quote:28/4/2006 - Lazovic wil zich bewijzen in Nederland
Aan het einde van het seizoen loopt het huurcontract van Lazovic af bij Partizan. In de zomer zal moeten blijken wat er met de dure aanvaller gaat gebeuren. In het Algemeen Dagblad liet Lazovic weten graag terug te willen naar Nederland om zich te bewijzen. "Ik wil bewijzen dat ik echt kan voetballen". Het liefst wil hij daarom terug naar Feyenoord, maar als dat niet kan ziet hij een hereniging met Rob Baan wel zitten.
"Rob Baan zag het in mij zitten. Hij liet me weten dat hij vertrouwen in mij had. Dat is belangrijk. Hij is een van de beste mensen die ik in Nederland heb ontmoet. Als scout en als mens heel, heel goed."
"Clubs halen jonge voetballers uit het buitenland en verwachten dat ze meteen ‘Dutch guys’ zijn. Je moet nieuwkomers de tijd geven en geduld hebben. Niet meteen zeggen: ‘Wat moeten we met die gast, hij kan niks. Waarom hebben we die jongen gekocht?’ Het talent komt vanzelf terug."
Moet je even melden bij v-bal.com ofzoquote:Op zaterdag 29 april 2006 22:50 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Zo, gister met Koninginnenacht naar Arnhem geweest en wie kwam ik tegen? Juist, Nicky Hofs. Ik heb ff met hem gepraat. De groep had helemaal het vertrouwen in Kalou niet opgezegt. En hij vertelde mij dat van Hooijdonk waarschijnlijk alles aan het AD had vertelt. Dat was binnen de groep wel duidelijk. Hij verwachte wel het vertrek van Kalou aan het eind van het jaar, maar hij wist niet of Kuijt weg ging.
Als Feyenoord zijnde zou ik gelijk van die kans gebruik maken. Ik denk niet er in de toekomst nog zoveel geld voor hem op de tafel wordt gelegd. Prima speler aan de andere kant...quote:Op zaterdag 29 april 2006 20:51 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik lees een gerucht op Voetbalprimeur dat Paauwe voor 4 miljoen naar Fulham kon in de winterstop.
Het is wel geloofwaardig, dit is zeker niet de eerste keer dat piar zijn mond niet kan houden.quote:Op zondag 30 april 2006 09:50 schreef Cart_man het volgende:
Lekkende spelersMaak er maar speler van, van Hooijdonk.
Precies. Het was gewoon rustig in de media, voordat hij kwam. Hij is er weer en alle bullshit verhalen komen weer tevoorschijn...quote:Op zondag 30 april 2006 09:54 schreef Kaap het volgende:
[..]
Het is wel geloofwaardig, dit is zeker niet de eerste keer dat piar zijn mond niet kan houden.
Ik begrijp niet waarom hij is gehaald. Voetballen kan hij niet meer, dat was bij NAC al gebleken en hij is natuurlijk een onrustfactor in een groep.quote:Op zondag 30 april 2006 10:00 schreef Cart_man het volgende:
Mede daarom ben ik nog steeds fel tegen zijn aanwezigheid in de Kuip. Ophoeren met pi-euro.
Plus het feit dat hij bij de best betaalde spelers hoort. En dat voor iemand die zelden een wedstrijd speelt en niet voor de basis is. Dat zijn ook hele gekke dingen natuurlijk, stop dat geld liever in basisspelers. En geef dat niet uit aan een dure pinchhitter waar je zelden wat aan hebt.quote:Op zondag 30 april 2006 10:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waarom hij is gehaald. Voetballen kan hij niet meer, dat was bij NAC al gebleken en hij is natuurlijk een onrustfactor in een groep.
Tuurlijk, is mooi weer teevee.quote:Op zondag 30 april 2006 11:25 schreef Erwtensoep het volgende:
feyenoord tv is wel lollig trouwens. Wil ik even kijken wat ze te zeggen hebben over de pleeoff wedstrijden tegen Ajax. Nou niks dus, geen woord over gerept.
Hoe staat het daar eigenlijk mee?quote:Op zondag 30 april 2006 12:10 schreef FrankyMcG het volgende:
dat het wel erg fijn is dat je het geld van de tweede wedstrijd terugkrijgt!
Jouw signature, uit welk interview komt dat?quote:Op zondag 30 april 2006 11:25 schreef Erwtensoep het volgende:
feyenoord tv is wel lollig trouwens. Wil ik even kijken wat ze te zeggen hebben over de pleeoff wedstrijden tegen Ajax. Nou niks dus, geen woord over gerept.
Voordat hij er was verloor Feyenoord niet twee keer dik van Ajax natuurlijk. Telt ook mee...quote:Op zondag 30 april 2006 09:55 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Precies. Het was gewoon rustig in de media, voordat hij kwam. Hij is er weer en alle bullshit verhalen komen weer tevoorschijn...
wat is dat nou weer voor gelulquote:Op zondag 30 april 2006 15:40 schreef J.Bauer het volgende:
[..]
Voordat hij er was verloor Feyenoord niet twee keer dik van Ajax natuurlijk. Telt ook mee...
quote:Op zaterdag 29 april 2006 20:51 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik lees een gerucht op Voetbalprimeur dat Paauwe voor 4 miljoen naar Fulham kon in de winterstop.
quote:Loek dit zet je er gewoon op om onrust te zaaien
Je weet helemaal niets je bent een zemelaar
is cart men zei die netquote:Op zondag 30 april 2006 18:17 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wie is hier nou eigenlijk Loek? Want Loek loopt op Feyenoord Prikpagina mijn verhaal over Pi-air te verkondiggen dat ik van Nicky Hofs heb gehoord.
ach, ik zou me er niet druk om maken.quote:Op zondag 30 april 2006 18:46 schreef Nellid het volgende:
Sowieso lomp omdat te gaan verkondigen, zeker als je t van Hofs zelf hebt...
Ik wil ook meer weten over de voorbereiding. Nu Shanghai is gecanceld zullen er toch wel andere toernooitjes worden gepland?quote:Op zondag 30 april 2006 18:46 schreef Nellid het volgende:
Sowieso lomp omdat te gaan verkondigen, zeker als je t van Hofs zelf hebt...
Nee, 0 wedstrijden.quote:Op zondag 30 april 2006 18:22 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Hoe is het trouwens met Ghaly? Speelt hij bij Tottenham?
Dirk-Kuijt is Loek niet, Loek = daaaaaaaan.quote:
Ey spuitelf ik weet best wel dat Dirkie Loek niet is.quote:Op zondag 30 april 2006 19:36 schreef J.Bauer het volgende:
[..]
Dirk-Kuijt is Loek niet, Loek = daaaaaaaan.
quote:
Ja dat met Baretto las ik ook, maar ik weet niet wat ik er van moet verwachten. Niet de dragende speler op het middenveld die we zoeken.quote:Op zondag 30 april 2006 19:45 schreef Cart_man het volgende:
[..]![]()
Nec heeft Baretto bij Feijenoord aangeboden. Verder zijn er nog geen contacten geweest.
Technische staf van Feijenoord heeft het plaatje voor volgend seizoen rond. Zijn hier en daar al wat contacten met spelers. Echter nog niks concreets. Komende weken hoeft er in ieder geval nog niks verwacht te worden.
gelukkig zat jij rond te tafelquote:Op zondag 30 april 2006 19:45 schreef Cart_man het volgende:
[..]![]()
Nec heeft Baretto bij Feijenoord aangeboden. Verder zijn er nog geen contacten geweest.
Technische staf van Feijenoord heeft het plaatje voor volgend seizoen rond. Zijn hier en daar al wat contacten met spelers. Echter nog niks concreets. Komende weken hoeft er in ieder geval nog niks verwacht te worden.
que?quote:Op zondag 30 april 2006 19:56 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
gelukkig zat jij rond te tafel
quote:Op zondag 30 april 2006 21:04 schreef Cart_man het volgende:
Staat gewoon in de krant, koekwaus.
nou mag ik CM ook niet, maar dit is wel een erg simpele/kortzichtige reactiequote:Op zondag 30 april 2006 20:11 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
heel verhaal en je weet al dat de selectie rond is enzo
Ben wel geliefd hier.quote:Op zondag 30 april 2006 21:10 schreef _Gromit_ het volgende:
nou mag ik CM ook niet, maar dit is wel een erg simpele/kortzichtige reactie:
edit: toch nietquote:Op zondag 30 april 2006 21:12 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Ben wel geliefd hier.Hoe komt dat toch?
Mag ik trouwens vragen op welke site je zo een nieuwsoverzicht krijgt?
Je bent stiekem een Feijenoordsupporter.quote:Op zondag 30 april 2006 21:15 schreef Erwtensoep het volgende:
feyenoord.headliner.nl
hoe ik dat weet he
Is een aanvaller...quote:Op zondag 30 april 2006 21:19 schreef Cart_man het volgende:
Is al goed.
Mathisen wordt trouwens genoemd als aankoop. Hij was al in een eerder stadium in beeld als versterking. Hoor deze naam echter voor het eerst. Wanneer hadden we eerder interesse voor deze verdediger...
quote:
quote:Feyenoord heeft opnieuw interesse in Jesper Mathisen. De verdediger stond eerder dit seizoen al in de belangstelling van de Rotterdammers nadat zijn proefperiode was geslaagd, maar destijds koos hij voor contractverlenging bij zijn huidige club IK Start.
De kans dat de 19-jarige Mathisen volgend jaar in De Kuip speelt is vrij groot. Terwijl hij een aflopend contract heeft, is de relatie met zijn trainer onredelijk. Hij werd regelmatig buiten de A-selectie gehouden waar hij het niet mee eens was. Mocht Mathisen dus naar Feyenoord vertrekken hoeft de Nederlandse club geen transfersom voor hem te betalen.
Feyenoord is al lange tijd op zoek naar goede verdedigers. Vooral in het begin van het seizoen speelde een zwalkende defensie een rol in het mislopen van de landstitel.
quote:Feyenoord wacht op Mathisen
Het begint er steeds meer op te lijken dat het jonge Noorse talent Jesper Mathisen naar Feyenoord komt. Dit weet VoetbalPrimeur uit een betrouwbare bron te melden. De 19-jarige speler van Start was eerder al op proef bij de Rotterdammers.
Na de stage keerde Mathisen terug naar Noorwegen om daar over zijn toekomst na te denken. In overleg met zijn vader besloot hij nog even bij IK Start te blijven. Een jaar later is de speler echter een andere mening toegedaan.
De verhouding tussen de aanvaller en zijn trainer Tom Nordlie is verre van goed. Mathisen is teleurgesteld dat hij geen kans krijgt om zich te bewijzen in het eerste elftal en daarnaast is het talent van mening dat de trainer de oudere spelers voortrekt.
Als Feyenoord de 19-jarige Mathisen komende zomer binnenhaalt hoeft er geen transfersom betaald te worden. Het contract bij zijn huidige werkgever loopt namelijk af.
Die zeggen ook dat het een aanvaller is...quote:Fr-fans.nl meldt dat Jesper Mathisen afgelopen week stage gelopen heeft bij Feyenoord. De 18-jarige aanvaller is in Noorwegen bestempeld als “groot talent” ...
Ik zal Elmander anders nooit vergeten door de voorzet op Pierrequote:Op zondag 30 april 2006 21:39 schreef Cart_man het volgende:
Ik zie het wel. Zit overigens helemaal niet te wachten op een "groot talent". Wil versterkingen, geen tweede Elmander.
Hij was toch gewoon verhuurd?quote:Op zondag 30 april 2006 22:11 schreef _Gromit_ het volgende:
Nu Lecce gedegradeerd is lijkt de kans klein dat Karim Saïdi kiest om zijn cariére voort te zetten bij de Italiaanse club.
![]()
Jup ik ook, maar communicatie is ook wat waard natuurlijk.quote:Op zondag 30 april 2006 22:17 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Toch zonde... Vond hem toch altijd de beste verdediger die we hadden.
Nieuwe trainer, nieuwe defensie.quote:Op zondag 30 april 2006 23:52 schreef jorienvdherik het volgende:
raar dat Saidi zomaar verdween uit de basis
quote:30-04-2006 Nederland wil WK 2018 organiseren, nieuwe Kuip?
[Bron: FR4ever.nl]
In 2018 wil Nederland samen met België het WK organiseren. Met zes stadions in Nederland en vier stadions in België zou het te doen moeten zijn. Echter is het volgens KNVB-directeur Henk Kesler wel noodzakelijk dat er dan een nieuw voetbal stadion zou moeten komen met een grotere capicieit, dat zei hij zondag tijdens Studio Voetbal. Rotterdam zou daarvoor de ideale locatie zijn omdat ze in amsterdam een vrij nieuw stadion hebben, en ze in Eindhoven de achterban missen voor zo'n groot stadion. De geruchten over een nieuw Feijenoord-stadion, oftewel een nieuwe Kuip, doen al langer de ronde. In 2011 zouden de plannen voor een stadion met een capiciteit van ruim 60 á 70 duizend zitplaatsen rond zijn.
Een nieuw stadion zou een voordeel zijn voor Feyenoord, want volgens Henk Kesler betaald Feyenoord zich al jarenlang groen en geel aan de huur van het stadion. Tevens meldde hij dat een eventueel nieuw stadion niet het einde van De Kuip zal betekenen. De Kuip is een rijksmonument en zal niet snel worden afgebroken. Hugo Borst onderzoekt of een eventueel nieuw stadion op Varkenoord kan komen, maar vooralsnog is de locatie nog onbekend.
quote:Geachte heer Ruud,
Ik zal proberen kort op uw vragen in te gaan.
De Kuip dateert van 1937 en was toen één van de modernste 'voetbal'stadions ter wereld.
De exploitatie van De Kuip staat organisatorisch en financieel los van de Betaald Voetbal Organisatie Feyenoord.
Om het stadion te kunnen exploiteren en te onderhouden, zonder een onmogelijk hoge huur van de club te vragen (logisch dat de club liever geld in goede spelers steekt, dan in de huur), moet de Stadion N.V. ook andere commerciële activiteiten ontplooien (KNVB-interlands, Amstel Cup - tegenwoordig Gatorade Cup, popconcerten, congressen, feesten en partijen). Om voor die activiteiten in de nationale en internationale concurrentiestrijd mee te gaan, is in 1994 het stadion zoveel mogelijk aangepast aan de hedendaagse eisen (grotere overkapping, business-seats en -units, het Maasgebouw met vergader- en ontvangstzalen enz.).
Aan de Kuip zelf is feitelijk weinig veranderd en alle voertballiefhebbers vinden nog steeds dat De Kuip de beste voetbalsfeer heeft van alle stadions in Nederland.
Toch staat de wereld buiten Rotterdam niet stil (komst van de Amsterdam Arena en het Gelredôme, modernisering/uitbreiding van het Philips stadion) en komt De Kuip steeds minder vaak in aanmerking voor interlands (de wedstrijden worden over meer stadions verdeeld) en met name voor popconcerten (een weekje Marco Borsato levert De Kuip bijna net zoveel op als 20 thuiswedstrijden van Feyenoord!); dus ook de inkomsten lopen terug. Naast steeds hogere moderne eisen van comfort en functionaliteit, nemen zoals altijd met oude gebouwen, oude auto's enz. het geval is, de onderhoudskosten alleen maar toe.
Vandaar dat er serieus moet worden nagedacht over ooit (!) een nieuwe Kuip; of dat nu over 5, 10 of 15 jaar het geval is, er zal een keer iets moeten gebeuren. Bouw op precies dezelfde plaats lukt natuurlijk niet (we kunnen moeilijk Feyenoord elders laten spelen of twee jaar uit de competitie halen). Dat betekent dus op een andere plaats, met als voorkeur zo dicht mogelijk bij de huidige historische plek. Als er dan een nieuw stadion komt - met hopelijk dezelfde voetbalsfeer (en geen 2e Arena) - dan is natuurlijk de vraag wat te doen met de oude Kuip. Zonder hoofdhuurder, zonder andere evenementen enz. zijn er geen inkomsten, maar zal er toch onderhoud enz. moeten plaatsvinden, en om De Kuip langzaam te laten wegroesten...daar wordt ook niemand vrolijk van. Gekeken zou kunnen worden naar een herbestemming zoals bij het Olympisch Stadion in A'dam, maar ook daar zit men met hoge financiële lasten die niet terugverdiend kunnen worden. Ook handhaving van een deel van het stadion als 'monument' is wellicht een optie. Op dit moment ligt de planontwikkeling voor een nieuw stadion even stil, maar zal ongetwijfeld in de nabije toekomst weer aan de orde komen. Ook de positie van de huidige Kuip komt daarbij altijd weer aan de orde. Creatieve ideeën blijven altijd welkom.
Ik kan u dus geen definitief antwoord geven, maar ik hoop u toch iets meer achtergrond-informatie te hebben verstrekt.
Met vriendelijke groeten,
Hans Zoethoutmaar
Rotterdam Topsport
--------------------------------------------------------------------------------
Van: Ruud
Verzonden: donderdag 17 november 2005 8:45
Aan: Topsport
Onderwerp: De Kuip[Scanned]
Geachte heer, mevrouw,
Aanleiding van deze mail zijn plannen (of ze concreet zijn weet ik niet) om
een nieuw stadion te bouwen en die te gebruiken i.p.v. De Kuip.
Dat zal er hoe dan ook een keer van komen, dat is helaas niet anders.
Mijn vraag is: wat is de gemeente Rotterdam van plan met De Kuip als er ooit
een nieuw stadion komt?
Ik, en vele supporters met mij, zijn bang dat De Kuip wordt afgebroken.
Graag wil ik hierover duidelijkheid (als er überhaupt al plannen zijn).
Als ik niet aan het goede adres ben, wilt u dan zo vriendelijk zijn een
juist e-mail adres aan mij door te geven?
Met vriendelijke groet,
Ruud (een verontruste Feyenoord supporter)
Precies. Dat denken veel mensen wel. "Nieuw stadion? Nee kut, De Kuip moet blijven." Maar dat is gewoon onmogelijk. Op den duur moet er gewoon een nieuw stadion komen en dat hoeft geen achteruitgang te zijn.quote:Op maandag 1 mei 2006 12:09 schreef J.Bauer het volgende:
Een nieuw stadion hoeft niet per definitie een verslechtering te zijn hoor. Maar ik behoud ook liever De Kuip, dat wel.
Kerel denk je nou echt dat dat het stadion gaat wordenquote:Op maandag 1 mei 2006 14:01 schreef Erwtensoep het volgende:
moet ik het ei plaatje weer uit de kast halen?
Doe niet zo ongelofelijk dom zeg...quote:Op maandag 1 mei 2006 14:01 schreef Erwtensoep het volgende:
moet ik het ei plaatje weer uit de kast halen?
Ja dat is ook echt belangrijk voor de kwaliteit van een stadion...quote:Op maandag 1 mei 2006 14:01 schreef ruud_fr het volgende:
het is zeker wel een achteruitgang
in De Kuip ligt zoveel historie, dat maak je met geen enkel ander stadion goed
Jij woont ook nog in het huis waarin je geboren bent? En slaapt in je kinderbedje met je favoriete knuffel?quote:Op maandag 1 mei 2006 14:01 schreef ruud_fr het volgende:
het is zeker wel een achteruitgang
in De Kuip ligt zoveel historie, dat maak je met geen enkel ander stadion goed
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |