Hulde voor Nokwanda
![]()
Je hebt me echt even op weg geholpen
![]()
Ik zei het buiten even tegen mijn moeder, dat iemand op internet even mij op weg geholpen had. Ook die opmerkingen over beperkingen. En toen ben ik verder gaan denken of beperkingen wel zo erg zijn. En toen zag ik duidelijk de grenzen naar voren komen. Het was nog net niet zo dat de grenzen helemaal zichbaar waren. Maar in het gevoel waren ze zichtbaarder dan ooit
![]()
Het viel op de plek.
Toen jij pas geleden zei dat je binnen je kooi actief wilt zijn maar dat je wel in een kooi wilt zijn een beetje, heb je toch gelijk. Ik bedoel. Ik heb hier ook een domein met allemaal grenzen erin. Ik zat net even buiten en het viel op de plek
![]()
Zodra ik de grenzen weet aan te geven duidelijk, zodra alle grenzen zichtbaar worden dan is het beter. Zodra ik binnen mijn domein onbeperkt kan zoeken zonder over de grens te stappen, ben ik verder. En dan kan ik als fantasie aangeven dat de andere kant van de grens vijandig terrein is waar ik niet mag komen
![]()
En het domein kun je zo groot mogelijk maken. Zolang het maar past allemaal.
Links grenzen, rechts grenzen, boven grenzen, onder grenzen en zo zullen er meer grenzen zijn.
Ik vond het altijd moeilijk om binnen die grenzen operationeel te zijn, ik vond het een beperking die grenzen. Ik voelde me daarom ook opgesloten omdat ik misschien.......omdat die grenzen te dicht op mijn nek zaten ook.
Nu is het zo dat de grenzen ver weg zijn, maar toch ben ik binnen grenzen actief. En omdat er overal grenzen zijn hier, komt er ook niets binnen van anderen. Gedachtes van anderen bijvoorbeeld, tijden gehad dat ik gedachtes van anderen aan het opvangen was en energie van anderen aan het opvangen was.
Maar zoals jij zegt Nokwanda, klopte mijn systeem niet. Ik ben nu even waterdicht.
Dus ik drink me een bitburger
Die grenzen ga ik zeker nog verder uitbreiden. Nogmaals Enigma met Push the limits. Maar wegens veiligheids-overwegingen zal ik die grenzen dicht moeten houden. Die grenzen mogen ruim zijn, maar ze moeten dicht zijn. Het domein moet bewaakt blijven. Zonder dat ik moeite moet doen ook.
En zo ben ik koning van mijn eigen domein
![]()
Veilig in mijn eigen vel, zoals Dido dat zingt
![]()
Verstandig zijn die vrouwen toch allemaal
![]()
Allemaal
![]()
Nou, velen dus.
Ik ga eens verder, ik heb er weer zin in maar ga rustig doen. Wachten op tuin-kabouters
Terwijl ik nu muziek ga opzetten dus.