quote:Sommige voetballers hebben bij hun geboorte pech en geluk tegelijk. Geluk, dat ze gezegend zijn met een groot voetbaltalent. Pech, dat hun wieg in een klein voetballand staat. Lange tijd leek Andriy Shevchenko, spelend voor AC Milan en wellicht de meest complete spits in de wereld op dit moment, eenzelfde lot beschoren als bijvoorbeeld George Weah, Ryan Giggs en Jari Litmanen. Met AC Milan schitterde hij regelmatig op het hoogste niveau, maar met zijn land wilde het maar niet lukken. Hoe anders was het nu! Bondscoach Oleg Blokhin, zelf een groot voetballer geweest, en zijn elftal wisten zich als eerste land in Europa via de kwalificatie te plaatsen voor het WK. En dat in een poule met de nummer 3 van de laatste editie, Turkije, Europees kampioen Griekenland en het toch ook niet zwakke Denemarken. De rol van Shevchenko is uiteraard erg belangrijk. Hij kan het verschil maken voor zijn ploeg en zal ongetwijfeld een gooi doen naar de topscorerstitel. Desalniettemin zal het bereiken van de tweede ronde al een prestatie van formaat zijn. Het op Shevchenko afgestemde elftal is een mooie mix van routine (Husin, Rebrov), werklust (Timoschuk, Voronin) en talent (Rusol, Rotan).
Waren dacht ik het eerste Europese land dat zich plaatste voor het WK. Hier kan je trouwens hun groepsresultaten bekijken.quote:Op maandag 1 mei 2006 10:11 schreef XL het volgende:
Ook een zeer indrukwekkende kwalificatiereeks, toch?
quote:
Eerste worden in de poule met de Europees kampioen, met de nummer 3 van de vorige wereldkampioenschappen en Denemarken. Prima reeks dus inderdaad.quote:Op maandag 1 mei 2006 10:22 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Waren dacht ik het eerste Europese land dat zich plaatste voor het WK. Hier kan je trouwens hun groepsresultaten bekijken.
[..]
quote:Op maandag 1 mei 2006 22:12 schreef Beschouw het volgende:
Op het WK onder 20 twee goede spelers gezien: Artem Milevski en Oleksandr Alijev.
Worden zij sensaties op het WK voor grote mannen?
Laten we hopen dat het meevalt.quote:WK Shevchenko mogelijk in gevaar
Het is onzeker of Milan-spits Andrey Shevchenko het WK haalt. De spits uit Oekraïne liep in de wedstrijd tegen Parma al na acht minuten een spierblessure op. Het is nog onbekend of Oekraïens bondscoach Oleg Blochin zich zorgen moet maken.
Op het eerste gezicht zag de blessure er zeer ernstig uit. De superspits van de Rossoneri lag schreeuwend van de pijn op de grond en werd direct vervangen door collega-spits Alberto Gilardino.
Het eerste WK-duel van Oekraïne is op woensdag 14 juni tegen Spanje. Uit nader onderzoek zal moeten blijken hoe erg de blessure is.
Voetbalprimeur
Sheva is wel een vereiste natuurlijkquote:Op zondag 7 mei 2006 21:08 schreef TimmyAsd het volgende:
Hebben grote kans om de poule te overleven. SA doet mee voor spek en bonen en de vorm van de dag zal uitmaken of Oekraine of Tunesie doorgaat..
Met een beetje mazzel beiden, want Spanje kan wel eens zwaar gaan tegenvallen..
Een maand uitgeschakeld. Oekraine speelt zijn eerste wedstrijd op 14 juni, dus het gaat krap worden.quote:Andrei Sjevtsjenko van AC Milan staat een maand aan de kant met een blessure aan zijn knie.
De Oekraïense spits liep de kwetsuur zondag op in de wedstrijd tegen Parma. Hij mist daardoor het laatste duel van de competitie en het grootste deel van de voorbereiding op het WK.
Samen met Rooney.quote:Op maandag 8 mei 2006 17:44 schreef methodmich het volgende:
Als Sheva niet mee zou kunnen doen hebben we wel het eerste WK-drama.
Maar die jongen moet gewoon mee!
Die jongens spelen zelden voor Kiev en niet elke bondscoach is een Eriksson.quote:Op maandag 8 mei 2006 17:58 schreef cultheld het volgende:
Het blijft natuurlijk te debiel voor woorden dat Milevsky en Aliev niet mee worden genomen naar het WK. Ook heb ik een klasbak van een stopper aan het werk gezien op het WK -20, maar ben z'n naam vergeten.
Kiev heeft dan ook een uiterst conservatieve baggertrainer. Heb je gisteren Piet de Visser op tv gezien? Hij had het over twee "hele grote" talenten uit de Oekraïne, waarvan hij de namen overigens niet noemde. Ik weet voor 99% zeker dat het om Aliev en Milevskyi gaat. Die 2 krijgen komend seizoen overigens (eindelijk) een basisplaats bij Dynamo Kiev.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 17:17 schreef methodmich het volgende:
[..]
Die jongens spelen zelden voor Kiev en niet elke bondscoach is een Eriksson.
Denk dat je Dmytro Gololobov bedoeld. Die sprong er, althans voor mij, naast Milevsky en Aliev, in positieve zin uit. Niet alleen vanwege z'n imposante voorkomen (2 meter lang, en fysiek zeer sterk), maar ook door z'n verdedigende capaciteiten. Oekraïne vond ik sowieso wel 'n sympathieke ploeg.quote:Op maandag 8 mei 2006 17:58 schreef cultheld het volgende:
Het blijft natuurlijk te debiel voor woorden dat Milevsky en Aliev niet mee worden genomen naar het WK. Ook heb ik een klasbak van een stopper aan het werk gezien op het WK -20, maar ben z'n naam vergeten.
Een baggertrainer die met veel minder kapitaal en middelen Akhmetov's miljoenenteam Shakhtar Donetsk kan bijhouden in de competitie?quote:Kiev heeft dan ook een uiterst conservatieve baggertrainer.
Reden voor mij om de Oekraïne met meer dan gemiddelde belangstelling te gaan volgen. De Ibrahimovic van Odessaquote:Op maandag 15 mei 2006 19:55 schreef methodmich het volgende:
Milevskiy toch mee dus. Verrassend!
minimaalquote:Op maandag 22 mei 2006 23:51 schreef zijle het volgende:
Ik zeg kwartfinale
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |