Jolie
![]()
Ik ben dus wel zo'n moeder die graag ravot. Ik ben hier juist degene die Léon op de kop houdt, in de lucht gooit en meer van dat soort ongein doet. Heerlijk! Vond dat ook zo leuk met de neefjes al. Hoe gekker hoe beter. Het mannetje roept al gauw: "Pas nou op!"
Maar ja, met zo'n dikke toeter (en een niet meewerkende rug) doe je niet zoveel meer. Dus nu ben ik er voor het knuffelen. Hij komt veel vaker bij me knuffelen nu. Ookal hangt hij als ik op de grond zit soms nog in mijn nek om 'paardje huppatee' te gaan doen.
![]()
Papa is nu degene die met hem over de vloer rolt, maar gekker dan dat doet ie niet.
(ik ben dus ook zo'n type die, als ik al naar een punt van een tafel keek, al een blauwe plek heb. Maar dat weerhoudt me niet)
Léon was gister
zwaar gewond.
Hij lag weer eens op de vlonder over de vijver en haalde zijn hand helaas open aan opstaande splinter. Was best een grote vergeleken met dat kleine handje. Huilen, huilen dus en ik ben rustig met hem naar de kraan gelopen en heb de splinter er vervolgens uit gehaald. Toen nog even gedesinfecteerd (ik heb zo'n spray uit Frankrijk dat niet prikt en heel goed werkt) en een pleister erop. Daarna heeft hij de hele tijd met zijn hand vooruit gelopen en toen hij met zijn trein ging spelen, lag die hand op zijn schoot. Want o wee, o wee!
![]()
Hij was er echt zwaar van onder de indruk, moest bij me liggen snikken. Toen oma opbelde moest ie al snikkend vertellen dat hij auw had en toen papa thuiskwam zat hij nog met grote ogen naar zijn wond te kijken. (de pleister was er natuurlijk al afgetrokken, nu maar Pooh-pleisters gekocht) Ik zei nog tegen het mannetje: "Ik denk dat hij weer helemaal opnieuw moet leren zijn hand te gebruiken."
![]()
Maar dit is de eerste keer dat hij dus iets heeft wat hij zelf kan zien. Vorig jaar toen hij zo'n lelijke schaafwond op zijn hoofd had, dat heeft hij nooit gezien. Net als een bloedneus, ziet hij ook weinig van. Maar dit was toch wel heeeeeeeeeuuuul erg.
P.S. Ik zit net even terug te kijken op de vorige pagina. Myrthe is ook al zo'n
![]()
dame.