abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37440281
hey , toen ik vandaag ging paintballen ben ik op een roestige spijker gaan staan , deze heeft zich vervolgens door mn schoen geboort en daarna heel fijd in het vlees van mn voet... nu vond ik het raar want normaal bloed iets wel als iets opengaat , maar nu had ik een heeel klein vlekje bloed in mn sok maar wel een gaatje in mn voet :S

Nu vertelde mensen me dat bob marly er aan doodgegaan was dus nja is dit dus zodanig erg dat ik eraan doodgaan kan ?

en wat zou ik eraan kunnen doen ? k heb nu ff met mn voet in de biotex gezeten en doe dalijk na het douchen een pleister met antibacteriele zalf erop :/ hoop dat t helpt...

na k hoor t wel
-
NeoPhythe
Je zusje neukt lekkerder..
IK Skitzo .. nee hoe kom je ebij ? jezelf quoten is koel
MoeMoe.rar !!!!!
  zondag 30 april 2006 @ 22:57:03 #2
3767 Herald
Come get some
pi_37440344
quote:
In 1977 kreeg Bob Marley last van een wondje aan zijn grote teen. Hij nam aanvankelijk aan dat het een voetbalblessure was maar toen de wond niet genas werd de diagnose 'melanoom (huidkanker) onder zijn nagel' gesteld. Hij wilde de teen niet laten amputeren omdat dat in strijd met zijn geloofsovertuiging was. De kanker sloeg vervolgens over naar zijn maag, zijn longen en zijn hersenen. In 1980 stortte hij tijdens het joggen in ten gevolge van een hersentumor. Hij had niet langer dan drie weken meer te leven. Toch stond Bob erop verder te reizen voor zijn volgende concert. Onder druk van zijn vrouw Rita werd dit toch geannuleerd. Hij ging voor behandeling naar Duitsland, waar ook longkanker, maagkanker, en huidkanker werden geconstateerd. Hij besloot terug te vliegen naar Jamaica om daar te sterven, maar kwam niet verder dan Miami waar hij op 11 mei 1981 overleed.
zo'n vaart zal het bij jou niet lopen denk ik
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_37440466
quote:
Op zondag 30 april 2006 22:57 schreef Herald het volgende:

[..]

zo'n vaart zal het bij jou niet lopen denk ik
mjeh das makkelijk om te weten dan
MoeMoe.rar !!!!!
pi_37440539
Ach, tetanus is toch niet zo gevaarlijk.
pi_37440721
bob marley is aan zijn voet overleden omdat hij wegens zijn geloof niet behandeld wou worden... ik neem aan dat jij geen rastafatti bent?
Melk bestaat grotendeels uit pus :7
pi_37440793
quote:
Op zondag 30 april 2006 23:02 schreef Croupouque het volgende:
Ach, tetanus is toch niet zo gevaarlijk.
die vacinaties heb ik naar mijn idee alemaal al gehad en dat tetanus word vaak veroorzaakt omdat er vuil in de wond komt, maar idd een roestige spijker KAN de oorzaak erban zijn als ie er diep genoeg ingaat :/
MoeMoe.rar !!!!!
pi_37440880
moet je niet bij iedere mogelijke besmetting opnieuw zo'n tetanus prik krijgen?
pi_37441328
quote:
Op zondag 30 april 2006 23:12 schreef Timar_ het volgende:
hoop t niet , kon dr iig nix over lezen :/
MoeMoe.rar !!!!!
pi_37441465
quote:
Op zondag 30 april 2006 23:12 schreef Timar_ het volgende:
Iedere 10 jaar.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_37442213
weet je dit echt niet ?? kom op

Je kunt beter 10 ROESTIGE spijkers in je voet krijgen dan 1 normale spijker
Roest ontsmet de bacterien op de spijker (geen zuurstof, geen leven)

succes
Lang haar to get eunt!
pi_37442786
quote:
Op zondag 30 april 2006 23:54 schreef Longer het volgende:

succes
ahh das goed om te horen , dankjewel
MoeMoe.rar !!!!!
  maandag 1 mei 2006 @ 09:21:12 #12
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_37445878
Ik zou in ieder geval langs je huisarts om een Tetanus-prik te halen. Je hebt zelf al ontsmet zo te lezen, dus dat is dan verder niet nodig. Gewone ontsmetting biedt echter onvoldoende bescherming tegen Tetanus.
  maandag 1 mei 2006 @ 09:43:30 #13
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_37446249
De huisarts bellen of je een tetanus injectie nodig hebt

ow is al gezegd zie ik

Kreeg je de schoen met de spijker in je voet goed uit ?
Mij is het overkomen met sandalen aan en dat was me een ellende om eerst mijn voet uit de spijker en toen de voet uit de sandaal te wurmen......
Er zat ook nog houten plank aan die spijker vast.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_37447150
graag gedaan
Lang haar to get eunt!
pi_37447339
quote:
Op zondag 30 april 2006 22:55 schreef NeoPhythe het volgende:
hey , toen ik vandaag ging paintballen ben ik op een roestige spijker gaan staan , deze heeft zich vervolgens door mn schoen geboort en daarna heel fijd in het vlees van mn voet... nu vond ik het raar want normaal bloed iets wel als iets opengaat , maar nu had ik een heeel klein vlekje bloed in mn sok maar wel een gaatje in mn voet :S

Nu vertelde mensen me dat bob marly er aan doodgegaan was dus nja is dit dus zodanig erg dat ik eraan doodgaan kan ?

en wat zou ik eraan kunnen doen ? k heb nu ff met mn voet in de biotex gezeten en doe dalijk na het douchen een pleister met antibacteriele zalf erop :/ hoop dat t helpt...

na k hoor t wel
-
NeoPhythe
Op de eerste hulp sneden we altijd het vlees rondom de insteekopening onder locaal anesthesie weg. Ook kregen mensen tetanus vaccin en 5 dagen profylactisch antibioticum.
Het is niet zo maar iets om te negeren, aangezien het potentieel dodelijk is. Biotex is goed, trekt het vuil eruit, maar is niet afdoende.
pi_37447362
quote:

succes
Dit is gewoon pertinent niet waar. Juist de roestige spijkers zijn gevaarlijk. Roest ontsmet niks, er leven gewoon aerobe als anaerobe bacterien op.
Ik weet niet waar deze huis, tuin en keuken wetenschap vandaan komt, maar als arts moet ik je zeggen dat het echt niet zo is. Als je het niet zeker weet, kan je beter niks zeggen dan mensen onjuiste en gevaarlijke adviezen geven.
  maandag 1 mei 2006 @ 10:44:44 #17
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_37447404
quote:
Op maandag 1 mei 2006 10:42 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Dit is gewoon pertinent niet waar. Juist de roestige spijkers zijn gevaarlijk. Roest ontsmet niks, er leven gewoon aerobe als anaerobe bacterien op.
Ik weet niet waar deze huis, tuin en keuken wetenschap vandaan komt, maar als arts moet ik je zeggen dat het echt niet zo is. Als je het niet zeker weet, kan je beter niks zeggen dan mensen onjuiste en gevaarlijke adviezen geven.
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_37448302
nja inmiddels 1 nacht verder , zie aleen een piepklein vlekje op mn toen , zegmaar net zn rood vlekje als je je stoot zegmaar , @deedeetee ja ging gewoon heel gemakkelijkl , denk dat tie mss voor 90% in mn schoen zaty en aleen een klein puntje in mn voet....

ik kijk het nog ff een dag of 1/2 aan en dan zie ik wel hoe het loopt , denk zelf dat ik me nergens echt zorgen om hoef te maken
MoeMoe.rar !!!!!
  maandag 1 mei 2006 @ 11:22:01 #19
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_37448339
quote:
Op maandag 1 mei 2006 09:43 schreef deedeetee het volgende:
De huisarts bellen of je een tetanus injectie nodig hebt
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_37448363
quote:
Op maandag 1 mei 2006 11:20 schreef NeoPhythe het volgende:
denk zelf dat ik me nergens echt zorgen om hoef te maken
Waarom vraag je het dan?
  maandag 1 mei 2006 @ 11:25:33 #21
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_37448431
quote:

ik kijk het nog ff een dag of 1/2 aan en dan zie ik wel hoe het loopt , denk zelf dat ik me nergens echt zorgen om hoef te maken
Voorkomen is beter dan genezen, lijkt mij dan weer.. De kans op Tetanus is misschien niet erg groot, maar wel dodelijk.
  maandag 1 mei 2006 @ 11:26:32 #22
78780 deedeetee
pi_37448460
quote:
nja inmiddels 1 nacht verder , zie aleen een piepklein vlekje op mn toen , zegmaar net zn rood vlekje als je je stoot zegmaar , @deedeetee ja ging gewoon heel gemakkelijkl , denk dat tie mss voor 90% in mn schoen zaty en aleen een klein puntje in mn voet....

Ik denk 't wél je kunt beter ff de dokter bellen om te checken wanner je je laatste tetanusinjectie hebt gehad. Geloof me tetanus wil je echt niet krijgen

Weet je nog wanneer je de laatste DTP injectie hebt gehad ? mss heb je helemaal geen nieuwe nodig maar het is veiliger om 't ff uit twe zoeken.
pi_37448510
Is Bob Marley dood?
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_37450038
quote:
Op maandag 1 mei 2006 11:26 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik denk 't wél je kunt beter ff de dokter bellen om te checken wanner je je laatste tetanusinjectie hebt gehad. Geloof me tetanus wil je echt niet krijgen

Weet je nog wanneer je de laatste DTP injectie hebt gehad ? mss heb je helemaal geen nieuwe nodig maar het is veiliger om 't ff uit twe zoeken.
9e levensjaar meestal
pi_37450381
quote:
Op maandag 1 mei 2006 12:11 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

9e levensjaar meestal
ahh ok ben nu 17 dus geen spuitje nodig
MoeMoe.rar !!!!!
pi_37450764
quote:
Op maandag 1 mei 2006 12:20 schreef NeoPhythe het volgende:

[..]

ahh ok ben nu 17 dus geen spuitje nodig
Op de SEH adviseerden wij vanaf het 17-18e levensjaar opnieuw een booster te nemen...

Tetanus is niet je grootste zorg, zeer reactieve bacterie-stammen wel.
Er zijn gevallen zoals dat van jou bekend, waarbij 'vleesetende' bacterie-stammen, zoals clostridium septicum en groep B streptococcen binnen enkele dagen fataal zijn. Gasgangreen kan er dan ontstaan.

klik hier mensen met een zwakke maag kunnen beter niet klikken

But hey, it's your body!

[ Bericht 17% gewijzigd door Mylene op 01-05-2006 12:39:26 (achter linkje geplaatst) ]
  maandag 1 mei 2006 @ 12:59:25 #27
78780 deedeetee
pi_37451528
Maar loop je die enge infecties nu niet juist het gemakkelijkst in het ziekenhuis op
  maandag 1 mei 2006 @ 13:20:39 #28
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_37452190
quote:

succes
Er zijn aërobe bacterien (hebben zuurstof nodig om te leven) en anaërobe bacterien (kunnen zonder zuurstof leven).

De 'boze' bacterien zijn vrijwel allemaal anaërobe rakkerts!!
  maandag 1 mei 2006 @ 13:46:59 #29
91856 Stretto
..........
pi_37452952
quote:
Op maandag 1 mei 2006 11:28 schreef Biancavia het volgende:
Is Bob Marley dood?
Is dit grappig bedoeld of ben je een holbewoner?
╔══════╗
╚══════╝
╔══════╗
╚══════╝
  maandag 1 mei 2006 @ 20:54:57 #30
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37466152
Als je in een roestige spijker hebt gestaan moet je echt een tetanus injectie gaan halen.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_37467390
Volgens mij is de TS bang voor een prikje.
pi_37470771
Waarom ga je niet gewoon voor de zekerheid naar de dokter, kan toch geen kwaad?
pi_37473235
nja ik zit dus in het buitenland :/ geen idee waar een nederlandse docter is en ga de eerst komende 4 maanden nog niet naar nederland :/ ben al op zoek naar de nederlandse docs hier...

@ boterklontje :/ mja soort fobie van me , ik haaaaaat naalden maar mn tattoo vond ik wel helemaal geen probleem kleine hulie die ik ben
MoeMoe.rar !!!!!
  maandag 1 mei 2006 @ 23:54:41 #34
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_37473981
je gaat liever dood, mag ook hoor, wat jij wil

niet zo kleinzerig, ik benok als de dood voor naalden, maar al het moet, dan moet het.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 1 mei 2006 @ 23:58:22 #35
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_37474108
quote:
Op zondag 30 april 2006 22:55 schreef NeoPhythe het volgende:

na k hoor t wel
-
NeoPhythe
HEUJ!!!! Heb ik ook wel eens gehad. Ben een tetanusprik gaan halen en de doktersassistente was een lekker wijf.
feest
pi_37475192
quote:
Op maandag 1 mei 2006 23:54 schreef MissyMirjaM het volgende:
je gaat liever dood, mag ook hoor, wat jij wil

niet zo kleinzerig, ik benok als de dood voor naalden, maar al het moet, dan moet het.
ik typ net al dat ik op zoek ben naar een nederlanse docter hiero , ga morgen of overmorgen zn prikkie halen nu nog hopen dat de doctersassistente ook een lekker wijf is
MoeMoe.rar !!!!!
  dinsdag 2 mei 2006 @ 00:52:38 #37
22361 VjenneKloetn
Groaz Addict
pi_37475652
Lees ik hier opeens dat Bob Marley op mij geboorte dag is overleden
pi_37480671
quote:
Op maandag 1 mei 2006 23:37 schreef NeoPhythe het volgende:
nja ik zit dus in het buitenland :/ geen idee waar een nederlandse docter is en ga de eerst komende 4 maanden nog niet naar nederland :/ ben al op zoek naar de nederlandse docs hier...

@ boterklontje :/ mja soort fobie van me , ik haaaaaat naalden maar mn tattoo vond ik wel helemaal geen probleem kleine hulie die ik ben
Ik weet niet in welk land je zit, maar ik neem aan dat je een reisverzekering hebt afgesloten en dan kan je volgens mij bij bijna elk ziekenhuis naar binnen lopen en je verhaal uitleggen, je zal mss niet als eerste geholpen worden, maar uiteindelijk zal je heus wel geholpen worden.

En zo'n prikje is 2 sec pijn, als je al van pijn mag spreken en dan is het weer over.
pi_37484505
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 10:48 schreef Spyronius het volgende:

[..]

Ik weet niet in welk land je zit, maar ik neem aan dat je een reisverzekering hebt afgesloten en dan kan je volgens mij bij bijna elk ziekenhuis naar binnen lopen en je verhaal uitleggen, je zal mss niet als eerste geholpen worden, maar uiteindelijk zal je heus wel geholpen worden.

En zo'n prikje is 2 sec pijn, als je al van pijn mag spreken en dan is het weer over.
ik woon in spanje dus heb geen reisverzekering oid
MoeMoe.rar !!!!!
pi_37490356
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 12:52 schreef NeoPhythe het volgende:

[..]

Sowieso
  woensdag 3 mei 2006 @ 13:12:46 #41
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_37508917
quote:
Op maandag 1 mei 2006 12:59 schreef deedeetee het volgende:
Maar loop je die enge infecties nu niet juist het gemakkelijkst in het ziekenhuis op
Pff, typische verjaardagspraatjes. De ziekenhuizen zijn in ieder geval heel veel schoner dan zo'n roestige spijker. Sowieso even de huisarts bellen, normaal krijg je voor dat soort werk een tetanusinjectie als je deze de afgelopen X tijd niet gehad hebt. M'n moeder is vorig jaar ook in een spijker gaan staan, en die mocht ook gewoon een shot gaan halen.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  woensdag 3 mei 2006 @ 13:14:12 #42
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_37508956
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 12:52 schreef NeoPhythe het volgende:
Ik neem aan dat je wel op een of andere manier een ziektekostenverzekering hebt? Of was je van plan de kosten van een gebruiken arm ofzo (gebeurt zo) zelf te gaan betalen?
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_37509455
geen spuit halen man, weet je hoe duur die krengen zijn en hoeveel van mijn belastingcenten aan zulke mensen opgaat.

woensdag 3 mei 2006 @ 16:09:32 #44
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_37514211
Vroeger ook wel eens gehad, gewoon ff naar de dokter voor een tetanusprik, en je overleefd het wel (dat van die biotex was ook geen verkeerd idee van je, dit voorkomt ontsteking van de wond ).

Verder schijnt het zo te zijn dat een roestige spijker nog minder erg is dan een nieuwe spijker.
iemand was me al voor met dit nieuwtje
  woensdag 3 mei 2006 @ 16:10:52 #45
3767 Herald
Come get some
pi_37514242
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 16:09 schreef ConQuestador het volgende:
Verder schijnt het zo te zijn dat een roestige spijker nog minder erg is dan een nieuwe spijker, dit ivm de chemische rommel die erop zit ofzo
quote:
Op maandag 1 mei 2006 10:42 schreef KonnieKipke het volgende:
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_37518537
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 16:10 schreef Herald het volgende:

[..]

[..]
Vreemd hoor, al genoeg roestige voorwerpen in mn lichaam gehad, zonder enige rare plekken te vernemen. Voor de rest. haal die prik maar (95% is het daar dus mee eens) Als ik dood moest gaan d.m.v prikken met roestige spijker of prikken met normale spijker. Kies ik pertinent voor de normale spijker!
Maar ik begrijp dat niet ieders lichaam hetzelfde is.
Lang haar to get eunt!
pi_37602939
ff een kleine update van my Tetanus word veroorzaakt door vuil in de wond , en in het wondje dat ik had is gelukkig geen vuil gekregen , op het moment van schrijven heb ik nergens last van en ook het minigaatje in mn voet is voledig herstelt (zoals je kan lezen ben ik dus ook geen prik gaan halen omdat ik nergens terecht kon hiero :/ en het niet ernstig genoeg was )

tog iedereen bedankt voor de tips en ik zal zeker volgende x als ik weer zoiets heb nog even dit topic doorlezen.

Mvg
-
NeoPhythe.
MoeMoe.rar !!!!!
pi_37609168
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 14:55 schreef NeoPhythe het volgende:
ff een kleine update van my Tetanus word veroorzaakt door vuil in de wond , en in het wondje dat ik had is gelukkig geen vuil gekregen , op het moment van schrijven heb ik nergens last van en ook het minigaatje in mn voet is voledig herstelt (zoals je kan lezen ben ik dus ook geen prik gaan halen omdat ik nergens terecht kon hiero :/ en het niet ernstig genoeg was )

tog iedereen bedankt voor de tips en ik zal zeker volgende x als ik weer zoiets heb nog even dit topic doorlezen.

Mvg
-
NeoPhythe.
Bofkont
Lang haar to get eunt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')