hartstikke vervelend randa, maar ik vind 3 dagen eigenlijk ook wel aan de oude kant, zou ik ook niet meer durven geven eerlijk gezegd. ik zou bij 't kinderdagverblijf wel even goed laten weten hoe zeer ik er van baalde, maar verder lijkt 't me een geval van pech gehad. hopelijk doen ze 't dus geen tweede keer zo. waarom geef je een reservevoeding mee? dat lijkt me inderdaad bijna niet bij elkaar te kolven. als je 't toch zo wil blijven doen, kun je misschien duidelijker de datum op de flesjes zetten? of een portie bevroren melk meegeven die bij hun ook direct in de vriezer kan, voor noodgevallen?
wat ik doe: ik heb een (tegenwoordig nog maar klein) voorraadje in de vriezer. op wo/do/vr werk ik, en anna krijgt nog altijd 1 flesje mee (± 160cc). dinsdag 's avonds haal ik 1 portie (de oudste, hooguit een paar weken tegenwoordig) uit de vriezer (zit in zakjes) en zet het te ontdooien in de koelkast (rustig aan ontdooien schijnt 't beste te zijn). woensdagochtend past 't in een flesje en dat flesje gaat dus mee. wat ik op woensdag kolf gaat donderdag mee, en wat ik op donderdag kolf gaat vrijdag mee. de kolfopbrengst van vrijdag gaat weer in de vriezer. zo krijgt anna zoveel mogelijk verse melk. in 't begin heb ik ook wel 3 voedingen meegegeven, maar al snel waren 2 toen genoeg. 2 voedingen kreeg ik altijd redelijk goed bij elkaar gekolfd, 3 vond ik lastig, maar daarvoor had ik toen een flinke voorraad in de vriezer waar ik uit kon putten ter aanvulling. merlijn is natuurlijk nog een stuk jonger dan toen anna voor 't eerst naar het kdv ging, dus die zal nog wat langer 3 voedingen mee moeten. ik heb heel lang 's avonds extra gekolfd, anna sliep toen al aardig door en dat gaf mij de gelegenheid om 's avonds een keer tussendoor te kolven, zodat ik m'n voorraad kon opbouwen/ de nodige mee te geven cc's kon halen.
succes ermee! en mocht het nou een keer echt niet lukken om genoeg te kolven: laat ze gerust eens een keer een flesje kunstvoeding geven. kun je meteen eens zien of hij dat lust, en een keer kv is echt geen ramp. ik kan me voorstellen dat het idee je tegenstaat, maar misschien geeft het openhouden van die optie je toch ook juist de nodige rust. want die 'er moeten cc's geproduceerd worden' -druk werkt (bij mij althans) zeer averechts.