abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37418960
quote:
Op zondag 30 april 2006 01:49 schreef Sessy het volgende:

[..]

Ik ken mensen met kamers van 150 inc en zo bij 12 meter of zo. Die houden dus 80 euro meer over per maand. Maar je moet het maar treffen.
Ik heb graag wat meer ruimte om me heen, zo'n 30m2. En ik klaag niet, maar het is gelul dat je het alleen van je studiefinanciering kunt redden. En zo'n kamer vindt je niet in Zwolle. Je mag al blij zijn dát je een kamer vindt. Alles wordt door kamerbemiddelingsbedrijven en makelaars uitgemolken.
  zondag 30 april 2006 @ 01:53:06 #32
144436 Afwasborsteldetweede
Voor universeel gebruik
pi_37418969
quote:
Op zondag 30 april 2006 01:50 schreef Clourhide het volgende:

[..]

Nee hoor, Belgische studenten werken gewoon een week of vier en gaan dan een week of zo op vakantie met vrienden of vriendinnen.
Eventueel in september, dat is nog eens goedkoper ook.
Dat zal best kunnen, ik ken ze niet. Maar dan nog, in die 6-7 weken vakantie kan je best wel wat verdienen.
Afwasborstel? 'Zie je wel dat zo'n titel werkt!
  zondag 30 april 2006 @ 01:54:02 #33
144436 Afwasborsteldetweede
Voor universeel gebruik
pi_37418977
quote:
Op zondag 30 april 2006 01:52 schreef Marjolijnnn het volgende:

[..]

Ik heb graag wat meer ruimte om me heen, zo'n 30m2. En ik klaag niet, maar het is gelul dat je het alleen van je studiefinanciering kunt redden. En zo'n kamer vindt je niet in Zwolle. Je mag al blij zijn dát je een kamer vindt. Alles wordt door kamerbemiddelingsbedrijven en makelaars uitgemolken.
Nou, als je het maximale neemt (inclusief lening) bij de IB-groep, dan moet het best wel haalbaar zijn. Anders wordt het werken in de zomervakantie.
Afwasborstel? 'Zie je wel dat zo'n titel werkt!
pi_37418991
quote:
Op zondag 30 april 2006 01:54 schreef Afwasborsteldetweede het volgende:

[..]

Nou, als je het maximale neemt (inclusief lening) bij de IB-groep, dan moet het best wel haalbaar zijn. Anders wordt het werken in de zomervakantie.
Werken is geen optie.

Jij zegt het te redden van louter studiefinanciering. Vertel dan hoe? Iedereen is gruwelijk benieuwd naar jouw methode!
pi_37419003
Weet ik... weet ik. Ik zoek zelf al 2 jaar een kamer, en dat in Tilburg, waar de kamers nog redelijk goedkoop zijn. Ik zeg ook niet dat je het kunt redden van de studiefinanciering, enkele geluksvogeltjes daargelaten.

Overigens, Afwasborstel, als je 10 euro per maand "over" hebt op je balans, dan KUN je het gewoon niet missen. En ik vertrek even vanuit de situatie waarin we zaten voordat m'n moeder noodgedwongen ging samenwonen met haar vriend om de woonlasten te drukken, want niet iedereen heeft natuurlijk een vriend. Toen hadden we dus 10 euro per maand "over", en dan moet ik opmerken dat ma en ik ook geen kleding of schoenen van boven de 10 euro hadden, behalve de winterjassen (die van mij was 15, die van haar 25 dacht ik me te herinneren). Nou daar kun je echt niks uit snoeien hoor.
Het probleem was dat we op een gegeven moment door haar ex op straat waren gezet en noodgedwongen het eerste wat voorbij kwam moesten huren, terwijl als je eenmaal een woning hebt, je ook geen urgentie meer krijgt en dus 7 jaar op een wachtlijst kunt gaan staan.
pi_37419007
quote:
Op zondag 30 april 2006 01:55 schreef Marjolijnnn het volgende:

[..]

Werken is geen optie.

Jij zegt het te redden van louter studiefinanciering. Vertel dan hoe? Iedereen is gruwelijk benieuwd naar jouw methode!
Lenen, zegt 'ie toch.
pi_37419023
quote:

[..]

Lees nog eens.
pi_37419025
Als je nog aan de slag wil na je studie, is het echt noodzakelijk om enige werkervaring te hebben. Een bijbaan is echt zo slecht nog niet. Het moet alleen wel in verhouding blijven qua tijd en te besteden geld.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_37419042
quote:
Op zondag 30 april 2006 01:58 schreef djenneke het volgende:
Als je nog aan de slag wil na je studie, is het echt noodzakelijk om enige werkervaring te hebben. Een bijbaan is echt zo slecht nog niet. Het moet alleen wel in verhouding blijven qua tijd en te besteden geld.
Als het zou kunnen, zou ik het vast doen.
pi_37419054
quote:
Op zondag 30 april 2006 01:13 schreef Afwasborsteldetweede het volgende:

[..]

Omdat ik weet hoe je met geld moet omgaan.
Wibra, Zeeman en Lidl zijn zeker jouw toverwoorden?
pi_37419091
quote:
Op zondag 30 april 2006 02:02 schreef Markster het volgende:

[..]

Dan nog moet je het knap doen. Ook Wibra kan te duur zijn
  zondag 30 april 2006 @ 02:06:05 #42
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_37419097
Conclusie is volgens mij gewoon: wonen is te duur in Nederland, of studiekosten zijn te hoog, of misschien nog iets anders. Voor een (redelijk kleine) kamer betaalde ik in België (een aantal jaren geleden) 200 euro plus 40 euro kosten voor gas, elektriciteit, water.

Ook in België is het moeilijk om alleen met een studiebeurs rond te komen, en ik ken ook wel sommige mensen die door omstandigheden een bijbaantje moesten nemen, maar dat was toch echt de minderheid, zeker geen 80 procent.

Ik kreeg van mijn ouders toen ik begon met studeren ongeveer 35 euro "weekgeld", en ja dat is later wel verhoogd, maar ik heb toch regelmatig een pan vol erwten en bonen en één aardappel als avondeten gehad.
---verdwijnt---
pi_37419113
quote:
Op zondag 30 april 2006 01:58 schreef djenneke het volgende:
Je geeft goed aan dat studeren niet alleen het opdoen van kennis is maar ook van ervaring in werken en organiseren. Mijns inziens zou daar meer ruimte voor moeten zijn, zeker omdat mensen steeds ouder worden en dus nog een heel leven kunnen werken. En werkgever heeft niks aan studenten met bul maar zonder ervaring voor wat betreft vergaderen, het omgaan met mensen enz enz. Mijn vader heeft acht jaar gestudeerd en daar is eigenlijk niks mis mee. De trend van het 'snelstuderen' staat me dus ook eigenlijk helemaal niet aan.
pi_37419144
quote:
Op zondag 30 april 2006 02:07 schreef Steijn het volgende:

[..]

Je geeft goed aan dat studeren niet alleen het opdoen van kennis is maar ook van ervaring in werken en organiseren. Mijns inziens zou daar meer ruimte voor moeten zijn, zeker omdat mensen steeds ouder worden en dus nog een heel leven kunnen werken. En werkgever heeft niks aan studenten met bul maar zonder ervaring voor wat betreft vergaderen, het omgaan met mensen enz enz. Mijn vader heeft acht jaar gestudeerd en daar is eigenlijk niks mis mee. De trend van het 'snelstuderen' staat me dus ook eigenlijk helemaal niet aan.
Als het goed is leer je dat door stages in je studie. Ik denk niet dat je dat leert door achter een kassa te zitten bij de super.
pi_37419254
quote:
Op zondag 30 april 2006 02:10 schreef Marjolijnnn het volgende:

[..]

Als het goed is leer je dat door stages in je studie. Ik denk niet dat je dat leert door achter een kassa te zitten bij de super.
Bij veel universitaire studies is er in zijn geheel geen sprake van stages. Een student die een beetje inventief is kan ook best aan een betere en interessantere bijbaan komen dan achter de kassa. Studenten zijn vaak goedkoop, en kunnen daarom redelijk makkelijk aan een bijbaan komen via bijv. een uitzendbureau.
pi_37419279
quote:
Op zondag 30 april 2006 02:10 schreef Marjolijnnn het volgende:
Een half jaar werkervaring vind ik eigenlijk niet veel. Een bijbaan met een beetje werkdruk (horeca) is goed want je leert dat je niet moet zeuren maar gewoon hard moet werken. Verder moet je natuurlijk ook uitdagender functies nastreven, een commissie (en dan natuurlijk niet de tapcommissie) bijvoorbeeld.
pi_37419292
quote:
Op zondag 30 april 2006 02:19 schreef djenneke het volgende:

[..]

Bij veel universitaire studies is er in zijn geheel geen sprake van stages. Een student die een beetje inventief is kan ook best aan een betere en interessantere bijbaan komen dan achter de kassa. Studenten zijn vaak goedkoop, en kunnen daarom redelijk makkelijk aan een bijbaan komen via bijv. een uitzendbureau.
Ik ging uit van HBO-studies. Bij een uitzendbureau hebben ze (mijn ervaring in Groningen) alleen behoefte aan mensen die minstens 16 uur per week kunnen werken. Ik zeg je, dat is veel naast een fulltime studie.
pi_37419306
idem ts
en vrouwen horen ook niet te werken en oude mensen ook niet
ik vind dat alle mannen moeten werken
duzzzzzz

//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_37419337
quote:
Op zondag 30 april 2006 02:02 schreef Markster het volgende:

[..]

Lidl is duurder dan de Aldi, al heeft de Lidl een beter aanbod groente (en goedkoper nog ook), maar de Zeeman en Wibra wil je over het algmeeen laten. Op de markt is het spul vaak kwalitatief beter en net zo goedkoop. Al is de Wibra en de Zeeman goed te doen voor simpele shirtjes of zo. Maar de truien moet je daar echt niet halen, die pluizen in no time.
pi_37419353
quote:
Op zondag 30 april 2006 01:58 schreef Marjolijnnn het volgende:

[..]

Lees nog eens.
quote:

[..]

pi_37419367
Lees de voorwaarde: als het haalbaar is. Dat is het niet.
Lees genoemd alternatief: werken. Is geen optie.
pi_37419374
quote:
Op zondag 30 april 2006 02:29 schreef Marjolijnnn het volgende:
Lees genoemd alternatief: werken. Is geen optie.
Waarom niet
pi_37419382
quote:
Op zondag 30 april 2006 02:22 schreef Marjolijnnn het volgende:

[..]

Ik ging uit van HBO-studies. Bij een uitzendbureau hebben ze (mijn ervaring in Groningen) alleen behoefte aan mensen die minstens 16 uur per week kunnen werken. Ik zeg je, dat is veel naast een fulltime studie.
Ik werkte 20-24 uur naast mijn studie. En dat is inderdaad best veel. Handige aan universiteit is natuurlijk ook dat je niet verplicht bent naar alle colleges te gaan. Maar ik denk dat als ik die baantjes niet gedaan had, ik nu nog geen werk had gehad.
pi_37419402
Niet heel Nederland kan werk hebben
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_37419403
quote:
Op zondag 30 april 2006 02:30 schreef Steijn het volgende:

[..]

Waarom niet
Ziekte (eigen of dat van naasten), zware zorgtaak thuis, topsport, al meer dan 50 uur kwijt zijn aan de studie, alsof iedereen kan werken.
pi_37419409
quote:
Op zondag 30 april 2006 02:30 schreef djenneke het volgende:
Ik werkte 20-24 uur naast mijn studie. En dat is inderdaad best veel. Handige aan universiteit is natuurlijk ook dat je niet verplicht bent naar alle colleges te gaan. Maar ik denk dat als ik die baantjes niet gedaan had, ik nu nog geen werk had gehad.
Ik moet wel zeggen dat het lang niet altijd mogelijk is zoveel te werken naast je studie, sommige studies vragen gewoon 50 uur per week als je in het gestelde aantal jaren wil afstuderen. Maar werkervaring is inderdaad belangrijk. Aan een 22 jarige die alleen maar heeft gestudeerd heeft een bedrijf niet zoveel, hij weet niet hoe hij met klanten om moet gaan, hij heeft geen inzicht in hoe je met collegae om moet gaan etc etc.
  zondag 30 april 2006 @ 02:39:07 #57
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_37419451
Als je wilt zuipen , zal je wel moeten werken.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_37419459
quote:
Op zondag 30 april 2006 02:39 schreef ondeugend het volgende:
Als je wilt zuipen , zal je wel moeten werken.
webcam
benen wijd
wiet telen
stelen
telefoonsex
er is meer mogelijk
maar ik drink niet!
pi_37419476
Eigenlijk zou je het aantal jaren studie naar 5 moeten schuiven, de colleges op een kortere tijd moeten proppen (evenals de examens) en de herkansingen aan voorwaarden binden, en op die manier langere collegevrije periodes creeren. Dan hebben de professoren tijd om onderzoek te doen, ongestoord, congressen bij te wonen etc, en kunnen de studenten werken. Moet je vervolgens wel studentenbanen creeren door het minimumjeugdloon voor studerenden omlaag te schroeven naar het niveau van bijv. 17 of 18 jarigen, omdat veel mensen met 19 of 20 jaar ontslagen worden omdat ze te duur worden.
pi_37419513
quote:
Op zondag 30 april 2006 02:41 schreef Sessy het volgende:
Moet je vervolgens wel studentenbanen creeren door het minimumjeugdloon voor studerenden omlaag te schroeven naar het niveau van bijv. 17 of 18 jarigen, omdat veel mensen met 19 of 20 jaar ontslagen worden omdat ze te duur worden.
Mijn baas van m'n bijbaan formuleert het goed, hetzelfde werk, hetzelfde loon. Dat is wel zo eerlijk. Ik ben absoluut tegen leeftijdsdifferentatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')