abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37471578
Om het even heel kort samen te vatten:

We zijn op school bezig met een project om van een opel astra een circuitauto te maken. voor het hele verhaal zou je het vorige topic door moeten lezen : [project]Opel Astra F GT

Wat foto's :











and on!
Hopeloos benzine verslaafd
pi_37471653
quote:
Op maandag 1 mei 2006 22:56 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik begrijp dat je ze wilt verslaan, die drang heb ik ook altijd gehad toen we auto's bouwden. Maar juist daarom, moet je in zaken investeren die je echt sneller maken en niet onder de indruk zijn van dure spullen. Die velgen maken je niks sneller, koop dan goede slicks (goede slicks zijn duurder dan je velgen). Daar win je tenminste tijd mee.

Maar goed, alles is inderdaad beter dan staal. Met lichtmetaal is de koeling van je remmen ook beter, dat kan een voordeel zijn op een circuit met zoveel bochten. Ik zou er alleen weinig aan uitgeven, het geld gebruiken voor secondes op het circuit....
wat ik dus probeer te zeggen is dat de school de velgen betaald geen nokkenas... dus dan willen we ook meteen degelijke velgen, de rest moeten we toch zelf betalen van ons eigen sponsorgeld
Hopeloos benzine verslaafd
pi_37472180
Ok, in dat geval moet je gewoon massief gouden doppen eronder knallen!

Zonder gein, die OZ-jes zijn meestal prima, zoek gewoon uit welke echt het minste wegen...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_37474704
Opel


Sorry, slechte TVP
  dinsdag 2 mei 2006 @ 00:23:43 #5
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_37474943
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 00:15 schreef BroesWillems het volgende:
Opel


Sorry, slechte TVP
He Broes
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_37474986
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 00:23 schreef ook_gek het volgende:

[..]

He Broes
Hier, gek!

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2006 00:26:21 ]
  dinsdag 2 mei 2006 @ 00:26:07 #7
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_37475009
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 00:25 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Hier, gek!
kom eens naar de slow chat
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_37475077
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 00:26 schreef ook_gek het volgende:

[..]

kom eens naar de slow chat
done!
pi_37475844
tvp.
pi_37476428
tvp
pi_37484004
tvp
pi_37488847
op zo'n bochtig circuit is stroomlijn ook niet zo belangrijk. gewoon die lelijke bumpers eraf schroeven. nog minder gewicht
pi_37492271
Hm, koplamp eruit halen en daar meer luchttoevoer naar je filter creeren? Heb je ook meteen koudere lucht. Het levert je waarschijnljk weinig op, maar staat wel heerlijk lomp...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_37492835
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 16:48 schreef tupolev141 het volgende:
op zo'n bochtig circuit is stroomlijn ook niet zo belangrijk. gewoon die lelijke bumpers eraf schroeven. nog minder gewicht
mjah wij hebben van die fijne dikke plastic bumpers... ideaal voor de stootblokken op de baan, heeft een van mn klasgenoten al bewezen GSi bumpers breken als glas

en zonder bumper denk ik dat de radiateur sneuvelt
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 19:23 schreef Drive-r het volgende:
Hm, koplamp eruit halen en daar meer luchttoevoer naar je filter creeren? Heb je ook meteen koudere lucht. Het levert je waarschijnljk weinig op, maar staat wel heerlijk lomp...
zoiets waren we ook nog van plan ja
Hopeloos benzine verslaafd
  zondag 7 mei 2006 @ 22:15:34 #15
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_37642678
Vet, maar dat wist je al Bookmark
pi_38112333
gister en 12v aansluiting in de auto gemaakt en een bevestiging voor de AP22 die snel los en vast te maken is (met 2 vleugelmoeren)

foto's volgen
Hopeloos benzine verslaafd
pi_38337439
nou hier dan eindelijk de foto's :

"snelle" steun voor de AP22




zoek de 12v aansluiting




bussen draaien


tadaa


de operatietafel




zo!
Hopeloos benzine verslaafd
  maandag 29 mei 2006 @ 21:26:35 #18
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_38346178
yeah, wat kosten die polyurethaan (toch?) bussen en waar scoor je die?
Life is too short don't stress every day
pi_38349413
quote:
Op maandag 29 mei 2006 21:26 schreef Kolkie het volgende:
yeah, wat kosten die polyurethaan (toch?) bussen en waar scoor je die?
ff googlen, maar als je even gelezen had, had je gezien dat wij ze zelf hebben gemaakt van nylon
Hopeloos benzine verslaafd
  maandag 29 mei 2006 @ 22:28:42 #20
140612 Metz
SuperMotard 4 life.
pi_38349558
Youp, wat kun je dat toch allemaal goed
Fear is not an option.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 12:30:18 #21
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_38365590
ik snap ook dat je ze zelf gemaakt hebt maar ik lees nergens welk materiaal en ik lees ook nog nergens waar je die zooi vandaan hebt. Kost dat?
Life is too short don't stress every day
pi_38381125
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 12:30 schreef Kolkie het volgende:
ik snap ook dat je ze zelf gemaakt hebt maar ik lees nergens welk materiaal en ik lees ook nog nergens waar je die zooi vandaan hebt. Kost dat?
nylon dus....

en dat spul hebben we op school...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_38381942
nog wat foto's van vandaag

nieuwe remmerij


helaas bleken achteraf de blokken niet te passen

nieuw wiellager


lager en flens er in geperst


even later veerpoot er onder met schijf


camberplate en reservoirtje




2 teamgenoten aan de pers


reservoirtjes bevestigd aan de veerpootbrug




andere kant, ook de klauw weer er op


Hopeloos benzine verslaafd
pi_38790397
en weer een update, we zijn pas nog bij AST langs geweest omdat we onze achterveren nog niet hadden.. die hadden we nog niet omdat het nog niet duidelijk was of we voor de coilovers gingen of alleen voor instelbare schokbrekers met vervangingsveren... nou we zijn dus natuurlijk voor de coilovers gegaan



klein voorraadje....


onze veertjes


compleet en achterin geladen


tadaa


racing


onze zelfgemaakte kogels voor in de draagarmen


hij staat!


welliswaar een beetje hoog...


nou komt het mooie... achter moesten we aanpassen voor de coilovers aangezien er gewoon geen plaats voor was... zo was het standaard...


ready.... set....


GO!!




ff later...


waar grof geweld toch al niet goed voor is...






en er word 3mm dikke plaat tegenaan gelast!




eindresultaat van binnen gezien


(ondertussen waren de glaszetters een ruit aan het vervangen, van vrijdag op zaterdag hadden ze geprobeerd in te breken in de werkplaats)


jaaaa! het zit er onder




en achter staat hij ook!


nou voor de oplettende kijkers, hij staat inderdaad een beetje hoog... hier klopt iets niet helemaal mee... voor hebben we hem maximaal omlaag gedraaid en achter hebben we hem bijna maximaal omhoog gedraaid, dat hij wat hoger staat kan kloppen aangezien we rally vering hebben (niet anders dan race vering, alleen de veerweg is wat langer) maar het lijkt er op dat we achter wel race vering hebben.... we kunnen echter de voorvering nog altijd laten inkorten bij AST ook hebben we nu wat huis tuin en keuken lichtmetaal er onder gelegd om de strijd iets eerlijker te maken, volgende keer gaan we als alles goed is met slicks en echte lichtmetalen velgen..

ik heb ook een rondje gemaakt over de parkeerplaats en die is beklinkerd, nou ik kan je vertellen dat deze vering echt daadwerkelijk NOT FOR ROAD USE is tering wat een bottenrammelaar is het geworden als je met 2 man op de motorkap gaat hangen veert hij +- 5mm in en dan staat het spul op 50% ingesteld nog nieteens op het stugste

morgen gaan we hem als alles goed is uitlijnen, woensdag komen er nog wat sponsorstickers en donderdag gaan we weer naar het circuit
Hopeloos benzine verslaafd
pi_38791758
In 1 woord
pi_38795678
Het blijft een machtig project, altijd weer leuk om bij te lezen (en plaatjes te checken). Succes donderdag, met racen!
pi_38797305
Heel vet idd, maar ga je nog wat aan die brommerremmen doen ?
pi_38802867
quote:
Op maandag 12 juni 2006 23:22 schreef Repeat het volgende:
Heel vet idd, maar ga je nog wat aan die brommerremmen doen ?
nope, want we zijn weer ergens achter gekomen... de jongens met schijfremmen achter hebben ook ABS... en dat hebben ze nodig ook aangezien de wagen achter overberemd is.. wij hebben geen ABS en we willen ook niet dat de wagen achter te gauw blokkeert dus houden we het lekker bij deze trommelremmen we hebben echter wel nog een achteras liggen met schijven
Hopeloos benzine verslaafd
pi_38802941
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 08:38 schreef Youp het volgende:

[..]

nope, want we zijn weer ergens achter gekomen... de jongens met schijfremmen achter hebben ook ABS... en dat hebben ze nodig ook aangezien de wagen achter overberemd is.. wij hebben geen ABS en we willen ook niet dat de wagen achter te gauw blokkeert dus houden we het lekker bij deze trommelremmen we hebben echter wel nog een achteras liggen met schijven
Je haalt voor vrij weinig centjes een remdruk verdeler en dan is dat probleem ook opgelost... Erg leuk klusje om te doen en er zijn vast simpele remsetjes voor achteren verkrijgbaar....
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_38815072
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 08:44 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Je haalt voor vrij weinig centjes een remdruk verdeler en dan is dat probleem ook opgelost... Erg leuk klusje om te doen en er zijn vast simpele remsetjes voor achteren verkrijgbaar....
klopt, maar we moeten prioriteiten stellen
Hopeloos benzine verslaafd
pi_38815537
en weer een kleine update,

vandaag is de auto uitgelijnd en we hebben ons bezig gehouden met de uitlaat.................

oh oh.....






en het eindresultaat












en we hebben van onze concurrenten (Team B met de witte astra) een mooie set 17" lichtmetalen wielen gekregen.... zij moeten deze race standaard rijden en wij hadden nog een set 14" stalen velgen over dus hebben we voor deze race geruild nu hebben we die zwarte lichtmetalen 15ers en deze set 17ers om op te gummen en de volgende keer gaan we met rallyvelgjes en slicks als alles goed is





en nog een fototje waar je een van de reservoirtjes van de achterveren kan zien, helaas niet erg optimaal zo onder de auto maar we hadden geen andere keus



de uitlaat maakt overigens geen smerig knetterend ratelend geluid, het klinkt heel beschaafd totaal niet hard en lekker donker (de middendemper en de kat zitten er gewoon nog tussen)
Hopeloos benzine verslaafd
pi_38815669
Kunnen die reservoir niet aan de binnenkant? Wij hadden ze gewoon bij de veerpoten achter zitten, dat werkt makkelijker en gaat natuurlijk minder snel naar de klote...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_38815994
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 16:12 schreef Drive-r het volgende:
Kunnen die reservoir niet aan de binnenkant? Wij hadden ze gewoon bij de veerpoten achter zitten, dat werkt makkelijker en gaat natuurlijk minder snel naar de klote...
nope dat gaat niet... is de slang niet lang genoeg voor.....
Hopeloos benzine verslaafd
pi_38816265
Hm, als je de laatste foto bekijkt, zou je denken dat die slang ook wel via de wielkast naar binnen moet kunnen... Lijkt me behoorlijk risicovol dit...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_38818328
En heb je al ontzag voor de techniek van opel gekregen?
De status 'bagger-user' voorbij
pi_38826014
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 17:28 schreef Sterke_Yerke het volgende:
En heb je al ontzag voor de techniek van opel gekregen?
welke techniek?
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 16:27 schreef Drive-r het volgende:
Hm, als je de laatste foto bekijkt, zou je denken dat die slang ook wel via de wielkast naar binnen moet kunnen... Lijkt me behoorlijk risicovol dit...
mjah we moeten nog maar eens gaan kijken naar een betere oplossing maar het leek echt totaal niet te passen op een andere manier.....
Hopeloos benzine verslaafd
pi_38833906
Waarom de kat niet verwijderen? En de middendemper voor een BreeZaH-sound?
pi_38838763
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 23:50 schreef Sloper het volgende:
Waarom de kat niet verwijderen? En de middendemper voor een BreeZaH-sound?
ten eerste moet de kat blijven zitten onder een groep N auto volgens de regelementen, maar daar hebben we een beetje schijt aan aangezien we toch geen officiele wedstrijden gaan rijden... ten tweede, dan krijgen we een vermogens winst en dat is leuk en aardig maar we willen puur naar het onderstel kijken wat ons dat voor winst oplevert ten opzichte van de vorige keer toen we volledig standaard reden de volgende keer gaat de kat er onderuit en maken we waarschijnlijk een open demper voor de middendemper ook rijden we dan met slicks en KMS en misschien nog wat andere dingetjes
Hopeloos benzine verslaafd
pi_38849033
nou ik ben toch nog eens bij de jongens gaan zeuren over de potjes van de achtervering en we hebben toch nog wat plaats gevonden om het aan te passen

steuntje gemaakt, vastgelast en in de primer gezet






en nog een fototje door de ruit


hier werd hij uitgezogen omdat er aardig wat ijzervijlsel enzo in lag van onze zware chirurgische ingrepen (let ook op de andere velgen)


ook zijn er nieuwe stickers geplakt, hier een van "Yes"


en op de zijkanten nog van "approach golf"


en we hebben nog een hele mooie gadget gemonteerd.....






een mooie cam met groothoeklens oid je kan door de linker zijruit kijken, je ziet de bestuurder compleet van zn voeten tot zn hoofd en je ziet natuurlijk zn handen en het stuur, je kan de tellers bekijken, je kan logisch ook door de voorruit kijken en zelfs nog door de rechter zijruit er gaan weer mooie opnames gemaakt worden

en natuurlijk moest wederom gevierd worden dat we er klaar voor zijn, we hebben gedronken op een goede dag morgen


en nog zomaar een plaatje, hier is hij een klein beetje gewassen


Hopeloos benzine verslaafd
pi_38849441
Goed werk! Die potjes binnen zijn veel makkelijker, leuk om te zien dat het toch kon. Succes morgen!

Dit is voor mij echt een ellende topic, ik heb zo'n zin om zelf weer een rallywagen op te bouwen, maar dat zit er voorlopig niet in. Het hele klussen van een rallywagen is zoveel leuker dan een auto restaureren, je mag opeens overal zelf oplossingen voor klussen... lekker beunen....
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_38849933
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 14:55 schreef Drive-r het volgende:
Goed werk! Die potjes binnen zijn veel makkelijker, leuk om te zien dat het toch kon. Succes morgen!

Dit is voor mij echt een ellende topic, ik heb zo'n zin om zelf weer een rallywagen op te bouwen, maar dat zit er voorlopig niet in. Het hele klussen van een rallywagen is zoveel leuker dan een auto restaureren, je mag opeens overal zelf oplossingen voor klussen... lekker beunen....
als ik er zelf geen geld in zou hoeven steken zou ik ook de eerste zijn die zoiets zou willen doen
pi_38854199
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 15:09 schreef Repeat het volgende:

[..]

als ik er zelf geen geld in zou hoeven steken zou ik ook de eerste zijn die zoiets zou willen doen
Ach, dat is mogelijk, moet je er alleen wel veel tijd in steken. Ik heb zo drie seizoen kunnen rallyrijden...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_38854502
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 20:55 schreef Youp het volgende:

[..]

welke techniek?
[..]
Dat alles op alles past, zeer makkelijk te sleutelen en goedkope onderdelen, makkelijk te vinden.

Oh ja en opel gaat nooit kapot
De status 'bagger-user' voorbij
  woensdag 14 juni 2006 @ 19:50:39 #44
140612 Metz
SuperMotard 4 life.
pi_38859293
Kut-auto, kut-project, kut velgen, kut vering en een kut uitlaat.

Maaaaaaaaaaaaaar.....

Lekker stuk vlaai en goed bier
Fear is not an option.
pi_38909693
Nou gister dus wezen scheuren en het was vet! eerst reden we op die 17-ers met bagger banden, de wegligging was zeker verbeterd en iedereen verbeterde ook z'n tijd van de vorige keer terwijl het circuit voral voor de middag nog een beetje glad was.. met deze banden brak de astra wel nog aardig vaak uit... even later reed een team van venlo een astra in puin waardoor wij een setje slicks konden lenen (venlo reed met het standaard onderstel maar wel op slicks) hiermee was het gewoon ONMOGELIJK om de auto nog uit te laten breken... in plaats van dat ging hij gewoon op 2 wielen en er zijn er 2 bijna over de kop gevlogen (die kwamen zeker een meter los), een andere jongen kwam gewoon flink omhoog en ik zelf ook, een paar keer en een keer naar het zeggen zo'n 50-75cm, bloedlink dus en ik me maar afvragen waarom ze telkens met die misselijke gele vlaggen stonden te zwaaien

maargoed de foto's volgen

we hebben btw de films van de onboard cam al bekeken en die zijn werkelijk super om te zien!
Hopeloos benzine verslaafd
pi_38909891
oja, voor de volgende keer word dus de vering gemodificeerd en komt het ding helemaal op de grond te liggen
Hopeloos benzine verslaafd
pi_38911789
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 09:11 schreef Youp het volgende:

we hebben btw de films van de onboard cam al bekeken en die zijn werkelijk super om te zien!
Dat willen wij dus ook zien
pi_38911869
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 10:44 schreef _Drake_ het volgende:

[..]

Dat willen wij dus ook zien
dat word een beetje te groot om op internet te posten ben ik bang maar we hebben ze zelf nog niet, na het weekend krijgen we ze op DVD als het goed is en dan moet ik maar eens leren video bewerken om wat mooie stukjes uit te knippen
Hopeloos benzine verslaafd
pi_38912341
voorproefje!! de foto's staan op school op het netwerk ik heb ze alleen thuis nog niet helaas dus ik kan nog niet alles resizen en uploaden...



oeps

Hopeloos benzine verslaafd
pi_38914017
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 11:11 schreef Youp het volgende:
voorproefje!! de foto's staan op school op het netwerk ik heb ze alleen thuis nog niet helaas dus ik kan nog niet alles resizen en uploaden...

[afbeelding]

oeps

Super project .
Lange benen koud hoofd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')