abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37403217
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 14:54 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

En nu worden weer Moslims op een hoop gegooid "De Moslims", terwijl er vaak wordt gezegd dat dat niet moet.
Ja ik neem aan dat wel duidelijk is dat extremistische moslims e.d. buiten de boot vallen.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 29 april 2006 @ 14:57:21 #202
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_37403252
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 14:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja ik neem aan dat wel duidelijk is dat extremistische moslims e.d. buiten de boot vallen.
Dan nog zijn er wel verschillen neem ik aan... Anders kunnen de niet-Moslims toch gewoon generaliseren over de Islam? Dan is er toch niets aan de hand?
pi_37403262
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 14:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee het is niet gek dat je er dan weinig in kan vinden. Maar de perceptie die jij zelf hebt van de Islam strookt anders ook niet met de perceptie die de moslims in het dagelijks leven van de Islam hebben. Mijnsinsziens heb je een veel te radicaal beeld van de Islam die eerder strookt met de wahabistische versie dan met de versie die in opkomst is. Heb je wel eens een islamitisch land bezocht?
Nee, ik heb nog nooit een Islamitisch land bezocht. Mijn vriend gaat binnekort naar Marokko en vind het eng. Het grappige is dat ik hem juist heb overtuigd dat het daar allemaal wel meevalt. Ik heb inderdaad een redelijk extreem beeld van de Islam en vind dat niet zo gek; de media heeft daar een hele grote invloed in. Maar als de Islam continue negatief in beeld komt dan wordt het moeilijk een positief beeld te vormen.

Maar het grappige is dat ik dus juist weer wel een heel positief beeld heb van Marokko en hoe zij met de Islam omgaat. Het is namelijk niet zo dat ik het per definitie een kutgeloof vind ofzo, ik vind de manier waarop er op dit moment mee om wordt gegaan in Europa (althans dat beeld wat mij volgens jou geschetst wordt) niet positie en die zie ik dus liever vertrekken.
  zaterdag 29 april 2006 @ 15:00:03 #204
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_37403308
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 14:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee het is niet gek dat je er dan weinig in kan vinden. Maar de perceptie die jij zelf hebt van de Islam strookt anders ook niet met de perceptie die de moslims in het dagelijks leven van de Islam hebben. Mijnsinsziens heb je een veel te radicaal beeld van de Islam die eerder strookt met de wahabistische versie dan met de versie die in opkomst is. Heb je wel eens een islamitisch land bezocht?
Dat heb ik trouwens wel vaker gemerkt, o.a. in discussies met meestal nogal rechtse mensen: dat hun opvatting van wat de islam is precies dezelfde is als die van moslimextremisten! Ze kijken eigenlijk naar hun radicale tegenpool aan de "andere kant", en generaliseren dat dan naar "alle moslims".
---verdwijnt---
pi_37403316
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 14:57 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Dan nog zijn er wel verschillen neem ik aan... Anders kunnen de niet-Moslims toch gewoon generaliseren over de Islam? Dan is er toch niets aan de hand?
Ja er zijn nog meer verschillen, te veel om op te noemen. Naast verschillen in stromingen, heb je natuurlijk ook cultuurverschillen die gemixt zijn binnen de Islam. Een islam in Marokko wordt op een andere manier in het dagelijks leven gepraktiseerd dan in SA.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 29 april 2006 @ 15:03:12 #206
119078 McCarthy
communistenjager
pi_37403360
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 08:21 schreef nummer_zoveel het volgende:
En hoeveel Moslims wonen er in Zweden? Geloof dat dat er niet al te veel zijn, dus zou ik me om dat gewauwel al helemaal niet druk maken.
het gaat erom dat er een grote groep mensen rondloopt met dit soort belachelijke intenties
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_37403409
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 14:57 schreef PhoenixPerry het volgende:

[..]

Nee, ik heb nog nooit een Islamitisch land bezocht. Mijn vriend gaat binnekort naar Marokko en vind het eng. Het grappige is dat ik hem juist heb overtuigd dat het daar allemaal wel meevalt. Ik heb inderdaad een redelijk extreem beeld van de Islam en vind dat niet zo gek; de media heeft daar een hele grote invloed in. Maar als de Islam continue negatief in beeld komt dan wordt het moeilijk een positief beeld te vormen.

Maar het grappige is dat ik dus juist weer wel een heel positief beeld heb van Marokko en hoe zij met de Islam omgaat. Het is namelijk niet zo dat ik het per definitie een kutgeloof vind ofzo, ik vind de manier waarop er op dit moment mee om wordt gegaan in Europa (althans dat beeld wat mij volgens jou geschetst wordt) niet positie en die zie ik dus liever vertrekken.
De gemiddelde Marokkaan in Marokko drinkt waarschijnlijk meer alcohol dan de gemiddelde Europeaan. Dat zijn kleine zaken waarvan je nooit iets meekrijgt in de media. De Islam speelt natuurlijk wel een grote rol in het leven van de Marokkanen, maar dat is voornamelijk binnenshuis. Ik ben overigens net terug van Agadir (Marokko), daar is het echt te erg, prachtig om die extremen te zien daaro.
Allah Al Watan Al Malik
pi_37403471
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 15:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De gemiddelde Marokkaan in Marokko drinkt waarschijnlijk meer alcohol dan de gemiddelde Europeaan. Dat zijn kleine zaken waarvan je nooit iets meekrijgt in de media. De Islam speelt natuurlijk wel een grote rol in het leven van de Marokkanen, maar dat is voornamelijk binnenshuis.
Ja, en dat vind ik dus persoonlijk de beste manier om met geloof om te gaan. En ik heb het idee dat in Europa een aantal mensen uit SA en omliggende landen teveel invloed proberen te krijgen en dat doen d.m.v. van het (mis)bruiken van de Islam.....
  zaterdag 29 april 2006 @ 15:10:16 #209
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_37403513
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 15:00 schreef Mutant01 het volgende:
Ja er zijn nog meer verschillen, te veel om op te noemen. Naast verschillen in stromingen, heb je natuurlijk ook cultuurverschillen die gemixt zijn binnen de Islam. Een islam in Marokko wordt op een andere manier in het dagelijks leven gepraktiseerd dan in SA.
En daar wordt het soms wel eens lastig voor niet-Moslims... Wat niet-Moslims niet willen is de extravagante versie van de Islam in Nederland. Ik neem aan dat de meeste stromingen binnen de Islam dat ook niet willen. Maar dan komen er vaak mensen aan het woord die zeggen "maar dat is niet de Islam, zo hoort het niet, etc etc".

Maar er zijn wél stromingen binnen de Islam die radicalistisch zijn. Dat mag je best toegeven als Moslim (welke stroming dan ook). Net zoals er binnen het Christendom van die SGP-ers zijn. Maar die acceptatie komt er vaak nooit. Wat er wel komt is de retoriek dat je "Moslims niet moet generaliseren" en de discussie wordt op slot gegooid. Jammer genoeg zijn het vaak de wat extremistischer Moslims en de slachtofferrolmoslims die veel aan het woord komen (lees: gehoord worden).

Als er dan toch mensen zijn die Moslimscholen willen, toch een hoofddoekje willen, toch gescheiden zwemmen willen, etc en er is niet echt een weerwoord vanuit de Moslimhoek (welke variant dan ook), dan komt het voor niet-Moslims over als één grote hoop.
pi_37403537
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 15:08 schreef PhoenixPerry het volgende:

[..]

Ja, en dat vind ik dus persoonlijk de beste manier om met geloof om te gaan. En ik heb het idee dat in Europa een aantal mensen uit SA en omliggende landen teveel invloed proberen te krijgen en dat doen d.m.v. van het (mis)bruiken van de Islam.....
Het is een feit dat ze dat doen. Maar daarom pleit ik ook voor veel meer samenwerking tussen gematigd Islamitische landen en West Europese landen. In Marokko worden alle moskeeén bijv. gecontroleerd door de staat. Een imam die haatzaait mag daar gewoon niet aan de slag. Er zijn gevallen bekend waarbij zo'n imam die een preekverbod heeft in Marokko, naar Nederland vertrekt en dan wel gewoon zn gang kan gaan. Dan is er toch iets verkeerds gegaan lijkt me.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 29 april 2006 @ 15:13:50 #211
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_37403582
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 15:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is een feit dat ze dat doen. Maar daarom pleit ik ook voor veel meer samenwerking tussen gematigd Islamitische landen en West Europese landen. In Marokko worden alle moskeeén bijv. gecontroleerd door de staat. Een imam die haatzaait mag daar gewoon niet aan de slag. Er zijn gevallen bekend waarbij zo'n imam die een preekverbod heeft in Marokko, naar Nederland vertrekt en dan wel gewoon zn gang kan gaan. Dan is er toch iets verkeerds gegaan lijkt me.
Als hier de moskees zouden worden gecontroleerd dan wordt er meteen moord en brand geschreeuwd. Het zou een inbreuk zijn op de vrijheid van Godsdienst. het zou stigmatiserend zijn. Kortom: de slachtofferrol.
pi_37403628
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 15:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, en dat is waarom mensen zoals mij dan zo hard beginnen te steigeren. Want het is wel zo dat zulke Islamieten veel meer invloed hebben dan de gematigde Moslims. Kijk, ik weet ook wel dat niet alle Moslims zo zijn of naar de sharia willen leven. Maar als zij geen invloed uitoefenen en extremistische mensen wel invloed uitoefenen worden de extremisten de "baas". Over de rug van gematigde Moslims. Maar ze maken wel veel meer kapot. Kijk bv. naar zo'n Abou Jah Jah, die heeft veel meer kapot gemaakt dan dat hij iets probeerde goed te doen.
pi_37403640
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 15:10 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

En daar wordt het soms wel eens lastig voor niet-Moslims... Wat niet-Moslims niet willen is de extravagante versie van de Islam in Nederland. Ik neem aan dat de meeste stromingen binnen de Islam dat ook niet willen. Maar dan komen er vaak mensen aan het woord die zeggen "maar dat is niet de Islam, zo hoort het niet, etc etc".

Maar er zijn wél stromingen binnen de Islam die radicalistisch zijn. Dat mag je best toegeven als Moslim (welke stroming dan ook). Net zoals er binnen het Christendom van die SGP-ers zijn. Maar die acceptatie komt er vaak nooit. Wat er wel komt is de retoriek dat je "Moslims niet moet generaliseren" en de discussie wordt op slot gegooid. Jammer genoeg zijn het vaak de wat extremistischer Moslims en de slachtofferrolmoslims die veel aan het woord komen (lees: gehoord worden).

Als er dan toch mensen zijn die Moslimscholen willen, toch een hoofddoekje willen, toch gescheiden zwemmen willen, etc en er is niet echt een weerwoord vanuit de Moslimhoek (welke variant dan ook), dan komt het voor niet-Moslims over als één grote hoop.
Oh tuurlijk zijn er extremistische stromingen, dat valt niet te ontkennen, ook al zou je dat willen. Hier in nederland kan de moslimgemeenschap geen vuist maken tegen dat soort zaken juist vanwege die verschillen onderling. En ook vanwege het feit dat de individualisering verschrikkelijk ver doorgedrongen is. (Ja, dat zal je niet geloven maar het is echt zo). Terwijl dat bij de extremisten niet zo is, die voelen zich meer verbonden, meer als een groep.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 29 april 2006 @ 15:28:35 #214
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_37403891
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 15:16 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Oh tuurlijk zijn er extremistische stromingen, dat valt niet te ontkennen, ook al zou je dat willen. Hier in nederland kan de moslimgemeenschap geen vuist maken tegen dat soort zaken juist vanwege die verschillen onderling. En ook vanwege het feit dat de individualisering verschrikkelijk ver doorgedrongen is. (Ja, dat zal je niet geloven maar het is echt zo). Terwijl dat bij de extremisten niet zo is, die voelen zich meer verbonden, meer als een groep.
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 15:16 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Juist die individualisering vind ik een goed punt: een eigen beleving met eigen intepretaties. Uiteindelijk zou het mooi zijn als de Islam eigenlijk tot de huiskamer beperkt blijft, een individuele beleving.

Overigens geloof ik direct dat de individualisering al best ver door gedrongen is. De Moslims die ik ken (wat er niet zo veel zijn trouwens ) zijn allemaal Westerlingen met Westerse normen en waarden en Islamitische (Marokkaanse) achtergrond.
  zaterdag 29 april 2006 @ 19:15:46 #215
138514 1ofthefew
always on the run
pi_37409377
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 15:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De gemiddelde Marokkaan in Marokko drinkt waarschijnlijk meer alcohol dan de gemiddelde Europeaan. Dat zijn kleine zaken waarvan je nooit iets meekrijgt in de media. De Islam speelt natuurlijk wel een grote rol in het leven van de Marokkanen, maar dat is voornamelijk binnenshuis. Ik ben overigens net terug van Agadir (Marokko), daar is het echt te erg, prachtig om die extremen te zien daaro.
ik vergeet ook nooit meer dat de turken die ik sprak in turkije zeidden dat de turken in nederland achterlijke parasiterend holbewoners zijn. de meeste mensen daar schaamden zich kapot voor wat er in europa gebeurd en snapt niet dat de westerse samenleving zoiets tolereerd.

daar heb ik ook voor het eerst mooie turkse vrouwen gezien, gewoon lekker westers met een mediterane teint

ik vind het allemaal wel best, ga zo lekker door met die onzin en er komt een punt dat europeanen het zo spuugzat zijn dat er rare dingen gaan gebeuren. de emmer is al aardig vol ...
De wereld is op hol geslagen
  zaterdag 29 april 2006 @ 19:37:21 #216
97745 Thorical
finding a way
pi_37410024
Zet 4 mosloms naast elkaar en vraag ze wat ze vinden van de shiarawetgeving en je krijgt als antwoord dat willen we ook. Vraag ze dan ook eens wat ze daar onder verstaan en je krijgt 4 verschillende antwoorden.
pi_37410494
Ik pleit voor een politieke tak van hofstadnetwerk, via democratische manier de macht grijpen.
  zaterdag 29 april 2006 @ 20:41:13 #218
81831 Capa
is cool.
pi_37411926
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 19:53 schreef Triggershot het volgende:
Ik pleit voor een politieke tak van hofstadnetwerk, via democratische manier de macht grijpen.
Een soort van Sinn Fein dus.
Maar ik wil nog wel es van gedachten veranderen.
You are a legend in a lovely game
  zaterdag 29 april 2006 @ 20:43:30 #219
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37412002
Ach, je had hier ( http://news.google.nl/news?hl=nl&ned=nl_nl&q=moslims ) weer wat gevonden?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_37412005
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 20:41 schreef Capa het volgende:

[..]

Een soort van Sinn Fein dus.
De islam heeft lang genoeg gewacht, het is tijd voor actie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')