Ik spreid mijn studieuren ja. Doordeweeks werk ik 1 of 2 dagen - afhankelijk van verplichte vakken/roosters), daartussen ga ik naar colleges en werkgroepen, ben ik aan het leren, en indien mogelijk werk ik ergens anders in het weekend ook. Stufi op zich is eenvoudigweg insufficiënt om de kosten te dragen. Dat ontkracht tevens het stereotype beeld dat veel mensen van studenten hebben, want hiermee kom je gemakkelijk boven de gemiddelde werkweek uit.quote:Op zondag 30 april 2006 11:55 schreef Renesite het volgende:
[..]
Maar snap je het wel?
die 8 uur die je op maandag dan zogenaamd met je studie bezig bent kan je beperken tot alleen je colleges en het in het weekend doen..
Je spreid je studieuren en werkt door de weeks?
Als je 50 uur in de week moet studeren, kun je nog steeds ernaast werken. Ik loop mijn studie (bijna) nominaal, haal goed cijfers, werk 40-50 uur in de week aan mijn studie en doe daar nog 10-20 uur werk naast. En ja, ik zie mijn vrienden nog, doe de dingen die ik wil.quote:Op zondag 30 april 2006 02:34 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ik moet wel zeggen dat het lang niet altijd mogelijk is zoveel te werken naast je studie, sommige studies vragen gewoon 50 uur per week als je in het gestelde aantal jaren wil afstuderen. Maar werkervaring is inderdaad belangrijk. Aan een 22 jarige die alleen maar heeft gestudeerd heeft een bedrijf niet zoveel, hij weet niet hoe hij met klanten om moet gaan, hij heeft geen inzicht in hoe je met collegae om moet gaan etc etc.
Ik ontvang al Wajong. En er is geen hoop dat ik beter word, er zijn geen medicijnen of andere oplossingen voor mijn ziekte.quote:Op zondag 30 april 2006 03:48 schreef Sessy het volgende:
Marjolijnnn, hoop je nog wel beter te worden?
Kun je misschien WA Jong krijgen?
Stagelopen kan wel, aangezien je dan geen lessen volgt. En zolang het geen volle werkweek is. De mate waarin je afgekeurd bent, kan nog veranderen. Zie Wajong-topic. Als je gaat werken en je kunt het aan, dan wordt je gedeeltelijk goedgekeurd. Ik kan dat nu nog niet aan, naast een studie.quote:Op zondag 30 april 2006 03:57 schreef Xennia het volgende:
[..]
Dus je kunt ook geen stage lopen?
En je kunt waarschijnlijk na het voltooien van je studie ook nooit werken?
daarvoor de laatste alineaquote:Op dinsdag 2 mei 2006 00:39 schreef Konijn het volgende:
Ik ben het niet met de topicstarter eens. Je verteld het namelijk wel erg zwart / wit.
als het gaat om kunnen is het heel makkelijk hoor. 's Ochtends naar college, 's middags de stof nog eens doornemen. Op die manier haal je makkelijk 40 uur.quote:Het is een goede zaak dat mensen naast hun studie extra werken. Als wel het financiele gedeelte eens buiten beschouwing laten zijn mensen die een bijbaan hebben gemotiveerder, minder arrogant en vooral assertiever.
Ik merk het zelf voornamelijk van studenten die niets naast hun studie doen. Ze zijn ronduit lui. En dit soort mensen worden gekweekt omdat, niemand 40 uur per week met een studie bezig kan zijn. (uitzonderingen daargelaten).
nee dat snap ik. Het gaat er om dat hij in de huidige situatie ook niet HOEFT te werken. De staat betaalt toch.quote:En niet iedere werkloze WIL gewoon niet werken. Die krijg je niet aan het werk. Vaak is hun uitstraling een en al negativiteit en zo iemand wil je echt niet in je bedrijf hebben rondlopen.
Rechtse onzin ben ik wel gewend van Fok!, maar kan het niet beter in POL?quote:
Het punt is dat je verhaal van s'ochtends college en 's middags de stof doornemen werkt gewoon niet. Als je dat wilt laten werken krijg je echt een soort kostschool / internaat systeem en ik denk niet dat we daarnaar toe willen.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 18:49 schreef McCarthy het volgende:
[..]
daarvoor de laatste alinea
[..]
als het gaat om kunnen is het heel makkelijk hoor. 's Ochtends naar college, 's middags de stof nog eens doornemen. Op die manier haal je makkelijk 40 uur.
[..]
nee dat snap ik. Het gaat er om dat hij in de huidige situatie ook niet HOEFT te werken. De staat betaalt toch.
ongefundeerde linkse reacties, ben ik wel gewend van FOK, maar had je het niet beter achterwege kunnen laten?quote:Op dinsdag 2 mei 2006 19:47 schreef m021 het volgende:
[..]
Rechtse onzin ben ik wel gewend van Fok!, maar kan het niet beter in POL?
Nee.quote:Op woensdag 3 mei 2006 13:05 schreef McCarthy het volgende:
ongefundeerde linkse reacties, ben ik wel gewend van FOK, maar had je het niet beter achterwege kunnen laten?
Volgende keer toch maar even doen dan. Als je het ergens niet mee eens bent, geef dan argumenten terug. Ik vind het een discussie die erg goed in SES pastquote:
Even mijn situatie:quote:Op zondag 30 april 2006 02:02 schreef Markster het volgende:
[..]
Wibra, Zeeman en Lidl zijn zeker jouw toverwoorden?
En daarmee stimuleer je vaak ook weer de markt.quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:48 schreef MadMarco het volgende:
Er zitten hier bejaarden die de hele week in pyama doorbrengen, en er zijn studenten die dus hard moeten werken om rond te komen. En dan lees ik vorige week weer bijvoorbeeld dat Nederland zo ff 180 mil euri overmaakt voor arme negertjes in Afrika.
Maarjah, daarintegen... we zijn wel allemaal gewend een ipod te hebben/willen, en een tv, dvd's, snelle computer, leuke kleding, digitale camera hier, dure gsm daar...
Allemaal wel eigenlijk toch?quote:Op donderdag 4 mei 2006 10:54 schreef Sessy het volgende:
Hier, of in Singapore/Taiwan/China/Japan ?
Zolang dat feit er is kan je alleen zoeken naar een verklaring naar het feit:quote:Op maandag 8 mei 2006 13:44 schreef Innocence het volgende:
Zag toevallig op tv dat er al meer gestimuleerd wordt om bij te lenen, maar in Nederland zijn we daar gewoon een beetje huiverig voor.Voor veel studenten zou het echter niet slecht zijn om wat minder te werken en wat meer te studeren.
Of je je geld nu uitgeeft aan dure kleding of aan kleding van de Wibra lijkt me een nutteloze discussie, feit is gewoon dat je van alleen stufi niet rond kunt komen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |