Kijk en dit is waar ik altijd bang voor geweest ben dat moslims opeens vreemde dingen gaan eisen zoals eigen wetten. Het is toch van de zotten dat ze dat doen, dit is de eerste stap straks moeten die wetten ook gelden voor niet moslims. Als moslims zich gewoon aanpassen aan onze wetten is er niets aan de hand, maar zoals je ziet er wordt meer en meer verwacht van de wersterse gemeenschap. Ik vind dit een foute ontwikkeling die zeker niet in Nederland moet plaatsvinden. Dit bedoel ik met de angst dat vrijheden van moslims onze vrijheden gaan aantasten. Hier is het eerste bewijs. Nu geld het nog alleen voor hun... later moeten wij ook meedoen. Hopelijk komt dit er niet doorheen in Zweden.quote:Zweedse moslims willen eigen wetten
Van onze correspondent
STOCKHOLM, zaterdag
De grootste moslimorganisatie in Zweden, met 70.000 leden, wil dat er een aparte wetgeving voor moslims in Zweden wordt ingevoerd. In een zeven pagina’s lange brief aan de politieke partijleiders stelt de organisatie dat echtscheidingen moeten worden goedgekeurd door een imam, moslimkinderen apart onderwijs moeten krijgen en dat moslims vrij moeten krijgen voor het vrijdagsgebed.
Ook moeten jongens en meisjes gescheiden zwemles krijgen en moeten er rentevrije leningen voor de bouw van moskeeën worden verstrekt.
De eisen van de organisatie hebben tot veel ophef in Zweden geleid. „Ik ben bang dat het de kloof tussen verschillende groepen in Zweden vergroot”, aldus de partijleider van de liberalen.
Politici maken zich met name zorgen over de rechten van moslimvrouwen. Zo staat er in de brochures van de moslimorganisatie dat „de man het hoofd van het gezin is” en dat „vrouwen meer met hun hart dan met hun hersens denken”.
Een pikante bijzonderheid is dat het Zweedse ministerie van Integratie de organisatie 200.000 euro heeft geschonken en de brochures daarmee zelf heeft gefinancierd.
Nou, het spant er om....quote:Op zaterdag 29 april 2006 07:44 schreef niet_links het volgende:
Hopelijk komt dit er niet doorheen in Zweden.
Of een hoofddoekquote:Op zaterdag 29 april 2006 08:18 schreef Seneca het volgende:
Dit is natuurlijk je reinste discriminatie. Straks willen die moslims nog dat ze allemaal verplicht een gele ster moeten dragen
Kunnen ze dat vrijdaggebed niet tussendoor in de pauze doen?quote:Op zaterdag 29 april 2006 08:20 schreef Seneca het volgende:
Overigens vind ik het best dat moslims vrijkrijgen voor het vrijdaggebed. Maar no way dat ze dan vrij krijgen op Christelijke feestdagen natuurlijk.
Het was ook meer sarcastisch bedoeld.quote:Op zaterdag 29 april 2006 08:24 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Kunnen ze dat vrijdaggebed niet tussendoor in de pauze doen?
En hoe zie je voor je dat met bv kerstmis Moslims moeten werken en naar school moeten, daar moeten ook weer mensen die het feest wél vieren voor op komen draven (bv onderwijzers).
Ja. Een collega van mij was ook moslim, en die deed dat gewoon tussendoor. Daar is geen vrije dag voor nodigquote:Op zaterdag 29 april 2006 08:24 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Kunnen ze dat vrijdaggebed niet tussendoor in de pauze doen?
Dit was de grootste moslimorganistatie in Zweden.. Daar wil het merendeel het dus wel. Tuurlijk redden ze het niet tenzij de regering politiek correct is en toegeeft. Ik ben gewoon bang dat dit hier ook gaat gebeuren als er nog wat meer moslims zijn.quote:Op zaterdag 29 april 2006 08:19 schreef nummer_zoveel het volgende:
Die Moslimorganisatie van 70.000 leden kan wel veel eisen hebben, maar ze moeten toch door de regering van Zweden goedgekeurd worden. We kunnen niet allemaal doen waar we zelf zin in hebben. Plus dat de rest van de Zweedse bevolking hier nooit achter zal staan.
Zie zoiets dus ook niet zo snel gebeuren in Nederland. Ook omdat de meeste Moslims hier dit soort eisen helemaal niet stellen.
Kom jij dan bij mij schoonmaken?quote:Op zaterdag 29 april 2006 08:56 schreef beertenderrr het volgende:
geen discussie mogelijk, tuurlijk is dit niet tof. Ga in je eigen land dan aan het werk als jullie zo nodig op een kleedje willen liggen
We hebben de zwarten nogquote:
Dit gaat niet verder, want ieder zichzelf respecterend westers land buiten Nederland zegt resoluut nee tegen dit soort onzinnige praktijken. Zelf in het grootste moslimland ter wereld (Indonesië) trappen ze hier niet in (op een klein gebied na waar alleen moslims bestraft kunnen worden voor 'huiselijke' conflicten)quote:Op zaterdag 29 april 2006 09:22 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat en dit geplaatst gaat worden binnen het kader van de integratie
Dat zal er wel niet van komen.quote:Op zaterdag 29 april 2006 09:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Zoiets zie ik ook wel zitten in Nederland.²
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |