zo'n vaart zal het bij jou niet lopen denk ikquote:In 1977 kreeg Bob Marley last van een wondje aan zijn grote teen. Hij nam aanvankelijk aan dat het een voetbalblessure was maar toen de wond niet genas werd de diagnose 'melanoom (huidkanker) onder zijn nagel' gesteld. Hij wilde de teen niet laten amputeren omdat dat in strijd met zijn geloofsovertuiging was. De kanker sloeg vervolgens over naar zijn maag, zijn longen en zijn hersenen. In 1980 stortte hij tijdens het joggen in ten gevolge van een hersentumor. Hij had niet langer dan drie weken meer te leven. Toch stond Bob erop verder te reizen voor zijn volgende concert. Onder druk van zijn vrouw Rita werd dit toch geannuleerd. Hij ging voor behandeling naar Duitsland, waar ook longkanker, maagkanker, en huidkanker werden geconstateerd. Hij besloot terug te vliegen naar Jamaica om daar te sterven, maar kwam niet verder dan Miami waar hij op 11 mei 1981 overleed.
mjeh das makkelijk om te weten danquote:Op zondag 30 april 2006 22:57 schreef Herald het volgende:
[..]
zo'n vaart zal het bij jou niet lopen denk ik![]()
die vacinaties heb ik naar mijn idee alemaal al gehadquote:Op zondag 30 april 2006 23:02 schreef Croupouque het volgende:
Ach, tetanus is toch niet zo gevaarlijk.
hoop t niet , kon dr iig nix over lezen :/quote:Op zondag 30 april 2006 23:12 schreef Timar_ het volgende:
moet je niet bij iedere mogelijke besmetting opnieuw zo'n tetanus prik krijgen?
Iedere 10 jaar.quote:Op zondag 30 april 2006 23:12 schreef Timar_ het volgende:
moet je niet bij iedere mogelijke besmetting opnieuw zo'n tetanus prik krijgen?
ahh das goed om te horen , dankjewelquote:Op zondag 30 april 2006 23:54 schreef Longer het volgende:
weet je dit echt niet ?? kom op
Je kunt beter 10 ROESTIGE spijkers in je voet krijgen dan 1 normale spijker
Roest ontsmet de bacterien op de spijker (geen zuurstof, geen leven)
succes
Op de eerste hulp sneden we altijd het vlees rondom de insteekopening onder locaal anesthesie weg. Ook kregen mensen tetanus vaccin en 5 dagen profylactisch antibioticum.quote:Op zondag 30 april 2006 22:55 schreef NeoPhythe het volgende:
hey , toen ik vandaag ging paintballen ben ik op een roestige spijker gaan staan , deze heeft zich vervolgens door mn schoen geboort en daarna heel fijd in het vlees van mn voet... nu vond ik het raar want normaal bloed iets wel als iets opengaat , maar nu had ik een heeel klein vlekje bloed in mn sok maar wel een gaatje in mn voet :S
Nu vertelde mensen me dat bob marly er aan doodgegaan was dus nja is dit dus zodanig erg dat ik eraan doodgaan kan ?
en wat zou ik eraan kunnen doen ? k heb nu ff met mn voet in de biotex gezetenen doe dalijk na het douchen een pleister met antibacteriele zalf erop :/ hoop dat t helpt...
na k hoor t wel
-
NeoPhythe
Dit is gewoon pertinent niet waar. Juist de roestige spijkers zijn gevaarlijk. Roest ontsmet niks, er leven gewoon aerobe als anaerobe bacterien op.quote:Op zondag 30 april 2006 23:54 schreef Longer het volgende:
succes
quote:Op maandag 1 mei 2006 10:42 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Dit is gewoon pertinent niet waar. Juist de roestige spijkers zijn gevaarlijk. Roest ontsmet niks, er leven gewoon aerobe als anaerobe bacterien op.
Ik weet niet waar deze huis, tuin en keuken wetenschap vandaan komt, maar als arts moet ik je zeggen dat het echt niet zo is. Als je het niet zeker weet, kan je beter niks zeggen dan mensen onjuiste en gevaarlijke adviezen geven.
quote:Op maandag 1 mei 2006 09:43 schreef deedeetee het volgende:
De huisarts bellen of je een tetanus injectie nodig hebt![]()
Waarom vraag je het dan?quote:Op maandag 1 mei 2006 11:20 schreef NeoPhythe het volgende:
denk zelf dat ik me nergens echt zorgen om hoef te maken
Voorkomen is beter dan genezen, lijkt mij dan weer.. De kans op Tetanus is misschien niet erg groot, maar wel dodelijk.quote:Op maandag 1 mei 2006 11:20 schreef NeoPhythe het volgende:
ik kijk het nog ff een dag of 1/2 aan en dan zie ik wel hoe het loopt , denk zelf dat ik me nergens echt zorgen om hoef te maken
Ik denk 't wél je kunt beter ff de dokter bellen om te checken wanner je je laatste tetanusinjectie hebt gehad. Geloof me tetanus wil je echt niet krijgenquote:Op maandag 1 mei 2006 11:20 schreef NeoPhythe het volgende:
nja inmiddels 1 nacht verder , zie aleen een piepklein vlekje op mn toen , zegmaar net zn rood vlekje als je je stoot zegmaar , @deedeetee ja ging gewoon heel gemakkelijkl , denk dat tie mss voor 90% in mn schoen zaty en aleen een klein puntje in mn voet....
ik kijk het nog ff een dag of 1/2 aan en dan zie ik wel hoe het loopt , denk zelf dat ik me nergens echt zorgen om hoef te maken
9e levensjaar meestalquote:Op maandag 1 mei 2006 11:26 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik denk 't wél je kunt beter ff de dokter bellen om te checken wanner je je laatste tetanusinjectie hebt gehad. Geloof me tetanus wil je echt niet krijgen![]()
Weet je nog wanneer je de laatste DTP injectie hebt gehad ? mss heb je helemaal geen nieuwe nodig maar het is veiliger om 't ff uit twe zoeken.
Op de SEH adviseerden wij vanaf het 17-18e levensjaar opnieuw een booster te nemen...quote:Op maandag 1 mei 2006 12:20 schreef NeoPhythe het volgende:
[..]
ahh ok ben nu 17 dus geen spuitje nodig
Er zijn aërobe bacterien (hebben zuurstof nodig om te leven) en anaërobe bacterien (kunnen zonder zuurstof leven).quote:Op zondag 30 april 2006 23:54 schreef Longer het volgende:
succes
HEUJ!!!! Heb ik ook wel eens gehad. Ben een tetanusprik gaan halen en de doktersassistente was een lekker wijf.quote:Op zondag 30 april 2006 22:55 schreef NeoPhythe het volgende:
hey , toen ik vandaag ging paintballen ben ik op een roestige spijker gaan staan , deze heeft zich vervolgens door mn schoen geboort en daarna heel fijd in het vlees van mn voet... nu vond ik het raar want normaal bloed iets wel als iets opengaat , maar nu had ik een heeel klein vlekje bloed in mn sok maar wel een gaatje in mn voet :S
Nu vertelde mensen me dat bob marly er aan doodgegaan was dus nja is dit dus zodanig erg dat ik eraan doodgaan kan ?
en wat zou ik eraan kunnen doen ? k heb nu ff met mn voet in de biotex gezetenen doe dalijk na het douchen een pleister met antibacteriele zalf erop :/ hoop dat t helpt...
na k hoor t wel
-
NeoPhythe
ik typ net al dat ik op zoek ben naar een nederlanse docter hiero , ga morgen of overmorgen zn prikkie halenquote:Op maandag 1 mei 2006 23:54 schreef MissyMirjaM het volgende:
je gaat liever dood, mag ook hoor, wat jij wil
niet zo kleinzerig, ik benok als de dood voor naalden, maar al het moet, dan moet het.
Ik weet niet in welk land je zit, maar ik neem aan dat je een reisverzekering hebt afgesloten en dan kan je volgens mij bij bijna elk ziekenhuis naar binnen lopen en je verhaal uitleggen, je zal mss niet als eerste geholpen worden, maar uiteindelijk zal je heus wel geholpen worden.quote:Op maandag 1 mei 2006 23:37 schreef NeoPhythe het volgende:
nja ik zit dus in het buitenland :/ geen idee waar een nederlandse docter is en ga de eerst komende 4 maanden nog niet naar nederland :/ ben al op zoek naar de nederlandse docs hier...
@ boterklontje :/ mja soort fobie van me , ik haaaaaat naalden maar mn tattoo vond ik wel helemaal geen probleemkleine hulie die ik ben
ik woon in spanje dus heb geen reisverzekering oidquote:Op dinsdag 2 mei 2006 10:48 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Ik weet niet in welk land je zit, maar ik neem aan dat je een reisverzekering hebt afgesloten en dan kan je volgens mij bij bijna elk ziekenhuis naar binnen lopen en je verhaal uitleggen, je zal mss niet als eerste geholpen worden, maar uiteindelijk zal je heus wel geholpen worden.
En zo'n prikje is 2 sec pijn, als je al van pijn mag spreken en dan is het weer over.
Sowiesoquote:Op dinsdag 2 mei 2006 12:52 schreef NeoPhythe het volgende:
[..]
ik woon in spanje dus heb geen reisverzekering oid
Pff, typische verjaardagspraatjes. De ziekenhuizen zijn in ieder geval heel veel schoner dan zo'n roestige spijker. Sowieso even de huisarts bellen, normaal krijg je voor dat soort werk een tetanusinjectie als je deze de afgelopen X tijd niet gehad hebt. M'n moeder is vorig jaar ook in een spijker gaan staan, en die mocht ook gewoon een shot gaan halen.quote:Op maandag 1 mei 2006 12:59 schreef deedeetee het volgende:
Maar loop je die enge infecties nu niet juist het gemakkelijkst in het ziekenhuis op![]()
Ik neem aan dat je wel op een of andere manier een ziektekostenverzekering hebt? Of was je van plan de kosten van een gebruiken arm ofzo (gebeurt zo) zelf te gaan betalen?quote:Op dinsdag 2 mei 2006 12:52 schreef NeoPhythe het volgende:
ik woon in spanje dus heb geen reisverzekering oid
quote:Op woensdag 3 mei 2006 16:09 schreef ConQuestador het volgende:
Verder schijnt het zo te zijn dat een roestige spijker nog minder erg is dan een nieuwe spijker, dit ivm de chemische rommel die erop zit ofzo
quote:Op maandag 1 mei 2006 10:42 schreef KonnieKipke het volgende:
Dit is gewoon pertinent niet waar. Juist de roestige spijkers zijn gevaarlijk. Roest ontsmet niks, er leven gewoon aerobe als anaerobe bacterien op.
Ik weet niet waar deze huis, tuin en keuken wetenschap vandaan komt, maar als arts moet ik je zeggen dat het echt niet zo is. Als je het niet zeker weet, kan je beter niks zeggen dan mensen onjuiste en gevaarlijke adviezen geven.
Vreemd hoor, al genoeg roestige voorwerpen in mn lichaam gehad, zonder enige rare plekken te vernemen. Voor de rest. haal die prik maar (95% is het daar dus mee eens) Als ik dood moest gaan d.m.v prikken met roestige spijker of prikken met normale spijker. Kies ik pertinent voor de normale spijker!quote:
Bofkontquote:Op zaterdag 6 mei 2006 14:55 schreef NeoPhythe het volgende:
ff een kleine update van myTetanus word veroorzaakt door vuil in de wond , en in het wondje dat ik had is gelukkig geen vuil gekregen , op het moment van schrijven heb ik nergens last van en ook het minigaatje in mn voet is voledig herstelt
(zoals je kan lezen ben ik dus ook geen prik gaan halen omdat ik nergens terecht kon hiero :/ en het niet ernstig genoeg was
)
tog iedereen bedankt voor de tips en ik zal zeker volgende x als ik weer zoiets heb nog even dit topic doorlezen.
Mvg
-
NeoPhythe.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |