De IAEA heeft net een maand lang in Iran rond getoured en alles onderzocht om een rapport te kunnen schrijven. Volgens Elbaradei was er niks verdachts te melden en is alle uranium accounted for.quote:Op maandag 1 mei 2006 18:33 schreef MrFl0ppY het volgende:
[..]
Gek he dat de IAEA niks gevonden heeft? ze mogen er niet eens binnen! En waarom zouden ze nou niet binnen mogen als ze iran niks anders doen dan energie opwekken?!
Volgens mij kloppen je bronnen niet echt want de reden waarom de IAEA de zaak heeft overgedragen aan de VN Veiligheidsmacht is omdat ze niet binnen mogen. Ja natuurlijk wel als iran mag bepalen wat ze wel en niet mogen zien...quote:Op maandag 1 mei 2006 18:47 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
De IAEA heeft net een maand lang in Iran rond getoured en alles onderzocht om een rapport te kunnen schrijven. Volgens Elbaradei was er niks verdachts te melden en is alle uranium accounted for.
Iran heeft al tig keer aangegeven dat ze best inspecties willen toestaan als men de eis dat Iran moet stoppen met het programma laat vallen.
ElBaradei is van de IAEA en heeft net aan de VN gerapporteerd.quote:Op maandag 1 mei 2006 19:10 schreef MrFl0ppY het volgende:
[..]
Volgens mij kloppen je bronnen niet echt want de reden waarom de IAEA de zaak heeft overgedragen aan de VN Veiligheidsmacht is omdat ze niet binnen mogen. Ja natuurlijk wel als iran mag bepalen wat ze wel en niet mogen zien...
Dan pakken we toch gewoon de teksten erbij die door de denkers achter Bush zijn geschreven !!!quote:Op maandag 1 mei 2006 14:39 schreef isos het volgende:
echt al 6 topics vol met VS-bashen![]()
om te bewijzen dat de VS per see oorlog willen worden constant allerlei vage bronnen aangehaald, die op internet zijn gezet door net zulke anti-Amerikanistische kereltjes als jullie, denkend dat ze vanachter hun computerbeeldscherm zo wel eventjes alles doorhebben.
Bronnen die jullie mening niet steunen worden afgedaan als propaganda.
lol ... er staat ook niets over een mogelijke aanval op Iran, of mijn engels moet drastisch achteruit zijn gegaan in de laatste paar maandenquote:Op maandag 1 mei 2006 20:10 schreef atmosphere1 het volgende:
[..]
De mogelijke aanval op Iran is in feite niets nieuws namelijk blijkt uit het officiële neo-con document van voor het jaar 2000:
"After eight years of no-fly-zone operations, there is little reason to anticipate that the U.S. air presence in the region should diminish significantly as long as Saddam Hussein remains in power. Although Saudi domestic sensibilities demand that the forces based in the Kingdom nominally remain rotational forces, it has become apparent that this is now a semi-permanent mission. From an American perspective, the value of such bases would endure even should Saddam pass from the scene. Over the long term, Iran may well prove as large a threat to U.S. interests in the Gulf as Iraq has. And even should U.S.-Iranian relations improve, retaining forward-based forces in the region would still be an essential element in U.S. strategy given the longstanding American interests in the region"
Hier staat niets over de nucleaire dreiging van Iran ,
[...]
Over the long term, Iran may well prove as large a threat to U.S. interests in the Gulf as Iraq has.quote:Op maandag 1 mei 2006 21:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
lol ... er staat ook niets over een mogelijke aanval op Iran, of mijn engels moet drastisch achteruit zijn gegaan in de laatste paar maanden
er staat dat Iran mogelijk op de lange termijn een bedreiging kan vormen ja, niets over een mogelijke aanvalquote:Op maandag 1 mei 2006 21:48 schreef huupia34 het volgende:
[..]
Over the long term, Iran may well prove as large a threat to U.S. interests in the Gulf as Iraq has.
begrijpend lezen is schijnbaar moeilijk. er staat iranian threat, dus die aanval kan je er dan simpel bijredeneren.
Denk jij dat 'terrorisme' en de hele uraniumverrijkingskwestie echt de issues zijn waar het om gaat? (en niet dat dit slechts een pre-text is)quote:Op maandag 1 mei 2006 22:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
er staat dat Iran mogelijk op de lange termijn een bedreiging kan vormen ja, niets over een mogelijke aanval
als we er dingen bij moeten redeneren kan ik ook wel enige conclusies trekken uit Ahmadinejad zijn speeches in verband met het verrijken van Uranium, dan zou ik idd ook voor een aanval op Iran zijn ... maar dat doe ik gelukkig niet
Duh, het gaat om een beetje stabiliteit enzo zodat er te cashen valt voor de economie, maar dat ze dus terrorisme en nukes aanvallen lijkt me wel logisch dan.quote:Op maandag 1 mei 2006 22:28 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Denk jij dat 'terrorisme' en de hele uraniumverrijkingskwestie echt de issues zijn waar het om gaat? (en niet dat dit slechts een pre-text is)
Als Iran een nucleaire macht zou worden zou hun invloed in een keer een stuk groter zijn idd. Maar vooralsnog ontbreekt alle bewijs dat ze zelfs maar van plan zijn nukes te maken. En zelfs al zouden ze het willen dan zijn ze er volgens Amerika's eigen schattingen nog jaren zoniet decenia van verwijderd.quote:Op maandag 1 mei 2006 22:32 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Duh, het gaat om een beetje stabiliteit enzo zodat er te cashen valt voor de economie, maar dat ze dus terrorisme en nukes aanvallen lijkt me wel logisch dan.
Inderdaad.quote:Op maandag 1 mei 2006 19:19 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
ElBaradei is van de IAEA en heeft net aan de VN gerapporteerd.
Het enige waar het schort zijn de 'random' inspecties, de onaangekondigde inspecties, die Iran nu niet toestaat.
Maar voor de tigste keer: Iran wil die weer toestaan zodra de eis dat ze moeten stoppen met hun nucleaire programma van tafel gaat.
En waarom zouden ze er ook mee moeten stoppen? Het is hun recht.
ow . wacht dat is zeker niet het enige wat in dat document staat .quote:Op maandag 1 mei 2006 22:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
er staat dat Iran mogelijk op de lange termijn een bedreiging kan vormen ja, niets over een mogelijke aanval
quote:"Iran aggressively pursues these weapons and exports terror, while an unelected few repress the Iranian people's hope for freedom."
Maar ze bedreigen Amerika toch niet?quote:Op dinsdag 2 mei 2006 00:00 schreef sp3c het volgende:
daar kan ik het op zich wel mee eens zijn maar over een aanval wordt niet gesproken
er wordt enkel gezegd dat ze niet kunnen toestaan dat staatjes als Iran Amerika bedreigen met goedkope kernraketjes dat lijkt mij niet meer dan logisch, dat probleem kun je op verschillende manieren oplossen naast oorlogvoeren zoals bv sancties, anti ballistische raketschilden, zakken met geld en idd ook door bommen te smijten
nogmaals je kunt niet uit dit soort vage quotes conclusies trekken en vervolgens beginnen te springen als iemand het zelfde bij Iran doet ... dan kun je beter Nostradamus oid gaan lezen
maar er was wel verboden wapentuig dus dat die wapeninspecteurs om de tuin zijn geleid zijn kun je niet ontkennen dat die wmd's dan een fabeltje blijken te zijn doet voor mij dan niet eens meer ter zake.quote:Op maandag 1 mei 2006 23:58 schreef atmosphere1 het volgende:
Bedenk dan ook dat er geen WMD's meer in Irak te vinden waren ,al jaren niet meer . Naar mijn idee draait het vooral om die vetgedrukte zin . Ook op andere plaatsen in dit document vinden we uitspraken die dit ondersteunen.
ze bedreigen Amerikaanse interests in de regio (niet in de laatste plaats militairen)quote:Op dinsdag 2 mei 2006 00:03 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Maar ze bedreigen Amerika toch niet?
Ze bedreigen Israël.
En dat is de hele kwestie: waarom moet Amerika per se altijd haar buitenlands beleid afstemmen op Israël?
Ja, die militairen zitten er ook net omwille van die "pre-emptive strikes"-doctrine. Het is leuk om "pre-emptive" te werken, dan kan je je macht uitoefenen, maar die hele doctrine stuikt gewoon in elkaar omdat er op geen enkel punt aandacht wordt besteed aan de gevolgen die een aanval heeft bij de bevolking . Ik denk dat de Amerikanen sinds WOII denken dat zowat elke bevolking, waar dan ook ter wereld, hen op handen zal dragen als ze binnenvallen (en ook bij Iran hoor je weer dat verhaal van een "jonge bevolking die sterk tegen het regime gekant is en die de Amerikanen zal verwelkomen" etc. etc.)quote:Op dinsdag 2 mei 2006 00:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
ze bedreigen Amerikaanse interests in de regio (niet in de laatste plaats militairen)
nee die militairen zitten (zaten we hebben het over 2000) daar vanwege de golfoorlog en eventuele actie's tegen Saddam Hoessein omdat die de vredesvoorwaarden als wc papier gebruiktequote:Op dinsdag 2 mei 2006 00:17 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Ja, die militairen zitten er ook net omwille van die "pre-emptive strikes"-doctrine. Het is leuk om "pre-emptive" te werken, dan kan je je macht uitoefenen,
das waarquote:maar die hele doctrine stuikt gewoon in elkaar omdat er op geen enkel punt aandacht wordt besteed aan de gevolgen die een aanval heeft bij de bevolking .
dat lijkt me ook waar, dat is denk ik toch de grootste reden om Irak binnen te vallen.quote:Ik denk dat de Amerikanen sinds WOII denken dat zowat elke bevolking, waar dan ook ter wereld, hen op handen zal dragen als ze binnenvallen (en ook bij Iran hoor je weer dat verhaal van een "jonge bevolking die sterk tegen het regime gekant is en die de Amerikanen zal verwelkomen" etc. etc.)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |