abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37491004
quote:
Het landelijke thema van de Dodenherdenking, een samenleving zonder verscheidenheid is een vrijheid, is de reden dat een Hengelose werkgroep de Turkse gemeenschap wil betrekken bij de herdenking op 4 mei. Eén van de sprekers op de herdenkingsbijeenkomst in de Lambertusbasiliek in de Overijsselse stad zal de Turkse imam E. Oztürk van de plaatselijke Ayasofia moskee zijn. Het is de bedoeling de angst voor wie anders is weg te nemen. "Vrijheid maak je met elkaar, we willen als bevolking van Hengelo, met respect voor allen, herdenken wat er is gebeurd", aldus K. van der Kooi van de werkgroep 4 Mei Herdenkingsbijeenkomst

De bijeenkomst wordt in een kerkgebouw gehouden, maar het is niet de bedoeling dat er een religieus tintje aan deze bijeenkomst wordt gegeven ("wat we herdenken staat boven religies"). Het is de eerste keer voor imam Oztürk dat hij aanwezig bij de jaarlijkse Dodenherdenking op 4 mei in Hengelo. In vergelijking met andere landen, heeft Turkije overigens nauwelijks geleden onder de Tweede Wereldoorlog.

"Het belangrijk is om te herdenken, en ook in de koran staat dat oorlog niet goed is, want we zijn tenslotte allemaal mensen, wat voor geloof we ook hebben", aldus de imam, "hoe moeilijk de geschiedenis soms ligt, laten we vooruit kijken, en wat kunnen we doen?" Imam Ozturk verwijst naar woorden van de dichter Y. Emre, die een paar honderd jaar geleden stierf. "Laten we liefhebben en onszelf geliefd maken. De aarde is tenslotte niemands erfenis", aldus Oztürk. Ook kondigde de imam aan dat hij dit onderwerp ook in zijn preken in de moskee zal aansnijden. De avond wordt omlijst met muziek en gedichten. Ook zijn er toespraken van burgemeester F. Kerckheart van Hengelo en van de imam.
Mooi gebaar en initiatief
pi_37491262
Zekers mooi gebaar! Hopelijk zien de jongeren dit ook goed en niet dat ze met de kransen gaan voetballen zoals een paar jaar terug!
Hondenpis en kattenstront
Vind men beide op de grond
Vogelschijt dat is berucht
Want dat komt vallend uit de lucht
  dinsdag 2 mei 2006 @ 18:41:15 #3
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
  dinsdag 2 mei 2006 @ 18:41:55 #4
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_37491283
Is het niet een "geforceerd" gebaar? Om in dit licht de islam wat milder te laten overkomen?
Ik heb er mijn bedenkingen bij.
Laten de Turken eerst eens zichzelf buigen over de Armeense genocide voordat ze hier in notabene een kerk hun "vredespraatje" komen vertellen.

Initiatief is goed, maar niet over de rug van de 4 mei herdenkingen.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 18:43:39 #5
146580 scubaboy
Als ik nat ben kan het niet di
pi_37491328
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 18:27 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mooi gebaar en initiatief
Zolang het blijft gaan over wat de tweede wereldoorlog was, de misdaden tegen de Joden en respekt hebben alle kanten op...idd

Die Foto's.... Ze waren gedurende WO I ook al dikke mik met die duitsers.......
  dinsdag 2 mei 2006 @ 18:44:50 #6
110987 ErwinRommel
pi_37491360
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 18:41 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Plaatje eens eter bekeken, en het valt me op dat ze rondmarcheren met het geweer in de linker hand. iemand een idee waarom?
pi_37491373
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 18:41 schreef ErwinRommel het volgende:
Is het niet een "geforceerd" gebaar? Om in dit licht de islam wat milder te laten overkomen?
Laten de Turken eerst eens zichzelf buigen over de Armeense genocide voordat ze hier in notabene een kerk hun "vredespraatje" komen vertellen.

De Nederlandse regering heeft ook geen schone handen hoor...
( Denk maar aan Indonesie, Srebrenica etc. etc. )
Hondenpis en kattenstront
Vind men beide op de grond
Vogelschijt dat is berucht
Want dat komt vallend uit de lucht
pi_37491475
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 18:45 schreef Appelperenstroop het volgende:

[..]

Niemand heeft schone handen. Wat is er mooier dan dat mensen toenadering zoeken tot elkaar en hun fouten toegeven.
Nederland heeft iig haar excuses aangeboden.
pi_37491785
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 18:44 schreef ErwinRommel het volgende:
Plaatje eens eter bekeken, en het valt me op dat ze rondmarcheren met het geweer in de linker hand. iemand een idee waarom?
Misschien is de foto simpelweg gespiegeld ?
  dinsdag 2 mei 2006 @ 19:11:33 #10
146580 scubaboy
Als ik nat ben kan het niet di
pi_37491978
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 19:03 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Misschien is de foto simpelweg gespiegeld ?
Dacht ik ook, of negatief ondersteboven, maar nee,

Op de tweede foto is de text Islam und Judentum, leesbaar en dus niet gespiegeld
----> De insigne van de lezer staat op de linkerboord.

Van de macherende turken, eerste foto, staat de insigne ook op de linker boord ----> Foto is niet gespiegeld
pi_37491982
quote:
[afbeelding]
[afbeelding]
Alle koeien zijn dieren, alle dieren zijn koeien.
Blabla, lees dit:

Turkey therefore remained in a perilous state of neutrality through most of the war, though suffering considerable economic and financial difficulties as a result of its need to maintain a very large army against the possibility of a German attack at a time when most of its imports and exports were cut off Turkey most certainly did not remain out of World War II to help the Jews, but Turkish neutrality put it into a unique position where it could and did provide major assistance to Jews who were being persecuted, imprisoned and exterminated throughout Europe during the Holocaust and World War II. Its diplomats and consuls in Germany and German occupied countries used their diplomatic status to intervene on behalf of resident Turkish Jews who otherwise would have been subjected to the same persecution as that suffered by Jews who were citizens of the European countries occupied by the Nazis. In France, where we have most information, this work ws carried out by the Turkish Embassy to France, which was located at Vichy starting in 1941, as well as by the Turkish consulates-general at Paris and Marseilles, the latter moved to Grenoble after Germany occupied much of southern France following Italy's withdrawal from the war late in 1943.

http://www.sefarad.org/publication/lm/043/6.html (zie ook de Spaanse Inquisitie)
pi_37492060
quote:
Van de macherende turken
Pardon? Volgens mij verwar jij Turken met je eigen collaborerende ouders?
  Moderator dinsdag 2 mei 2006 @ 19:15:27 #13
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_37492071
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 18:45 schreef Appelperenstroop het volgende:

[..]

de Servische regering heeft geen schone handen ivm Srebrenica de Nederlandse wel
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 2 mei 2006 @ 19:18:49 #14
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_37492162
anyways ik vind het jammer dat het een politiek evenemt begint te worden.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 19:28:05 #15
110987 ErwinRommel
pi_37492378
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 19:18 schreef sp3c het volgende:
Is het ook.
Ipv het herdenken van de gevallenen is het nu verworden tot een politiek correct evenement.

Net zoals in het land waarin ik woon de FEB leden geeerd worden met een commercieel tintje.
FEB staat dus voor de Força Expeditionario Brasileiro, die in Italie samen met de andere geallieerden goed werk hebben geleverd. (toch 25000 man)
Nu worden zij geeerd dmv sponsering van bv ABN Amro en enkele andere grote geldschieters onder het credo van "Salva nossos Soldados do FEB" (oid).
Die herdenkingen zullen meer en meer of een politiek of commercieel doel dienen vrees ik.
pi_37492476
quote:
Nederland heeft iig haar excuses aangeboden.
Goed om te weten.
Ikzelf ben van plan om een knokploeg te verzamelen, vervolgens een aantal krottenwijken in arme landen te bezoeken, de bewoners ervan te terorriseren, hun geld en eigendommen op gewelddadige wijze afhandig te maken (zonder doden te schuwen), met het geld de meest luxieuze villa te bouwen op een prachtig eiland, om vervolgens mijn excuses aan te bieden aan de slachtoffers die ik gemaakt heb, terwijl ik in mijn stoeltje op mijn grote jacht aan mijn eigen privé-strand zit te genieten van een heerlijke cocktail. Arme sukkelaars die om geld komen schooien, geef ik een trap op de kont: ik heb mijn excuses immers toch al aangeboden?
pi_37492907
quote:

Mooi gesproken
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
  dinsdag 2 mei 2006 @ 19:56:42 #18
110987 ErwinRommel
pi_37493082
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 19:32 schreef Manzikert het volgende:

[..]

Goed om te weten.
Ikzelf ben van plan om een knokploeg te verzamelen, vervolgens een aantal krottenwijken in arme landen te bezoeken, de bewoners ervan te terorriseren, hun geld en eigendommen op gewelddadige wijze afhandig te maken (zonder doden te schuwen), met het geld de meest luxieuze villa te bouwen op een prachtig eiland, om vervolgens mijn excuses aan te bieden aan de slachtoffers die ik gemaakt heb, terwijl ik in mijn stoeltje op mijn grote jacht aan mijn eigen privé-strand zit te genieten van een heerlijke cocktail. Arme sukkelaars die om geld komen schooien, geef ik een trap op de kont: ik heb mijn excuses immers toch al aangeboden?
Jij doelt waarschijnlijk op het Voormalige Nederlands Indië?
Zal je vertellen dat jouw vergelijking getuigd van totale minachting van hen die daar gedient hebben. Jouw vergelijkingen slaan kant noch wal.
Jij moet je wat beter inleren in de feiten ipv zomaar iets te roepen.
pi_37494445
quote:
[afbeelding]
[afbeelding]
waar wil je heen met je foto's?
pi_37494485
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 19:18 schreef sp3c het volgende:
daar ontkom je niet aan met dergelijke dingen,
pi_37496916
quote:

eens
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_37497997
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 19:32 schreef Manzikert het volgende:

[..]

Goed om te weten.
Als je mij zou kunnen leren hoe ik met geld en eigendommen van krottenwijkbewoners luxueuze villa's en grote jachten kan verkrijgen, zou ik je zeer erkentelijk zijn.
pi_37498069
Turkse propoganda tijdens herdenking

er moet alleen over vrijheid gesproken en tolerantie
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_37498158
quote:
[afbeelding]
[afbeelding]
Erwin, ik vind je een beste jongen, maar dit slaat natuurlijk de plank mis. Wat heeft die imam daarmee te maken?
pi_37498190
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 19:11 schreef scubaboy het volgende:
Van de macherende turken, eerste foto, staat de insigne ook op de linker boord ----> Foto is niet gespiegeld
Dat zijn Bosniers, geloof ik, maar geen Turken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')