abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 april 2006 @ 12:09:29 #76
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_37422726
quote:
Op zondag 30 april 2006 11:55 schreef Renesite het volgende:

[..]

Maar snap je het wel?
die 8 uur die je op maandag dan zogenaamd met je studie bezig bent kan je beperken tot alleen je colleges en het in het weekend doen..
Je spreid je studieuren en werkt door de weeks?
Ik spreid mijn studieuren ja. Doordeweeks werk ik 1 of 2 dagen - afhankelijk van verplichte vakken/roosters), daartussen ga ik naar colleges en werkgroepen, ben ik aan het leren, en indien mogelijk werk ik ergens anders in het weekend ook. Stufi op zich is eenvoudigweg insufficiënt om de kosten te dragen. Dat ontkracht tevens het stereotype beeld dat veel mensen van studenten hebben, want hiermee kom je gemakkelijk boven de gemiddelde werkweek uit.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_37423205
quote:
Op zondag 30 april 2006 02:34 schreef Steijn het volgende:

[..]

Ik moet wel zeggen dat het lang niet altijd mogelijk is zoveel te werken naast je studie, sommige studies vragen gewoon 50 uur per week als je in het gestelde aantal jaren wil afstuderen. Maar werkervaring is inderdaad belangrijk. Aan een 22 jarige die alleen maar heeft gestudeerd heeft een bedrijf niet zoveel, hij weet niet hoe hij met klanten om moet gaan, hij heeft geen inzicht in hoe je met collegae om moet gaan etc etc.
Als je 50 uur in de week moet studeren, kun je nog steeds ernaast werken. Ik loop mijn studie (bijna) nominaal, haal goed cijfers, werk 40-50 uur in de week aan mijn studie en doe daar nog 10-20 uur werk naast. En ja, ik zie mijn vrienden nog, doe de dingen die ik wil.

Ik zie werk gewoon als deel van mijn sociale leven, ik vind het leuk en heb het geld nodig, mijn ouders leggen helaas niet genoeg bij voor huur, eten en studie. Met een beetje combineren kom je een heel eind... (en nee, ik doe geen flutstudie)
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_37424212
quote:
Op zondag 30 april 2006 03:48 schreef Sessy het volgende:
Marjolijnnn, hoop je nog wel beter te worden?
Kun je misschien WA Jong krijgen?
Ik ontvang al Wajong. En er is geen hoop dat ik beter word, er zijn geen medicijnen of andere oplossingen voor mijn ziekte.
pi_37424368
quote:
Op zondag 30 april 2006 03:57 schreef Xennia het volgende:

[..]

Dus je kunt ook geen stage lopen?
En je kunt waarschijnlijk na het voltooien van je studie ook nooit werken?
Stagelopen kan wel, aangezien je dan geen lessen volgt. En zolang het geen volle werkweek is. De mate waarin je afgekeurd bent, kan nog veranderen. Zie Wajong-topic. Als je gaat werken en je kunt het aan, dan wordt je gedeeltelijk goedgekeurd. Ik kan dat nu nog niet aan, naast een studie.

Dat is alleen een punt voor de verzekering, wil je wel werken? Dat is geen punt voor mijn verzekering gelukkig. Ik zou wel willen werken, maar dat red ik niet naast een studie. Na een studie hoop ik part-time aan het werk te kunnen.
pi_37475374
Ik ben het niet met de topicstarter eens. Je verteld het namelijk wel erg zwart / wit.

Het is een goede zaak dat mensen naast hun studie extra werken. Als wel het financiele gedeelte eens buiten beschouwing laten zijn mensen die een bijbaan hebben gemotiveerder, minder arrogant en vooral assertiever.

Ik merk het zelf voornamelijk van studenten die niets naast hun studie doen. Ze zijn ronduit lui. En dit soort mensen worden gekweekt omdat, niemand 40 uur per week met een studie bezig kan zijn. (uitzonderingen daargelaten).

En niet iedere werkloze WIL gewoon niet werken. Die krijg je niet aan het werk. Vaak is hun uitstraling een en al negativiteit en zo iemand wil je echt niet in je bedrijf hebben rondlopen.
pi_37475619
Wat ik er overgens nog aan wil toevoegen is dat er gesteld wordt dat studenten maar een karig leventje moeten hebben tijdens hun studenten bestaan. Ik zie dat hier in dit topic dat mensen zich gaan verdedigen vanwege hoge kamerlasten. Waarom zou je je verdedigen? Je hebt ervoor gekozen en je wilt ook leuke dingen doen.

Met andere woorden: goedkope ROTZOOI kopen en kleding bij de wibra en zeeman (komop zeg!) daar loopt echt niemand mee.

Ook als student heb je recht op een kwalitatief goed leven. En fatsoenlijk voedsel, kleding evt auto enz.. horen daarbij. En als je dat allemaal zelf verdient is er niets aan de hand.

dinsdag 2 mei 2006 @ 18:49:36 #82
119078 McCarthy
communistenjager
pi_37491474
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 00:39 schreef Konijn het volgende:
Ik ben het niet met de topicstarter eens. Je verteld het namelijk wel erg zwart / wit.
daarvoor de laatste alinea
quote:
Het is een goede zaak dat mensen naast hun studie extra werken. Als wel het financiele gedeelte eens buiten beschouwing laten zijn mensen die een bijbaan hebben gemotiveerder, minder arrogant en vooral assertiever.

Ik merk het zelf voornamelijk van studenten die niets naast hun studie doen. Ze zijn ronduit lui. En dit soort mensen worden gekweekt omdat, niemand 40 uur per week met een studie bezig kan zijn. (uitzonderingen daargelaten).
als het gaat om kunnen is het heel makkelijk hoor. 's Ochtends naar college, 's middags de stof nog eens doornemen. Op die manier haal je makkelijk 40 uur.
quote:
En niet iedere werkloze WIL gewoon niet werken. Die krijg je niet aan het werk. Vaak is hun uitstraling een en al negativiteit en zo iemand wil je echt niet in je bedrijf hebben rondlopen.
nee dat snap ik. Het gaat er om dat hij in de huidige situatie ook niet HOEFT te werken. De staat betaalt toch.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_37492838
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 19:58 schreef McCarthy het volgende:

[verhaal]
Rechtse onzin ben ik wel gewend van Fok!, maar kan het niet beter in POL?
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_37498327
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 18:49 schreef McCarthy het volgende:

[..]

daarvoor de laatste alinea
[..]

als het gaat om kunnen is het heel makkelijk hoor. 's Ochtends naar college, 's middags de stof nog eens doornemen. Op die manier haal je makkelijk 40 uur.
[..]

nee dat snap ik. Het gaat er om dat hij in de huidige situatie ook niet HOEFT te werken. De staat betaalt toch.
Het punt is dat je verhaal van s'ochtends college en 's middags de stof doornemen werkt gewoon niet. Als je dat wilt laten werken krijg je echt een soort kostschool / internaat systeem en ik denk niet dat we daarnaar toe willen.

Je zou ook de studies kunnen verlengen met meer uur per week. Zodat een studie 2 a 3 jaar duurt ipv 4. Dat zou ook wel een goed idee zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door Konijn op 02-05-2006 23:29:58 ]
  woensdag 3 mei 2006 @ 01:27:17 #85
105263 Litso
Interlectueel.
pi_37500671
Ik volg een studie aan de HAN waar ik 40 uur per week mee bezig zou moeten zijn. Daarbij werk ik op zaterdagavond en soms ook op de vrijdagavond van 23:00 tot laat in de nacht in een café als ober/glazenhaler/garderobepersoon.
Ik kan het redden qua tijd, ik heb het geld nodig om rond te komen, en dit is een baan waar bijna alleen maar studenten zitten en een stuk of 5 fulltimers.

Vertel mij nou nog eens wat daar mis mee is
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  woensdag 3 mei 2006 @ 13:05:40 #86
119078 McCarthy
communistenjager
pi_37508694
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 19:47 schreef m021 het volgende:

[..]

Rechtse onzin ben ik wel gewend van Fok!, maar kan het niet beter in POL?
ongefundeerde linkse reacties, ben ik wel gewend van FOK, maar had je het niet beter achterwege kunnen laten?
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_37513653
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 13:05 schreef McCarthy het volgende:

ongefundeerde linkse reacties, ben ik wel gewend van FOK, maar had je het niet beter achterwege kunnen laten?
Nee.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
  woensdag 3 mei 2006 @ 16:11:02 #88
105263 Litso
Interlectueel.
pi_37514249
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 15:48 schreef m021 het volgende:

[..]

Nee.
Volgende keer toch maar even doen dan. Als je het ergens niet mee eens bent, geef dan argumenten terug. Ik vind het een discussie die erg goed in SES past
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_37521057
quote:
Op zondag 30 april 2006 02:02 schreef Markster het volgende:

[..]

Wibra, Zeeman en Lidl zijn zeker jouw toverwoorden?
Even mijn situatie:

Ik krijg ¤300 per maand, dat is de nieuwe extra beurs, plus ¤33 p/mnd aan zorgtoeslag.

Ik ben ¤109 p/mnd kwijt aan ZilverenKruis, ¤25 aan Internet en ¤150 die de HVA elke maand van mijn rekening trekt.

Dan hou je dus ¤50 over :/ Als je dan nog lunch enzo er van aftrekt kom je geld tekort. Je moet dus of lenen of erbij werken. Als je op jezelf woont moet je wel werken.

Waarschijnlijk heeft hij jaaaaaaaaaaren geleden gestudeerd, en dat is dus zo irritant van dat soort gasten, die weten niet wat de nieuwe situatie is....
pi_37522640
Hmm brood in zakjes inpakken voor lunch en internetten op de universiteit geen optie? Scheelt je in elk geval die 25 euro plus toch al gauw 3 euro per lunch in de cafetaria, want dat is gigantisch duur altijd. Daar valt dan tenminste kleding van te financieren, mits je met spijkerbroeken en truien tevreden kunt zijn.

Je vergeet overigens dat je ook nog de studie en de boeken moet dokken. Tenzij je ouders dat doen.
pi_37529139
Neuh, voor mijn opleiding is een thuis Internet verbinding een noodzaak. Bovendien vind ik het helemaal niet erg om er wat bij te werken Beter dan als een sloeber leven Want daar heb ik echt geen zin in.

Ik heb nu genoeg geld om het dit blok er niet bij te hoeven werken, maar vanaf de zomer vakantie ga ik weer iets zoeken voor zo'n 12u per week
pi_37529826
Er zitten hier bejaarden die de hele week in pyama doorbrengen, en er zijn studenten die dus hard moeten werken om rond te komen. En dan lees ik vorige week weer bijvoorbeeld dat Nederland zo ff 180 mil euri overmaakt voor arme negertjes in Afrika.

Maarjah, daarintegen... we zijn wel allemaal gewend een ipod te hebben/willen, en een tv, dvd's, snelle computer, leuke kleding, digitale camera hier, dure gsm daar...
^_
  Moderator donderdag 4 mei 2006 @ 00:14:41 #93
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_37530654
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 23:48 schreef MadMarco het volgende:
Er zitten hier bejaarden die de hele week in pyama doorbrengen, en er zijn studenten die dus hard moeten werken om rond te komen. En dan lees ik vorige week weer bijvoorbeeld dat Nederland zo ff 180 mil euri overmaakt voor arme negertjes in Afrika.

Maarjah, daarintegen... we zijn wel allemaal gewend een ipod te hebben/willen, en een tv, dvd's, snelle computer, leuke kleding, digitale camera hier, dure gsm daar...
En daarmee stimuleer je vaak ook weer de markt.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_37537965
Hier, of in Singapore/Taiwan/China/Japan ?
  Moderator donderdag 4 mei 2006 @ 10:58:35 #95
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_37538070
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 10:54 schreef Sessy het volgende:
Hier, of in Singapore/Taiwan/China/Japan ?
Allemaal wel eigenlijk toch?
pi_37651804
Ik vind 't een onhaalbaar voorstel, studenten die niet werken.

Ik studeer, mijn woning wordt betaald, dus heb 't goed getroffen. Studiefinanciering kan ik gewoon uitgeven, en daarnaast werk ik 1 dag per week wat ook goed is voor 200 euro per maand. Dus in totaal heb ik ongeveer 500 euro max. uit te geven per maand. Dat is ruim voldoende, kan er alles mee doen.
Maar mede door die 200 euro door m'n werk, ik zou zelfs nog wel meer willen werken. Ik kan natuurlijk veel meer inleveren, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Dat is probleem nr 1. Mensen willen niets inleveren, mensen willen meer of in ieder geval niet terug. Dat is heel natuurlijk. Bovendien houdt studiefinanciering op over 1 jaar, terwijl ik dan nog niet klaar ben met m'n studie, en 'n lening is toch ook niet optimaal. Dan moet ik dus extra gaan werken wil ik 't leven leiden dat ik nu doe.

Kun je nagaan dat er duizenden studenten zijn die niet alles door pappie en mammie betaald krijgen, ik vind 't knap hoor. Dan red je 't gewoon niet zonder bijbaantje.
  maandag 8 mei 2006 @ 10:59:14 #97
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_37651836
studenten horen ook niet te werken vind ik maar het moet wel gebeuren anders kom je aan het eind van de maand te kort ...

ik moet trouwens zelf ook dringend op zoek naar een nieuw baantje
пусть всегда будет солнце
pi_37655598
Studenten horen niet te werken, maar ze worden helaas wel gedwongen
My ¤0,02
pi_37655860
Zag toevallig op tv dat er al meer gestimuleerd wordt om bij te lenen, maar in Nederland zijn we daar gewoon een beetje huiverig voor.Voor veel studenten zou het echter niet slecht zijn om wat minder te werken en wat meer te studeren.

Of je je geld nu uitgeeft aan dure kleding of aan kleding van de Wibra lijkt me een nutteloze discussie, feit is gewoon dat je van alleen stufi niet rond kunt komen...
Sweet and innocent...
  Moderator maandag 8 mei 2006 @ 14:11:51 #100
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_37656505
quote:
Op maandag 8 mei 2006 13:44 schreef Innocence het volgende:
Zag toevallig op tv dat er al meer gestimuleerd wordt om bij te lenen, maar in Nederland zijn we daar gewoon een beetje huiverig voor.Voor veel studenten zou het echter niet slecht zijn om wat minder te werken en wat meer te studeren.

Of je je geld nu uitgeeft aan dure kleding of aan kleding van de Wibra lijkt me een nutteloze discussie, feit is gewoon dat je van alleen stufi niet rond kunt komen...
Zolang dat feit er is kan je alleen zoeken naar een verklaring naar het feit:
Waarom krijgt de mens zo weinig stufi terwijl er juist gestimuleerd word om meer te studeren - terwijl je dan niet meer rond komt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')