Ik gooi een uitspraak erin.... ik kwam net via het schrijven op mijn log uit op iets..
Het leven is wikken wegen gokken en/of wagen. En wie niet waagt, die niet wintIk kon dus 3 dagen geleden kiezen tussen...
A) Sporten
B) Niet sporten
C) Niet kiezen
Er waren 3 keuze-mogelijkheden dus. Misschien was er nog een 4e en die stond voor geen besef of benul hebben. Maar als je geen besef hebt, dan kun je niet eens gokken en winnen of wagen. Dus besef is het eerste dat nodig is.
Ik heb dus gekozen om te sporten, zoals ik de laatste dagen al vaak gezegd heb. Door te kiezen voor sporten, heb ik gewonnen. Ik voel me dus sportief en gezonder. Nu al!!! Na 3 dagen. En ik weet dat ik ga volhouden door te blijven gokken.
Morgen zal ik weer de gok wagen en gaan sporten.
Maar zo kun je dat doortrekken met wagen. Wagen en winnen. Wikken en wegen misschien ook wel.
Wikken, wegen, wagen en winnen
![]()
Weet je in het leven goed te wikken, wegen, wagen en winnen. Dan is de win-kans groter volgens mij. Als je de juiste keuze's kunt maken. Als je beter inziet welke keuze's de beste zijn en misschien wel de meest voor de hand liggende. Ook wat betreft het gebruik van woorden en hoe je met mensen omgaat.
Zo, gratis informatie
![]()
Ik ga verder zoeken weer. Ik vind nog wel wat ik moet vinden.
Zoals Nokwanda zei, wat je te zien krijgt, dat krijg je toch te zien. Ik ga het ook niet versnellen wat ik wil zien, en wat ik wil zien weet ik niet eens. Ik wil niet eens in de toekomst kijken. Ik wil "succes-vol" zijn in het leven. En wat succes-vol is, dat is dus een grote vraag.
Ik wil gewoon altijd de juiste beslissingen nemen dus
![]()
En op de juiste manier handelen. Ik wil een 100 procent duidelijke identiteit maar spontaan doorgaan zonder te ontsporen.
Even over dat wikken wegen gokken en wagen. Als je goed weet af te wegen. Brengt de gok minder risico met zich mee. En dan kun je ook wegen met gevoel. Goed gevoel en verstand combineren om juist te wikken en wegen, en tenslotte de juiste beslissing nemen. Dan is het niet dat je in het diepe springt zonder zwem-diploma. Dan kies je inplaats van gokken. Ook in het bedrijfsleven misschien wel van toepassing
![]()
En als ik dan inzet bij roulette, dan wil ik ook winnen!!!!!
ps. Nokwanda even nog. Jij hebt het over niet kijken maar springen over die kuil. Maar ook dat is eerst wegen denk ik. Je moet dan zeker weten dat je de sprong haalt. Je hebt dan al de gok gewaagd en gaat er al vanuit dat je gaat winnen.
Dus in principe is dan het hele wikken en wegen onbelangrijk te noemen. Waar wordt een keuze op gebaseerd in het leven??? Ik ga verder op mijn weblog nu
![]()
Ik ben daar het hele gokken aan het analyseren
![]()
Misschien ooit nuttig als ik echt ga gokken voor grof geld. Maar ik zet dan maximaal 10 euro in
![]()
10 euro voor een lotto formulier
![]()
Eerst maar helder worden weer. En door analyseren
![]()
![]()
Tot straks
![]()
Dromenvanger is op dreef maar niet manisch.
Ik had het erover. Ik mag best een versnelling hoger gaan, maar dan moet ik de versnelling die daarvoor ligt helemaal beheersen. Ik had het erover dat er maar 6 versnelling zijn, maar ik had meteen mezelf verbeterd op die blog. Ik zei, er zijn onbeperkt veel versnellingen mogelijk.
Tennissen kun je ook op veel niveau's. Je kunt de top bereiken als je steeds een versnelling hoger gaat. En met leven is dat ook zo. En in de top-sport is ook nog lang niet de top bereikt als je het mij vraagt. Tennissen kan nog 10 levels hoger als het ware. Maar die spelers weten het spel nog niet goed te spelen. Agassi beheerst het goed, maar dat is zelfs niet de top. Iemand die 3 keer sneller is en harder slaat die wint alsnog met 6-0 6-0 6-0 van Agassie. En dan zeg ik echt niet dat ik dat ben
![]()
Ik roep gewoon dat je altijd een level hoger kan gaan. Er zit geen einde aan die levels. The sky is the limit. En dan ben ik echt niet manisch. Ik zeg het in hele koele kalmte. Ik ben nog altijd kritisch naar mezelf. Toch zeg ik dat de mensheid op veel gebieden nog lang niet op de top van het kunnen is. Op geen enkel vlak
![]()
Ik wil best in de 1000ste versnelling gaan nog, maar dan wel eerst die eerst 999 goed beheersen
Tijd om te versnellen.
Dames en heren van het goede leven.
Dromevanger heeft er zin in
![]()
Heel veel zin. Ik wil leren schakelen in een straaljager
[ Bericht 5% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 04-05-2006 20:40:34 ]