abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37500657
Vreemde gedachte overviel me
in ons lichaam bevinden zich vele bacterieen etc,
en wij zijn de voedingsbodem van deze bacterieen, nml dankzij ons overleven zij nml
wij zijn hun universum nml zonder ons leven zij niet.
Dus zoals zij overleven dankzij ons, overleven wij misschien wel in het lichaam van de kosmos?
Als alles micro macro is, dan moeten wij ook ergens in leven, wat is dit dan?
Het universum? Of is ons universum het lichaam van een reus,
hoe weten we dit nu?

Hoe weten we in godsnaam hoe het leven in elkaar steekt, dat kunnen wij niet nml!
Als ik zo allerlei dingen in mij opneem van een geloof dat eeuwen erna nog volop beleefd wordt als zijnde waarheid waarbij nog vele ontdekkingen gedaan worden, eeuwen nadat de bijbel geschreven werd dat wij die inmiddels toch zo ontwikkeld zijn zg, alsnog
oorlogen voeren om een geloof! Om ons gelijk, dat heet toch geen ontwikkeling?
In ons is een wereld aan wezentjes die overleven dankzij ons.
Waar leven wij dan van?
Zuurstof, voedsel van wat? De aarde?
..wat is er buiten ons om?
Als wij een voedingsbodem zijn van dna-bacterieen-cellen, waarvan eten wij dan?
Als zij overleven, zijn wij hun god, als wij overleven wie is dan onze god?
En als zij bestaan in micro, wie bestaat er dan in onze macro?
Aliens?
Okeey ik sluit af met deze brainfladder today!
sterkte ermee verder...
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_37500785

KLIK
kijk eens dan al die bacterieen enzo
prachtig om te zien
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_37500926
KLIK HIER
bloemen ook heel leuk en mooi
pi_37500933
  woensdag 3 mei 2006 @ 02:02:41 #5
64749 Jesuz
Jesuz networks inc.
pi_37500977
Blijf es van die gedroogde geraniums af...
Jesuz style
pi_37501003
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 02:02 schreef Jesuz het volgende:
Blijf es van die gedroogde geraniums af...
ontopic blijven graag!
welke geraniums ik heb geen eens geraniums
  woensdag 3 mei 2006 @ 02:16:22 #7
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_37501084
Ik raakte de draad even kwijt vanaf het moment dat je bloemetjes en bijtjes postte (Ik lees alles in niet-chronologische volgorde)
pi_37501576
Lijkt me niet, want wij kunnen zonder die bacterien net zo min overleven. En dat is voor de kosmos en de aarde wel anders, die kunnen prima zonder al het gefriemel dat zich in danwel over hen beweegt.
Jesus saves but death prevails.
  woensdag 3 mei 2006 @ 10:52:26 #9
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_37504792
God voor de bacterieën ?
grappig.... in dat geval zijn we ook Satan voor hen, aangezien onze 'witte' bloedlichaampjes die bacteriën afmaken.

Zoals Shivo zegt: wij kunnen niet leven zonder die bacteriën. Er is een symbiosis tussen de macros en de micros sort of speak Doet me denken aan QuiGon Jin's uitleg over The Force. niet dat midichlorians gelijk zijn aan bacterieën .... then again: who knows ?
¡ Experience Everything !
pi_37506430
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 02:16 schreef Keiichi het volgende:
Ik raakte de draad even kwijt vanaf het moment dat je bloemetjes en bijtjes postte (Ik lees alles in niet-chronologische volgorde)
seksualiteit, kinderen verwekken?
Goddelijkheid in jezelf, het creeren van leven
  woensdag 3 mei 2006 @ 12:05:13 #11
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_37506968
Wauw, dat er nog nooit iemand eerder van die diepzinnige ideeën heeft gehad is echt mind-blowing.
Ik ga naar huis.
pi_37507026
hmm ze zijn veel sterker dan ons en maken ons dood
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
  woensdag 3 mei 2006 @ 12:39:48 #13
34156 Mirage
Smile !!!
pi_37507953
Mijn eerste reactie na het lezen va de TT en een begin van de OP was "zijn wij dan niet de áárde voor ze ipv God ?"
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  woensdag 3 mei 2006 @ 12:42:29 #14
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_37508022
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 12:07 schreef laforest het volgende:
hmm ze zijn veel sterker dan ons en maken ons dood
zoals de mens dat ook al een tijdje probeert te doen met God...

zijn wel een paar overeenkomsten idd
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_37508062
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 12:39 schreef Mirage het volgende:
Mijn eerste reactie na het lezen va de TT en een begin van de OP was "zijn wij dan niet de áárde voor ze ipv God ?"
moeder aarde?
Ook dat is goddelijk, wij vernietigen de aarde, zoals er ook bacillen zijn die dat doen, hoeveel keer waarschuwt een greenpeace bacillen organisatie die gasten niet in je niet lichaam?
  woensdag 3 mei 2006 @ 12:49:55 #16
34156 Mirage
Smile !!!
pi_37508240
Je bent trouwens de tweede persoon van vandaag die een dergelijke brainstorm neerzet.

De eerste was mijn zoon.
Hij begon over hoe de eerste mens ooit kon bestaan als er nog geen moeder was waar hij in de buik mocht wonen.
Vervolgens begon hij over kleine inimini miertjes die in de zee leefden toen de hele wereld nog zee was.... dat zijn tonplanken en ze lijken op hele kleine miertjes... ja want dat heb ik bij Spongebob gezien.... *insert verhaal over plankton en Spongebob* ... Toen ging de aarde een beetje uitdrogen. en toen kwam er steen en ook wel zand. En toen gingen de kleine miertjes ook op het zand wonen. Ik denk dat ze toen kikkers waren.
Want kikkers kunnen dat hoor.
En de dinosourussen kwamen en ook veranderden er sommige miertjes in apen.
En omdat de apen, niet allemaal hoor.. sommigen zijn bewaard in de dierentuin.. toen gingen ze kleren aandoen en omdat dat heel warm is gingen de haren weg, maar niet op je hoofd anders moet je een petje op je hoofd, want het is zomer, en daarom deed mijn kont zo'n pijn toen ik, weet je dat nog ?, van de trap viel.
Mijn bottestaartje zit daar * omdraait naar achterwerk wijst*

Ja.... * likt nog eens aan ijsje *

Maar Mateje zegt dat God boven ons woont.
Ik geloof niet in God.
Maar het kan wel hoor dat God ook bestaat.

Die heeft dan de plankton gemaakt.

"mama, wie heeft de plankton gemaakt ? "

Ik wil later God worden.
God is hele groot. God is groter dan de dinosaurus.
Daarom is de dinosaurus ook weg. Dat kan God.

Ik word God van de kleine diertjes.
Of van de alienplaneten met de skeletmnosters.
Dat heb ik ook op de televisie gezien.

Maar hoe kan ik nou God worden als God misschien helemaal niet bestaat ?

*ijsje verder opeet terwijl hij bedenkelijk kijkt*

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  woensdag 3 mei 2006 @ 12:51:31 #17
34156 Mirage
Smile !!!
pi_37508284
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 12:44 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

moeder aarde?
Ook dat is goddelijk, wij vernietigen de aarde, zoals er ook bacillen zijn die dat doen, hoeveel keer waarschuwt een greenpeace bacillen organisatie die gasten niet in je niet lichaam?
Ik vind het helemaal niet gek klinken.
Ook ik heb dit soort gedachten wel eens.
Sir Winston Churchill
pi_37515223
En bacterieën die in een duif leven? Is dan de duif ook een god? En de honden, katten, koeien?

Waarom nu weer de mens?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 3 mei 2006 @ 16:47:26 #19
34156 Mirage
Smile !!!
pi_37515266
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 16:45 schreef The_stranger het volgende:
En bacterieën die in een duif leven? Is dan de duif ook een god? En de honden, katten, koeien?

Waarom nu weer de mens?
Als je haar beredenering doorzet.. idd

En waarom het voorbeeld van de mens.
Tsja, dicht bij huis blijven praat meestal het eenvoudigst.
Sir Winston Churchill
pi_37515329
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 12:49 schreef Mirage het volgende:
Je bent trouwens de tweede persoon van vandaag die een dergelijke brainstorm neerzet.

De eerste was mijn zoon.
Hij begon over hoe de eerste mens ooit kon bestaan als er nog geen moeder was waar hij in de buik mocht wonen.
Vervolgens begon hij over kleine inimini miertjes die in de zee leefden toen de hele wereld nog zee was.... dat zijn tonplanken en ze lijken op hele kleine miertjes... ja want dat heb ik bij Spongebob gezien.... *insert verhaal over plankton en Spongebob* ... Toen ging de aarde een beetje uitdrogen. en toen kwam er steen en ook wel zand. En toen gingen de kleine miertjes ook op het zand wonen. Ik denk dat ze toen kikkers waren.
Want kikkers kunnen dat hoor.
En de dinosourussen kwamen en ook veranderden er sommige miertjes in apen.
En omdat de apen, niet allemaal hoor.. sommigen zijn bewaard in de dierentuin.. toen gingen ze kleren aandoen en omdat dat heel warm is gingen de haren weg, maar niet op je hoofd anders moet je een petje op je hoofd, want het is zomer, en daarom deed mijn kont zo'n pijn toen ik, weet je dat nog ?, van de trap viel.
Mijn bottestaartje zit daar * omdraait naar achterwerk wijst*

Ja.... * likt nog eens aan ijsje *

Maar Mateje zegt dat God boven ons woont.
Ik geloof niet in God.
Maar het kan wel hoor dat God ook bestaat.

Die heeft dan de plankton gemaakt.

"mama, wie heeft de plankton gemaakt ? "

Ik wil later God worden.
God is hele groot. God is groter dan de dinosaurus.
Daarom is de dinosaurus ook weg. Dat kan God.

Ik word God van de kleine diertjes.
Of van de alienplaneten met de skeletmnosters.
Dat heb ik ook op de televisie gezien.

Maar hoe kan ik nou God worden als God misschien helemaal niet bestaat ?

*ijsje verder opeet terwijl hij bedenkelijk kijkt*

prachtig!
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_37517631
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 16:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

prachtig!
Kinderen zijn cool, ze kunnen je echt aan het denken zetten, of snoeihard voor het blok
  maandag 22 mei 2006 @ 09:56:41 #22
149257 Circle
Cogito ergo sum!
pi_38075722
Volgens mij raakt Mirage's manneke de spijker op z'n kop. Aan elkaar plakken van losse maar logische stellingen en daar een lopend verhaal met een kop en een staart van maken. GEWELDIG ! Een filosoof in de dop....

Maar even terug naar bacterieen en hun god. Zhe-devilll transformeert de manier waarop mensen hun onzekerheid projecteren op een alwetend iets (god) naar het niveau van bacterieen. Daarbij concludeert ze dat wij als mens leven/dood kunnen bepalen voor bacterieen en dat wij dus hun god zouden moeten zijn. Dat gaat op twee manieren mank, volgens mij:

1. Niet iedereen die over leven en dood beschikt bij een ander is ook een god voor die ander

2. Bacterieen of welke andere levensvorm behalve de mens kennen geen godsbeeld. Bacterieen zoeken niet naar het 'hogere' of hebben niet de neiging om dingen die ze niet begrijpen toe te dichten aan een onaantastbare aanwezigheid. Bacterieen begrijpen alles en bacterien begrijpen niets.... bacterieen zijn, niets meer en minder.

Alleen de mens heeft het denkproces nog niet helemaal onder de knieen, waardoor er een sterke behoefte bestaat om alle onbegrijpbare zaken maar toe te schrijven aan een almachtige. We weten niet precies hoe het heelal ontstaan is, hoewel dit mysterie meer en meer wordt ontrafeld. Er zijn daarom nog maar weinig mensen die daadwerkelijk geloven dat de aarde en haar bewoners in 7 dagen geschapen zijn. De wetenschappelijke feiten (dus niet geloof!) spreekt het 7-dagen verhaal tegen.

Kortom: naast de mens is er geen enkel levend wezen dat een godsbeeld nodig heeft voor zijn bestaan. Leven en dood zijn in ieder geval slechte criteria om te bepalen of iemand aan jouw godsbeeld voldoet.

Greetz,
Circle
pi_38486664
God heeft de mens en de bacteriën geschapen en is god voor hun alletwee. De mens is voor de bacteriën een verblijfplaats zoals het heelal dat is voor de mens. Met god heeft deze vergelijking niets te maken.
pi_38510284
Als wij god zijn voor bacterieen, bedenk dan dat iedere keer dat je ongeluk hebt in je leven dat hetzelfde is als wanneer je met WMD's de bactieren te lijf gaat, zeep e.d.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 20:37:49 #25
149257 Circle
Cogito ergo sum!
pi_38512275
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 20:55 schreef rik007 het volgende:
God heeft de mens en de bacteriën geschapen en is god voor hun alletwee. De mens is voor de bacteriën een verblijfplaats zoals het heelal dat is voor de mens. Met god heeft deze vergelijking niets te maken.
.... gelooft Rik007 zonder dat hij daar enig bewijs voor levert. Deze stelling heeft met schaalvergroting te maken en niet zozeer met de vraag of god bestaat, Rik007. En daarbij, wat als wij via genetische manipulatie nieuwe bacterieen weten te maken ? Worden we dan in een keer wel god voor die nieuwe bacterien omdat we ze 'geschapen' hebben ?
  zaterdag 3 juni 2006 @ 20:40:22 #26
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_38512355
Goede bacteriën!!!!!!

Slechte bacteriën

Waarom is het altijd zo tegenstrijdig aan elkaar?

Zonder geluk geen ellende en ga zo door. Alsof het hele bestaan gespleten is. Geluk, ellende, positiviteit en negativiteit. Ook de polen altijd. Je hebt altijd een tegenpool in alles. En zo gaat dat door. Ik wil gewoon alles weten en dat is ook mogelijk. Door te denken is dat mogelijk. Met gezond verstand.

Soms denk ik wel eens dat alles gespleten is. We hebben toch ook 2 hersenhelften??? Waarom is het brein niet gewoon 1 geheel??? Waarom die verdeeldheid??? En zo heb je rechts-armige mensen en links-armige mensen en nog meer. Waarom zijn mensen niet met beide handen handig van nature???? Waarom is het altijd het een of het ander??? Waarom klopt het van de meters niet?

Ook weer gespletenheid.

Ik ben bezig met eigen onderzoek. Heb het ook over cel-deling en tweelingen en nog meer.

Soms denk ik echt dat de duivel bestaat. Dat God de duivel in zich heeft dus.

Dat God in het begin al een gespleten persoonlijkheid had. Toen God kwam, toen was God de duivel ook. God had de duivel in zich als het ware. En doordat God de duivel in zich had, is er veel mis gegaan.

Waarom staat er een boom der wijsheid in de bijbel waar God het verbiedt dat mensen ervan snoepen??? En waarom is de duivel aanwezig om mensen te verleiden om eraan te snoepen???

Dat is toch tegenstrijdig??? Daar is al duidelijk dat het zo tegenstrijdig is.

Goed en slecht. Zwart en wit. En ga zo door

Veel vraagtekens in deze post

Maar vragen stellen is gezond. En vooral als je straks het antwoord weet.

Een vraagteken is gemaakt omdat er een uitroep teken bestaat

En zo is het maar net

Iedere vraag heeft een antwoord en ieder probleem kent een oplossing.

Dat is het leuke eraan

Dat is het leuke aan de hele puzzel

En het is een puzzel, het is een uitdaging om de puzzel op te lossen helemaal

Is deze dimensie opgelost als puzzel, dan krijgen we een nieuwe dimensie.

De dimensie is de puzzel. Alsof je een puzzel legt zoals ze nu ook liggen bij Bart Smidt, een puzzel met landschappen en gebouwen. En zo kun je ook bezig zijn met puzzelen in deze dimensie.

En dat puzzelen doet ieder mens

Ieder mens is een puzzelaar. Dat maakt het zo leuk ook. Dat we allemaal puzzelen, hoewel niet iedereen dat zal beseffen.

Ondertussen leggen miljarden mensen de puzzel in elkaar. En is het team-work. Totdat we in deze dimensie uitgepuzzeld zijn . Dan is het klaar

Maar daar kan ik verder op ingaan nog. Maar het gaat zoals het gaat

En het gaat goed, en in de toekomst zal het alleen maar beter gaan

[ Bericht 22% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 03-06-2006 20:52:23 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 20:55:00 #27
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_38512743
Als ik nu heel goed ga, en dan moet ik rustig gaan.

Dan kan ik terug gaan naar het ontstaan van de mensheid en alles.

Ik kan het hele onstaan van hersens te zien krijgen, hoe dat gegaan is ook. Ik voel soms hoe het gaat, ik maak het mee hoe het gegroeid is en hoe het fout gegroeid is.

En misschien kan ik het begin veranderen, dat ik kan tijdreizen en de hele evolutie kan aanpassen nog

Ik roep maar wat

Je hoeft het niet serieus te nemen en te geloven.

Ik vertel alleen wat ik meemaak nu. En ik maak mee dat ik alles van dichtbij ga bekijken en waar fouten gemaakt zijn, zal ik die fouten oplossen volgens mij.

En wie ben ik dan als ik dat kan????

Het lijkt nu alsof ik nu al bezig ben met fouten herstellen. Dat ik nu dus de fouten overal eruit aan het halen ben. Ik voel dat proces gewoon erg goed optreden.

Doordat ik me bezig hou ermee dus

Tijd om op de bank te liggen

Ben moe van alles ook

Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 21:53:18 #28
149257 Circle
Cogito ergo sum!
pi_38514366
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 20:55 schreef Dromenvanger het volgende:
[...knipperdeknipperdeknip...]
Tuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: