abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 april 2006 @ 07:44:16 #1
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_37396047
quote:
Zweedse moslims willen eigen wetten

Van onze correspondent

STOCKHOLM, zaterdag
De grootste moslimorganisatie in Zweden, met 70.000 leden, wil dat er een aparte wetgeving voor moslims in Zweden wordt ingevoerd. In een zeven pagina’s lange brief aan de politieke partijleiders stelt de organisatie dat echtscheidingen moeten worden goedgekeurd door een imam, moslimkinderen apart onderwijs moeten krijgen en dat moslims vrij moeten krijgen voor het vrijdagsgebed.
Ook moeten jongens en meisjes gescheiden zwemles krijgen en moeten er rentevrije leningen voor de bouw van moskeeën worden verstrekt.
De eisen van de organisatie hebben tot veel ophef in Zweden geleid. „Ik ben bang dat het de kloof tussen verschillende groepen in Zweden vergroot”, aldus de partijleider van de liberalen.

Politici maken zich met name zorgen over de rechten van moslimvrouwen. Zo staat er in de brochures van de moslimorganisatie dat „de man het hoofd van het gezin is” en dat „vrouwen meer met hun hart dan met hun hersens denken”.
Een pikante bijzonderheid is dat het Zweedse ministerie van Integratie de organisatie 200.000 euro heeft geschonken en de brochures daarmee zelf heeft gefinancierd.
Kijk en dit is waar ik altijd bang voor geweest ben dat moslims opeens vreemde dingen gaan eisen zoals eigen wetten. Het is toch van de zotten dat ze dat doen, dit is de eerste stap straks moeten die wetten ook gelden voor niet moslims. Als moslims zich gewoon aanpassen aan onze wetten is er niets aan de hand, maar zoals je ziet er wordt meer en meer verwacht van de wersterse gemeenschap. Ik vind dit een foute ontwikkeling die zeker niet in Nederland moet plaatsvinden. Dit bedoel ik met de angst dat vrijheden van moslims onze vrijheden gaan aantasten. Hier is het eerste bewijs. Nu geld het nog alleen voor hun... later moeten wij ook meedoen. Hopelijk komt dit er niet doorheen in Zweden.
mai pen rai
  zaterdag 29 april 2006 @ 08:15:45 #2
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_37396148
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 07:44 schreef niet_links het volgende:

Hopelijk komt dit er niet doorheen in Zweden.
Nou, het spant er om....

Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_37396157
Dit is natuurlijk je reinste discriminatie. Straks willen die moslims nog dat ze allemaal verplicht een gele ster moeten dragen
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_37396160
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 08:18 schreef Seneca het volgende:
Dit is natuurlijk je reinste discriminatie. Straks willen die moslims nog dat ze allemaal verplicht een gele ster moeten dragen
Of een hoofddoek
Too old to Trick or Treat, too young to die
pi_37396165
Die Moslimorganisatie van 70.000 leden kan wel veel eisen hebben, maar ze moeten toch door de regering van Zweden goedgekeurd worden. We kunnen niet allemaal doen waar we zelf zin in hebben. Plus dat de rest van de Zweedse bevolking hier nooit achter zal staan.

Zie zoiets dus ook niet zo snel gebeuren in Nederland. Ook omdat de meeste Moslims hier dit soort eisen helemaal niet stellen.
pi_37396168
Overigens vind ik het best dat moslims vrijkrijgen voor het vrijdaggebed. Maar no way dat ze dan vrij krijgen op Christelijke feestdagen natuurlijk.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_37396176
En hoeveel Moslims wonen er in Zweden? Geloof dat dat er niet al te veel zijn, dus zou ik me om dat gewauwel al helemaal niet druk maken.
pi_37396184
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 08:20 schreef Seneca het volgende:
Overigens vind ik het best dat moslims vrijkrijgen voor het vrijdaggebed. Maar no way dat ze dan vrij krijgen op Christelijke feestdagen natuurlijk.
Kunnen ze dat vrijdaggebed niet tussendoor in de pauze doen?

En hoe zie je voor je dat met bv kerstmis Moslims moeten werken en naar school moeten, daar moeten ook weer mensen die het feest wél vieren voor op komen draven (bv onderwijzers).
pi_37396188
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 08:24 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

En hoe zie je voor je dat met bv kerstmis Moslims moeten werken en naar school moeten, daar moeten ook weer mensen die het feest wél vieren voor op komen draven (bv onderwijzers).
Het was ook meer sarcastisch bedoeld.
pi_37396189
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 08:24 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja. Een collega van mij was ook moslim, en die deed dat gewoon tussendoor. Daar is geen vrije dag voor nodig
  zaterdag 29 april 2006 @ 08:42:38 #11
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_37396237
Nee. Gewoon nee.

De overheid zou daar er niet eens over in discussie moeten gaan, dat geeft het verkeerde signaal af. Een reactie in de zin van "whehehe jochies jullie weten zelf natuurlijk ook wel dat dit belachelijk is, maar leuk geprobeerd" heeft meer zin. Dat werkt bij kleine kinderen ook.
Vampire Romance O+
  zaterdag 29 april 2006 @ 08:47:15 #12
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_37396263
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 08:19 schreef nummer_zoveel het volgende:
Die Moslimorganisatie van 70.000 leden kan wel veel eisen hebben, maar ze moeten toch door de regering van Zweden goedgekeurd worden. We kunnen niet allemaal doen waar we zelf zin in hebben. Plus dat de rest van de Zweedse bevolking hier nooit achter zal staan.

Zie zoiets dus ook niet zo snel gebeuren in Nederland. Ook omdat de meeste Moslims hier dit soort eisen helemaal niet stellen.
Dit was de grootste moslimorganistatie in Zweden.. Daar wil het merendeel het dus wel. Tuurlijk redden ze het niet tenzij de regering politiek correct is en toegeeft. Ik ben gewoon bang dat dit hier ook gaat gebeuren als er nog wat meer moslims zijn.
mai pen rai
pi_37396271
Ik zou zeggen, laat moslims zelf stemmen of ze onder dergelijke wetten willen leven. Ben erg benieuwd hoeveel zogenaamde moslims hier op zitten te wachten. Beetje het Abou JaJa verhaal, veel praatjes, en vervolgens 0,6% van de stemmen

Maar de bedoeling van dit soort organisaties is natuurlijk om moslims dit op te leggen, of ze willen of niet, die willen geen democratische besluitvorming. En de multikulti-slippendragers zullen ongetwijfeld staan te popelen om moslims uit te leveren aan een dergelijke despotie, ies rezzzpect!
  zaterdag 29 april 2006 @ 08:50:09 #14
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_37396277
ben wel voor dat ze eigen wetten zouden krijgen...bv. handafhakking bij diefstal...
pi_37396283
Nee
  zaterdag 29 april 2006 @ 08:56:57 #16
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_37396308
geen discussie mogelijk, tuurlijk is dit niet tof. Ga in je eigen land dan aan het werk als jullie zo nodig op een kleedje willen liggen
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_37396342
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 08:56 schreef beertenderrr het volgende:
geen discussie mogelijk, tuurlijk is dit niet tof. Ga in je eigen land dan aan het werk als jullie zo nodig op een kleedje willen liggen
Kom jij dan bij mij schoonmaken?
pi_37396344
Meer van de categorie: Gratis bier voor iedereen!
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  zaterdag 29 april 2006 @ 09:06:56 #19
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_37396354
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 09:02 schreef doka het volgende:

[..]

Kom jij dan bij mij schoonmaken?
We hebben de zwarten nog
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_37396438
Dat ze uberhaupt 't lef hebben zo'n brief te publiceren. Dat moet al reden genoeg zijn de achterban enkele rechten te ontnemen onderhand.
  zaterdag 29 april 2006 @ 09:22:39 #21
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37396448
Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat en dit geplaatst gaat worden binnen het kader van de integratie
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_37396464
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 09:22 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat en dit geplaatst gaat worden binnen het kader van de integratie
Dit gaat niet verder, want ieder zichzelf respecterend westers land buiten Nederland zegt resoluut nee tegen dit soort onzinnige praktijken. Zelf in het grootste moslimland ter wereld (Indonesië) trappen ze hier niet in (op een klein gebied na waar alleen moslims bestraft kunnen worden voor 'huiselijke' conflicten)
  zaterdag 29 april 2006 @ 09:29:50 #23
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_37396496
Zoiets zie ik ook wel zitten in Nederland.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zaterdag 29 april 2006 @ 09:32:57 #24
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_37396516
Eigen wetten? Dan ook de hand afhakken van stelende moslims neem ik aan.

Ze willen leven met die wetten? Voor de prijs van een vlieg-ticket is 't vandaag nog geregeld
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
pi_37396546
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 09:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Zoiets zie ik ook wel zitten in Nederland.

²
Dat zal er wel niet van komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')