abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 3 mei 2006 @ 14:59:36 #126
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_37512290
natuurlijk weet die van niets, het zijn CIA vluchten, geen NATO vluchten en als het gebeurt verwacht ik niet dat ze hem dat komen vertellen

er is gevraagd of het gebeurt, Amerika zegt van niet en daarmee is de kous af tot iemand keihard bewijs vind
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 3 mei 2006 @ 15:02:44 #127
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37512386
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 14:59 schreef sp3c het volgende:
natuurlijk weet die van niets, het zijn CIA vluchten, geen NATO vluchten en als het gebeurt verwacht ik niet dat ze hem dat komen vertellen

er is gevraagd of het gebeurt, Amerika zegt van niet en daarmee is de kous af tot iemand keihard bewijs vind
Laat de NAVO zichzelf dan ook even opheffen, als ze van niks weten.

Ik bedoel, de politie kan navragen welke boeken personen gehuurd hebben bij de bieb, maar als je wil natrekken welke vliegtuigen met nummers er zijn geland op de vliegvelden in Nederland, moet je ineens bij hobby-spotters zijn.

Daar klopt ook al iets niet.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  woensdag 3 mei 2006 @ 15:08:58 #128
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_37512573
quote:
Iraanse vrouwen krijgen nieuws uit Nederland 02 - 05 - 2006
Auteur: Wiebke Pittlik Bron: OneWorld

Iraanse vrouwelijke journalisten beginnen in juli een online nieuwsdienst vanuit Hilversum. Shahrzad News wil Iraanse vrouwen uit een isolement halen.

Volgens hoofdredactrice Mina Saadadi wordt veel nieuws dat voor vrouwen relevant is, in Iran over het hoofd gezien. Ook de websites voor Iraniërs in het buitenland richten zich vrijwel uitsluitend op mannen, zegt Saadadi. Ze staaft die bewering met onderzoek naar 25 Iraanse websites. 'Maar 1,5 procent van het nieuws gaat over vrouwen.'

'Als het bijvoorbeeld over werkloosheid gaat, dan wordt er niet vermeld hoe de situatie voor vrouwen is.Geweld tegen vrouwen is toegestaan in de Iraanse wetgeving. Eerwraak wordt gestimuleerd, daders worden beloond. In de media wordt dit niet aan de kaak gesteld.'

'Ander voorbeeld is de Iraanse arbeidswet. Bedrijven met minder dan 10 werknemers hoeven zich niet aan die wet te houden. Die werknemers hebben dus nauwelijks rechten. Daarover lees je wel, maar er wordt niet bij vermeld dat de meeste werkende vrouwen juist in zulke bedrijven werken.'

Domeinnamen logo Shahrzad News

Om te voorkomen dat de site in Iran wordt geblokkeerd, maakt Shahrzad News gebruik van verschillende domeinnamen zodat de site in de lucht kan worden gehouden. Het nieuws wordt ook per e-mail verspreid.

Saadadi wil met het persbureau niet alleen vrouwen in haar geboorteland bereiken, maar ook Iraanse vrouwen in het buitenland.

Shahrzad News is een gezamenlijk project van de Iraanse Dokhtarak Group, het Internationaal Informatiecentrum en Archief voor de Vrouwenbeweging (IIAV) in Amsterdam en het Radio Nederland Training Centre (RNTC) in Hilversum. Dokhtarak, een Iraanse nieuwsorganisatie die zich op vrouwenthema's richt, zorgt voor de contacten met Iraanse journalistes in en buiten Iran. Het IIAV en het RNTC waarborgen de inhoudelijke en journalistieke kwaliteit.

Het ministerie van Buitenlandse Zaken financiert de nieuwsdienst de komende twee jaar. Het ministerie investeert op verzoek van de Tweede Kamer in totaal bijna 15 miljoen euro in projecten voor onafhankelijke media in Iran.

Satellietzender

De plannen voor het steunen van een satellietzender, gericht op Iran, zijn van de baan. De Tweede-Kamerleden Farah Karimi (GroenLinks) en Hans van Baalen (VVD) hadden de regering vorig jaar in een motie gevraagd om zo'n zender te steunen. De Tweede Kamer steunde het voorstel. Minister Bot van Buitenlandse Zaken reageerde huiverig. Zo'n zender zou door Iran worden opgevat als buitenlandse inmenging.

De minister besloot wel 15 miljoen euro beschikbaar te stellen voor het bevorderen van mediapluriformiteit in Iran, maar wilde nadrukkelijk ook andere initiatieven de kans geven.

Het geld is uiteindelijk verdeeld over elf projecten, waaronder Shahrzad News. De voorstellen voor een satellietzender vielen buiten de boot. Volgens minister Bot waren deze 'van onvoldoende kwaliteit'.

Onder de overige projecten die geld krijgen van het ministerie is ook de onafhankelijke radiozender Radio Zamaneh, een project van de Nederlandse organisatie Press Now. Dit radiostation zal uitzenden via de korte golf en via internet.

De website Shahrzadnews.org is pas in juli operationeel
http://www.oneworld.nl/index.php?page=1&articleId=8196
  Moderator woensdag 3 mei 2006 @ 15:11:35 #129
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_37512640
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 15:02 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Laat de NAVO zichzelf dan ook even opheffen, als ze van niks weten.

Ik bedoel, de politie kan navragen welke boeken personen gehuurd hebben bij de bieb, maar als je wil natrekken welke vliegtuigen met nummers er zijn geland op de vliegvelden in Nederland, moet je ineens bij hobby-spotters zijn.

Daar klopt ook al iets niet.
onzin

het gaat er niet om of er al dan niet vliegtuigen van de CIA of dochterbedrijven ervan zijn geland en weer opgestegen maar om de inhoud van die toestellen en wat daar mee gebeurt is ... als je zoveel vertrouwen hecht in de boeken dan kun je meteen al concluderen dat er nix aan de hand is want geen van die toestellen geeft op 'gevangenen, onderweg naar Roemenie om gemarteld te worden'
pi_37512685
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 14:26 schreef CeeJee het volgende:

[..]

En als Iran niet meewerkt ? De IAEA is nou niet echt alwetend, uit bij de Pakistaanse en Lybische programma's bleek steeds dat men verder in de ontwikkeling was dan verwacht.
De IAEA wel het instituut dat alwetend moet zijn, en Iran moet meewerken anders volgen VN-sancties, volgens mij de normale procedure.

Ik zou wat dit betreft eerder op de IAEA vertrouwen dan op powerpoint-presentaties van de Amerikaanse defensie .
  woensdag 3 mei 2006 @ 15:15:38 #131
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_37512753
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 15:11 schreef sp3c het volgende:

[..]

onzin

het gaat er niet om of er al dan niet vliegtuigen van de CIA of dochterbedrijven ervan zijn geland en weer opgestegen maar om de inhoud van die toestellen en wat daar mee gebeurt is ... als je zoveel vertrouwen hecht in de boeken dan kun je meteen al concluderen dat er nix aan de hand is want geen van die toestellen geeft op 'gevangenen, onderweg naar Roemenie om gemarteld te worden'
je bent duidelijk niet bekend met de Cia methodes.
alsof ze dat zouden aangeven.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  Moderator woensdag 3 mei 2006 @ 15:19:59 #132
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_37512890
natuurlijk geven ze dat niet aan dat is nu juist mijn hele punt
  woensdag 3 mei 2006 @ 15:23:09 #133
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_37512987
dan weetje dus ook wel dat de Vn/Eu het kan ontkennen wat het wil maar het gebeurd wel.
dat lijkt me al erg duidelijk voor de mensen die het hebben gevolgd.
  woensdag 3 mei 2006 @ 15:23:48 #134
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_37513016
p.s. hoe vind je dat nou Sp3c, om geregeerd te worden door leugenaars
  Moderator woensdag 3 mei 2006 @ 15:24:29 #135
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_37513036
nee of het gebeurt weet ik verder niet
  woensdag 3 mei 2006 @ 15:26:09 #136
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_37513091
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 15:24 schreef sp3c het volgende:
nee of het gebeurt weet ik verder niet
  Moderator woensdag 3 mei 2006 @ 15:28:00 #137
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_37513138
ik weet niet of er mensen van hort naar her gevlogen worden om gemarteld te worden

zou kunnen, zou ook niet kunnen, ik heb geen idee

I don't know what's in those aircraft

ich hab keine ahnung was hat passiert mit dem flugzeugen

ik weet van nix, mij hebben ze niets vertelt

ik zou het niet weten
  Moderator woensdag 3 mei 2006 @ 15:29:15 #138
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_37513169
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 15:23 schreef BaajGuardian het volgende:
p.s. hoe vind je dat nou Sp3c, om geregeerd te worden door leugenaars
ik noem ze politici en ik kan me er niet druk om maken verder
  woensdag 3 mei 2006 @ 15:29:30 #139
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37513177
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 15:11 schreef sp3c het volgende:

[..]

onzin

Nee, blind geloof ik er niet in. Maar als nu bijgehouden wordt van wie dat ding is, en men komt er later achter dat het al dan niet fake-bedrijfje van de CIA is, dan zouden er toch lampjes moeten gaan branden, denk ik.
Maargoed, de rest kan hier: NAVO ontkent CIA-vluchten
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  Moderator woensdag 3 mei 2006 @ 15:30:58 #140
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_37513209
goed plan
  woensdag 3 mei 2006 @ 16:55:14 #141
16715 Mylene
*schatje*
pi_37515459
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 00:18 schreef RuL0R het volgende:

[..]

Nee, komt nog wel, als de VN sancties oplegt vind ik niet dat we dat als EU het gezag van de VN moeten ondermijnen door ze de middelvinger te geven.
Nou, ik denk dat het nog een hele klus wordt om die sancties er door te krijgen. China en Rusland staan er negatief tegenover. Tevens zijn het twee landen die vetorecht hebben.
pi_37515506
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 16:55 schreef schatje het volgende:

[..]

Nou, ik denk dat het nog een hele klus wordt om die sancties er door te krijgen. China en Rusland staan er negatief tegenover. Tevens zijn het twee landen die vetorecht hebben.
Is dat een principieel standpunt ("geen sancties tegen Iran") of komt dat omdat er nu gewoon geen reden is voor sancties, omdat Iran legaal bezig is?

Ik denk dat, als IAEA zegt dat er geen werkbare situatie voor hun is, ze er minder negatief tegenover gaan staan.
  woensdag 3 mei 2006 @ 17:41:00 #143
16715 Mylene
*schatje*
pi_37516517
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 16:57 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Is dat een principieel standpunt ("geen sancties tegen Iran") of komt dat omdat er nu gewoon geen reden is voor sancties, omdat Iran legaal bezig is?
De achterliggende gedachte zijn voornamelijk de belangen die meespelen. Vanuit dat standpunt wordt geredeneerd.
quote:
Ik denk dat, als IAEA zegt dat er geen werkbare situatie voor hun is, ze er minder negatief tegenover gaan staan.
Op den duur wellicht wel. Ze zullen volgens mij echter nooit instemmen met een resolutie die een machtiging geeft tot oolog met Iran.
pi_37516519
@ sp3 : Volg je de huidige ontwikkelingen in afganistan?? Taliban bereiden zich voor op een offensief tegen coalitie troepen .

De VS dacht ff een democratiserings golf in die regio te weeg te brengen. Dit is een droomscenario.

Velen hier vertrouwen er maar op dat de VS ook onze westerse belangen aan het dienen is, en accepteren daardoor erg veel van de VS. De neo-cons zijn echter zeer dom als het gaat om de effecten die men in de regio teweeg brengt. Wat zij doen draagt zeker niet bij aan het besrijden van terreur,integendeel . Op deze manier dreigen de VS haar hegenomie juist te verliezen .
  Moderator woensdag 3 mei 2006 @ 17:45:58 #145
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_37516637
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 17:41 schreef atmosphere1 het volgende:
@ sp3 : Volg je de huidige ontwikkelingen in afganistan?? Taliban bereiden zich voor op een offensief tegen coalitie troepen .
volg je het zelf wel atmosphe?
Als de Taliban zich op een offensief aan het voorbereiden dan is dat het offensief van coalitie troepen tegen de tot (voor hen) dusver relatief veilige Zuiden
  woensdag 3 mei 2006 @ 20:33:36 #146
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_37521665
analist Leurdijk acht kleine militaire acties door de Amerikanen nog wel als reeel:
quote:
Diplomatie rond Iran biedt weinig lichtpunten

APELDOORN - Westerse diplomaten konden eind vorige week een streep halen door alle voornemens in hun agenda. Nadat het Atoombureau (IAEA) de VN-Veiligheidsraad had gerapporteerd dat Iran doorgaat met het verrijken van uranium, zoeken veel regeringen elkaar op om posities af te stemmen.

Dinsdag ontmoetten diplomaten van de vijf permanente lidstaten van de Veiligheidsraad (Verenigde Staten, Rusland, China, Groot-Brittannië en Frankrijk) en Duitse gezanten elkaar in Parijs. Voor woensdag wordt een vergadering van de Veiligheidsraad zelf verwacht om het IAEA-rapport te bespreken. En voor volgende week dinsdag staat een ontmoeting van de ministers van Buitenlandse Zaken van de vijf grootmachten gepland.

De wereld is tot nu toe redelijk eensgezind opgetreden tegen Iran. Teheran is vrijwel geïsoleerd. Maar het is de vraag of dat zo blijft nu de Veiligheidsraad aan de beurt is. „Ik zie het proces daar vastlopen”, zegt analist drs. Dick Leurdijk van het instituut Clingendael.

„Als het aankomt op dwingende economische sancties, zullen de Verenigde Staten nooit op één lijn komen met Rusland en China. Die laatste twee landen hebben grote economische belangen in Iran. Rusland is zelfs betrokken bij de opbouw van Irans kernprogramma. Het is dus de vraag of de Veiligheidsraad tot een eensgezind standpunt kan komen.”

Allerwegen wordt er wel steeds meer rekening gehouden met een Amerikaans optreden tegen Iran. Vorige week verscheen in de internationale pers een open brief van vijf oud-ministers van Buitenlandse Zaken (onder wie de Amerikaanse Madeleine Albright en de Nederlander Jozias van Aartsen) met een dringende oproep aan president Bush om met Iran in gesprek te gaan. Ook de veiligheidsadviseur van oud-president Carter, Zbigniew Brzezinski, waarschuwde Washington voor de gevolgen van een invasie.

De huidige gang van zaken roept „grote angst” op bij kernwapenonderzoeker drs. Karel Koster van het PENN (Project on European Nuclear Nonproliferation). „De manier waarop de diplomatie verloopt, kan makkelijk escaleren. Ook de Europese landen hebben geen alternatieven in hun hoofd. Daarmee helpen ze een politieke legitimatie te creëren waarmee de Amerikanen Iran kunnen aanvallen. Er is een trein in beweging gezet die gemakkelijk tot oorlog kan leiden.”

Koster vindt dat er sprake is van „misleidende informatie” over het nucleaire programma van Iran. „Doordat er zo veel onzin wordt verkocht alsof een nucleair programma hetzelfde is als het werken aan kernwapens, ontstaat er in de publieke opinie brede steun om iets te doen. Als ondertekenaar van het non-proliferatieverdrag (NPV) is het land gerechtigd een nucleair programma te hebben, voor kernenergie. Elk programma kan natuurlijk worden misbruikt voor een kernwapen. Maar daar hebben we juist IAEA-inspecties voor. Nu probeert men te verbieden wat onder het NPV gewoon is toegestaan.”

Koster geeft toe dat Iran het wantrouwen heeft opgeroepen door het IAEA te dwarsbomen of projecten achter te houden. „Iran heeft natuurlijk zitten zieken met de inspecties. Tegelijk begrijp ik dat ook. Zodra het land iets wilde opbouwen dat volgens het NPV legaal was, zetten de VS leveranciers onder druk.”

Nu het Atoombureau heeft geconstateerd dat Iran niet (voldoende) meewerkt aan inspecties, zijn volgens Leurdijk de vrijblijvende middelen uitgeput. „Ik denk dat er weinig overblijft dan over te gaan op de dwingende maatregelen. Iran heeft alle compromissen afgewezen, zoals het voorstel van Moskou om uranium in Rusland te verrijken.”

Leurdijk voorspelt dat de Veiligheidsraad hierover echter geen overeenstemming zal bereiken. „Maar het zal zeker nog wel een halfjaar duren voordat dit allemaal duidelijk is.”

Het enige wat rest is dan militair optreden van het Westen buiten de Veiligheidsraad om. Toch ziet Leurdijk dat niet gauw gebeuren. „Een grootschalige Amerikaanse invasie zal binnen de huidige internationale verhoudingen grote repercussies hebben. Maar een serieuze luchtaanval op nucleaire installaties acht ik wel reëel.”

Dat de Amerikaanse minister Rice van Buitenlandse Zaken vorige week tijdens een NAVO-diner in Sofia militair optreden heeft uitgesloten, althans volgens de Nederlandse minister Bot, geeft volgens Leurdijk niet meer dan een dagkoers weer. „Het geeft aan dat men op dit moment geen militaire aanval onderneemt en alle energie steekt in het diplomatieke proces van de Veiligheidsraad. Maar als dat niet lukt, zal Bot op een volgende NAVO-bijeenkomst merken dat de wind uit een heel andere richting waait. De Amerikanen zitten helemaal niet vast aan de Veiligheidsraad.”
http://www.refdag.nl/artikel/1259347/
  † In Memoriam † woensdag 3 mei 2006 @ 22:52:59 #147
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_37527597
Russia, China Promise Not to Back Sanctions Against Iranian Nuclear Program

Iran’s foreign minister has said that Russia and China had officially informed Tehran they would not support sanctions or military action over the Islamic Republic’s nuclear program, the Reuters news agency reports.

mosnews.com

Ze weten hoe Amerika de resoluties tegen Irak misbruikt heeft, die kans gaan ze de warmongers in Washington nu nevernooit geven.
pi_37531494
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 22:52 schreef NorthernStar het volgende:

Iran’s foreign minister has said that Russia and China had officially informed Tehran they would not support sanctions or military action over the Islamic Republic’s nuclear program, the Reuters news agency reports.

mosnews.com

Ze weten hoe Amerika de resoluties tegen Irak misbruikt heeft, die kans gaan ze de warmongers in Washington nu nevernooit geven.
Only by great risks can great results be achieved.
an Achaemenian, a Persian, son of a Persian, an Aryan, having Aryan lineage...
pi_37531696
no ik ben behoolrijk dronken en ik orep HOLA
STRIJD MEE TEGEN HET STALINISME
GOOI DIE TOMAAT
TEGEN JANS MARXISTISCHE GELAAT
pi_37536290
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 22:52 schreef NorthernStar het volgende:

mosnews.com

Ja leuk, goed idee om Iran gewoon zijn gang te laten gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')