Goede koop lijkt me , niet veel gelopen en extreme zuinig karretjes.quote:Op woensdag 3 mei 2006 13:18 schreef De Wouzeraar het volgende:
Beste Fok!ers!
Jullie zijn misschien mijn topics hierover al een beetje zat aan het worden, maar als het meezit is dit de laatste in de reeks!![]()
Ik heb dus ergens de volgende auto gevonden:Peugeot 106 XRD 1.5 Crystal Diesel ¤ 1750 170.000 km inclusief wat onzin zoals: cd-speler, lichtmetalen velgen, elektrische ramen, centrale vergrendeling op afstand, startonderbreker distributieriem 2 maanden geleden vervangen
IK vraag af of dit een goede optie is voor een Diesel en waar ik eventueel nog op moet letten/aan de eigenaar moet vragen voordat ik tot de koop overga.
Mijn dank zal groot zijn!![]()
Die zijn bijna niet te vinden, en als ze er al zijn, zijn ze versjonniedquote:Op donderdag 4 mei 2006 14:43 schreef jap85 het volgende:
205 D Turbo zit nog wel redelijk gang in geloof ik, maar ik weet niet tot wanneer die gemaakt zijn, niet tot '97 volgens mij dus ik weet niet of die nog in een beetje goede staat te vinden zijn.
Ja dat verwachtte ik dus al, toevallig had m'n nichtje er een half jaar geleden nog 1 te koop staan, die was echt niet 'versjonnied' hoorquote:Op donderdag 4 mei 2006 14:52 schreef Nnelis het volgende:
[..]
Die zijn bijna niet te vinden, en als ze er al zijn, zijn ze versjonniedEventuele andere merken heb je de opel corsa TD en de golf GTD, die zijn nog wel redelijk rap. Maar ik zou zelf voor de 205 gaan die je gevonden had. Prima auto'kan nog makkelijk 2 ton mee, en onderdelen genoeg op de sloop.
De D-turbo is idd vaker verspijkerd tot sjonniebak, die jij postte niet.quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:58 schreef jap85 het volgende:
[..]
Ja dat verwachtte ik dus al, toevallig had m'n nichtje er een half jaar geleden nog 1 te koop staan, die was echt niet 'versjonnied' hoor. Maarja je moet dus mazzel hebben wil je een goede vinden....
De 205 of de 106?quote:Op donderdag 4 mei 2006 21:25 schreef man_in_love het volgende:
[..]
De D-turbo is idd vaker verspijkerd tot sjonniebak, die jij postte niet.
Dat zijn betrouwbare auto's - en als je kan leven met een verbruik van 1:20 gemiddeld en een stoplichtsprinttijd van 0-100 in 14 à 15 sec. (vgl onze benzineauto die daar 11.2 sec over doet) dan heb je aan die peugeot een superbak... Wel ff aankoop-keuring doen natuurlijk!
Golf type 2 GTD. Zijn snel genoeg en niet kapot te krijgen.quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:39 schreef De Wouzeraar het volgende:
Wat zijn dan de wat snellere diesels (want ik tuf graag wel een beetje door) die ook betrouwbaar en goedkoop zijn?
(of bestaat zoiets niet?)
Traag? Gelul,ik rij mijn pa met zijn Astra diesel uit 2001 eruit. De PK/gewicht verhouding van een 205 is veel beter.quote:Op donderdag 4 mei 2006 10:44 schreef man_in_love het volgende:
Beide zijn iha degelijk en (gezien de leeftijd) roestvrij maar beide wagens zijn rete-trage ouderwetse diesels. Als je geen haast hebt zijn ze ideaal...
En met een gebruikte diesel hopen dat je door de roettest heen komt met de jaarlijkse APK...
Renaultquote:Op zondag 7 mei 2006 10:58 schreef DonJames het volgende:
In jouw budget past ook wel een Renault Clio diesel. Hier zit een lekker dikke 1.9 diesel in, waarmee je prima mee kan komen in het verkeer. Ik heb mijn brandstofpomp iets aangepast, waardoor de motor iets meer pk's heeft. Bij volgas ontstaat er echter wel een plaatselijke mistbank achter de auto
Sorry, maar dit is dus echt onzin. Omdat je van een monteur hebt gehoord dat die ene clio kantelende zuigers heeft zijn alle renaults bagger? Ik heb in mijn 7-jarige carriere als monteur heel wat clio diesels gezien en roetmetingen gedaan, niks mis met die dingen. Met 205-jes ook niet trouwens, maar een clio is in mijn ogen net iets meer auto.quote:Op zondag 7 mei 2006 23:19 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Renault![]()
de keurmeester die mijn auto aan de roetmeting gooide zag mijn bliktoen hij mijn 205 mishandelde en zei:"Ja,hij draait wel veel toeren nu,maar hij loopt nog steeds mooi.Ik moet straks dat kadaver(ja,hij wees een Clio aan.) ook meten en dan hoor je de zuigers klapperen."
Kortom,geen Renault kopen.Het is bagger of het nou 10 of 2 jaar oud is.
http://www.autoweek.nl/carbaseresults.php?merk=Peugeot&serienaam=205&seriejaarvan=1987&carrosserie=1&deuren=3&srchpage=1&cache=no&vpos=-1&ref=atagquote:Op maandag 8 mei 2006 14:19 schreef De Wouzeraar het volgende:
Weet iemand trouwens het precieze verschil tussen de verschillende uitvoeringen van de Peugeot 1.8? (Forever, generation, XLD etc.?)
En hoe zie ik dan de verschillen?quote:
Is wel een realistische prijs, ik zou zeggen probeer er nog 200 eu af te lullen. En kijk ff of de schokdempers nog in orde zijn, dit kost namelijk wel geld om te vervangen. Ze zullen wel aardig heen zijn na die km standquote:Op maandag 8 mei 2006 16:06 schreef De Wouzeraar het volgende:
Mag ik ook weten wat jullie voor zoiets zouden geven:
tk zgoh peugeot 205 diesel
bj: oktober 1994
apk: febr 2007
kmst. 255.000
kleur blauw met.
nieuwe remmen,distributie riem,gloeiers
rijdt perfect
electr ramen,centr vergr op afstand
sportvelgen + extra set velgen met banden
verbruik 1 op 19
vrpr ¤ 1395
Ik ga vanavond namelijk even bellen voor wat meer info + onderhandelen.
Wij hebben thuis een Renault gehad,dat ding was vaker bij de garage dan thuis.Op het werk rijden we Renault en ook bij dingen is de betrouwbaarheid bagger.Dus ja,alle Renaults zijn kut.quote:Op maandag 8 mei 2006 13:04 schreef DonJames het volgende:
[..]
Sorry, maar dit is dus echt onzin. Omdat je van een monteur hebt gehoord dat die ene clio kantelende zuigers heeft zijn alle renaults bagger?
Om even in jouw stijl te redeneren:quote:Op dinsdag 9 mei 2006 02:51 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Wij hebben thuis een Renault gehad,dat ding was vaker bij de garage dan thuis.Op het werk rijden we Renault en ook bij dingen is de betrouwbaarheid bagger.Dus ja,alle Renaults zijn kut.
Even los van je redenering, uit de meest recente adac test, komt het overgrote deel van de renaults er bar slecht uit. Bij de 5 slechtste auto's zitten ook drie renaults, zeg dus genoeg, renaults zijn kutauto'squote:Op dinsdag 9 mei 2006 15:53 schreef DonJames het volgende:
[..]
Om even in jouw stijl te redeneren:
Ik heb een renault, is nooit wat mee. Mijn vader heeft vroeger veel renaults gehad, was ook nooit wat mee. Renaults gaan dus nooit stuk.
Die gaat in 15.1 naar de 100 en de 106 1.5D in 16.9 (Volgens carbase). Tzijn geen topprestaties maar goed je wilt zuinig rijden, is een keuze die je maakt. Zijn weinig (oudere diesel) autos die die combi wél hebben volgens mij....quote:Op donderdag 11 mei 2006 14:37 schreef De Wouzeraar het volgende:
Geeft de 205 1.8D wel meer acceleratie?
't is toch zo dat de XL, Colorline en Forever en Generation elkaar opvolgen (qua bouwjaar)quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |