Gefeliciteerd Coelho
![]()
Mijn dochter was ook te vroeg, maar heeft altijd 'live' gedronken, dus daar kan ik niet mee helpen. Ik heb wel gewogen thuis, maar om de dag, want je hebt er erg veel stress van. En dat komt zeker de produktie niet ten goede. Ik had er wel zorgen over, maar de belangrijkste spelregel was: 'als ze goed groeit, alert blijft als ze wakker is, goede plas- en poepluiers had was het goed'. En dat was ook achteraf zo.
Je kind haalt altijd meer uit een borst dan een kolf ooit kan. Dus als je zelf al niet wil neuzelen met cijfertjes is dat ergens heel goed, het geeft meer rust. Er is wel een rekensommetje overigens voor moeders die kolven, maar die ken je denk ik al. En bovendien is dat maar een richtlijn want geen kind is hetzelfde.
Je moet bv beslist niet vergelijken met flesvoeding, dat moet je helemaal loslaten. Zoals Jelief en ET al hebben uitgelegd past bv zich helemaal speciaal aan aan wat je ventje nodig heeft op dat moment. In de links die Jelief gaf staat erg veel info. Als je even de tijd hebt, lees dat even door.
Probeer voor je zoontje naar huis kan of je al een lactatiekundige kan regelen, vaak kan dat al via de afdeling. Succes en veel plezier met je ventje