abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37431733
Naar aanleiding van zweedse moslims willen eigen wetten in NWS, naar POL.

Het gaat om dit bericht:
quote:
Zweedse moslims willen eigen wetten

Van onze correspondent

STOCKHOLM, zaterdag
De grootste moslimorganisatie in Zweden, met 70.000 leden, wil dat er een aparte wetgeving voor moslims in Zweden wordt ingevoerd. In een zeven pagina’s lange brief aan de politieke partijleiders stelt de organisatie dat echtscheidingen moeten worden goedgekeurd door een imam, moslimkinderen apart onderwijs moeten krijgen en dat moslims vrij moeten krijgen voor het vrijdagsgebed.
Ook moeten jongens en meisjes gescheiden zwemles krijgen en moeten er rentevrije leningen voor de bouw van moskeeën worden verstrekt.
De eisen van de organisatie hebben tot veel ophef in Zweden geleid. „Ik ben bang dat het de kloof tussen verschillende groepen in Zweden vergroot”, aldus de partijleider van de liberalen.

Politici maken zich met name zorgen over de rechten van moslimvrouwen. Zo staat er in de brochures van de moslimorganisatie dat „de man het hoofd van het gezin is” en dat „vrouwen meer met hun hart dan met hun hersens denken”.
Een pikante bijzonderheid is dat het Zweedse ministerie van Integratie de organisatie 200.000 euro heeft geschonken en de brochures daarmee zelf heeft gefinancierd.
(bron?)
quote:
-scorpione- schreef
Democratie geloof ik niet in, net zo min als de rechtstaat.
Hoe kan je de grondwet verdedigen als je het instituut niet verdedigt dat voor haar garant staat?

En:
quote:
Triggershot schreef
Daar heb je weer zo een moslim, wat doe jij hier.. ga ergens in het midden oosten je kalifaat oprichten ofzo
quote:
Slayage antwoordde daarop
Die zullen we binnenkort hier oprichten Inshallah. Allah Akbar!!!!!
Blijkbaar is er ook in Nederland animo voor speciale moslimwetgeving.
En anderzijds zijn er mensen die dit soort ideeën buiten de rechtstaat om willen bestrijden.

Kortom, nogal brandbaar zooitje, zoveel sociaal-politieke tegenstellingen.

In hoeverre is politiek met godsdienst te verenigen?

In hoeverre is godsdienst in de politiek toelaatbaar?

[ Bericht 26% gewijzigd door Capa op 30-04-2006 19:02:14 ]
Maar ik wil nog wel es van gedachten veranderen.
You are a legend in a lovely game
pi_37431743
quote:
Triggershot schreef:
Laat je niets wijsmaken door mystieke propaganda
Laat je niets wijsmaken door welke propaganda ook. Volgens mij is dat de kern van iedere mystieke leer.

Maar straks zou dit topic nog naar WFL moeten.
pi_37431810
quote:
Op zondag 30 april 2006 18:38 schreef Capa het volgende:
Naar aanleiding van zweedse moslims willen eigen wetten in NWS, naar POL.

Het gaat om dit bericht:
[..]

(bron?)
Bron was de telegraaf naar ik meen.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
  zondag 30 april 2006 @ 18:45:02 #4
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_37431857
quote:
en moeten er rentevrije leningen voor de bouw van moskeeën worden verstrekt.
  zondag 30 april 2006 @ 18:47:37 #5
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_37431924
Voeg even in eigen woorden je discussiepunt toe TS, dan kan hij weer open.
Weer open.

[ Bericht 42% gewijzigd door ExtraWaskracht op 30-04-2006 19:06:01 ]
pi_37445044
quote:
„vrouwen meer met hun hart dan met hun hersens denken”.
Zijn die Zweedse moslims nu helemaal van de pot gerökt? Van een feministisch land als Zweden zou je nu toch langzaam gaan verwachten dat ze snappen hoe de vork in de steel steekt. Of denken de Zweedse schØnen meer met hun hart dan met hun hersens?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_37448024
quote:
Op zondag 30 april 2006 18:45 schreef Het_Biertje het volgende:

[..]

Misschien is het daar nu wel zo dat er voro de bouw van kerken ook krediet wordt verstrekt?
En wat heb je liever, goedkoop geleend of betaald door een vage Saoudische stichting?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_37448123
Eerst maar ff zien of die Zweden daar intrappen ...... en doen ze dat wel wel halen we preventief eerst alle blonde mokkels hierheen.
pi_37448253
Onder geen enkel beding moeten we in dit land speciale wetten voor bepaalde groepen mensen gaan opstellen, nog helemaal in het midden gelaten wie die groepen zijn. Je hebt één wet en daaraan heb je je te houden. Wil je wetten aanpassen, dan doe je dat langs democratische weg, wat dus inhoudt dat een meerderheid die veranderingen steunt. Maar ze zijn dan wel op iedereen van toepassing.
  maandag 1 mei 2006 @ 11:33:19 #10
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_37448673
Ik dacht dat volgens de WRR/ DIjkstal/ GL/PvdA de moslims zich juist door het harde nederlandse klimaat van de maatschappij afkeerden? Nu blijkt dat zelfs in het knuffel-wahalla sommige moslims na het krijgen van enkele vingers de hele hand willen. In Canada hadden ze eerder al hetzelfde gezeur. (http://www.planet.nl/planet/show/id=67777/contentid=618277/sc=b54f2b)

Conclusie: het ligt niet aan ons maar aan de moslim-cultuur.
En hoe meer Moslims hoe sterker deze roep zal gelden.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_37448794
quote:
Op maandag 1 mei 2006 11:18 schreef dVTB het volgende:
Onder geen enkel beding moeten we in dit land speciale wetten voor bepaalde groepen mensen gaan opstellen, nog helemaal in het midden gelaten wie die groepen zijn. Je hebt één wet en daaraan heb je je te houden. Wil je wetten aanpassen, dan doe je dat langs democratische weg, wat dus inhoudt dat een meerderheid die veranderingen steunt. Maar ze zijn dan wel op iedereen van toepassing.
In dat geval zouden die wetten dus ook voor jou gelden, zit je daar op te wachten? Begrijp me niet verkeerd ik hou ook niet van sharia-wetgeving maar dan maar liever voor een groep mensen die daar zelf voor kiest dan voor mezelf.

Overigens ben ik tegen iédere vorm van wetgeving die slachtofferloze 'misdaden' strafbaar stelt.
pi_37448804
Ah, het ideaalbeeld van Wouter Bos: de Scandinavische landen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_37448933
quote:
Op maandag 1 mei 2006 11:33 schreef Napalm het volgende:

Conclusie: het ligt niet aan ons maar aan de moslim-cultuur.
En hoe meer Moslims hoe sterker deze roep zal gelden.
Want alle moslims willen de sharia en burqa's ?
pi_37449032
quote:
Op maandag 1 mei 2006 05:47 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Zijn die Zweedse moslims nu helemaal van de pot gerökt? Van een feministisch land als Zweden zou je nu toch langzaam gaan verwachten dat ze snappen hoe de vork in de steel steekt. Of denken de Zweedse schØnen meer met hun hart dan met hun hersens?
Dat is idd het probleem, door het (staats)feminisme zijn ook alle zweedse mannen heel erg verwijfd geraakt en dus niet meer instaat een helder oordeel te vormen.
pi_37581127
quote:
Op zondag 30 april 2006 18:38 schreef Capa het volgende:

Blijkbaar is er ook in Nederland animo voor speciale moslimwetgeving.
WTF! Capa blijkt een meesterlijke spindoctor te zijn Die qoute van mij is toch duidelijk met een
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_37581213
Die rentevrije leningen is het enige wat geen probleem is naar mijn mening. Overigens is dat hele principe zo hypocriet als de neten. Nee we heffen geen rente, maar er zit een hele constructie achter waardoor je uiteindelijk toch meer betaald dan je leent.
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_37581283
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 17:18 schreef UnleashMitch het volgende:
Die rentevrije leningen is het enige wat geen probleem is naar mijn mening. Overigens is dat hele principe zo hypocriet als de neten. Nee we heffen geen rente, maar er zit een hele constructie achter waardoor je uiteindelijk toch meer betaald dan je leent.
Het is wel een gek systeem inderdaad.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 5 mei 2006 @ 18:14:22 #18
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_37582302
quote:
Op zondag 30 april 2006 18:39 schreef Capa het volgende:
Laat je niets wijsmaken door welke propaganda ook. Volgens mij is dat de kern van iedere mystieke leer.
Islam een mystieke leer
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 18:17:19 #19
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_37582367
quote:
Op maandag 1 mei 2006 11:37 schreef HenriOsewoudt het volgende:
In dat geval zouden die wetten dus ook voor jou gelden, zit je daar op te wachten? Begrijp me niet verkeerd ik hou ook niet van sharia-wetgeving maar dan maar liever voor een groep mensen die daar zelf voor kiest dan voor mezelf.
Zoals de doodstraf voor afvalligen
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 18:36:21 #20
81831 Capa
is cool.
pi_37582794
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 18:14 schreef Akkersloot het volgende:
Islam een mystieke leer
Het ging over het soefisme, professor.
pi_37582821
Dat is dan jammer voor de Zweedse moslims die dat willen. Zo klaar. Ik wil ook best eigen wetten... dat is dan jammer voor Djenneke.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  vrijdag 5 mei 2006 @ 18:53:40 #22
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_37583180
quote:
Canada prepares to enforce Islamic law
Judges will give legal sanction to disputes between Muslims
Posted: November 28, 2003
1:00 a.m. Eastern

Canadian judges soon will be enforcing Islamic law, or Sharia, in disputes between Muslims, possibly paving the way to one day administering criminal sentences, such as stoning women caught in adultery.

Muslims are required to submit to Sharia in Muslim societies but are excused in nations where they live as a minority under a non-Muslim government.

Canada, however, is preparing for its 1 million-strong Muslim minority to be under the authority of a Sharia system enforced by the Canadian court system, according to the Canadian Law Times.

Muslim delegates at a conference in Etobicoke, Ont., in October elected a 30-member council to establish the Islamic Institute of Civil Justice.

The institute is classified in Islamic law as a Darul-Qada, or judicial tribunal. Its bylaws are scheduled to be drafted and approved by Dec. 31.

Cases will be decided by a Muslim arbitrator, but the local secular Canadian court will be the enforcer.

One of the obstacles to establishing the system, the Law Times said, has been the Muslim communities' lack of unity and organizational strength. Muslims in Canada come from many different countries and different schools of Islam. Also, there are few Islamic legal scholars, known as ulama, in North America, which are essential to adjudicating complex issues.

"It seems as if the community was looking forward to something like this," says organizer B. Husain Bhayat, according to the Law Times. "If all groups are represented, with hard work and the unity we saw here, we will have no difficulty going forward."

The two main streams of Islam, Sunni and Shi'ite, were represented at the conference, along with imams and leaders of organizations.
Weet iemand wat hier van gekomen is?
  vrijdag 5 mei 2006 @ 18:57:21 #23
123184 Stuiter_en_Co
In silence we service
pi_37583267
Niet!!!

Politiek en godsdienst moet je uit elkaar houden.

desnoods met geweld. V.b. Turkije is een goed voorbeeld,

Ze kunnen toch ook naar een land verhuizen die wel moslim wetten heeft als ze dat zo belangrijk vinden. veel plezier in Iran of Afganistan
The truth will set you free
In god we trust all others we monitor...
trust no one....
  vrijdag 5 mei 2006 @ 18:59:38 #24
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_37583322
quote:
Op maandag 1 mei 2006 11:41 schreef du_ke het volgende:

[..]

Want alle moslims willen de sharia en burqa's ?
Jazeker.

Staat in de Koran, helaas, weinig aan te doen. En van de Koran dient niet afgeweken te worden door gelovigen.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_37583583
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 18:59 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Jazeker.

Staat in de Koran, helaas, weinig aan te doen. En van de Koran dient niet afgeweken te worden door gelovigen.
Er staat in de bijbel ook vanalles waar niet van afgeweken mag worden...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')