Ik heb gister m'n jurk gepast
![]()
En hij hoeft helemaal niet vermaakt te worden. Alleen een parelstreng die als een halter om m'n nek zit is te lang en daar moeten drie pareltjes vanaf. Dat was het
![]()
Nog schoenen uitgezocht, eigenlijk ging dat te snel. Ik zat een beetje in het boekje te bladeren, zag een paar die me wel leuk leken en de verkoopster hobbelde al naar de telefoon, want het had haast en blablabla. Ik keek een beetje verbaasd naar m'n moeder, want de verkoopster die mij de vorige keer hielp had gezegd dat we gerust half mei nog schoenen konden bestellen.
De verkoopster kwam terug, keek ons met een mengeling van wrevel en trots aan en meldde dat ze de schoenen 'nog had kunnen bestellen, ja, want het was zo kort dag'. Bleek uiteindelijk dat ze 4 ju
ni had verstaan. Het is 4 ju
li
't Was overigens geen aardige verkoopster, dat vond ik echt niet sfeerverhogend. Ze had overduidelijk haast, om tien voor vijf begon ze al 'ja, we gaan ook bijna sluiten', terwijl ik om vier uur een afspraak had gemaakt. En toen ik begon over de oorbelletjes (die ik erbij wil) zei ze op zeer besliste toon: 'zullen we dat de volgende keer maar doen?'. Tot twee keer toe. Ik vond het erg asociaal, eerst geef je meer dan duizend euro uit, bestel je nog schoenen á weet ik veel hoeveel euro en dan word je zo behandeld. Volgende keer zeg ik er wat van.