quote:PSV, Zenith Petersburg en Australië tonen interesse
Dick Advocaat kan kiezen
Van onze Telesportredactie
SEOEL, zondag
Het lijkt erop dat Dick Advocaat na het WK opstapt als bondscoach van Zuid-Korea. De Hagenaar heeft over belangstelling niet te klagen. Het Russische Zenith Petersburg lijkt het meest concreet, maar Advocaat wordt ook genoemd als opvolger van Guus Hiddink als bondscoach van Australië en hij lijkt met Ronald Koeman en Huub Stevens de overgebleven kandidaat om diezelfde Hiddink bij PSV op te volgen.
„Het klopt dat er van diverse kanten interesse is getoond, maar op dit moment onderhandel ik niet concreet”, aldus de 58-jarige exbondscoach. „Ik wil sowieso nog een paar jaar op het veld staan.”
Een terugkeer bij PSV zou hem vleien en het best passen. Advocaat heeft er zeker oren naar. „Tussen begin 1995 en medio 1998 heb ik daar drieënhalf jaar fantastisch en met succes kunnen werken.” Zelf vindt Advocaat het niet vreemd als PSV zich meldt. „Ik ken de club, ze weten wie ze in huis halen en ik vind het een mooie uitdaging.”
In tegenstelling tot kandidaten als Stevens en Koeman heeft Advocaat weinig te verliezen. „Zo benader ik zo’n job niet. Ga ik ergens voor, dan ga ik er vol voor. Dat weten ze bij PSV ook.”
Mij ook, maar de voorzitter en de RvC hebben geen verstand van voetbal, dus het wordt Dick.quote:Op zondag 30 april 2006 11:23 schreef Erwtensoep het volgende:
Alles beter dan Advocaat lijkt me
Lijkt me ook ja!quote:Op zondag 30 april 2006 11:23 schreef Erwtensoep het volgende:
Alles beter dan Advocaat lijkt me
Het is hem al eens gelukt. Het gemoedelijke PSV is iets anders dan het hectische Oranje waar 16 miljoen mensen een mening over hebben.quote:Op zondag 30 april 2006 11:53 schreef Ragus_Hermilion het volgende:
Doe maar Dick Advocaat, weet je zeker dat je géén kampioen wordt
als dat de doelstelling is natuurlijk......
Dick is inmiddels aardig doorgedraaid. Bij BMG is hij ook geflopt en daar hebben ook niet 16 miljoen mensen een mening.quote:Op zondag 30 april 2006 12:19 schreef Suijk het volgende:
[..]
Het is hem al eens gelukt. Het gemoedelijke PSV is iets anders dan het hectische Oranje waar 16 miljoen mensen een mening over hebben.
Robben is een eikel.quote:Op zondag 30 april 2006 12:33 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dick is inmiddels aardig doorgedraaid. Bij BMG is hij ook geflopt en daar hebben ook niet 16 miljoen mensen een mening.
Daarnaast heeft Dick het er bij Oranje zelf naar gemaakt door vast te blijven houden aan de oude garde, tegen beter weten in. De wissel van Robben was de druppel natuurlijk.
quote:Op zondag 30 april 2006 13:07 schreef twi het volgende:
Maar wel een eikel die heel goed kan voetballen
Dan gaat ie toch in een voetbalfilm spelen, met zijn acteertalent!quote:Op zondag 30 april 2006 13:07 schreef twi het volgende:
Maar wel een eikel die heel goed kan voetballen.
Al zou dat zo zijn, dan nog is het een blunder van Dick.quote:
Welke reele opties had jij nog in gedachtequote:Op zondag 30 april 2006 18:10 schreef rubbereend het volgende:
omgKoeman, Stevens of Advocaat
dat zijn namen om 's nachts zwetend van wakker te worden en te denken dat het alleen maar een nachtmerrie is.................
dat is het probleemquote:Op zondag 30 april 2006 18:13 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Welke reele opties had jij nog in gedachte
Stevens is een goede trainer, mits iemand hem af en toe tot kalmte maant. Maar ik hoop niet dat hij het wordt, want dat zou betekenen dat hij Roda gaat verlaten.quote:Op zondag 30 april 2006 21:04 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat is het probleemik weet het ook niet meer
Daum zou geweldig zijn, dat is een topcoach.quote:Op maandag 1 mei 2006 00:01 schreef fokuserdetiende het volgende:
B. Schuster of C.Daum
quote:Op maandag 1 mei 2006 00:03 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Daum zou geweldig zijn, dat is een topcoach.
Ik zie het probleem daarom ook nietquote:Op maandag 1 mei 2006 00:09 schreef BB-King het volgende:
Waarom wordt in hemelsnaam Ronald Koeman genoemd?
Die heeft toch al voldoende bewezen bij Ajax dat het geen topper is?
Daar snap ik ook geen hol van. Koeman was vaak ook het mikpunt van de psv supporters.quote:Op maandag 1 mei 2006 00:09 schreef BB-King het volgende:
Waarom wordt in hemelsnaam Ronald Koeman genoemd?
Die heeft toch al voldoende bewezen bij Ajax dat het geen topper is?
Kan ie volgens jaar wel weer zijn stropdas omdoenquote:Op maandag 1 mei 2006 00:15 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Daar snap ik ook geen hol van. Koeman was vaak ook het mikpunt van de psv supporters.
Verder kan die niet krullen hoorquote:Op maandag 1 mei 2006 00:13 schreef Radegast het volgende:
[..]
[afbeelding]
Dan denk ik dat Cocu wel blijft...![]()
Dat lijkt me meer de opvolger van Stevens bij Roda indien Stevens naar PSV zou gaan.quote:
quote:Op maandag 1 mei 2006 00:13 schreef Radegast het volgende:
[..]
[afbeelding]
Dan denk ik dat Cocu wel blijft...![]()
quote:Op maandag 1 mei 2006 08:49 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Koeman word nadrukkelijk genoemt als opvolger van Guus bij PSV
van het ajax forum op fok...quote:Op maandag 1 mei 2006 10:55 schreef TimmyAsd het volgende:
[bron?]
O.a.voetbal inside. tegenover Jack van gelder wilde Koeman als enige geen commentaar geven. Stevens en nogiemand zeiden absoluut niet naar psv te gaan..
maargoed, je weet het nooit..
heb ff nagedacht, en het was volgens mij tocbh echt Dick Advocaatquote:Op maandag 1 mei 2006 11:03 schreef Verbal_Kint het volgende:
ow, ik zie dat er een apart forum voor is![]()
had t dus in t psv forum gepost...
[..]
[..]
van het ajax forum op fok...
Stevens , weer een kandidaat minder...
iemand een idee wie die "nogiemand" is?
quote:Ronald Koeman nieuwe trainer PSV
01 mei 2006, 14:58
Door: Jelmer Geerds
EXCLUSIEF - Ronald Koeman wordt de nieuwe trainer van PSV, zo kan VoetbalPrimeur onthullen. De 43-jarige oefenmeester van Benfica wordt na het einde van de Portugese competitie gepresenteerd.
VoetbalPrimeur baseert zich op zeer betrouwbare bronnen binnen de organisatie van PSV, die melden dat de overgang voor 99% zeker is. Na het laatste duel van Benfica, uit bij Paços de Ferreira op 7 mei, zal Koeman officieel bevestigen dat hij aan de slag gaat in Eindhoven.
Koeman neemt al na één seizoen afscheid van zijn Portugese werkgever. De Zaandammer zal met gemengde gevoelens terugkijken op dat jaar, waarin Benfica weliswaar hoge ogen gooide in de Champions League, maar in de competitie ondermaats presteerde.
Het is nog niet bekend voor welke duur Koeman tekent bij de landskampioen.
Terug naar het nieuws
Ik vind dit niet om te lachen.quote:
Wel raar, want Koeman was samen met Lerby cruciaal in het elftal dat in het jaar 1988 de europacup won. Maar die supporters zijn dat blijkbaar alweer vergetenquote:Op maandag 1 mei 2006 00:15 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Daar snap ik ook geen hol van. Koeman was vaak ook het mikpunt van de psv supporters.
True true...quote:Op maandag 1 mei 2006 17:38 schreef Cart_man het volgende:
Nieuwe generatie supporters heeft sowieso weinig kaas gegeten van de geschiedenis. En dat geldt voor heel veel clubs...
Ik kan jouw vertellen dat het niet zo is. Anders was fb de laatste twee jaar niet in de eerste ronde van de cl uitgeschakeld.quote:Op maandag 1 mei 2006 00:03 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Daum zou geweldig zijn, dat is een topcoach.
idd een beetje respectquote:Op maandag 1 mei 2006 17:36 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Wel raar, want Koeman was samen met Lerby cruciaal in het elftal dat in het jaar 1988 de europacup won. Maar die supporters zijn dat blijkbaar alweer vergeten
quote:PSV gaat nu voor Koeman
EINDHOVEN, dinsdag
PSV heeft zijn zinnen gezet op Ronald Koeman om de vacante trainerspost in Eindhoven te gaan bezetten. Hoewel voorzitter Rob Westerhof vasthoudt aan de stelling ,,dat PSV nog steeds met vier trainers in gesprek is”, bevestigen bronnen binnen de Eindhovense club dat PSV alles in het werk stelt om Koeman los te weken bij Benfica. Koeman, tussen 1986 en 1989 speler in Eindhoven, heeft volgens die ingewijden belangstelling om trainer bij de landskampioen te worden.
De Eindhovense club is in verlegenheid gebracht door de uiterst moeizame zoektocht naar een opvolger voor succestrainer Guus Hiddink. Een procedure die op direct betrokkenen een rommelige indruk maakt en inmiddels door de voetbalwereld met argusogen wordt gadegeslagen. Onder meer omdat Jan Timmer als president-commissaris zelf een prominente rol heeft opgeëist en als toezichthouder sollicitatiegesprekken voert.
Het is inmiddels ruim vijf weken geleden dat Hiddink zijn vertrek officieel bekendmaakte en bij die gelegenheid sprak Westerhof de ambitie uit om binnen twee weken een opvolger aan te stellen. Een richtdatum die vervolgens steeds weer is verschoven, omdat bleek dat kandidaten als Martin Jol, Co Adriaanse, Henk ten Cate en Bert van Marwijk niet haalbaar bleken. ,,Het is een must om op 8 mei, de dag na de bekerfinale, duidelijkheid te geven aan de spelers. Daarna waaiert iedereen uit om deel te nemen aan het WK of om op vakantie te gaan”, stelde Westerhof afgelopen vrijdag een keiharde deadline.
Een logische opstelling van Westerhof, omdat bepalende spelers als Phillip Cocu, André Ooijer en Jefferson Farfán hun toekomst bij PSV laten afhangen van de nieuwe technische baas.
Maar inmiddels weet Westerhof niet meer zo zeker of de meest recente deadline wel haalbaar is. ,,We doen er alles aan en anders wordt de richtdatum 15 mei als we een vergadering hebben met de commissarissen. Er komt meer bij kijken dan waar we aanvankelijk rekening mee hadden gehouden. Je hebt te maken met tal van factoren, bijvoorbeeld ook met afkoopsommen. En ook sportieve factoren spelen een rol. Koeman speelt met Benfica bijvoorbeeld nog om de tweede plaats in Portugal.” Het is de reden waarom Koeman in alle toonaarden zwijgt. De afkoopsom die Benfica zal vragen, zou een overgang van Koeman naar Eindhoven kunnen bemoeilijken. Het contract van de oud-international, die samen met drie landgenoten bij Benfica zit, loopt nog een jaar door. PSV zal daarom stevig in de buidel moeten tasten, terwijl Timmer afgelopen jaren juist als een Zeeuws meisje op de kleintjes heeft gelet.
De druk op Timmer en Westerhof neemt echter toe, onder meer ook vanuit invloedrijke oud-spelers, bij wie Koeman als ervaren trainer met een PSV-verleden goed staat aangeschreven. Bovendien staat ook Hiddink, die als beoogd adviseur op de achtergrond een mondje meepraat, achter de kandidatuur van Koeman. Als bonus heeft Koeman bovendien dat hij naast het Spaans inmiddels ook de Portugese taal machtig is, wat voor Westerhof een belangrijk pluspunt is gezien de vele Zuid-Amerikanen in de selectie.
Desondanks hoeven andere mededingers in de tombola om PSV’s trainerspost als Dick Advocaat en Huub Stevens niet te wanhopen. Het losweken van Koeman zal geen sinecure zijn. De tijdsdruk kan een factor worden. Een kat in het nauw maakt immers rare sprongen.
Hij zou mooi bij de speelstijl passen....quote:Op dinsdag 2 mei 2006 07:55 schreef TimmyAsd het volgende:
vanochtend een heel stuk over Koeman en psv in de krant, ik denk echt dat hij het wordt..
Zal toch niet he...quote:Op zondag 7 mei 2006 21:50 schreef Radegast het volgende:
Scolari, Koeman, Ten Cate, Jol, Advocaat, Le Guen, Stevens !
Lijkt een move naar Eindhoven aannemelijker te maken.quote:Koeman krijgt vandaag duidelijkheid
Ronald Koeman krijgt vandaag naar alle waarschijnlijkheid duidelijkheid over zijn toekomst. De trainer van Benfica heeft een onderhoud met technisch directeur José Veiga en voorzitter Filipe Vieira.
Toch lijkt die bijeenkomst puur voor de formaliteit te zijn bedoeld. Al een week geleden onthulde VoetbalPrimeur.nl dat Ronald Koeman de nieuwe trainer wordt van PSV. Beide clubs wilden echter eerst het lopende seizoen afmaken, alvorens het nieuws te presenteren. Omdat zowel PSV als Benfica de laatste officiële wedstrijd inmiddels heeft gespeeld, zal het nieuws zeer spoedig naar buiten komen.
Het lijkt immers geen vraag meer dat Koeman vertrekt uit Lissabon. De prestaties in competitieverband, waarin Benfica zich niet wist te plaatsen voor de Champions League, zorgen ervoor dat Koeman na één seizoen alweer mag vertrekken. Voorzitter Filipe Vieira beloofde de fans bovendien op korte termijn een verassing. Daarmee doelde de preses vrijwel zeker op de terugkeer van succescoach José Antonio Camacho, die twee jaar geleden vertrok naar Real Madrid.
Voetbalprimeur
Nou, de voorzitter wil Koeman gewoon houden, maar als PSV aandringt zal hij misschien niet moeilijk doen. Ze zijn wel met een delegatie aangekomen in Lissabon vandaag.quote:Op maandag 8 mei 2006 16:12 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Lijkt een move naar Eindhoven aannemelijker te maken.
Was het niet zo dat Piet de Visser Adriano in beeld bracht bij PSV? (hij moest toen +/- ¤800.000 kosten)quote:Op dinsdag 2 mei 2006 12:32 schreef Erwtensoep het volgende:
Hij staat onder contract, maar spelen nee
Eric Gerets prefereerde trouwens Bob Peeters boven Adriano![]()
En gelijk had Gerets, want Bob Peeters is natuurlijk wel een doelpuntenmachinequote:Op maandag 8 mei 2006 16:34 schreef Erwtensoep het volgende:
Yep, de Visser had hem zien spelen op een toernooi en hij speelde de sterren van de hemel. Toen kwam Gerets kijken en speelde hij een mindere wedstrijd. Transfer ging niet door.
Zie hem het ook nog ooit wel eens doen.quote:Op maandag 8 mei 2006 20:35 schreef Dos37 het volgende:
Koeman hoeft nu als coach ook alleen Feyenoord nog even te doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |