als Shallow Hal, Wedding Crashers, Big Fat Greek Wedding, Meet the Fockers. Maar zo ongelovelijk triest, slecht en banaal uitgevoerd. HELP!

imdb 2.7 bottom #60 / cijfer 1
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 20 mei 2006 @ 18:29:21 #185
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_38022729
Een van mijn favoriete belachelijke film-vergelijkingkjes is De Vraag Van Siskel:
Is de film interessanter dan een registratie van de acteurs die lunchen?
Die vraag maakt duidelijk waarom House of Sand and Fog zoveel beter is dan Meet the Fockers.

Ofzo.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_38022840
The Passenger (1975)

Geweldige film van Antonioni, Jack Nicholson speelt weer een briljante rol.

zaterdag 20 mei 2006 @ 19:03:12 #187
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_38023492
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 18:24 schreef Lambiekje het volgende:
Date Movie

Elke scene is een regelrechte copie van een ander romantische comedy. Als Shallow Hal, Wedding Crashers, Big Fat Greek Wedding, Meet the Fockers. Maar zo ongelovelijk triest, slecht en banaal uitgevoerd. HELP!
No shit Sherlock...
Misschien, heel misschien dat deze film dan ook een spoof was op de films die jij hier neerzet. En dat daarom die scene's zo bekend voorkwamen.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  zaterdag 20 mei 2006 @ 21:40:27 #188
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_38028466
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 18:13 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

In de oppervlakte.?!?
Het is juist heel prachtig uitgediept. Na het zien van de film ben je gewoon verliefd.

NIKS tragisch.. het is de mooie romantische film sinds tijden, Parijs die er sprookjes achtig uit ziet. Frans dat gewoon mooi klinkt. Die voiceover ..
Eigenlijk is het een van de mooiste films ... (misschien ook wel dat het op IDMB#29 staat).
Neem jij jouw kijk op de film, en ik de mijne. Ik ben het met veel wat je zegt eens, en de film zweepte mij op een gegeven moment inderdaad helemaal mee in het mooie, lieve verhaaltje. Maar een aantal personages vind ik toch tragisch.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zaterdag 20 mei 2006 @ 23:19:04 #189
52357 Lambiekje
pi_38032471
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 17:43 schreef SaintOfKillers het volgende:
The Da Vinci Code

Ach, het is niet zo slecht als de "het is een vieze rukfilm"-hype, hij is zelfs erg okay, maar daar houdt het dan ook op. Howard slaagt er af en toe in een vergezocht verhaal nog vergezochter te laten klinken, op andere moment pakt hij het dan weer veel beter aan. Nogal onevenwicht dus. Soms is de dramatische onthulling dramatisch, een volgende keer eerder hilarisch.

Zoals een beetje te verwachten was, zijn de betere rollen voor McKellen en Bettany. Tautou doet gewoon haar ding, maar vooral Hanks en Reno lopen helemaal verloren in de film en dragen nauwelijks iets bij, Hanks doet vooral mee om uitleg te geven bij wat er gebeurt, Reno loopt een hele film boos overal te laat te komen.

Uiteindelijk geen tegenvaller, maar ook geen aangename verrassing.
Hier ben ik wel mee eens.
  zondag 21 mei 2006 @ 00:23:57 #190
104956 DiegoArmandoMaradona
Argentina en PSV
pi_38035110
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 18:38 schreef No-Zem het volgende:
Syriana,

Mooie film, je moet wel geconcentreerd blijven kijken anders ben je de draad kwijt, zware kost dus.

Syriana,
geregisseerd door Stephen Gaghan
met George Clooney, Matt Damon en Jeffrey Wright

Syriana speelt zich af op de achtergrond van de wereldwijde olie-industrie. Terwijl een CIA-agent (George Clooney) de waarheid ontdekt achter het werk waar hij z'n leven aan heeft gewijd, vindt een jonge oliehandelaar (Matt Damon) na een familietragedie troost in een deal met een idealistische Arabische prins.
Nog niet gezien en nu komt het er niet meer van
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 21 mei 2006 @ 13:14:05 #191
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_38043372
Tin sun yut dui (Two Become One) (2006)
Slechte film over een vrouw die ontdekt dat ze borstkanker krijgt.
cijfer: 4

Gaau tau (The Kung Fu Instructor) (1979)
Een Chinees dorpje is in tweeën gesplitst. Door een list huurt de slechte kant een Kung Fu leraar om met de nieuw geleerde technieken het hele dopr in te nemen. De leraar komt er achter dat hij voor de slechte werkt. En gaat een jongen uit de goede kant les geven om daarna iedereen in elkaar te meppen.
Gewoon een erg lekkere kung fu film, met vooral erg goede akties met de stok.

cijfer: 8je
pi_38049224
The chronicles of Narnia
Vermakelijk, maar alles werd te snel afgeraffeld en bleef nogal op de oppervlakte. Had een spectaculaire film verwacht na het zien van de trailer, maar dat viel wel tegen. Kinderen zullen het vast heel leuk vinden.

Kiss kiss bang bang
Erg leuke film, leuke humor, leuk verhaal, leuke actie, leuke acteurs. Ja, leuk.
pi_38049257
gisteren de Da vinci Code....hmmmmmm
Ons hoofd is rond, opdat ons denken van richting kan veranderen.
Meta Thronos
Værsgo
  zondag 21 mei 2006 @ 17:47:26 #194
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_38051027

Daryl Chase, een bankier op Wall Street wordt verdacht van illegale praktijken, en vlucht terwijl op de hielen gezeten wordt door politie, CIA en FBI. Hij komt in contact met Freddy Tiffany, een "hustler" van de straat. Daryl en Freddy wisselen van identiteit om de politie te kunnen ontvluchten. Langzaam komt Daryl er achter dat er een samenzwering aan de gang is, waarbij hij niet weet wie hij nou kan vertrouwen en wie niet.
6-/10
  zondag 21 mei 2006 @ 18:34:03 #195
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_38052980
Young Frankenstein is een mijlpaal in de filmgeschiedenis. Een filmisch evenement. Een absoluut hoogtepunt. Een moment om nooit te vergeten. Niet zozeer omdat het een geweldige film is, want dat valt wel mee, maar omdat het de 1500ste film is die ik heb gezien. Hoezee!
pi_38054837
Match Point (2005)

Leuke film van Woody Allen, de film begint wat saai maar krijgt toch een leuke wending, en het einde tsja laat ik daar maar niet te veel over zeggen. Scarlett is verder weer

Chaos (2006)

Vermakelijke film, aardig plot redelijk acteerwerk met de nodige standaard actie.

† In Memoriam † zondag 21 mei 2006 @ 19:42:01 #197
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_38055541
quote:
Op zondag 21 mei 2006 18:34 schreef Sai het volgende:
Young Frankenstein is een mijlpaal in de filmgeschiedenis. Een filmisch evenement. Een absoluut hoogtepunt. Een moment om nooit te vergeten. Niet zozeer omdat het een geweldige film is, want dat valt wel mee, maar omdat het de 1500ste film is die ik heb gezien. Hoezee!
Ik had laatst de 2000e, maar weet nu al niet meer welke dat was. Waasrchijnlijk een noir.

Hoewel ik eigenlijk veel verder ben, vond ik toen ik laatst IMDB wat random Amerikaanse titels van begin jaren '90 liet oprakelen.

[ Bericht 26% gewijzigd door Sokolsky op 21-05-2006 21:46:48 ]
Sheridana +1
pi_38055856
waar heb je het over sokolsky?
  zondag 21 mei 2006 @ 20:06:39 #199
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_38056511
Kiss Kiss Bang Bang
Vrij standaard verhaal maar vooral dankzij de droge humor erg leuk uitgewerkt. Bij vlagen hilarisch.

Revolver
Vage films zijn vaak tof, maar deze niet.

Mission Impossible 3
Leuke 'verstand op 0 actiefilm'.

Holy Grail + Life Of Brian
Hilarisch natuurlijk.
  zondag 21 mei 2006 @ 21:00:41 #200
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_38059345
Sleepy Hollow
Waarschijnlijk de beste en meest donkere film die Burton heeft gemaakt tot nu toe. Opnieuw creeert ie een donkere en fantasievolle wereld vol prachtige sets met coole en exentrieke karakters. De production design ziet er prachtig uit en is erg sfeervol. Het verhaal zit goed in elkaar, de film blijft boeien tot het einde, het acteerwerk van met name (uiteraard) Johnny Depp is super, de special effects zien er goed uit en de soundtrack voegt, zoals altijd, de nodige extra sfeer toe aan de film.
Absolute topper van meester Tim Burton

IMDB Cijfer: 7,4/10
Mijn Cijfer: 8,5/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 21-05-2006 21:08:34 ]
  † In Memoriam † zondag 21 mei 2006 @ 21:46:08 #201
4571 Sokolsky
pi_38062124
quote:
Op zondag 21 mei 2006 19:50 schreef pascalheister het volgende:
waar heb je het over sokolsky?
Ik reageerde op Sai, maar toen moest jij er zo nodig weer tussendoor plaatjes gaan posten. Bah.
Sheridana +1
pi_38062725
Gisteren Cache gekeken, wat een kutfilm zeg!
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_38063182
quote:
Op zondag 21 mei 2006 21:46 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Ik reageerde op Sai, maar toen moest jij er zo nodig weer tussendoor plaatjes gaan posten. Bah.
man daar zat een uur tussen
pi_38063474
Mission Impossible, niet goed, niet slecht. Als het niet zo'n absurd hoog budget had gehad zou ik zeggen 13 in een dozijn.
  † In Memoriam † zondag 21 mei 2006 @ 22:06:07 #205
4571 Sokolsky
pi_38063499
Tussen jouw en mijn post niet, dat was maar 20 minuten. En in die tijd had ik blijkbaar niet op refresh gedrukt.
Sheridana +1
pi_38063847
quote:
Op zondag 21 mei 2006 22:06 schreef Sokolsky het volgende:
Tussen jouw en mijn post niet, dat was maar 20 minuten. En in die tijd had ik blijkbaar niet op refresh gedrukt.
ok, dus de hele tijd heb je deze pagina aan staan
  zondag 21 mei 2006 @ 22:13:13 #207
52357 Lambiekje
pi_38063956
World's Fastest Indian (2005)
Anthony Hopkins is Burt Munro, een nieuwzeelander die mee gaat doen aan speedcontest in Bonneville Salt Flats in jaren 60. Het is op feiten gebaseerd verhaal. Zijn record staat nog steeds voor <1000. Hopkins is echt briljant in z'n rol. Het is echt een super film.

imdb 8.0 / cijfer 9.5

Extreme Dating (2004)
Het daten lukt niet echt .. ze bedenken iets, extreme dating.. een kidnapping in scene zetten.

imdb 4.9 / cijfer 5.5

Getaway (1972)
Gast (Steve McQueen) komt vrij en gaat direct samen met z'n vriendin en vrienden een bankberoven. Het loopt niet helemaal zoals gewenst.
Best een aardige actie-film

7.4 / cijfer 7.0

Ghost (1990)
Bankmedewerker Sam (Patrick Swayze) wordt neergestoken, terwijl hij net alles met z'n liefdesleven op orde heeft. Tijdens de uittreding, twijfelt zijn geest en blijft hij tussen de twee werelden. Als hij toe kijkt hoe z'n vriendin (Demi Moore) het allemaal doet komt ie erachter dat z'n beste vriend/collega de boel in scene heeft gezet. Via een medium (Whoopi Goldberg) kan hij communiceren met z'n vriendin Molly.

Het is wel een aardige romancethriller
imdb 6.8 / cijfer 7.2
  maandag 22 mei 2006 @ 07:10:28 #208
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_38073795
Ik wist niet dat het überhaupt mogelijk was, maar er bestaat een ras dat nóg nobeler is dan de indianen uit Dances With Wolves: de samurai('s?) uit The Last Samurai. Verder zijn die twee films wel redelijk goed met elkaar te vergelijken, hoewel tLS gelukkig wat minder hemeltergend saai is. Het zit neigt een beetje naar Braveheart zelfs. Heel okay allemaal, maar dit soort jarenlange semi-pretentieuze epische actiefilms zijn gewoon niet helemaal mijn kopje thee.

edit: ik zie nu dat dezelfde regisseur ook Glory heeft gemaakt. Ook zo'n film waar ik gewoon een beetje een vv gevoel bij kreeg.

[ Bericht 6% gewijzigd door Sai op 22-05-2006 08:59:35 ]
  maandag 22 mei 2006 @ 12:17:32 #209
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_38079447
Flight plan Wel leuk als je niets beters te doen hebt.

My date with drew wel een grappige docu. Ik zou ook wel een date met drew willen.

De Griezelbus wel leuk voor keinders van een jaar of 10 en hun ouders. Ik kon er niet zo veel mee.

Ong Bak Stoere film voor stoere mensen.

Boy eats girl was ook wel leuk.
pi_38085438
mission impossible 3: hij begint echt fantastisch, namelijk zo: er zit een bom in je hoofd, waar is de konijnepoot! Verder is het wel weer leuk, natuurlijk weer die double cross, ze hadden juist hoffmans karakter meer moeten geven om mee te werken. Hij was zo gaaf. het einde is maar zo-zo.
weather men: nou die gozer is gewoon een slappe zak, dus dat snert leven wat hij heeft gun je hem ook. Cage kan wel goed zo'n loser neerzetten, maar michael Caine was toch wel de scene steler.
Does the name Dr Pavlov ring a bell?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')