abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37509091
Beste Fok!ers!

Jullie zijn misschien mijn topics hierover al een beetje zat aan het worden, maar als het meezit is dit de laatste in de reeks!

Ik heb dus ergens de volgende auto gevonden:

  • Peugeot 106 XRD 1.5 Crystal Diesel
  • ¤ 1750
  • 170.000 km
  • inclusief wat onzin zoals: cd-speler, lichtmetalen velgen, elektrische ramen, centrale vergrendeling op afstand, startonderbreker
  • distributieriem 2 maanden geleden vervangen

    IK vraag af of dit een goede optie is voor een Diesel en waar ik eventueel nog op moet letten/aan de eigenaar moet vragen voordat ik tot de koop overga.

    Mijn dank zal groot zijn!
  • Dat je niet paranoide bent wil nog niet zeggen dat ze je niet achtervolgen
    Pain heals, chicks dig scars, glory lasts forever.
    Pain is only temporary, quitting lasts forever.
    pi_37509199
    opzich een prima auto, maar ze zijn behoorlijk traag,

    tu diesel is behoorlijk bulletproof, maar de koppaking is een zwak punt, let dus op dat het blok daar niet lekt/zweet.

    ik zou eerder een stapje terug gaan en een (latere) peugeot 205 1.8 (TD) diesel kopen
    heeft een XU blok welke een stuk beter rijd en betrouwbaarder is.
    pi_37528879
    Ik heb weer een nieuwe auto op het, op advies van enkele (ook bovenstaande) Fok!ers:

    Peugeot 205 1.8 D Forever
    176.700 km
    ¤1550
    bouwjaar 1995

    Dit dan een betere optie?
    Dat je niet paranoide bent wil nog niet zeggen dat ze je niet achtervolgen
    Pain heals, chicks dig scars, glory lasts forever.
    Pain is only temporary, quitting lasts forever.
      donderdag 4 mei 2006 @ 10:44:14 #4
    114263 man_in_love
    Wisdom of age
    pi_37537642
    Beide zijn iha degelijk en (gezien de leeftijd) roestvrij maar beide wagens zijn rete-trage ouderwetse diesels. Als je geen haast hebt zijn ze ideaal...
    En met een gebruikte diesel hopen dat je door de roettest heen komt met de jaarlijkse APK...
    Lokatie Maastricht Borgharen --> De atmosfeer staat op ontploffen
    pi_37543390
    Wat zijn dan de wat snellere diesels (want ik tuf graag wel een beetje door) die ook betrouwbaar en goedkoop zijn?

    (of bestaat zoiets niet?)
    Dat je niet paranoide bent wil nog niet zeggen dat ze je niet achtervolgen
    Pain heals, chicks dig scars, glory lasts forever.
    Pain is only temporary, quitting lasts forever.
    pi_37545176
    205 D Turbo zit nog wel redelijk gang in geloof ik, maar ik weet niet tot wanneer die gemaakt zijn, niet tot '97 volgens mij dus ik weet niet of die nog in een beetje goede staat te vinden zijn.
      donderdag 4 mei 2006 @ 14:49:12 #7
    34775 Metro2005
    Mind explorer
    pi_37545365
    quote:
    Op woensdag 3 mei 2006 13:18 schreef De Wouzeraar het volgende:
    Beste Fok!ers!

    Jullie zijn misschien mijn topics hierover al een beetje zat aan het worden, maar als het meezit is dit de laatste in de reeks!

    Ik heb dus ergens de volgende auto gevonden:

  • Peugeot 106 XRD 1.5 Crystal Diesel
  • ¤ 1750
  • 170.000 km
  • inclusief wat onzin zoals: cd-speler, lichtmetalen velgen, elektrische ramen, centrale vergrendeling op afstand, startonderbreker
  • distributieriem 2 maanden geleden vervangen

    IK vraag af of dit een goede optie is voor een Diesel en waar ik eventueel nog op moet letten/aan de eigenaar moet vragen voordat ik tot de koop overga.

    Mijn dank zal groot zijn!
  • Goede koop lijkt me , niet veel gelopen en extreme zuinig karretjes.
    Childhood is over the moment you know you're going to die.
    'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
    pi_37545487
    quote:
    Op donderdag 4 mei 2006 14:43 schreef jap85 het volgende:
    205 D Turbo zit nog wel redelijk gang in geloof ik, maar ik weet niet tot wanneer die gemaakt zijn, niet tot '97 volgens mij dus ik weet niet of die nog in een beetje goede staat te vinden zijn.
    Die zijn bijna niet te vinden, en als ze er al zijn, zijn ze versjonnied Eventuele andere merken heb je de opel corsa TD en de golf GTD, die zijn nog wel redelijk rap. Maar ik zou zelf voor de 205 gaan die je gevonden had. Prima auto'kan nog makkelijk 2 ton mee, en onderdelen genoeg op de sloop.
    pi_37545685
    quote:
    Op donderdag 4 mei 2006 14:52 schreef Nnelis het volgende:

    [..]

    Die zijn bijna niet te vinden, en als ze er al zijn, zijn ze versjonnied Eventuele andere merken heb je de opel corsa TD en de golf GTD, die zijn nog wel redelijk rap. Maar ik zou zelf voor de 205 gaan die je gevonden had. Prima auto'kan nog makkelijk 2 ton mee, en onderdelen genoeg op de sloop.
    Ja dat verwachtte ik dus al, toevallig had m'n nichtje er een half jaar geleden nog 1 te koop staan, die was echt niet 'versjonnied' hoor . Maarja je moet dus mazzel hebben wil je een goede vinden....
      donderdag 4 mei 2006 @ 21:25:08 #10
    114263 man_in_love
    Wisdom of age
    pi_37556981
    quote:
    Op donderdag 4 mei 2006 14:58 schreef jap85 het volgende:

    [..]

    Ja dat verwachtte ik dus al, toevallig had m'n nichtje er een half jaar geleden nog 1 te koop staan, die was echt niet 'versjonnied' hoor . Maarja je moet dus mazzel hebben wil je een goede vinden....
    De D-turbo is idd vaker verspijkerd tot sjonniebak, die jij postte niet.

    Dat zijn betrouwbare auto's - en als je kan leven met een verbruik van 1:20 gemiddeld en een stoplichtsprinttijd van 0-100 in 14 à 15 sec. (vgl onze benzineauto die daar 11.2 sec over doet) dan heb je aan die peugeot een superbak... Wel ff aankoop-keuring doen natuurlijk!
    Lokatie Maastricht Borgharen --> De atmosfeer staat op ontploffen
    pi_37562647
    De combo Peugeot en diesel is altijd een oké. Is de geschiedenis vd. auto bekend ? Vind 170.000 km niet veel voor een diesel...
    Zijde des Weppes | "HA! That's so funny I forgot to laugh!.....Excluding that first HA!"
    pi_37612422
    quote:
    Op donderdag 4 mei 2006 21:25 schreef man_in_love het volgende:

    [..]

    De D-turbo is idd vaker verspijkerd tot sjonniebak, die jij postte niet.

    Dat zijn betrouwbare auto's - en als je kan leven met een verbruik van 1:20 gemiddeld en een stoplichtsprinttijd van 0-100 in 14 à 15 sec. (vgl onze benzineauto die daar 11.2 sec over doet) dan heb je aan die peugeot een superbak... Wel ff aankoop-keuring doen natuurlijk!
    De 205 of de 106?

    De 205 bleek achteraf een beetje dubieus: de aanbieder (genaamd andrej) wist niet wanneer de distributieriem vervangen was, ook niet of de kilometerstand aantoonbaar was (NAP) en zijn mailtje zat vol spelfouten. Ga ik maar niet doen dus ...
    Dat je niet paranoide bent wil nog niet zeggen dat ze je niet achtervolgen
    Pain heals, chicks dig scars, glory lasts forever.
    Pain is only temporary, quitting lasts forever.
      zondag 7 mei 2006 @ 01:59:36 #13
    145372 MrSASO
    C.R.E.A.M.
    pi_37620242
    quote:
    Op donderdag 4 mei 2006 13:39 schreef De Wouzeraar het volgende:
    Wat zijn dan de wat snellere diesels (want ik tuf graag wel een beetje door) die ook betrouwbaar en goedkoop zijn?

    (of bestaat zoiets niet?)
    Golf type 2 GTD. Zijn snel genoeg en niet kapot te krijgen.

    [urlhttp://zoek.autotrader.nl/www/cars_advert?[/url]


    aantal cilinders 4
    kleppen per cilinder 2
    cilinderinhoud 1588 cm3
    boring x slag 76,5 x 86,4 mm
    compressieverh. 23,0:1
    max. vermogen 59 kW (80 pk)
    4500tpm
    max. koppel 155 Nm
    2500tpm
    brandstofsysteem indirecte inspuiting
    klepbediening ohc
    turbo ja
    katalysator nee

    ONDERSTEL
    aandrijving voor
    wielophanging voor onafh., McPherson
    wielophanging achter semi-onafh.
    vering voor schroefveren
    vering achter schroefveren
    stabilisator voor nee
    stabilisator achter nee
    remmen voor schijven
    remmen achter trommels
    bandenmaat 185/60HR14
    draaicirkel 10,5 m

    MATEN & GEWICHTEN
    lengte 3,98 m
    breedte 1,66 m
    hoogte 1,42 m
    wielbasis 2,48 m
    spoorbreedte voor 1,43 m
    spoorbreedte achter 1,42 m
    massa leeg 960 kg
    max. toelaatbare massa 1430 kg
    laadvermogen 470 kg
    aanhanger geremd 1200 kg
    aanhanger ongeremd 480 kg
    kogeldruk - kg
    dakbelasting 75 kg
    inh. bagageruimte 345-1145 l
    inh. brandstoftank 55 l

    PRESTATIES
    topsnelheid 169 km/h
    acceleratie 0-100 km/h 13,2 s
    verbruik binnen beb. kom 0,0 l/100km
    verbruik buiten beb. kom 0,0 l/100km
    verbruik gecombineerd 5,6 l/100km
    CO2 uitstoot - g/km
    pi_37622762
    In jouw budget past ook wel een Renault Clio diesel. Hier zit een lekker dikke 1.9 diesel in, waarmee je prima mee kan komen in het verkeer. Ik heb mijn brandstofpomp iets aangepast, waardoor de motor iets meer pk's heeft. Bij volgas ontstaat er echter wel een plaatselijke mistbank achter de auto
    pi_37644786
    quote:
    Op donderdag 4 mei 2006 10:44 schreef man_in_love het volgende:
    Beide zijn iha degelijk en (gezien de leeftijd) roestvrij maar beide wagens zijn rete-trage ouderwetse diesels. Als je geen haast hebt zijn ze ideaal...
    En met een gebruikte diesel hopen dat je door de roettest heen komt met de jaarlijkse APK...
    Traag? Gelul,ik rij mijn pa met zijn Astra diesel uit 2001 eruit. De PK/gewicht verhouding van een 205 is veel beter.
    En de roetmeting is voor de 205 diesel geen probleem,mijn 205 had een score van 1.08 terwijl hij 3.00 mag hebben.Ruimschoots eronder dus.VW's zijn veel smeriger.

    Kopen die 205,rijden fijn en kosten geen klap.
    pi_37644869
    quote:
    Op zondag 7 mei 2006 10:58 schreef DonJames het volgende:
    In jouw budget past ook wel een Renault Clio diesel. Hier zit een lekker dikke 1.9 diesel in, waarmee je prima mee kan komen in het verkeer. Ik heb mijn brandstofpomp iets aangepast, waardoor de motor iets meer pk's heeft. Bij volgas ontstaat er echter wel een plaatselijke mistbank achter de auto
    Renault
    de keurmeester die mijn auto aan de roetmeting gooide zag mijn blik toen hij mijn 205 mishandelde en zei:"Ja,hij draait wel veel toeren nu,maar hij loopt nog steeds mooi.Ik moet straks dat kadaver(ja,hij wees een Clio aan.) ook meten en dan hoor je de zuigers klapperen."

    Kortom,geen Renault kopen.Het is bagger of het nou 10 of 2 jaar oud is.
    pi_37651846
    Okee, volgens mij is de overheersende menng wel dat ik voor een Peugeot 205 moet gaan. Alleen nu nog even eentje zoeken, want die ene die ik gevonden had was zeer dubieus.

    p.s. Is een 106 zoveel anders dan een 205?
    Dat je niet paranoide bent wil nog niet zeggen dat ze je niet achtervolgen
    Pain heals, chicks dig scars, glory lasts forever.
    Pain is only temporary, quitting lasts forever.
    pi_37653883
    Even een poll maken:

    Poll: Welke Diesel?
  • Peugeot 205 Forever 1.8
  • Peugeot 205 Generation 1.8
  • Peugeot 205 XLD 1.8
  • Peugeot 106 Crystal 1.5
  • andere Peugeot
  • Citroën AX 1.4
  • Volkswagen Polo
  • Renault Clio
  • andere Diesel
    Tussenstand:

    Ook een poll maken? Klik hier

    [ Bericht 97% gewijzigd door De Wouzeraar op 08-05-2006 12:34:38 ]
  • Dat je niet paranoide bent wil nog niet zeggen dat ze je niet achtervolgen
    Pain heals, chicks dig scars, glory lasts forever.
    Pain is only temporary, quitting lasts forever.
    pi_37653903
    lama

    [ Bericht 96% gewijzigd door De Wouzeraar op 08-05-2006 12:35:08 ]
    Dat je niet paranoide bent wil nog niet zeggen dat ze je niet achtervolgen
    Pain heals, chicks dig scars, glory lasts forever.
    Pain is only temporary, quitting lasts forever.
    pi_37654764
    quote:
    Op zondag 7 mei 2006 23:19 schreef RealZeus het volgende:

    [..]

    Renault
    de keurmeester die mijn auto aan de roetmeting gooide zag mijn blik toen hij mijn 205 mishandelde en zei:"Ja,hij draait wel veel toeren nu,maar hij loopt nog steeds mooi.Ik moet straks dat kadaver(ja,hij wees een Clio aan.) ook meten en dan hoor je de zuigers klapperen."

    Kortom,geen Renault kopen.Het is bagger of het nou 10 of 2 jaar oud is.
    Sorry, maar dit is dus echt onzin. Omdat je van een monteur hebt gehoord dat die ene clio kantelende zuigers heeft zijn alle renaults bagger? Ik heb in mijn 7-jarige carriere als monteur heel wat clio diesels gezien en roetmetingen gedaan, niks mis met die dingen. Met 205-jes ook niet trouwens, maar een clio is in mijn ogen net iets meer auto.
    TS, die oude clio diesels zijn gewoon hele goeie motoren, laat je dus niks wijsmaken door zo'n niet-onderbouwde "ik-heb-gehoord-van-vage-kennis-dat"-post.
    pi_37656686
    Weet iemand trouwens het precieze verschil tussen de verschillende uitvoeringen van de Peugeot 1.8? (Forever, generation, XLD etc.?)
    Dat je niet paranoide bent wil nog niet zeggen dat ze je niet achtervolgen
    Pain heals, chicks dig scars, glory lasts forever.
    Pain is only temporary, quitting lasts forever.
    pi_37656957
    quote:
    Op maandag 8 mei 2006 14:19 schreef De Wouzeraar het volgende:
    Weet iemand trouwens het precieze verschil tussen de verschillende uitvoeringen van de Peugeot 1.8? (Forever, generation, XLD etc.?)
    http://www.autoweek.nl/carbaseresults.php?merk=Peugeot&serienaam=205&seriejaarvan=1987&carrosserie=1&deuren=3&srchpage=1&cache=no&vpos=-1&ref=atag
    pi_37657619
    Dat je niet paranoide bent wil nog niet zeggen dat ze je niet achtervolgen
    Pain heals, chicks dig scars, glory lasts forever.
    Pain is only temporary, quitting lasts forever.
    pi_37658554
    Door ze te vergelijken. Maar het komt er op neer dat de generation en forever wat luxer uitgerust zijn met o.a. cv en electrische ramen
    pi_37659474
    En wat zijn verder de zwakke punten van een Peugeot 205?

    Ik heb nu wat 205'jes gevonden met rond de 250.000 km op de teller, bouwjaar 1991-1994. Ik weet dat eens in de 8(?) jaar de distributieriem vervangen moet worden, maar waar moet ik nog meer op letten bij een Peugeot 205?
    Dat je niet paranoide bent wil nog niet zeggen dat ze je niet achtervolgen
    Pain heals, chicks dig scars, glory lasts forever.
    Pain is only temporary, quitting lasts forever.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')