Tournament: Het beste Nederpop nummer editie 2006Ronde 4Wat is nu volgens Fok!kend Nederland het beste Nederpop-nummer ooit gemaakt? In 2004 hielden we al eens zo’n toernooi, nu twee jaar later gaan we dit toernooi nog eens doen. Ditmaal zijn er in het nominatietopic 368 nummers voorgedragen die uit gaan maken wie de eervolle titel in 2006 mag dragen. De nominatieposts zijn in
hier en
hier te vinden.
De 368 nummers kennen een enorme diversiteit aan stijlen. Het loopt uit een van Willeke Alberti tot Q65 en van Raffaela tot Rowwen Heze. Maar ze hebben allemaal een aantal dingen gemeen, te weten:
• ze zijn allemaal van Nederlandse makelij;
• ze zijn allemaal ooit op single uitgebracht (succesvol of niet).
Ik heb er voor gekozen om de Nederlandstalige nummers uit andere landen dit jaar niet mee te laten doen. Te denken valt aan Clouseau, Raymond van het Groenewoud, Monza en natuurlijk K3. Ze zijn in België gemaakt dus niet van Nederlandse makelij. Ook nummers van bijvoorbeeld Novastar zijn niet meegenomen. Ook zij komen uit België.
In de derde ronde zijn nog 32 nummers over. Tijd dus voor de tweede knock-out ronde.
Hoe werkt hetHet gaat nu om zogeheten battles. De 32 nummers zijn opgedeeld in 16 van die battles. Degene die na de sluitingsdatum het meeste aantal stemmen heeft gaat een ronde verder. Zo blijven er na deze ronde dus 16 nummers over.
StemmenQuote/kopieer de nu volgende post en maak jouw favoriete nummer van de twee
vet Ga a.u.b. niet nummers weghalen, dit is erg lastig met het tellen van de stemmen. Je bent niet verplicht om op elke battle te stemmen. Vind je beide nummers niks of juist geweldig, dan hoef je dus NIET te stemmen. Op beide nummers stemmen heeft geen zin.
Tot hoe lang kan ik meedoen?De vierde ronde blijft ook weer een week open. Het ligt ook een beetje aan de hoeveelheid stemmers. Het kan zijn dat ik 'm eerder sluit, bijvoorbeeld als er gedurende vier etmalen niet meer gestemd is.
Facts- 13 van de 32 nummers die nog over zijn hebben twee jaar geleden ook de vierde ronde gehaald.
- Van de top 10 van het vorige toernooi is weer een nummer gesneuveld. Het gaat om Het Goede Doel – Vriendschap. Twee jaar geleden nog goed voor een zevende plaats. De Poema’s – Mijn houten hart viel in de tweede ronde al af.
- Boudewijn de Groot en Doe Maar zijn de hofleveranciers van deze ronde. Elk staan ze nog met 3 nummers in het toernooi.
Vorige topicsTournament: Beste Nederpop nummer 2006 (nominatie)Wat is het mooiste Nederlandse nummer?Tournament: Beste Nederpop nummer 2006 (ronde 1a)Tournament: Beste Nederpop nummer 2006 (ronde 1b)Tournament: Beste Nederpop nummer 2006 (ronde 2)Tournament: Beste Nederpop nummer 2006 (ronde 3)
SchaduwtoernooiDeze editie loopt er in een ander topic een schaduwtoernooi. In dit toernooi kun je je top 20 wat betreft Nederpopnummers doorgeven. Aan het einde worden al deze lijstjes opgeteld en komt er een uitslag. Het lijkt ons (mij en ranja) leuk om te zien of er grote verschillen zullen zijn tussen beide uitslagen. Dus doe ons een plezier en geef ook eens je top 20 door in het onderstaande topic
De LotingIn de nuvolgende post staan de 16 battles uit ronde 4
Veel succes